Oud 18-05-2003, 10:32
_Moby_
Avatar van _Moby_
_Moby_ is offline
Ik heb morgen M&O en Nederlands en dinsdag Wiskunde B1... ik heb geen idee hoe ik het nog allemaal geleerd krijg, ik heb gisteren de hele dag op M&O geleerd, maar ben er nog niet klaar mee, gisteravond heb ik nog op Nederlands geleerd en ook dat viel zwaar tegen, dus ik heb vandaag geen tijd voor Wiskunde te leren, en dat terwijl ik morgen pas om 5 uur thuis ben ofzo

Wie heeft dit probleem nog meer? En hoe lossen jullie het op?
__________________
Como se dice..
Advertentie
Oud 18-05-2003, 10:36
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Citaat:
_Moby_ schreef op 18-05-2003 @ 11:32:
Ik heb morgen M&O en Nederlands en dinsdag Wiskunde B1... ik heb geen idee hoe ik het nog allemaal geleerd krijg, ik heb gisteren de hele dag op M&O geleerd, maar ben er nog niet klaar mee, gisteravond heb ik nog op Nederlands geleerd en ook dat viel zwaar tegen, dus ik heb vandaag geen tijd voor Wiskunde te leren, en dat terwijl ik morgen pas om 5 uur thuis ben ofzo

Wie heeft dit probleem nog meer? En hoe lossen jullie het op?
Had je maar eerder moeten beginnen....!
Oud 18-05-2003, 10:37
-ZoNe-
-ZoNe- is offline
voor nederlands hoef je niks te leren
Oud 18-05-2003, 10:37
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Citaat:
-ZoNe- schreef op 18-05-2003 @ 11:37:
voor nederlands hoef je niks te leren
Dat was ook het 1e wat in mij op kwam Maar misschien op het VMBO wel? (HAVO & VWO iig niet)
Oud 18-05-2003, 10:43
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Voor Nederlands hoef je niets te leren? Ik zou toch maar even de begrippen uit de examenbundel doornemen. Veel tijd hoef je er niet aante besteden, maar helemaal geen voorbereiding is overdreven.

Ik maak me zelf een beetje zorgen om latijn en wiskunde... Het is zo veel.. Een zo moeilijk....
__________________
I like my new bunny suit
Oud 18-05-2003, 10:46
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 18-05-2003 @ 11:43:
Voor Nederlands hoef je niets te leren? Ik zou toch maar even de begrippen uit de examenbundel doornemen. Veel tijd hoef je er niet aante besteden, maar helemaal geen voorbereiding is overdreven.

Ik maak me zelf een beetje zorgen om latijn en wiskunde... Het is zo veel.. Een zo moeilijk....
Voor Nederlands heb ik geen eens een examenbundel.. Wij hebben gewoon het hele jaar door teksten moeten samenvatten.. En al die begrippen ken ik echt wel na 3 jaar, zo moeilijk zijn die echt niet..
Oud 18-05-2003, 10:46
_Moby_
Avatar van _Moby_
_Moby_ is offline
Citaat:
-ZoNe- schreef op 18-05-2003 @ 11:37:
voor nederlands hoef je niks te leren
soow...? hoef je voor Nederlands niets te leren? En al die tekstverbanden, tekstsoorten, tekstdoelen, drogredenen en argumenten dan?
Nederlands is misschien wel een vak waarbij je meer moet oefenen dan leren, maar geen aandacht aan besteden lijkt me vrij dom..

Citaat:
Snufje schreef op 18-05-2003:
Dat was ook het 1e wat in mij op kwam Maar misschien op het VMBO wel? (HAVO & VWO iig niet)
en ik doe dus examen Havo met Biologie, Wiskunde, Natuurkunde, Scheikunde, Nederlands, Engels en M&O
pfffff, minderwaardigheidscomplex....
__________________
Como se dice..
Oud 18-05-2003, 10:48
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Citaat:
_Moby_ schreef op 18-05-2003 @ 11:46:

en ik doe dus examen Havo met Biologie, Wiskunde, Natuurkunde, Scheikunde, Nederlands, Engels en M&O
pfffff, minderwaardigheidscomplex....
Ik doe hetzelfde als jij maar, dan Eco ipv M&O op VWo-niveau, maar dat boeit niet...

Maar ik bedoelde er verder niets mee.. Meer dat ik een verklaring zocht waarom jij veel moest leren voor nederlands (zo komt het iig naar voren, dat je veel moet leren..)
Oud 18-05-2003, 10:54
-ZoNe-
-ZoNe- is offline
Citaat:
_Moby_ schreef op 18-05-2003 @ 11:46:
soow...? hoef je voor Nederlands niets te leren? En al die tekstverbanden, tekstsoorten, tekstdoelen, drogredenen en argumenten dan?
Nederlands is misschien wel een vak waarbij je meer moet oefenen dan leren, maar geen aandacht aan besteden lijkt me vrij dom..
Nou die tekstsoorten en verbanden ken je toch wel na zoveel jaren oefenen? Lijkt mij in ieder geval, ik kijk misschien ff mijn examenbundel straks voor maar meer dan 15 minuten zal ik er niet aan besteden misschien straks even als ik moet poepen maar anders
Oud 18-05-2003, 11:10
brynn
brynn is offline
en je hoeft die drogredenen, tekstdoelen en verbanden en zo toch niet zelf te kunnen benoemen (was iig vanaf 200 niet het geval), je kunt toch altijd kiezen uit verschillende opties zodat je ze niet in rijtjes in je hoofd hoeft hebben te zitten maar ze gewoon kunt herkennen? als je een tekst hebt gemaakt, weet je dat toch wel?
Oud 18-05-2003, 11:11
PieterB
Avatar van PieterB
PieterB is offline
er kan niet veel theorie gevraagd worden bij nederlands.. Het examen van de oude stijl is op dit moment nog hetzelfde als het examen van de nieuwe stijl (die wij hebben). Bij de nieuwe stijl leer je veel van argumentatie etc., maar bij de oude stijl niet.
Oude stijl heeft het allemaal dus niet gehad, dus er kan ook niet veel over gevraagd worden...

(bron, mijn leraar nederlands)
__________________
Can’t live in yesterday!
Oud 18-05-2003, 11:12
PieterB
Avatar van PieterB
PieterB is offline
Nederlands
Domein A Leesvaardigheid en van domein D Argumentatieve vaardigheden de subdomeinen Analyseren van een betoog en Beoordelen van een betoog.

http://www.kennisnet.nl/vo/examen/vw...pen/index.html
__________________
Can’t live in yesterday!
Oud 18-05-2003, 11:52
salacia
salacia is offline
heb ook 3 examens in 2 dagen maar je moet het maar zo bekijken dat heb je dan wel weer snel gehad. Voor nl hoeven wij alleen maar een paar begrippen te kennen dat valt wel mee. m& O is wel zwaar shit maar ja en wiskunde dat wordt een groot drama maar ja na dinsdag ben ik al over de helft
Oud 18-05-2003, 11:55
lil_jj
lil_jj is offline
je krijgt tog gewoon een text met vragen en daarna moet je die text samenvatten??!
__________________
.:: (¯`¸.»»» Do YoU LiKe GaMeS?? It'S TimE To TaKe A ChAnCe ..So DaNcE WiTh mE «.¸´¯) ::.
Oud 18-05-2003, 12:00
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Citaat:
lil_jj schreef op 18-05-2003 @ 12:55:
je krijgt tog gewoon een text met vragen en daarna moet je die text samenvatten??!
yeps
Oud 18-05-2003, 12:02
Verwijderd
lol je krijg 2 grote teksten

tekst 1>> vragen
met tussen de vragen door kleine stukjes tekst met andere opvattingen

tekst 2 alleen samenvatten
Oud 18-05-2003, 12:07
Verwijderd
Ik heb me drie jaar voor bereid op Nederlands, dat zit er nu wel een keer in. Ik neem aan dat dat voor iedereen geldt (of twee jaar als je Havo doet). Dan lijkt het me raar wanneer je dat nóg niet begrijpt zo voor je examens. Dus Nederlands hoef je niet te leren (tenzij je dus 2 of 3 jaar lang niets gedaan hebt).

Verder heb ik zelf nog economie I en geschiedenis... Ook drie examens in 2 dagen... maar ik heb ze allen al geleerd... Je had toch een week of twee geen school? Dat waren dus leerweken... mja, als je het nu nog moet doen moet je de fout bij jezelf gaan zoeken en maar eens flink gaan blokken vandaag en morgenavond.

Eigen schuld, dikke bult!
Oud 18-05-2003, 12:11
PieterB
Avatar van PieterB
PieterB is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 18-05-2003 @ 13:07:
Ik heb me drie jaar voor bereid op Nederlands, dat zit er nu wel een keer in. Ik neem aan dat dat voor iedereen geldt (of twee jaar als je Havo doet). Dan lijkt het me raar wanneer je dat nóg niet begrijpt zo voor je examens. Dus Nederlands hoef je niet te leren (tenzij je dus 2 of 3 jaar lang niets gedaan hebt).

Verder heb ik zelf nog economie I en geschiedenis... Ook drie examens in 2 dagen... maar ik heb ze allen al geleerd... Je had toch een week of twee geen school? Dat waren dus leerweken... mja, als je het nu nog moet doen moet je de fout bij jezelf gaan zoeken en maar eens flink gaan blokken vandaag en morgenavond.

Eigen schuld, dikke bult!
wat ben je hard
__________________
Can’t live in yesterday!
Ads door Google
Oud 18-05-2003, 12:15
Verwijderd
Citaat:
killermachine85 schreef op 18-05-2003 @ 13:11:
wat ben je hard
Oud 18-05-2003, 12:19
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Citaat:
killermachine85 schreef op 18-05-2003 @ 13:11:
wat ben je hard
Het is gewoon de waarheid
Oud 18-05-2003, 12:26
_Moby_
Avatar van _Moby_
_Moby_ is offline
__________________
Como se dice..
Oud 18-05-2003, 12:29
Verwijderd
Citaat:
_Moby_ schreef op 18-05-2003 @ 13:26:
Maar als je nú bijvoorbeeld gaat leren ipv te forummen en morgenavond ook, dan maak je iig meer kans dan wanneer je helemaal niets doet.

Dussuh... leren nu!
Oud 18-05-2003, 12:32
PieterB
Avatar van PieterB
PieterB is offline
Citaat:
Snufje schreef op 18-05-2003 @ 13:19:
Het is gewoon de waarheid
heb ik ergens gezegd dat dat niet zo is
maar het slachtoffer zit waarschijnlijk al in de stress, en dan hoef je het er niet in te wrijven
__________________
Can’t live in yesterday!
Oud 18-05-2003, 12:33
Verwijderd
Citaat:
killermachine85 schreef op 18-05-2003 @ 13:32:
heb ik ergens gezegd dat dat niet zo is
maar het slachtoffer zit waarschijnlijk al in de stress, en dan hoef je het er niet in te wrijven
Had 'ie maar eerder moeten gaan leren...
Oud 18-05-2003, 12:36
PieterB
Avatar van PieterB
PieterB is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 18-05-2003 @ 13:33:
Had 'ie maar eerder moeten gaan leren...
daar geef ik je volkomen gelijk in... maar ik kreeg een beetje medelijden met um..
__________________
Can’t live in yesterday!
Advertentie
Oud 18-05-2003, 12:37
Verwijderd
Citaat:
killermachine85 schreef op 18-05-2003 @ 13:36:
daar geef ik je volkomen gelijk in... maar ik kreeg een beetje medelijden met um..
Ik ook... maar nu is hij aan het leren, dus komt het allemaal vast wel goed (als ie snel en goed kan leren)
Oud 18-05-2003, 12:38
PieterB
Avatar van PieterB
PieterB is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 18-05-2003 @ 13:37:
Ik ook... maar nu is hij aan het leren, dus komt het allemaal vast wel goed (als ie snel en goed kan leren)
vast wel, en anders heeft ie nog altijd wel een her...
anyway
ik ga ook maar es verder
succes enzo
__________________
Can’t live in yesterday!
Oud 18-05-2003, 14:44
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 18-05-2003 @ 13:07:
Ik heb me drie jaar voor bereid op Nederlands, dat zit er nu wel een keer in. Ik neem aan dat dat voor iedereen geldt (of twee jaar als je Havo doet). Dan lijkt het me raar wanneer je dat nóg niet begrijpt zo voor je examens. Dus Nederlands hoef je niet te leren (tenzij je dus 2 of 3 jaar lang niets gedaan hebt).

Verder heb ik zelf nog economie I en geschiedenis... Ook drie examens in 2 dagen... maar ik heb ze allen al geleerd... Je had toch een week of twee geen school? Dat waren dus leerweken... mja, als je het nu nog moet doen moet je de fout bij jezelf gaan zoeken en maar eens flink gaan blokken vandaag en morgenavond.

Eigen schuld, dikke bult!
Tja, je hebt wel gelijk wat nederlands betreft. Ik ken dat echt wel allemaal, ik lees alleen nog even de samenvattingsschema's door zodat ik straks weet welke ik moet gebruiken. That's it.

Maar je zegt wel zo dat je een week of twee geen school had. Dat zal bij haast elke school wel zo zijn maar wij hebben in totaal 3 dagen geen school gehad. Alleen begin deze week. Hiervoor was er telkens wel wat waarvoor we weer naar school moesten komen (herkansingen, cijfercontrole, etc) Dus dat geldt niet voor iedereen!

Maar dan nog is het natuurlijk een kwestie van opbouwen. Nee natuurlijk kun je niet drie vakken in twee dagen leren!

Volgens mij is 5 vakken in 4 dagen nog erger. Ik heb nederlands, dan geschiedenis, dan economie en kunstgeschiedenis en dan engels. Tja, ik moet voor geschiedenis, economie en kunstgeschiedenis dan het meest leren maar omdat jullie er ook allemaal vakken bijtrekken die je niet hoeft/kunt leren...
__________________
I like to say what I want to say
Oud 18-05-2003, 17:18
Tijgertjuh17
Avatar van Tijgertjuh17
Tijgertjuh17 is offline
7 vakken in 5 dagen....maar wat zeurt iedereen nou??? want als je tentamens had had je toch ook zo veel! Ik in ieder geval wel en wat dan nog...weetje hoe lang de tijd is die er tussen zit, bij mij soms wel 2,5 uur!
Oud 18-05-2003, 17:26
flamingphoenix
flamingphoenix is offline
1. ik leer niet voor Nederlands
2. Dit is wel wat anders dan tentamens, omdat dit veel meer stof omvat en langer duurt!
__________________
Tokus Harry overheerst!
Oud 18-05-2003, 18:23
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Snufje schreef op 18-05-2003 @ 11:36:
Had je maar eerder moeten beginnen....!
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Hoe was jij vroeger op school?
Verwijderd
50 24-01-2011 22:53
Algemene schoolzaken januari examen
Bird-one
49 21-05-2008 17:02
HAVO Nederlands
Duplo - Dos
485 21-06-2005 16:35
Levensbeschouwing & Filosofie Zelfmoord
Negrotiator
162 04-01-2004 14:59
Verhalen & Gedichten [Verhaal] De ondraaglijke lichtheid
clubje
124 27-09-2003 11:07
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic #11!
Snufje
277 26-05-2003 12:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:13.