Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-07-2007, 16:24
Crimson
Crimson is offline
mijn vriend en ik zitten er aan te denken om een landschildpadje en een leguaan te nemen.

nu had ik hier een paar vraagjes over:

1. kunnen deze 2 beestjes in één bak zonder dat ze elkaar opvreten?

2. we willen misschien zelf een terrarium maken, maar wat moet daar allemaal in, als in: is het nodig om de temperatuur zelf te regelen? dus meer van, wat is er nodig op lampgebied?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-07-2007, 16:28
Verwijderd
Ik denk dat de temperatuur, luchtvochtigheid en dergelijke heel erg afhangen van welk soort beest je neemt. Dus daar valt weinig over te zeggen voor je weer welk beestje je wil, denk ik.

Maar voor de rest heb ik er geen verstand van dus ik houd m'n mond verder.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2007, 16:57
Verwijderd
Of ze bij elkaar gaan, kun je beter aan een expert vragen. Het ligt er vooral aan in wat voor soort omgeving de dieren nodig hebben. Leguanen zitten volgens mij in een vochtigere, meer jungle-achtige omgeving dan schildpadjes, en dat kan wel eens onhandig zijn met de inrichting van de bak.

Wat de lampen betreft - daar hebben ze nou van die prachtige boeken voor in de bieb, over hoe je voor die dieren moet zorgen
Met citaat reageren
Oud 23-07-2007, 17:03
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
Morgan schreef op 23-07-2007 @ 17:57 :
Of ze bij elkaar gaan, kun je beter aan een expert vragen. Het ligt er vooral aan in wat voor soort omgeving de dieren nodig hebben. Leguanen zitten volgens mij in een vochtigere, meer jungle-achtige omgeving dan schildpadjes, en dat kan wel eens onhandig zijn met de inrichting van de bak.
daar hebben we over nagedacht. een schildpad heeft ruimte nodig, een leguaan hoogte, dus we willen een vierkante bak met 2 verdiepingen
Met citaat reageren
Oud 23-07-2007, 17:09
Verwijderd
Citaat:
Crimson schreef op 23-07-2007 @ 18:03 :
daar hebben we over nagedacht. een schildpad heeft ruimte nodig, een leguaan hoogte, dus we willen een vierkante bak met 2 verdiepingen
Ik bedoelde vooral ook luchtvochtigheid en bodemsoort enzo, begroeiing evt. Ik heb weinig verstand van reptielen houden, maar ik concludeer uit de terraria die ik gezien heb dat schildpadden meestal in zandige/rotsige hokken worden gestopt en leguanen dus niet bepaald. Kan me voorstellen dat een schildpad bijvoorbeeld zachte nagels/schild krijgt van een andere luchtvochtigheid o.i.d. Maar goed, ik heb er dus de ballen verstand van, het lijkt dus handiger om het aan een kenner te vragen Volgens mij zit er in elke stad wel ergens een semi-bekende mafkees met allerlei reptielen in zijn huis.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 14:43
Sushii
Avatar van Sushii
Sushii is offline
volgens mij zitten in Burgers' Bush de leguanen en schildpadden wel bij elkaar hoor

lijkt me een leuk idee, maar gaat dat niet te veel ruimte in nemen bij jullie thuis?

misschien een idee om eerst de een en dan pas de ander te nemen?
__________________
Sushii is better than chocolate
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 16:11
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
Sushii schreef op 24-07-2007 @ 15:43 :

misschien een idee om eerst de een en dan pas de ander te nemen?
nouja het padje wat we op het oog hebben is pas 9 maanden en de leguaan is ook nog een baby, dan kunnen ze samen op groeien
Met citaat reageren
Oud 27-07-2007, 20:14
Verwijderd
wat voor soort leguaan is het en wat voor soort schildpad. Er zijn veel soorten die prima bij elkaar kunnen en de meeste leguanensoorten zijn vegetariër.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2007, 05:50
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
deadlock schreef op 27-07-2007 @ 21:14 :
wat voor soort leguaan is het en wat voor soort schildpad. Er zijn veel soorten die prima bij elkaar kunnen en de meeste leguanensoorten zijn vegetariër.
landschildpad en leguaan weet ik zo niet maar in de winkel eet gewoon met veel smaak andijvie ik denk dat het ook geen probleem is hoor, alleen het schildpadje is nogal druk en de leguaan nogal dominant, dus ben benieuwd, maar de eigenaar van de dierenwinkel zegt dat ze elkaar niks gaan doen en zelfs vriendjes worden.

meer mensen met ervaringen met reptielen?
Met citaat reageren
Oud 31-07-2007, 10:06
aapje
Avatar van aapje
aapje is offline
Als de eigenaar van een winkel mij zou vertellen dat een leguaan en schildpad bij elkaar in een bak kunnen zou ik nooit meer terug gaan naar die zaak. HIj weet duidelijk niet waar hij over spreekt.
Zelf een terrarium maken lijkt heel leuk, maar het moet wel aan allemaal eisen voldoen he!!Ik zou er zelf voor kiezen om een terrarium te kopen, zeker omdat je helemaal geen ervaring hebt met reptielen.
Ik hoop dat je van te voren goed geinformeerd hebt over hoe groot een leguaan wordt enzo?
ga ajb zo veel mogelijk info zoeken over zowel een schildpad als de leguaan want dit gaat echt niet lang goed!!
__________________
Sun is shining on my head, but it's a rainy day
Met citaat reageren
Oud 31-07-2007, 10:22
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
aapje schreef op 31-07-2007 @ 11:06 :
Als de eigenaar van een winkel mij zou vertellen dat een leguaan en schildpad bij elkaar in een bak kunnen zou ik nooit meer terug gaan naar die zaak. HIj weet duidelijk niet waar hij over spreekt.
Zelf een terrarium maken lijkt heel leuk, maar het moet wel aan allemaal eisen voldoen he!!Ik zou er zelf voor kiezen om een terrarium te kopen, zeker omdat je helemaal geen ervaring hebt met reptielen.
Ik hoop dat je van te voren goed geinformeerd hebt over hoe groot een leguaan wordt enzo?
ga ajb zo veel mogelijk info zoeken over zowel een schildpad als de leguaan want dit gaat echt niet lang goed!!
ja, leguaan wordt zo'n 1,5 meter.
maar ja, niet om de prof uit te hangen, maar mijn vriend is zo'n beetje met schildpadden opgegroeid, ze hadden er zo'n 8 thuis vroeger, waarvan er nu nog eentje in de tuin woont, dus de kennis is hier wel qua schildpadden.
maar ja intussen heb jij me ook niet verteld waarom een leguaan en een schildpad niet samen kunnen leven?
Met citaat reageren
Oud 31-07-2007, 13:57
aapje
Avatar van aapje
aapje is offline
Citaat:
Crimson schreef op 31-07-2007 @ 11:22 :
ja, leguaan wordt zo'n 1,5 meter.
maar ja, niet om de prof uit te hangen, maar mijn vriend is zo'n beetje met schildpadden opgegroeid, ze hadden er zo'n 8 thuis vroeger, waarvan er nu nog eentje in de tuin woont, dus de kennis is hier wel qua schildpadden.
maar ja intussen heb jij me ook niet verteld waarom een leguaan en een schildpad niet samen kunnen leven?
Omdat ik het zelf ook niet precies weet..wij hebben zelf een heel groot terrarium en wij wilden er graag verschillende dieren in hebben, maar toen we gingen informeren bleek dat er maar heel weinig dieren zijn die bij andere kunnen...ik zal eens even voor je informeren bij een vriend van mij, hij weet behoorlijk wat van reptielen en heeft zelf ook leguanen..

Op internet heb ik er wel wat over gevonden, daar raden ze het niet echt af, maar raden ze wel een kolenbranderschildpad aan, omdat die ook in een vochtige omgeving leven.
__________________
Sun is shining on my head, but it's a rainy day

Laatst gewijzigd op 31-07-2007 om 13:59.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna Welk huisdier is geschikt?
Verwijderd
7 21-09-2011 18:48
Flora & Fauna De natuur in: Wat zie jij?
Kitten
20 23-08-2009 09:56
Flora & Fauna kittens-> levend voer?
Henkje
58 24-03-2005 19:46
Flora & Fauna Hoeveel ben/zijn jij/je ouders per maand kwijt voor je huisdier?
Eend
45 01-02-2005 14:59
Flora & Fauna negatieflijst
marlon
25 15-11-2003 20:49
Flora & Fauna Reptielen als huisdier
Super-Eefjuh
3 13-05-2003 16:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:43.