Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2007, 19:20
Zeppelin
Avatar van Zeppelin
Zeppelin is offline
slotje

Laatst gewijzigd op 21-02-2012 om 22:13.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-06-2007, 19:30
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Het is een kater? En is 'ie gecastreerd?
Als 'ie niet gecastreerd is, is hij waarschijnlijk territorium aan het afzetten. Dan kun je hem het beste laten castreren, dan is het over.
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 14-06-2007, 19:35
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Castreren inderdaad. En niet met dat soort schoonmaakmiddeltjes schoonmaken, dat vinden katten lekker ruiken en dan plassen ze er juist weer overheen. Als je kat duidelijk bepaalde plekken heeft waar hij plast kun je daar plastic af aluminiumfolie neerleggen, dat vinden ze niet leuk.

Bij de dierenwinkel hebben ze dacht ik spul waar je je meubels mee schoon kunt maken.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2007, 19:44
Zeppelin
Avatar van Zeppelin
Zeppelin is offline
slotje

Laatst gewijzigd op 21-02-2012 om 22:13.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2007, 23:09
Verwijderd
niet schoonmaken met chloor of bleek iig, als je dat al deed. verder dingen met sterke luchtjes goed opruimen (zoals bezwete shirts met deolucht)
kattenbak misschien ander grid gebruiken, daar kan het ook aan liggen. deurtje van de kattenbak eruit halen. ehm... mispoes oid kopen (luchtje waar sommige katten niet van houden, maar dat werkt niet altijd) ehm... verder weet ik het niet.
vaak komt het ook door stress en gebrek aan aandacht/afleiding. kan je kan naar buiten? ben je veel thuis? kom je veel bij mensen thuis met een ander huisdier?

en aluminiumfolie vindt mijn kat juist geweldig, die speelt ermee.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 13:35
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Waar hij plast moet je zijn etensbak neer zetten. Dan zal ie er niet meer plassen.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2007, 01:48
Verwijderd
Iets dat zwaar afgeraden wordt, maar hier als een zonnetje heeft gewerkt bij een vijftal kittens én volwassen katten;

- Als je ze snapt; kop er doorheen, onder de kraan houden en daarna op de bak zetten. Zorg dat er al kattenuitwerpselen ín die bak zitten, dan weten ze sneller hoe en waar ze moeten zijn. Ik schreeuw ook gewoon tegen ze, en het heeft geen enkele impact op hun persoonlijkheid gehad. Ze zijn nergens bang voor en vallen nog steeds alles aan waarvan ze denken dat ze er mee kunnen spelen.
- Als je ze niet snapt, opruimen als ze het níét zien of ruiken.

Territorium is trouwens alleen maar met sproeien, niet met gewoon plassen.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2007, 21:52
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Onze kater doet dat ook terwijl ie toch gecastreerd is. Niets lijkt te helpen. Je kan het overigens wel het beste met schoonmaakazijn schoonmaken dat vinden ze zelf ook vies.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 23-06-2007, 23:45
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 21-06-2007 @ 14:35 :
Waar hij plast moet je zijn etensbak neer zetten. Dan zal ie er niet meer plassen.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2007, 00:15
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
deadlock schreef op 22-06-2007 @ 02:48 :
Iets dat zwaar afgeraden wordt, maar hier als een zonnetje heeft gewerkt bij een vijftal kittens én volwassen katten;

- Als je ze snapt; kop er doorheen, onder de kraan houden en daarna op de bak zetten. Zorg dat er al kattenuitwerpselen ín die bak zitten, dan weten ze sneller hoe en waar ze moeten zijn. Ik schreeuw ook gewoon tegen ze, en het heeft geen enkele impact op hun persoonlijkheid gehad. Ze zijn nergens bang voor en vallen nog steeds alles aan waarvan ze denken dat ze er mee kunnen spelen.
- Als je ze niet snapt, opruimen als ze het níét zien of ruiken.

Territorium is trouwens alleen maar met sproeien, niet met gewoon plassen.
Het werkt misschien wel, maar het valt voor mij wel onder het kopje dierenmishandeling. Niet in de ergste vorm natuurlijk maar ik vind het wel ontzettend zielig. Ik probeer ze op te voeden op een goede manier en bedenk me: zou ik dit ook bij mijn kinderen doen. Antwoord nee -> dan waarschijnlijk ook niet bij mijn dieren.
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 24-06-2007, 09:32
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 24-06-2007 @ 01:15 :
Het werkt misschien wel, maar het valt voor mij wel onder het kopje dierenmishandeling. Niet in de ergste vorm natuurlijk maar ik vind het wel ontzettend zielig. Ik probeer ze op te voeden op een goede manier en bedenk me: zou ik dit ook bij mijn kinderen doen. Antwoord nee -> dan waarschijnlijk ook niet bij mijn dieren.
Een kind ga je toch ook niet met z'n hoofd in de urine drukken als 'ie in bed heeft geplast?

Er zijn andere (veel betere) manieren.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2007, 10:05
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 24-06-2007 @ 10:32 :
Een kind ga je toch ook niet met z'n hoofd in de urine drukken als 'ie in bed heeft geplast?

Er zijn andere (veel betere) manieren.
Ja, dat zeg ik toch
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 24-06-2007, 12:08
Verwijderd
Nu heb ik geen verstand van katten, maar ze worden hier nu toch al met kinderen vergeleken en als een jong kind dat regelmatig bedplast een nacht droog blijft, 'moet' je dat kind belonen. Dat werkt vrij redelijk, ook al doet het kind het bedplassen natuurlijk niet expres. Dus als de kat eens op de kattenbak plast: belonen misschien werkt het
Met citaat reageren
Oud 24-06-2007, 14:51
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Idd, belonen werkt bij de meeste huisdieren beter dan straffen, wat meestal vrij weinig effect heeft.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2007, 07:53
Verwijderd
Mijn kat heeft dat ook een hele tijd gedaan en ik was ook ten einde raad, maar ik heb wat dingen structureel veranderd, waardoor ze dat niet meer doet.

-In ieder geval al die zachte dingen zoals hoopjes was en kussens van de grond halen en gewoon opruimen. Sommige katten vinden het heel fijn om daarin te plassen namelijk. Mijn kat piste ook altijd in de wasmand (met schone was) of in mijn sporttas als ik die op de grond liet staan.
-Korrels van de kattenbak veranderen. Sommige korrels vinden ze niet fijn. Ik ben o vergestapt op extreem klontervormig, zodat ik na elke plasbeurt een klompje korrels uit de bak kan scheppen. Deurtje uit de kattenbak halen.
-Meer thuis zijn. Ik denk dat mijn kat het vooral deed omdat ik niet genoeg thuis was en haar niet genoeg aandacht gaf. Ik laat haar nu nooit meer dan 1 nachtje alleen en probeer overdag zo veel mogelijk thuis te zijn.
-Meer spelen. Het is waarschijnlijk vooral een aandachtsissue. Ik heb wat van dat kattenspeelgoed gekocht (veren aan een touwtje en dat soort dingen) en ga een paar keer per dag met haar spelen.
-Belonen wanneer ze netjes naar de bak gaat. Snoepje geven oid. Dat heb ik een hele tijd volgehouden maar nu langzaam weer afgebouwd, want ik blijf niet aan de gang.

En hoewel sommige mensen hier al gezegd hebben dat het dierenmishandeling is ofzo, ik heb mijn kat dus wel gewoon met haar neus door haar eigen pis gehaald. Je kunt het zielig vinden, maar ik vind het ook heel zielig voor mij dat ik kleren heb moeten weggooien dankzij al die kattenzeik. En mijn kat is me er niet minder lief om gaan vinden ofzo. Sterker nog: na al die veranderingen in huis en dankzij duidelijk optreden wanneer ze wel buiten haar kattenbak plaste is ze rustiger en vriendelijker geworden.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2007, 12:33
Elmoo
Avatar van Elmoo
Elmoo is offline
Als hij nog niet is gecastreerd dat sowieso doen. Katerplas kan vreselijk stinken, je hebt het er inderdaad niet 1.2.3 uit. Mijn kat (toen hij nog niet was geholpen) heeft een keer al mijn schoenen ondergezeken, die hebben gewoon een paar nachten buitengestaan en toen was eindelijk de lucht eruit.
Zorg ervoor dat de kattenbak schoon is (schep sowieso iedere dag de drollen eruit).
Een kat met zijn neus in zijn eigen zeik drukken klinkt er zielig maar het is een manier om het af te leren. En natuurlijk belonen als hij het wel netjes op de bak doet.
Succes in ieder geval!
__________________
Huiswerk?? Ik neem de afwas toch ook niet mee naar school?!
Met citaat reageren
Oud 07-07-2007, 20:02
SilverBlue
Avatar van SilverBlue
SilverBlue is offline
Als je je kater laat castreren. Doe het dan zo snel mogelijk op een jonge leeftijd. 1 van mijn katers hebben wij te laat laten behandelen. En markeert zijn terretorium nu nog. Castreren helpt dus niet altijd.

Mijn andere katten hebben hier trouwens geen last van. Die zijn ook allebei gehopen.
__________________
Uhm dat moet ik nog verzinnen ;)
Met citaat reageren
Oud 08-07-2007, 04:01
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Mijn moeder strooide peper op de plekken waar de (gecastreerde) kater regelmatig pieste (deurmat). Het was een tijdelijke (puberale?) fase, daarna werden de behoeftes weer buiten gedaan..
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-07-2007, 08:15
Verwijderd
Citaat:
deadlock schreef op 22-06-2007 @ 02:48 :
Iets dat zwaar afgeraden wordt, maar hier als een zonnetje heeft gewerkt bij een vijftal kittens én volwassen katten;

- Als je ze snapt; kop er doorheen, onder de kraan houden en daarna op de bak zetten. Zorg dat er al kattenuitwerpselen ín die bak zitten, dan weten ze sneller hoe en waar ze moeten zijn. Ik schreeuw ook gewoon tegen ze, en het heeft geen enkele impact op hun persoonlijkheid gehad. Ze zijn nergens bang voor en vallen nog steeds alles aan waarvan ze denken dat ze er mee kunnen spelen.
- Als je ze niet snapt, opruimen als ze het níét zien of ruiken.

Territorium is trouwens alleen maar met sproeien, niet met gewoon plassen.
Oh dus jij bent ook een van die debielen die verkondigt dat je ook je hond door z'n eigen uitwerpselen moet slepen om het wat te leren?

Ga een boek lezen, neem een cursus, gebruik je gezonde verstand. Dat is geen vorm van opvoeding, dat is plagerij.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2007, 15:53
Verwijderd
Volgens mijn kattenencyclopedie:

* Het grid : Sommige zijn erg kieskeurig wat de kattenbakvulling betreft. Het kan dus helpen om even te experimenteren met verschillende soorten grid om te kijken of het daar aan ligt.
* Andere katten : niet iedere kat vind het prettig om zijn bak te moeten delen met anderen.
* Hygiëne : Meest voorkomende oorzaak is dat de kat de bak niet schoon genoeg vind. Vaker schoonmaken kan dan al helpen.
* Verkeerde plaats : Wanneer de bak ergens staat waar het onrustig is, bijv naast een wasmachine of waar veel mensen lopen, kan een kat dit onprettig vinden. En wat al gezegd is: als de bak te dicht bij de voedingsbak staat vinden ze het vaak ook niet prettig
* Sproeien : Wat ook al genoemd is, wanneer ze seksueel volwassen worden gaan ze sproeien. Omdat veel katten gewoonte beesten zijn kunnen ze ook doorgaan met sproeien nadat ze geholpen zijn. Ze worden seksueel volwassen tussen de 5 en de 16 maanden.
* Stress, angst, onvrede : Door veranderingen in gezinssamenstelling, verhuizing of soms zelfs aanschaf van een nieuw meubelstuk kan zorgen om (tijdelijk) onzindelijk te worden. Wanneer de kat weer gewend is aan de nieuwe situatie of de stressfactor verdwenen is gaat het weer over.
Ook helpt dan wel eens om de plasplaatsen in te spuiten met een middel dat feromomnen of traceline bevat. Mocht dat allemaal niet helpen, dan kan in geval van stress het beste ergens anders geplaatst worden omdat het ook zielig voor het beestje is.
* territorium afbakenen : Komt vaak voor wanneer er in het huis of in de buurt een nieuwe kat aanwezig is die hem een onbehaagelijk gevoel geeft. Folie of mispoes kan dan wel eens helpen, omdat de andere katten beheersen vaak niet te doen is.
* onderliggende gezondheidsproblemen : Ziekten als suikerziekte, blaasontsteking of nierproblemen kunnen onzindelijkheid in de hand werken. Neem dan contact op met de dierenarts.
* Te beperkte ruimte : Een klein percentage wordt onzindelijk uit onvrede met de beperkte vrijheid. Wordt deze uitgebreid, dan houdt de onzindelijkheid ook op.

Daarnaast heb ik gemerkt dat het strooien van koffie vaak ook niet echt gewaardeerd wordt door ze. Het voelt niet prettig aan onder de pootjes. Maar dat verschilt per kat.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2007, 06:35
Henkje
Avatar van Henkje
Henkje is offline
Als hij het op vaste plekken doet, zou ik daar een (schone) kattenbak neerzetten en als hij het daar op doet, kun je ze verder weg gaan zetten en minder bakken neer zetten.
Als je denkt dat het niets te maken heeft met zindelijkheid of terratoruim, kun je hem ook ff laten checken door een da. Misschien heeft ie wel iets aan zijn blaas of nieren (zijn gecastreerde mannetjes erg gevoelig voor). Daarna zou ik pas gaan 'afleren' als je zeker weet dat het niets lichamelijks is.
__________________
lava lacht niet lul
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 19:05
Dakoedam
Avatar van Dakoedam
Dakoedam is offline
mischien groeien er nieuwe balletjes, wonderen der natuur bestaan...
Met citaat reageren
Oud 28-07-2007, 17:49
FrantiC
Avatar van FrantiC
FrantiC is offline
Hm.. onze kat (1 jaar, gecastreerd) deed dit ook, toen ik navroeg gaven ze aan dat het ook een teken kon zijn dat ie blaasgruis had. Urine laten onderzoeken, en idd: Blaasgruis. Nu issie op dieet
__________________
FrantiCticktickticktickticktock...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:18.