Oud 02-08-2017, 10:55
Verwijderd
In Amerika heb je een aantal van dit soort mensen die zeggen dat ze geen geslacht hebben en zij denken dat geslacht een sociaal construct is, waar ik het niet mee eens ben. ik denk dat deze mensen geslacht mixen met identiteit en persoonlijkheid, want non binary mensen zeggen dat ze zich niet als een man en ook niet als een vrouw voelen, maar hoe kan je een geslacht voelen dan? Er zijn ten eerste geen geslacht rollen in Nederland meer, dus het is best knap hoe je je als een geslacht kan voelen, ik bedoel je kan een meisje zijn en 'jongens dingen' leuk vinden en vice versa.
Wat vinden jullie hiervan en komt dit vaak voor in Nederland, want toen ik mijn account maakte zag ik dat je kon kiezen uit man, vrouw en anders.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-08-2017, 11:02
Verwijderd
Citaat:
In Amerika heb je een aantal van dit soort mensen die zeggen dat ze geen geslacht hebben en zij denken dat geslacht een sociaal construct is, waar ik het niet mee eens ben. ik denk dat deze mensen geslacht mixen met identiteit en persoonlijkheid, want non binary mensen zeggen dat ze zich niet als een man en ook niet als een vrouw voelen, maar hoe kan je een geslacht voelen dan?.
Ik ben een man volgens traditionele maatstaven (ik heb een penis en dergelijke) en ik voel me een man. Als dat kan, dan kan het toch ook dat bijvoorbeeld iemand met een penis zich een vrouw voelt? Of nog wat anders? Wat is daar zo moeilijk aan?

Kan iemand uit Amsterdam voor Feyenoord zijn? Zich oprecht Feyenoorder voelen? Ja, natuurlijk kan dat. Kan iemand geboren en getogen in Nederland zich Turks voelen? De wereld is niet zwart wit.

Interssanter vind ik het nog, waarom is dit voor jou een issue? Waarom vraag je het je af? Heb je er last van?
Met citaat reageren
Oud 02-08-2017, 11:09
Verwijderd
Ik heb er wel last van ja, maar je mag dat wel vinden en zo zijn, het is jouw leven en jouw keuze, maar ik vind niet dat je moet verwachten dat andere mensen het gaan accepteren en dat we onze gemeenschap moeten aanpassen voor dit soort mensen aangezien er geen wetenschappelijk bewijs voor dit en het verzonnen is door mensen die te veel op tumblr zitten en bij een minderheid willen horen en mensen nog meer willen onderscheiden.
Zoals in Zweden, daar hebben ze zelfs scholen en verwijswoorden voor dit soort mensen, ook scholen voor kleine kinderen die worden gebrainwashed en wijs worden gemaakt dat er geen geslacht is.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2017, 11:11
Verwijderd
Citaat:
Ik ben een man volgens traditionele maatstaven (ik heb een penis en dergelijke) en ik voel me een man. Als dat kan, dan kan het toch ook dat bijvoorbeeld iemand met een penis zich een vrouw voelt? Of nog wat anders? Wat is daar zo moeilijk aan?

Kan iemand uit Amsterdam voor Feyenoord zijn? Zich oprecht Feyenoorder voelen? Ja, natuurlijk kan dat. Kan iemand geboren en getogen in Nederland zich Turks voelen? De wereld is niet zwart wit.

Interssanter vind ik het nog, waarom is dit voor jou een issue? Waarom vraag je het je af? Heb je er last van?
Je moet het ook niet vergelijken met Ajax en feyenoord aangezien dat wel door onze samenleving is verzonnen, maar niet zoals geslacht, wij mensen hebben alleen een naam gegeven aan een natuurlijk bestaand phenoneem.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2017, 11:31
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij 'Hij is een zij' (tv programma) was iemand a-gender dus het komt ook in Nederland voor.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 02-08-2017, 11:36
Mr Soija
Avatar van Mr Soija
Mr Soija is offline
Geslacht is in beginsel puur biologisch en niet een sociaal verzinsel. Neemt niet weg dat mensen zich als man/vrouw/geslachtloos enz. kunnen voelen terwijl ze dat biologisch niet zijn. Daarnaast kun je het geslacht (in bepaalde mate) veranderen.

Wat is jouw leeftijd, geslacht, woonplaats, afkomst en religie?
__________________
Forumnist.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2017, 11:38
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Waarom zou je niet mogen verwachten dat anderen het accepteren? En op wat voor een manier heb jij er last van?
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Met citaat reageren
Oud 02-08-2017, 11:43
Verwijderd
Citaat:
Waarom zou je niet mogen verwachten dat anderen het accepteren? En op wat voor een manier heb jij er last van?
Dat er wordt gezegd dat geslacht niet biologisch is maar een sociaal construct is, zonder bewijs.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2017, 11:47
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:
Dat er wordt gezegd dat geslacht niet biologisch is maar een sociaal construct is, zonder bewijs.
Nee er wordt gezegd dat gender(rollen) een sociaal construct zijn volgens mij.
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2017, 11:50
Verwijderd
Citaat:
Geslacht is in beginsel puur biologisch en niet een sociaal verzinsel. Neemt niet weg dat mensen zich als man/vrouw/geslachtloos enz. kunnen voelen terwijl ze dat biologisch niet zijn. Daarnaast kun je het geslacht (in bepaalde mate) veranderen.

Wat is jouw leeftijd, geslacht, woonplaats, afkomst en religie?
Hoe kan je als een man/vrouw/geslachtloos voelen dan, hoe voel je je een man/vrouw dan, voel je je dan de stereotypische versie van een man (sterk, sportfanatiek) of vrouw (emotioneel, houdt van shoppen, feminine) zo ja, dan voel je je een geslacht niet, dan vind je dingen die als 'vrouwelijk'of 'mannelijk' wordt gezien leuk, maar dan verandert je geslacht niet en als je beide of geen van beide leuk vindt ben je niet opeens geslachtloos.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2017, 11:52
Verwijderd
Citaat:
Nee er wordt gezegd dat gender(rollen) een sociaal construct zijn volgens mij.
Ja daar ben ik het wel deels mee eens, geslachtsrollen zijn een sociaal construct, maar hoe kan je geslachtloos zijn dan.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2017, 12:00
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik vind het allemaal prima. Je kan niet bij iemand in z'n hoofd kijken en niet voelen wat iemand anders voelt. Ik snap dat er mensen zijn die zich een ander geslacht voelen dan ze zijn, maar echt begrijpen zal ik het nooit, omdat ik het niet zo voel. Lig ik daarvan wakker? Nee hoor. Lig ik ervan wakker dat mensen andere mensen op basis van een gevoel dat ze hebben niet accepteren? Ik lig niet zo snel ergens letterlijk wakker van, maar tof vind ik het niet. Want hoe veel last heb je er nou van hoe iemand zich identificeert? Jij persoonlijk hebt er volgens mij geen last van dat er mensen zijn die zich geen man of vrouw voelen. Ik denk dat die mensen daar meer last van hebben dan jij, zeker als je die attitude hebt.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2017, 12:04
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het allemaal prima. Je kan niet bij iemand in z'n hoofd kijken en niet voelen wat iemand anders voelt. Ik snap dat er mensen zijn die zich een ander geslacht voelen dan ze zijn, maar echt begrijpen zal ik het nooit, omdat ik het niet zo voel. Lig ik daarvan wakker? Nee hoor. Lig ik ervan wakker dat mensen andere mensen op basis van een gevoel dat ze hebben niet accepteren? Ik lig niet zo snel ergens letterlijk wakker van, maar tof vind ik het niet. Want hoe veel last heb je er nou van hoe iemand zich identificeert? Jij persoonlijk hebt er volgens mij geen last van dat er mensen zijn die zich geen man of vrouw voelen. Ik denk dat die mensen daar meer last van hebben dan jij, zeker als je die attitude hebt.
Nee je kan het niet begrijpen, want iedereen kan iets verzinnen en doen alsof ze iets zijn, maar alleen een paar mensen kunnen zichzelf ook wijsmaken dat het echt zo is.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2017, 12:06
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Nee je kan het niet begrijpen, want iedereen kan iets verzinnen en doen alsof ze iets zijn, maar alleen een paar mensen kunnen zichzelf ook wijsmaken dat het echt zo is.
Oké, stel je voor dat het verzonnen is. Dat er iemand rondloopt die zich gewoon man of vrouw voelt, maar zegt dat die zich niet zo voelt. Hoe heb jij daar dan last van?
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2017, 12:17
Verwijderd
Citaat:
Oké, stel je voor dat het verzonnen is. Dat er iemand rondloopt die zich gewoon man of vrouw voelt, maar zegt dat die zich niet zo voelt. Hoe heb jij daar dan last van?
Kijk dan heb ik er geen last van, iedereen je mag denken dat je een kat bent, maar je moet dan niet verwachten dat je een speciaal toilet krijgt of dat je een eigen verwijswoord krijgt, ik wil niet dat onze regels worden aangepast zoals in Zweden waardoor ouders hun ideologien mogen foceren op hun kinderen, want wat is de kans dat 2 geslachtloze ouders een kind krijgen die ook geslachtloos is, ik bedoel in zweden is nu half de populatie moslim en de andere helft zijn mietjes die zichzelf niet eens kunnen verdedigen tegen deze mensen.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2017, 12:18
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Hoe oud ben je, schoolacc?
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Met citaat reageren
Oud 02-08-2017, 12:18
Verwijderd
Citaat:
Hoe oud ben je, schoolacc?
15 hoezo
Met citaat reageren
Oud 02-08-2017, 12:19
Verwijderd
Citaat:
Dat er wordt gezegd dat geslacht niet biologisch is maar een sociaal construct is, zonder bewijs.
Je haalt gender en geslacht door elkaar.

Geslacht=biologisch. Er bestaan meer dan 2 geslachten, en bij mensen kan het gebeuren dat iemand geen geslachtsorganen heeft (of zeer rudimentaire) of je zelfs alletwee. In principe is er niet zo heel veel verschil en een eikel is niet veel meer dan een opgezwollen clitoris.

Gender is een ander verhaal; dat is de identiteit die iemand zelf geeft aan hoe ze zich identificeren.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-08-2017, 12:20
Verwijderd
Citaat:
Kijk dan heb ik er geen last van, iedereen je mag denken dat je een kat bent, maar je moet dan niet verwachten dat je een speciaal toilet krijgt of dat je een eigen verwijswoord krijgt, ik wil niet dat onze regels worden aangepast zoals in Zweden waardoor ouders hun ideologien mogen foceren op hun kinderen, want wat is de kans dat 2 geslachtloze ouders een kind krijgen die ook geslachtloos is, ik bedoel in zweden is nu half de populatie moslim en de andere helft zijn mietjes die zichzelf niet eens kunnen verdedigen tegen deze mensen.
Oke ik zei dit verkeerd, ik bedoelde niet dat alle moslims slecht zijn, ik bedoelde die vluchtelingen die Zweedse vrouwen verkrachtte
Met citaat reageren
Oud 02-08-2017, 12:21
Verwijderd
Citaat:
ik bedoel in zweden is nu half de populatie moslim en de andere helft zijn mietjes die zichzelf niet eens kunnen verdedigen tegen deze mensen.
Vind je racisme acceptabel? Ben je wel eens in Zweden geweest trouwens?
Met citaat reageren
Oud 02-08-2017, 12:23
Verwijderd
Citaat:
, ik bedoel in zweden is nu half de populatie moslim en de andere helft zijn mietjes die zichzelf niet eens kunnen verdedigen tegen deze mensen.
Ongeveer 400.000 inwoners van Zweden zijn moslim, op een bevolking van 10 miljoen is dat een keurige 4%. Dat is dus niet de helft. Niet eens enigszins in de buurt.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2017, 12:27
Verwijderd
Citaat:
Ongeveer 400.000 inwoners van Zweden zijn moslim, op een bevolking van 10 miljoen is dat een keurige 4%. Dat is dus niet de helft. Niet eens enigszins in de buurt.
Ik bedoelde het meer als een metafoor, maar dat was erg kortzichtig van mij omdat ik de hele zweedse populatie deelde in 2 groepen.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2017, 12:28
Verwijderd
Citaat:
Oke ik zei dit verkeerd, ik bedoelde niet dat alle moslims slecht zijn, ik bedoelde die vluchtelingen die Zweedse vrouwen verkrachtte
Dat in Zweden veel moslims vrouwen verkrachten is een claim die niet onderbouwd is
https://www.metronieuws.nl/nieuws/bu...tad-van-europa
Met citaat reageren
Oud 02-08-2017, 12:28
Verwijderd
Citaat:
Vind je racisme acceptabel? Ben je wel eens in Zweden geweest trouwens?
Nee en nee, maar ik heb filmpjes gezien
Met citaat reageren
Oud 02-08-2017, 12:28
Verwijderd
Citaat:
Ik bedoelde het meer als een metafoor, maar dat was erg kortzichtig van mij omdat ik de hele zweedse populatie deelde in 2 groepen.
Ik snap de metafoor niet. Waar wil je in hemelsnaam heen met je verhaal, wat heeft dit met genderidentiteit te maken?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-08-2017, 12:28
Verwijderd
Citaat:
Ik bedoelde het meer als een metafoor, maar dat was erg kortzichtig van mij omdat ik de hele zweedse populatie deelde in 2 groepen.
Ja, maar je verspreid daardoor wel grote onzin. Als dit al niet waar is...
Met citaat reageren
Oud 02-08-2017, 12:33
Verwijderd
Oke mensen, laat maar, ik erger me te erg aan een onderwerp waar ik vrij weinig mee te maken heb en het heeft weinig tot geen invloed op mijn leven, ik geloof nog steeds niet dat gender en geslacht verschillend is maar ik stop wel want ik ben nu de gene die mijn ideologien foceer, je mag denken wat je wil en zeggen wat je wil. ik denk wel dat geslacht binair is en andere mensen niet.
Als het hun blij maakt, moet ik het niet verpesten, ik accepteer dat nu.

Laatst gewijzigd op 02-08-2017 om 12:58.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2017, 12:34
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar je verspreid daardoor wel grote onzin. Als dit al niet waar is...
Klopt, sorry
Met citaat reageren
Oud 02-08-2017, 12:42
Verwijderd
schoolacc, wat vind je van Zwarte Piet?
Met citaat reageren
Oud 02-08-2017, 12:43
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
schoolacc, wat vind je van Zwarte Piet?
Hahahaha koren, molen, alles.
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Met citaat reageren
Oud 02-08-2017, 12:44
Verwijderd
Citaat:
schoolacc, wat vind je van Zwarte Piet?
Heeft dit te maken met racisme of wat? Ik vind sinterklaas en zwarte piet wel goed, het is misschien niet echt maar het is leuk voor de kinderen.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2017, 12:46
Verwijderd
Citaat:
Hahahaha koren, molen, alles.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2017, 12:50
Verwijderd
Citaat:
Heeft dit te maken met racisme of wat? Ik vind sinterklaas en zwarte piet wel goed, het is misschien niet echt maar het is leuk voor de kinderen.
SEG NOG ÉÉN DING OVER ZWARTE PIET EN IK KOM IN ME FEGTKLEDING NAAR JE DORP TOE
Met citaat reageren
Oud 02-08-2017, 12:52
Verwijderd
Citaat:
SEG NOG ÉÉN DING OVER ZWARTE PIET EN IK KOM IN ME FEGTKLEDING NAAR JE DORP TOE
Ik woon in een stad
Met citaat reageren
Oud 02-08-2017, 12:53
Verwijderd
Citaat:
Ik woon in een stad
Welke stad?
Met citaat reageren
Oud 02-08-2017, 12:54
Verwijderd
Citaat:
Welke stad?
Een stad in Gelderland
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-08-2017, 12:55
Verwijderd
Citaat:
Een stad in Gelderland
Ik heb in Arnhem gewoond. Ben je voor Vitesse?
Met citaat reageren
Oud 02-08-2017, 12:56
Verwijderd
Citaat:
Ik heb in Arnhem gewoond. Ben je voor Vitesse?
HAHAHAAHAHA VITESSE, neeeeee, ik ben nog liever voor graafschap
Met citaat reageren
Oud 02-08-2017, 12:59
Verwijderd
Citaat:
Ik heb in Arnhem gewoond. Ben je voor Vitesse?
Jij wel dan?
Met citaat reageren
Oud 02-08-2017, 13:05
Verwijderd
Nee, ik ben MVV-fan.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2017, 13:35
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
En toen was het account binnen no-time ook weer weg
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2017, 13:37
Verwijderd
Ach, we hebben weer even kunnen lachen
Met citaat reageren
Oud 02-08-2017, 13:46
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 02-08-2017, 13:57
Mr Soija
Avatar van Mr Soija
Mr Soija is offline
Citaat:
Ach, we hebben weer even kunnen lachen
__________________
Forumnist.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2017, 14:10
Verwijderd
Das denk ik m'n lievelingsaflevering
Met citaat reageren
Oud 02-08-2017, 14:44
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Wat Bas zegt
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2017, 14:44
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Dit topic
Met citaat reageren
Oud 02-08-2017, 15:41
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Kijk dan heb ik er geen last van, iedereen je mag denken dat je een kat bent, maar je moet dan niet verwachten dat je een speciaal toilet krijgt of dat je een eigen verwijswoord krijgt, ik wil niet dat onze regels worden aangepast zoals in Zweden waardoor ouders hun ideologien mogen foceren op hun kinderen, want wat is de kans dat 2 geslachtloze ouders een kind krijgen die ook geslachtloos is, ik bedoel in zweden is nu half de populatie moslim en de andere helft zijn mietjes die zichzelf niet eens kunnen verdedigen tegen deze mensen.
Dus homofoben die hun kinderen opvoeden om te geloven dat homoseksualiteit slecht is, hebben geen homoseksuele kinderen? Goed om te weten.

Maar goed, je bent al verwijderd, dus whatever.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2017, 15:56
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Das denk ik m'n lievelingsaflevering
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 02-08-2017, 16:57
Verwijderd
Ik geloof wel dat er iets is
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:34.