Oud 04-04-2013, 09:00
Verwijderd
Citaat:
Ja je proeft het ijzerige wel best goed.
Je kunt ook eens Floradix proberen, nog meer ijzer en daar hoef je maar een shotje van zeg maar.
Ha dat ziet er reformwinkel-achtig uit! Dat is ook aanlengspul?
Advertentie
Oud 04-04-2013, 09:02
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
En ik heb roosvicee ferro gekocht, daar zit ijzer in. Kent iemand dat? Ik verwacht zelf dat het naar bloed zal smaken.
Heb ik ook een tijdje gebruikt. Smaakt wel een beetje ijzerig, maar ik vond het niet vies.

Heb je die bloedtest al terug? IJzertekort?
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 04-04-2013, 09:03
Verwijderd
Citaat:
Ha dat ziet er reformwinkel-achtig uit! Dat is ook aanlengspul?
Nee, dat drink je gewoon zo. Dus het is wel aan de prijs (maar je hoeft er maar een dopje van).
Oud 04-04-2013, 09:13
Verwijderd
Citaat:
Heb ik ook een tijdje gebruikt. Smaakt wel een beetje ijzerig, maar ik vond het niet vies.

Heb je die bloedtest al terug? IJzertekort?
nee morgen of maandag, maar ik zie telkens op de eetmeter dat ik maar de helft of minder van de dagelijks aanbevolen hoeveelheid ijzer binnenkrijg. Ik heb de laatste 2 dagen ook weer veel cola gedronken om m'n nachtdiensten te overleven en daar wil ik dus eigenlijk vanaf!
En mocht het zo zijn wil ik liever niet van die staalpillen want daar wordt je kak zwart en megahard van.

Citaat:
Nee, dat drink je gewoon zo. Dus het is wel aan de prijs (maar je hoeft er maar een dopje van).
hmm I will keep this in mind voor het geval de ferro me niet smaakt.
Oud 04-04-2013, 09:16
Verwijderd
Maandenlang rugdragen heeft er in geresulteerd dat als M. nu regelmatig als een baby-chimpansee op mijn rug klimt en zich vastklampt. Cutest thing ever
Oud 04-04-2013, 09:16
Verwijderd
Ik wil even mijn waardering uitspreken voor mijn nieuwe kattenbakspul. Superabsorberende korrels. Het zit er al ruim 2 weken in, af en toe beetje poep scheppen maar absoluut geen gore kattenbakmeur meer na een paar dagen topspul, ga dit voortaan altijd halen.

Oud 04-04-2013, 09:16
Verwijderd
Waar zit nog meer veel ijzer in? Volkoren dingen toch. En donkergroene groenten? Of ben ik nu in de war met calcium ;x
Oud 04-04-2013, 09:17
Verwijderd
En nu ga ik in bed liggen alwaar de elektrische deken op standje superheet staat
Oud 04-04-2013, 09:18
Verwijderd
Citaat:
Waar zit nog meer veel ijzer in? Volkoren dingen toch. En donkergroene groenten? Of ben ik nu in de war met calcium ;x
het VC zegt dit:
Citaat:
Belangrijke ijzerbronnen: bruin en volkorenbrood, vlees en groente. Als je geen vlees eet, dan is het verstandig te kiezen voor kant- en klare vleesvervangers waaraan ijzer is toegevoegd.
Oud 04-04-2013, 09:24
Verwijderd
Ik vind die adviezen van 't Voedingscentrum best slecht, eigenlijk. Brood, vlees en groente, ze hadden bijna net zo goed gewoon 'eten' kunnen opschrijven En bij de andere onderdelen staat vaak ook hetzelfde. Mag allemaal best wat specifieker.

IJzer zit in rood vlees, bruin brood, donkergroene groenten, eigeel, sardines, lever, oesters en andere zeevruchten, bonen (inclusief cacaobonen, dus chocola telt ook) en appelstroop.
Oud 04-04-2013, 09:35
Verwijderd
Toen ik een ijzertekort had, vertelde de dokter me dat ijzer uit dierlijke producten makkelijker op wordt genomen dan ijzer uit plantaardige producten (zo zit er dus veel ijzer in donkergroene groenten, maar haalt je lichaam het er maar minimaal uit). Het helpt om tegelijkertijd met het ijzer ook vitamine C te eten/drinken en om melkproducten niet tegelijk met je 'ijzervoedsel' te nemen.
Oud 04-04-2013, 09:43
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Cafeïne gaat de ijzeropname ook tegen
Oud 04-04-2013, 09:51
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Gelukkig ben ik gezegend met een hoog ijzergehalte <3 En als ik geen vegetariër was geweest, was mijn ijzergehalte misschien nog wel hoger geweest, ook.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 04-04-2013, 09:55
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik heb zojuist mijn extra examens Engels op B2 gemaakt, en het was echt vet makkelijk :') Het was wel luisteren en lezen, dat zijn ook de makkelijkste. Nu heb ik over anderhalf uur schrijven, dus ik ben nog maar even aan het doornemen hoe een formele brief ook alweer moet.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 04-04-2013, 09:57
Verwijderd
Ik heb zometeen een presentatie, ook voor Engels, en ik vind hem echt BRILJANT.
Oud 04-04-2013, 10:00
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ik heb zometeen een presentatie, ook voor Engels, en ik vind hem echt BRILJANT.
Waar doe je hem over?
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 04-04-2013, 10:03
Verwijderd
Citaat:
Waar doe je hem over?
The World According to Garp. Maar, gewoon, ik vind dat ik hem goed heb opgebouwd. Ik kan alleen niet zo goed Engels uitspreken, maar daar heb ik op geoefend.
Oud 04-04-2013, 10:05
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
The World According to Garp. Maar, gewoon, ik vind dat ik hem goed heb opgebouwd. Ik kan alleen niet zo goed Engels uitspreken, maar daar heb ik op geoefend.
Succes!
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 04-04-2013, 10:40
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
Goeiemorgen! Succes Miekje en Etmakas met jullie Engelse dingen .

Ik ben de was en administratieve dingen aan het doen. Bel ik nog eens met mijn huidige verhuurder, blijkt dat de huur niet is opgezegd. Ik heb verdorie al half maart mijn huur opgezegd, maar het staat niet goed in hun systeem. En daar komen ze nu achter, nadat we al vier keer gebeld hebben waar nou eindelijk die officiële brief blijft . En we hebben ook nog steeds niet alle sleutels van ons nieuwe huis, omdat de aannemer die de keuken er (niet helemaal goed) heeft ingezet ze nog heeft en die is steeds niet bereikbaar. Leuk zo, verhuizen.
Goed, nu nog de belastingdienst bellen waarom ik honderden euro's moet terugbetalen en dan stofzuigen en boodschappen doen. Ohja, en naar de garage. Jammer dat de zon niet schijnt, dat geeft meer schoonmaakmotivatie. Even weer motivatie verzamelen.
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Oud 04-04-2013, 11:13
Verwijderd
Wij gaan met de hele "top" competitie ploegen samen eten. Wat krijgen we te horen van 1 persoon 'geen schaaldieren, zoutwatervis, draadjesvlees, varkensvlees, bespoten groenten, paddestoelen van ieder soort, donker gevogelte (kip wel dus), gluten, kleurstoffen en zuivelproducten. Voor de rest is alles prima wat mij betreft.'

Ik zou het toetje maken en ik wou echt super chille brownies ofzo gaan maken . Dus, recepten voor glutenvrije en zuivelvrije brownies anyone?
Oud 04-04-2013, 11:14
Verwijderd
ik heb een veganistisch healthfreak kookboek, zal eens kijken of daar wat in staat

helaas. wel een brownierecept, maar daar gaat tarwebloem door.
Oud 04-04-2013, 11:48
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
The World According to Garp. Maar, gewoon, ik vind dat ik hem goed heb opgebouwd. Ik kan alleen niet zo goed Engels uitspreken, maar daar heb ik op geoefend.
Garp <3

Succes!
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 04-04-2013, 11:51
Verwijderd
Zuivelvrij - soijamelk
Glutenvrij - graansoort zonder gluten.


Kleurstoffen en bespoten groenten: groetjes je merkt het toch niet.
Oud 04-04-2013, 11:55
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik ben vandaag om kwart over 8 opgestaan en nu heb ik al vet veel gedaan! Wel ook moe maar toch!

Vergaderd in het museum met de hele afdeling educatie en de directeur, een andere vrijwilligersbaan aangeboden gekregen (helpen bij het organiseren van een kunstbeurs, maar geen idee of ik daar wel tijd voor heb), bijgepraat met collega's, instructies ontvangen voor de begeleiding van de artiesten morgenavond (GM Live) en cadeautje voor bijna jarige moeder gekocht
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 04-04-2013, 12:20
Verwijderd
En dan faalt de KPN kankerhard en valt het internet en de vaste lijn uit en dan blijkt mijn vervanggsm moeite te hebben met het lezen van een microchip in een adapter en moet ik uiteindelijk bij vrienden gaan bellen als mijn voorspelling inderdaad blijkt te kloppen en er niemand langs is gekomen. Ik heb flink gereld en het faalbedrijf kan als Telecombedrijf in Europese tijden niet eens naar buitenlandse nummers bellen, dus ik ben nog een 06-kaart gaan halen
Als er sterfgevallen van acute aids in het nieuws komen, daar is niks raars aan.


En net dan is er hier een heleboel bij te lezen ^^ ING was ook dik aan het falen, is dat al opgelost?

Stefenootje, jouw haar, is dat altijd zo dun geweest of is dat ten gevolge van iets?

Snebbel, super dat het pakje is aangekomen ^^

Wat is dat?

Citaat:
Ik kijk -eindelijk- ep1 van het nieuwe seizoen van GoT en ik krijg kippenvel van het fijne intro <3
Dat herken ik ^^ de eerste keer dat ik het zag zat ik bij mijn ouders, met het soundsystem op volle sterkte (er zijn hier geen buren die kunnen klagen) en ik werd helemaal weggeblazen

Citaat:
'Anticonceptie is te duur, dus nu ben ik zwanger.'
'Ik vond dat de pil vies smaakt en toen ben ik maar gestopt'.

Citaat:
Niks. Integendeel, het is het meest uitgekauwde cliché dat bij baren komt kijken.
Ik heb ooit een eerste-hulp-bij-baby's-pakket gemaakt ^^ Maar de baby was al geboren. Ik had er luiers in gedaan (want die kun je altijd gebruiken en zijn duur), paracetamols, een fles wijn om een keer te kunnen ontspannen, een knuffel voor de baby en nog wat dingen. Die vriendin weet nu 10 jaar later nog enkel wat ze van mij en haar moeder heeft gekregen

Citaat:
babyshowers wat heb je daar in vredesnaam aan. Het is toch pas leuk om op bezoek te gaan als de larf geboren is? Ik snap het niet. Maar mijn bestie wil nu een babyshower organiseren met mij voor dr zwangere zus. En ik vind het lomp om dan zo 'principieel' te gaan lopen weigeren maar mweh.
Een andere vriendin van haar was zwanger en daar hadden ze allemaal soorten chocolademousse e.d. in luiers gedaan en moest die zwangere vriendin raden wat voor smaak het precies was :')
Ik geloof dat het een kwestie is van spullen krijgen zodat je die zelf niet meer hoeft te kopen.


Zo, nu mijn tas afnaaien, inpakken en naar mijn eigen huis!
Oud 04-04-2013, 12:28
Verwijderd
Ik kom volgens mij juist eiwitten tekort. Dacht gisteren ineens, ik eet nauwelijks vlees, bijna nooit vis, bijna nooit zuivel, nooit peulvruchten of noten. Wel redelijk vaak eieren, maar daar schijnt dan juist weer weinig eiwit in te zitten. Oh en vaak pindakaas, maar ja.

Nu weet ik niet wat ik moet doen, want al die dingen vind ik eigenlijk mweh en passen niet zo binnen mijn eetpatroon. Misschien maar meer vis.
Oud 04-04-2013, 12:31
Verwijderd
Citaat:
Stefenootje, jouw haar, is dat altijd zo dun geweest of is dat ten gevolge van iets?
Nee, altijd al zo geweest. Tot mijn derde wilde mijn haar ook niet echt groeien, pas toen ik 3 was in mijn haar pas voor het eerst geknipt.
Oud 04-04-2013, 13:06
Verwijderd
Citaat:
Wel redelijk vaak eieren, maar daar schijnt dan juist weer weinig eiwit in te zitten
Heb je 't over chocolade paaseieren
Oud 04-04-2013, 13:06
Verwijderd
Citaat:
Nee, altijd al zo geweest. Tot mijn derde wilde mijn haar ook niet echt groeien, pas toen ik 3 was in mijn haar pas voor het eerst geknipt.
Vervelend. Mijn moeder heeft daar ook problemen mee, heel dun haar dat niet echt wil groeien en makkelijk breekt. En mijn haar heeft te lijden gehad onder mijn depressie en vorig jaar natuurlijk met alle medicijnen en ziek zijn en liggen. Ik was blij dat ik niet kaal was toen ik uit het ziekenhuis kwam, maar het was ziekelijk weinig en dun. Dat heeft me echt pijn gedaan, maar het is nu weer aan het bijtrekken, dus ik kan me er een beetje bij voorstellen hoe moeilijk het is om met zo'n haar om te gaan.


En KPN faalt verder. De simkaart die ik heb gekocht, moest ik opwaarderen via internet, maar dat gaat zo moeilijk zonder internet :') Nu heb ik internet en de site van KPN over prepaid en de link uit het boekje doen het gewoon niet :') Zelfs de contactpagina niet. Dat is toch om te janken?
Oud 04-04-2013, 13:11
Verwijderd
Wat een fijn album is dat nieuwe dingske van Riverside.
Oud 04-04-2013, 13:12
Verwijderd
Citaat:
Wat een fijn album is dat nieuwe dingske van Riverside.
Oud 04-04-2013, 13:21
Verwijderd
Ah Muut, ik zie dat jij ook Last.fm hebt! Heb je ge-add!

Your musical compatibility with Mutant-art is Very High

Music you have in common includes Volbeat, Mumford & Sons, Muse, Parov Stelar and Fatboy Slim.
Oud 04-04-2013, 13:47
Verwijderd
tot 4uur kunst. heb 3zaagwonden opgelopen. maar het kunstwerk begint te lukken.
Oud 04-04-2013, 13:53
Verwijderd
Citaat:
Ah Muut, ik zie dat jij ook Last.fm hebt! Heb je ge-add!

Your musical compatibility with Mutant-art is Very High

Music you have in common includes Volbeat, Mumford & Sons, Muse, Parov Stelar and Fatboy Slim.


Ik zie je straks wel als ik thuis ben en Last.fm weer op mijn pc heb dan. Ik ga nu de auto inladen en dan kan ik thuis opnieuw mijn pc installeren die net weer alles had wat hij moest hebben. *zucht*
Oud 04-04-2013, 13:56
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
och, da's n uurtje werk maximaal.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 04-04-2013, 14:42
Verwijderd
Citaat:
Wat een fijn album is dat nieuwe dingske van Riverside.
ja! alleen de eerste 2 nummers van dat album vind ik een beetje raar.
Jolly al geluisterd?
Oud 04-04-2013, 14:46
Verwijderd
Citaat:
ja! alleen de eerste 2 nummers van dat album vind ik een beetje raar.
Jolly al geluisterd?
Is Jolly een track? Dan wel; ik heb heel 't album anderhalf keer geluisterd. Gisteren pas """gekocht""" namelijk Maar juist de eerste track deed me meteen de tweede willen horen. Ik stond in de 'download een fuckload en check de eerste track om te scannen voor nieuwe slaapmuziek'-stand Maar misschien komt het omdat ik nooit écht naar Riverside heb geluisterd en dat ik daarom die eerste twee tracks niet 'raar' vind.
Oud 04-04-2013, 14:48
Verwijderd
Citaat:
Is Jolly een track? Dan wel; ik heb heel 't album anderhalf keer geluisterd. Gisteren pas """gekocht""" namelijk Maar juist de eerste track deed me meteen de tweede willen horen. Ik stond in de 'download een fuckload en check de eerste track om te scannen voor nieuwe slaapmuziek'-stand
nein een band! edward was naar riverside geweest en jolly stond in het voorprogramma. toen moest ik van te voren het album downloaden voor die ouwe computerloze bok
en dat is toch geen slaapmuziek mallerd.
Oud 04-04-2013, 15:22
Verwijderd
Citaat:
nein een band! edward was naar riverside geweest en jolly stond in het voorprogramma. toen moest ik van te voren het album downloaden voor die ouwe computerloze bok
en dat is toch geen slaapmuziek mallerd.
Ah, vind jij 't wat, dat Jolly? Hah, die Edward En jawel hoor Hoewel dat 'm niet geworden is gisteravond.
Oud 04-04-2013, 15:41
Verwijderd
Citaat:
Ik kom volgens mij juist eiwitten tekort. Dacht gisteren ineens, ik eet nauwelijks vlees, bijna nooit vis, bijna nooit zuivel, nooit peulvruchten of noten. Wel redelijk vaak eieren, maar daar schijnt dan juist weer weinig eiwit in te zitten. Oh en vaak pindakaas, maar ja.

Nu weet ik niet wat ik moet doen, want al die dingen vind ik eigenlijk mweh en passen niet zo binnen mijn eetpatroon. Misschien maar meer vis.
Meer vitamine B kan helpen En een week je eten invoeren in het dingske bij 't voedingscentrum om te zien of je meer eiwitten moet. Wel alle opties aanzetten. En niet vergeten om ook dingen als dressing, olie, cola, boter op brood, tussendoortjes etc in te vullen.
Oud 04-04-2013, 15:48
Verwijderd
Kijkt iemand hier Secret Eaters? Ik vind het zo raar dat al die mensen van 150 kilo in alle oprechtheid dingen zeggen als 'ja, volgens mij eet ik juist te weinig', in hun eetdagboeken ook vaak maar op 1500-2000 kcal komen, ervan overtuigd zijn dat ze een medisch wonder zijn, en dan voor het gemak even vergeten dat ze dagelijks voor vijftienhonderd calorieën aan dressing, olijfolie en koffiekoekjes binnenkrijgen. Eentje goot zo een plens olijfolie over z'n pizza
Oud 04-04-2013, 15:55
Verwijderd
Citaat:
och, da's n uurtje werk maximaal.
Als hij het deed wel... Ik heb weer hetzelfde probleem... en het kan niet en toch gebeurt het, ik krijg zelfs geen opstarherstel meer aan de praat

Ik zit nu een potje te janken van ellende.

Ik heb gebeld, ik kan hem terugbrengen, met alles erbij maar dan ben ik hem een paar dagen langer kwijt. Fijn.
Oud 04-04-2013, 15:56
Verwijderd
Citaat:
Kijkt iemand hier Secret Eaters? Ik vind het zo raar dat al die mensen van 150 kilo in alle oprechtheid dingen zeggen als 'ja, volgens mij eet ik juist te weinig', in hun eetdagboeken ook vaak maar op 1500-2000 kcal komen, ervan overtuigd zijn dat ze een medisch wonder zijn, en dan voor het gemak even vergeten dat ze dagelijks voor vijftienhonderd calorieën aan dressing, olijfolie en koffiekoekjes binnenkrijgen. Eentje goot zo een plens olijfolie over z'n pizza
ja, heb er een aflevering of twee van gezien, maar ik kreeg er zo'n godsgruwelijke honger van dat het me geen goed idee meer leek.
Vond het ook bizar, ja. Gewoon voor het gemak even vergeten dat je nog superveel gesnackt en gesnoept hebt, en nog even 3 grote pints opzuipt.
Oud 04-04-2013, 15:57
Verwijderd
Mijn lerares zei dat mijn presentatie heel goed ging. En mijn oostblokhoerenaccent is veel minder geworden, al blijven woorden met een 'sh' erin moeilijk.
Oud 04-04-2013, 15:57
Verwijderd
Citaat:
Meer vitamine B kan helpen En een week je eten invoeren in het dingske bij 't voedingscentrum om te zien of je meer eiwitten moet. Wel alle opties aanzetten. En niet vergeten om ook dingen als dressing, olie, cola, boter op brood, tussendoortjes etc in te vullen.
Ja ik slik al best lang elke dag extra vitamine B. Verder ben ik al best nauwkeurig bezig met m'n eetpatroon, maar sinds ik zowat vegetarisch ben gaan eten had ik naast de vitamine B en ijzer even niet gedacht aan eiwitten.
Oud 04-04-2013, 16:01
Verwijderd
Nu ik toch bezig ben: wie was degene die ergens eerder in WSZ vertelde dat ze nu 1000 kcal onder haar verbruik is gaan eten? Want dat kan ik ten zeerste afraden. Over het algemeen wordt 10% tot 20% onder je verbruik aangeraden als je gezond wil afvallen. Van veel minder eten komt weinig goeds, zowel lichamelijk als psychologisch. Het is bovendien contraproductief, want wat je nu te weinig eet ga je later driedubbel inhalen als je lichaam eenmaal hard gaat janken om voedingsstoffen.

/voedingsdeskundige Para
Oud 04-04-2013, 16:03
Verwijderd
Zal Fizzle wel zijn geweest, huhu hoho.
Oud 04-04-2013, 16:04
Verwijderd
Daarnaast alles goed en wel Para, maar als voedingsdeskundige vind ik je wel redelijk vaak open deuren intrappen hier.
Maar goed, misschien omdat ik zelf al het nodige weet.
Oud 04-04-2013, 16:05
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Die nieuwe Riverside is inderdaad wel jolly.
Oud 04-04-2013, 16:05
Verwijderd
Ik heb een tijdje gehad dat ik niet aan 500 kcal per dag kwam maar wel veel meer verbruikte met revalidatie, maar dat was niet mijn keuze en ik geloof ook niet dat ik daar uitgebreid over heb verteld hier ^^

Ik wil trouwens ook even melden dat ik tot nader order dus weer tabletse typtyfus heb
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:33.