Oud 03-02-2003, 13:06
Cherry
Cherry is offline
Hey allemaal,

ik maak een werkstuk voor AnW en nou vroeg ik me af of jullie dit ajb in kunnen vullen?

De grote boze vragenlijst

1. Heb je hoofdstuk 9 van het ANW boek doorgenomen? Zo ja, heeft het je mening t.o.v. genetische manipulatie en dergelijke veranderd?
2. Vind je dat er DNA-onderzoek mag worden uitgevoerd naar erfelijke borst of eierstokkanker? Ja (3a) / Nee (3b)
3. A. Waarom wel?
- Om te voorkomen dat er kinderen met kanker worden geboren
- Anders, namelijk…(vult in)
B. Waarom niet?
- Omdat je de natuur haar gang moet laten gaan.
- Omdat je het recht van privacy schaadt.
- Omdat je het niet goed kent, en het eng vindt. (Wat is het volgende dat komt?)
- Anders, namelijk…(vul in)
4. Vindt je dat het klonen van dieren, en het doen van andere experimenten op dieren moet kunnen? Ja / nee
5. Vind je dat het klonen van mensen enzo mag worden toegestaan? Ja / nee
6. Zou je een envelop met informatie over toekomstige ziektes die je gaat krijgen, open durven te maken? Ja / nee
7. Stel dat je in de toekomst een ernstige ziekte krijgt, waarvoor geen medicijn is. (zie 6.) Zou je in dat geval een experimentele oplossing kiezen in verband met DNA-technieken die mogelijk werken, maar waarvan het nog niet zeker is? Ja / nee
8. Zou je een onderzoek laten verrichten naar toekomstige erfelijke ziektes voor je toekomstige werkgever? Ja / nee
9. Sommige mensen, die meerdere familieleden hebber met erfelijke ziektes, zoals borstkanker, laten preventief hun borsten verwijderen. Vind je dat geoorloofd? Ja / nee
10. Ben je voor prenatale diagnostiek? Ja / nee / wasda?
11. Zou je een kunstmatig gekweekt orgaan (dus via techniek gemaakt, niet natuurlijk) laten implanteren, zoals bijvoorbeeld een gekweekt hart, als je een ernstige hartziekte hebt? Ja / nee / nee, ik heb liever donorhart / weet niet
12. Ben je voor of tegen het klonen van menselijke organen, zodat ze gebruikt kunnen worden zoals in vraag 11, dus als laatste redmiddel bij ernstige ziektes? Ja / nee

Dankje!
__________________
*beso*tuut
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-02-2003, 13:10
Cherry
Cherry is offline
Ohw wat een stomme actie van mij. Dit had onder exacte vakken moeten staan. Kan een van de mod's hem verplaatsen?

Ach me is nog n00b
__________________
*beso*tuut
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 15:23
Verwijderd
Citaat:
Cherry schreef:
Ohw wat een stomme actie van mij. Dit had onder exacte vakken moeten staan. Kan een van de mod's hem verplaatsen?

Ach me is nog n00b
Het zou ook wel handig zijn als je er bij zet over welk boek je het hebt
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 19:54
Sikamikanico
Avatar van Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Citaat:
Cherry schreef:
Kan een van de mod's hem verplaatsen?
Vooruit dan.
__________________
http://www.scholieren.com
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 20:44
TIGEK
TIGEK is offline
Citaat:
Cherry schreef:
Hey allemaal,

ik maak een werkstuk voor AnW en nou vroeg ik me af of jullie dit ajb in kunnen vullen?

De grote boze vragenlijst

1. Heb je hoofdstuk 9 van het ANW boek doorgenomen? Zo ja, heeft het je mening t.o.v. genetische manipulatie en dergelijke veranderd?
Dit boek heb ik niet, Maar het hoofdstuk door gewerkt
2. Vind je dat er DNA-onderzoek mag worden uitgevoerd naar erfelijke borst of eierstokkanker? Ja (3a) / Nee (3b)
JA
3. A. Waarom wel?
- Om te voorkomen dat er kinderen met kanker worden geboren
- Anders, namelijk
Preventie van de vrouw

4. Vindt je dat het klonen van dieren, en het doen van andere experimenten op dieren moet kunnen?
NEE, Etisch on verantwoord. en de gevaren zijn onbekend
5. Vind je dat het klonen van mensen enzo mag worden toegestaan?
NEE zie boven
6. Zou je een envelop met informatie over toekomstige ziektes die je gaat krijgen, open durven te maken?
Nee, Als ik het weet dan wil ik direct dood.
7. Stel dat je in de toekomst een ernstige ziekte krijgt, waarvoor geen medicijn is. Zou je in dat geval een experimentele oplossing kiezen in verband met DNA-technieken die mogelijk werken, maar waarvan het nog niet zeker is?
Nee,
8. Zou je een onderzoek laten verrichten naar toekomstige erfelijke ziektes voor je toekomstige werkgever?
NEE
9. Sommige mensen, die meerdere familieleden hebber met erfelijke ziektes, zoals borstkanker, laten preventief hun borsten verwijderen. Vind je dat geoorloofd?
Ja
10. Ben je voor prenatale diagnostiek?
Nee?
11. Zou je een kunstmatig gekweekt orgaan (dus via techniek gemaakt, niet natuurlijk) laten implanteren, zoals bijvoorbeeld een gekweekt hart, als je een ernstige hartziekte hebt?
Ja, Maar liever een Natuurlijk hart
12. Ben je voor of tegen het klonen van menselijke organen, zodat ze gebruikt kunnen worden zoals in vraag 11, dus als laatste redmiddel bij ernstige ziektes?
Ja
Graag gedaan. (Leeftijd 19) Geslacht (M)
__________________
Laptops zijn net vrouwen. Je moet er voor zichtig mee omgaan als je iets fout doet is het heel gevaarlijk.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 21:34
akhen
Avatar van akhen
akhen is offline
1. Heb je hoofdstuk 9 van het ANW boek doorgenomen? Zo ja, heeft het je mening t.o.v. genetische manipulatie en dergelijke veranderd? --> NEE
2. Vind je dat er DNA-onderzoek mag worden uitgevoerd naar erfelijke borst of eierstokkanker? Ja
3. A. Waarom wel?
- Om te voorkomen dat er kinderen met kanker worden geboren
4. Vindt je dat het klonen van dieren, en het doen van andere experimenten op dieren moet kunnen? nee
5. Vind je dat het klonen van mensen enzo mag worden toegestaan? nee
6. Zou je een envelop met informatie over toekomstige ziektes die je gaat krijgen, open durven te maken? Ja
7. Stel dat je in de toekomst een ernstige ziekte krijgt, waarvoor geen medicijn is. (zie 6.) Zou je in dat geval een experimentele oplossing kiezen in verband met DNA-technieken die mogelijk werken, maar waarvan het nog niet zeker is? Ja
8. Zou je een onderzoek laten verrichten naar toekomstige erfelijke ziektes voor je toekomstige werkgever? nee
9. Sommige mensen, die meerdere familieleden hebber met erfelijke ziektes, zoals borstkanker, laten preventief hun borsten verwijderen. Vind je dat geoorloofd? Ja
10. Ben je voor prenatale diagnostiek? Ja
11. Zou je een kunstmatig gekweekt orgaan (dus via techniek gemaakt, niet natuurlijk) laten implanteren, zoals bijvoorbeeld een gekweekt hart, als je een ernstige hartziekte hebt? Ja
12. Ben je voor of tegen het klonen van menselijke organen, zodat ze gebruikt kunnen worden zoals in vraag 11, dus als laatste redmiddel bij ernstige ziektes? Ja
__________________
Aster, you're my love, you're my live, you're my air i breath, you're the little dissease they call love that conquer my heart
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 21:39
H@nk
H@nk is offline
1. Welk ANW Boek?
2. ja
3. A. Waarom wel?
- Om te voorkomen dat er kinderen met kanker worden geboren
4. nee
5. nee (tenzij je alleen weefsels en/of organen zou kunnen klonen)
6. Ja
7. Ja
8. nee
9. Ja
10. Ja
11. nee, ik heb liever donorhart (maar als het niet anders kan...)
12. Ja
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 22:59
barkrukkie
barkrukkie is offline
1. Ja. en nee heeft mijn mening niet veranderd.
2. Ja
3. A. Waarom wel?
- Om te voorkomen dat er kinderen met kanker worden geboren
4. Ja
5. Nee (tenzij je alleen weefsels en/of organen zou kunnen klonen)
6. Ja
7. Ja, indien die ziekte dodelijk is
8. Nee
9. Ja (die mensen mogen toch zelf weten wat ze met hun lichaam doen?)
10. Ja
11. Ja, als er geen andere oplossingen zijn, maar anders een donorhart
12. Voor

graag gedaan
__________________
[spAm]
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 23:13
Verwijderd
1. Heb je hoofdstuk 9 van het ANW boek doorgenomen? Zo ja, heeft het je mening t.o.v. genetische manipulatie en dergelijke veranderd? Ik heb het doorgenomen. Het heeft mijn mening niet verandert tov genetische manipulatie.
2. Vind je dat er DNA-onderzoek mag worden uitgevoerd naar erfelijke borst of eierstokkanker? Ja (3a)
3. A. Waarom wel?
- Om te voorkomen dat er kinderen met kanker worden geboren
- Anders, namelijk dan kan je voorzorgen nemen zoals je eierstokken laten verwijderen ofzo.
4. Vindt je dat het klonen van dieren, en het doen van andere experimenten op dieren moet kunnen? het klonen van dieren vind ik nutteloos omdat het dan toch de kant opgaat van: "ik wil mijn ouwe trouwe fikkie terug" Dierproeven. Aan de ene kant mag je dieren niet laten lijden. Aan de andere kant: wat als dit ene dier duizenden levens kan redden?
5. Vind je dat het klonen van mensen enzo mag worden toegestaan? Nee. klonen zou het einde van de mensheid betekenen. O.a. doordat bacterien en virussen wel evolueren maar wij niet waardoor we niet meer opgewassen zijn tegen de meest kleine ziektes
6. Zou je een envelop met informatie over toekomstige ziektes die je gaat krijgen, open durven te maken? Nee
7. Stel dat je in de toekomst een ernstige ziekte krijgt, waarvoor geen medicijn is. (zie 6.) Zou je in dat geval een experimentele oplossing kiezen in verband met DNA-technieken die mogelijk werken, maar waarvan het nog niet zeker is? nee.
8. Zou je een onderzoek laten verrichten naar toekomstige erfelijke ziektes voor je toekomstige werkgever? nee. daar heeft mijn toekomstige werkgever niets mee te maken. Ik zou stom zijn ook. M'n kansen op de arbeidsmarkt verkleinen.
9. Sommige mensen, die meerdere familieleden hebber met erfelijke ziektes, zoals borstkanker, laten preventief hun borsten verwijderen. Vind je dat geoorloofd? Ja. voorkomen is beter dan genezen.
10. Ben je voor prenatale diagnostiek? Ja.
11. Zou je een kunstmatig gekweekt orgaan (dus via techniek gemaakt, niet natuurlijk) laten implanteren, zoals bijvoorbeeld een gekweekt hart, als je een ernstige hartziekte hebt? Nee.
12. Ben je voor of tegen het klonen van menselijke organen, zodat ze gebruikt kunnen worden zoals in vraag 11, dus als laatste redmiddel bij ernstige ziektes? Ik ben tegen het klonen van menselijke organen. Er zijn al zoveel mensen en dan doen we zo hard ons best om iedereen in leven te houden. Dat gaat er niet in bij mij.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 08:19
Verwijderd
Citaat:
Cherry schreef:
1. Heb je hoofdstuk 9 van het ANW boek doorgenomen? Zo ja, heeft het je mening t.o.v. genetische manipulatie en dergelijke veranderd?
Denk het wel, van Havo iig wel, k weet niet of Vwo nog anders is, en óf je Vwo doet Het heeft mijn mening niet veranderd
Vind je dat er DNA-onderzoek mag worden uitgevoerd naar erfelijke borst of eierstokkanker? Ja (3a) / Nee (3b)
Ja
3. A. Waarom wel?
- Om te voorkomen dat er kinderen met kanker worden geboren
- Anders, namelijk…(vult in)
B. Waarom niet?
- Omdat je de natuur haar gang moet laten gaan.
- Omdat je het recht van privacy schaadt.
- Omdat je het niet goed kent, en het eng vindt. (Wat is het volgende dat komt?)
- Anders, namelijk…(vul in)

A. Om te voorkomen dat er kinderen met kanker worden geboren
4. Vindt je dat het klonen van dieren, en het doen van andere experimenten op dieren moet kunnen? Ja / nee
Nee
5. Vind je dat het klonen van mensen enzo mag worden toegestaan? Ja / nee
Nee
6. Zou je een envelop met informatie over toekomstige ziektes die je gaat krijgen, open durven te maken? Ja / nee
Ja, tenminste, dat zeg ik nu.. Als ik daadwerkelijk zo'n envelop zou krijgen weet ik niet of ik em durf open te maken. Zou iig wel nieuwsgierig zijn
7. Stel dat je in de toekomst een ernstige ziekte krijgt, waarvoor geen medicijn is. (zie 6.) Zou je in dat geval een experimentele oplossing kiezen in verband met DNA-technieken die mogelijk werken, maar waarvan het nog niet zeker is? Ja / nee
Nee
8. Zou je een onderzoek laten verrichten naar toekomstige erfelijke ziektes voor je toekomstige werkgever? Ja / nee
Nee
9. Sommige mensen, die meerdere familieleden hebben met erfelijke ziektes, zoals borstkanker, laten preventief hun borsten verwijderen. Vind je dat geoorloofd? Ja / nee
Nee
10. Ben je voor prenatale diagnostiek? Ja / nee / wasda?
das toch iets dat gebeurt tijdens de zwangerschap? (heb niet heel erg opgelet tijdens anw vorig jaar ) Maar ik geloof dat het wel iets was waar ik het mee eens was Ja dus
11. Zou je een kunstmatig gekweekt orgaan (dus via techniek gemaakt, niet natuurlijk) laten implanteren, zoals bijvoorbeeld een gekweekt hart, als je een ernstige hartziekte hebt? Ja / nee / nee, ik heb liever donorhart / weet niet
Denk et wel, als dat hart gewoon z'n werk goed doet.. Ik heb alleen denk ik wel liever een donorhart, maar als het niet anders kan, zou ik het denk ik wel willen proberen
12. Ben je voor of tegen het klonen van menselijke organen, zodat ze gebruikt kunnen worden zoals in vraag 11, dus als laatste redmiddel bij ernstige ziektes? Ja / nee
Nee

Dankje!
Graag gedaan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Feminisme
Aelin
3 27-02-2006 23:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:36.