Oud 05-01-2007, 21:06
Antoni
Avatar van Antoni
Antoni is offline
Mannen staan er stereotype bekend om dat ze nogal 's een spreekwoordelijk bord voor hun kop hebben. Nu heb ik mezelf altijd al gezien als iemand die door dat bord heen kan kijken, maar in mijn huidige situatie ben ik er aan begonnen te twijfelen.

Het zit zo: ik ben begin dit schooljaar aan een studie begonnen en in mijn klas zit het meisje (18) waar dit probleem over gaat. Al vanaf de eerste dag vond ik haar een aantrekkelijke meid, maar in het begin was dat nog niet veel bijzonders. Na verloop van tijd groeiden we naar elkaar toe, voornamelijk door mij, omdat ik haast ongecontroleerd flirterig tegenover haar deed. Dat begon allemaal zo begin oktober, schat ik. We trokken binnensschools steeds vaker met elkaar op, zitten vaak naast elkaar enzovoorts. Ze deelt haar eten met me, wat ze met geen ander doet, loopt altijd net iets te vlak naast me, wat ik verdacht vind. Ze heeft het er samen met een klasgenote telkens over dat ik een vriendin moet hebben. Anderzijds vergelijkt ze me vaak met haar broer, wat kan betekenen dat ze me enkel en alleen zo ziet.
Toen ik in afgelopen november jarig was heeft ze me die dag tot twee keer toe officieel gefeliciteerd (zoenen op wang), wat mij ook niet echt 'normaal' lijkt en ze wilde me per se een cadeau geven en heeft zo'n beetje zichzelf bij mij thuis uitgenodigd om het te geven (waarbij ze me voor de derde keer feliciteerde) en dat terwijl ik alvorens stellig had beweerd geen verjaardag te willen vieren. Dat cadeau was niet veel verdachts op het gegeven na dat het cadeaupapier hartjes als opdruk had, maar goed, daar zoek ik te veel achter, denk ik. Een klasgenoot/vriend vertelde mij dat hij iets meende te zien tussen haar en mij; dat ik haar 'wilde' (oké, dat is duidelijk) en dat zij 'misschien ook wel wil'. Ik had hem daarvoor nog niets verteld.
Als hij dat ziet dan moet het voor haar ook duidelijk zijn, dacht ik zo. Toch past ze haar gedrag niet aan.

Ik ga veel om met andere meisjes, dus het is niet dat ik uit eenzaamheid of wanhoop dingen denk te zien die er niet zijn, want dit is een geval apart.

Misschien denk je nu: "Man, vraag duidelijkheid of vraag 'r uit!" Een belangrijk punt om te vermelden is dat ze al anderhalf jaar een vriendje heeft (waar ik van baal), maar dit sluit natuurlijk niet uit dat ze een ander leuk kan vinden of op een ander verliefd kan worden. Als ze die niet had, had ik haar waarschijnlijk al lang mee uit gevraagd. Daarnaast wil ik niet dat ze zich bezwaard gaat voelen en haar gedrag gedwongen aan gaat passen, want ik vind het ook gewoon gezellig hoe me met elkaar omgaan; we zijn echt vrienden aan het worden.

Heeft iemand ervaring met een dergelijke situatie en hoe ga ik hier mee om? Zie ik dingen die er niet zijn of belazer ik mezelf als ik meen dat bovenstaande dingen niets betekenen? Zijn de 'signalen' die ze geeft puur vriendschappelijk of is het terecht dat ik er soms meer achter zoek? Vragen, vragen, vragen.
__________________
Hopende u hiermee voldoende geďnformeerd te hebben, verblijf ik. | http://garibaldi.web-log.nl/
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-01-2007, 21:14
Verwijderd
Ze heeft een vriend. Al anderhalf jaar. Blijf met je poten van haar af.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 21:18
Zonnemeisje
Avatar van Zonnemeisje
Zonnemeisje is offline
hoi,
ik heb dit ook wel eens meegemaakt terwijl ik in de situatie van dit meisje zat. Wat ik toen voelde was ook een erg hoog knuffelgehalte en dat er ook een lading is, en dat ze gek van je is maar ernstig verknocht is aan haar vriend. Terwijl jij haar het gevoel geeft dat ze nog gewild is bij anderen, word zij daar heel vrolijk van. Ik kan er erg ver naast zitten, hoor maar het allerverstandigst is het als je het gewoon vraagt. Voor iedereen duidelijk. En als ze dan misschien haar gedrag veranderd, kan je ook zeggen dat dat niet nodig is.
succes ermee
__________________
DOE DE DEUR DICHT..!!
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 21:18
Antoni
Avatar van Antoni
Antoni is offline
@Lafjuh: Dat doe ik zeker! Dat is het punt ook niet. Ik vind het alleen opmerkelijk en ik wil gewoon weten hoe de vork in de steel zit.

@Zonnemeisje: Dat zou het kunnen zijn. Daar had ik nog niet aan gedacht. Ze is alleen helemaal niet zo knuffelig of aanhankelijk verder, maar het zou kunnen dat het is wat je zegt... Bedankt! Hmz...
__________________
Hopende u hiermee voldoende geďnformeerd te hebben, verblijf ik. | http://garibaldi.web-log.nl/
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 21:45
Verwijderd
My bad. Ik sluit me verder aan bij wat er gezegd is, ze is blij dat ze nog iemand heeft leren kennen waar ze het goed mee kan vinden en waarmee ze bevriend is geraakt. Wat dat betreft weet ik hoe je je voelt met meiden die voor je gevoel te aanhankelijk lijken om meer dan alleen vrienden te zijn, en die achteraf nergens van schijnen te weten. Kijk uit dat je niet ongelukkig van d'r wordt, daar zijn ze goed in. [/generalisatie]
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 21:46
Verwijderd
Ze klinkt alsof ze het gewoon leuk vind om een beetje te flirten. Niks mis mee. Als ik weet dat een jongen me leuk vindt, kan ik ook wel leuk terug doen, ookal ben ik bezet en wil ik er niets mee. Of zelfs als ik niet bezet ben en er niets mee wil, maar dan gaat het meestal mis.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 22:01
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
wat morgan zegt.
ze vergelijkt je met haar broer. dat zegt toch genoeg.
__________________
liep een man in de woestijn en vond een kameel, de kameel vond van niet.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 22:06
mara18
mara18 is offline
Citaat:
Lafjuh schreef op 05-01-2007 @ 22:45 :
My bad. Ik sluit me verder aan bij wat er gezegd is, ze is blij dat ze nog iemand heeft leren kennen waar ze het goed mee kan vinden en waarmee ze bevriend is geraakt. Wat dat betreft weet ik hoe je je voelt met meiden die voor je gevoel te aanhankelijk lijken om meer dan alleen vrienden te zijn, en die achteraf nergens van schijnen te weten. Kijk uit dat je niet ongelukkig van d'r wordt, daar zijn ze goed in. [/generalisatie]
Oh, jongens ook

Ik zou er niet teveel op hopen.
Ze heeft een vriend. Al 1.5 jaar, wat kan betekenen dat ze graag weer eens wil flirten (zonder bijbedoelingen).
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 22:14
Antoni
Avatar van Antoni
Antoni is offline
@Lafjuh: Daar moet ik inderdaad voor oppassen. Ik probeer me dan ook maar aan te praten dat er inderdaad niet meer is dan soms lijkt, maar toch blijft er een gevoel dat er meer is dan ze zegt...

@Morgan: Mij lijkt ze juist het type dat afstand neemt als ze merkt dat een andere jongen haar leuk vindt, omdat ze de jongen in kwestie (mij dus) niet wil kwetsen of op verkeerde ideeën wil brengen. Maar goed, daar moet je haar voor kennen.
Maar ik ben inderdaad bang dat als ik er naar vraag dat ze dan van niks zegt te weten. Volgens mij heeft ze óf niet door dat ik haar leuk vind, óf het is wederzijds. Ze lijkt me gewoon niet iemand die bewust speelt met andermans gevoelens.

@Luna: Ja, zo denk ik ook. Dat lijkt mij ook gewoon de waarheid. Toch geeft ze signalen af die ik niet kan interpreteren als enkel 'broederliefde', maar dat kan goed aan mij liggen.

@mara18: Dat is waar. Ik moet proberen mijn interpretaties uit mijn hoofd te zetten, want hier schiet ik niets mee op. Ik vind het ook best leuk allemaal en ik voel me gevleid, maar ze gedraagt zich soms verwarrend.
__________________
Hopende u hiermee voldoende geďnformeerd te hebben, verblijf ik. | http://garibaldi.web-log.nl/
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 22:16
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
ja, ze vergelijkt je met haar broer maar je bent het niet en daarom flirt ze met je, het is veilig ofzo. Ik weet niet hoe ik het anders uit kan leggen.
heel kut voor jou maar ik denk dat het zo in elkaar zit.
__________________
liep een man in de woestijn en vond een kameel, de kameel vond van niet.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 22:23
Antoni
Avatar van Antoni
Antoni is offline
@Luna: Ik heb zelf geen zus, dus ik weet sowieso niet uit eigen ervaring hoe zo'n band kan zijn. Misschien houdt ze inderdaad van de veiligheid. Ik ben niet zo'n mannenmannetje dat altijd achter de vrouwen aanzit en dat waardeert ze. Ze is een mooi meisje en heeft af en toe last van vervelende jongens die haar proberen te versieren en die kan ze dan makkelijk en duidelijk afwijzen. In mij ziet ze zo iemand niet (en daar heeft ze gelijk in, want zo ben ik ook niet) dus voelt ze zich veilig bij me. Zo beschouwd is er inderdaad geen bedoeling achter. Echt erg vind ik dat eigenlijk niet; 't is niet dat ik alleen en vooral met haar omga omdat ik haar aantrekkelijk vind. En ik heb niets te verliezen omdat ze sowieso bezet is en gelukkig zegt te zijn met 'r vriendje.
__________________
Hopende u hiermee voldoende geďnformeerd te hebben, verblijf ik. | http://garibaldi.web-log.nl/
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 22:30
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
hmja, duidelijker kan het volgens mij niet.
je kwam wel erg zeker over met dat bord en er doorheen kijken enzo maar vertrouw daar toch maar niet teveel op.
__________________
liep een man in de woestijn en vond een kameel, de kameel vond van niet.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 22:33
Antoni
Avatar van Antoni
Antoni is offline
@Luna: Hehehehe Misschien zie ik juist te veel wat er niet is dankzij mijn vermogen door borden heen te kijken... Daar houd ik ook rekening mee.
__________________
Hopende u hiermee voldoende geďnformeerd te hebben, verblijf ik. | http://garibaldi.web-log.nl/
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 22:54
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Citaat:
Lafjuh schreef op 05-01-2007 @ 22:14 :
Ze heeft een vriend. Al anderhalf jaar. Blijf met je poten van haar af.
Nee hoor, doe wat jij wil.

De vraag is echter, wil jij flikflooien met een meisje dat al met iemand anders iets heeft? En stel dat je dan wat krijgt, zou je dan niet denken dat het wederom zou kunnen gebeuren?

Doe waar jij je prettig bij voelt, in dit geval althans. In een gezonde relatie zou het meisje de verleiding moeten weerstaan vind ik.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 23:00
Antoni
Avatar van Antoni
Antoni is offline
@Maarten: Dat denk ik ook af en toe in haar blik te lezen... Alsof ze de verleiding weerstaat, omdat ze gewoon een goede relatie heeft... En dat is frustrerend...
Ik zou niet willen flikflooien met een meisje dat al iemand heeft. Dat vind ik not done . Daar zou ik me niet prettig bij voelen. Als ik zou weten dat ze echt wat met me wil dan zou ik haar zeggen het eerst uit te moeten maken met 'r huidige vriend, hoe vervelend dat ook is...
__________________
Hopende u hiermee voldoende geďnformeerd te hebben, verblijf ik. | http://garibaldi.web-log.nl/
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 23:03
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Citaat:
Antoni schreef op 06-01-2007 @ 00:00 :
@Maarten: Dat denk ik ook af en toe in haar blik te lezen... Alsof ze de verleiding weerstaat, omdat ze gewoon een goede relatie heeft... En dat is frustrerend...
Ik zou niet willen flikflooien met een meisje dat al iemand heeft. Dat vind ik not done . Daar zou ik me niet prettig bij voelen. Als ik zou weten dat ze echt wat met me wil dan zou ik haar zeggen het eerst uit te moeten maken met 'r huidige vriend, hoe vervelend dat ook is...
Proficiat, I feel exactly the same =)

Maar nog steeds, ik vind het het meeste stijl hebben als een meisje het uitmaakt terwijl ze een jongen leuk vindt zonder dat ze weet of die jongen haar leuk vindt. De boel al in gang zetten terwijl je een relatie hebt is goedkoop.

Maar dit is mijn mening en ik doe ook slechts waar ik me prettig bij voel
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 23:11
Antoni
Avatar van Antoni
Antoni is offline
@Maarten: Dat is wel erg riskant. Ik zou dat niet durven. Maar inderdaad: het is stijlvol en romantisch bovendien...

Ooit zei ze me: "Had ik je maar anderhalf jaar eerder ontmoet..." Ze zei het te speels om echt serieus te kunnen nemen. Later hetzelfde: "Als ik geen vriendje had, had ik je uit gevraagd."
Hoe kon ik dit vergeten te melden hier? Juist door deze opmerkingen in tegenstrijd met een herhaaldelijk "je lijkt op m'n broer" ben ik verward geraakt. Ja, misschien was het niet meer dan een speelse flirt, maar zoiets kan niet volledig betekenisloos zijn.
__________________
Hopende u hiermee voldoende geďnformeerd te hebben, verblijf ik. | http://garibaldi.web-log.nl/
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 23:15
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
Citaat:
Antoni schreef op 05-01-2007 @ 23:33 :
@Luna: Hehehehe Misschien zie ik juist te veel wat er niet is dankzij mijn vermogen door borden heen te kijken... Daar houd ik ook rekening mee.
ingewikkeld zeg.

edit: precies wat ze zegt dus, had ik je maar 1.5 jaar eerder ontmoet. dat is niet gebeurd. het is nu zoals het is. ze vindt je leuk maar houdt van haar vriend.
__________________
liep een man in de woestijn en vond een kameel, de kameel vond van niet.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-01-2007, 23:50
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
ik vind het ook wel leuk om eens n beetje te flirten, dat houdt de spanning erin, en weet je meteen je "waarde". Maar ik ben blij met mn vriend, dus ik doe verder lekker niks. Met sommige studiegenoten kan ik het ook geod vinden, mischien vatten zij een deel van mn gedrag ook op als n beetje flirterig. Maar ik ben dan alleen opzoek naar vriendschappelijk contact, maar tussen man/vrouw vriendschap zit vaak een beetje een lading. Dit hoeft voor de rest geen probleem te zijn zolang iedereen het naar zn zin heeft.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 08:14
Verwijderd
Citaat:
Antoni schreef op 05-01-2007 @ 23:14 :
@Morgan: Mij lijkt ze juist het type dat afstand neemt als ze merkt dat een andere jongen haar leuk vindt, omdat ze de jongen in kwestie (mij dus) niet wil kwetsen of op verkeerde ideeën wil brengen. Maar goed, daar moet je haar voor kennen.
Maar ik ben inderdaad bang dat als ik er naar vraag dat ze dan van niks zegt te weten. Volgens mij heeft ze óf niet door dat ik haar leuk vind, óf het is wederzijds. Ze lijkt me gewoon niet iemand die bewust speelt met andermans gevoelens.
Dat hoeft ook niet heel bewust te gaan. Kijk, ondertussen heb ik het door van mezelf, maar toen ik 18 was, had ik eigenlijk nog geen idee dat de jongens met wie ik omging, me wel eens echt leuk zouden kunnen vinden (krijg je leuke verrassingen door, trouwens). Je kunt gewoon op een flirterige manier met mensen in het algemeen omgaan. Met mijn vrienden (de mannen en ook de vrouwen) doe ik ook flirterig, eigenlijk.

Maareh... 't Is heel simpel: Als ze jou liever had dan haar vriend, dan had ze het wel uitgemaakt. Zo lang ze het niet uitmaakt, heeft ze dus blijkbaar geen zin in een relatie met jou. Klaaaar.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 09:24
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Lafjuh schreef op 05-01-2007 @ 22:14 :
Ze heeft een vriend. Al anderhalf jaar. Blijf met je poten van haar af.
Niet zijn probleem.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 09:34
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Het is leuk om te weten nadat je 1,5 jaar een vriend hebt nog steeds gewild bent bij anderen. En daarmee lekker te flirten.
Niks mis mee. Maar dat is denk ik wel wat ze doet.
Ze zal bij haar vriend blijven.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 13:07
mara18
mara18 is offline
Wat ze ook zegt, zoek er gewoon niets achter tot je in een ERNSTIG gesprek jullie gevoelens met mekaar bespreekt.
Anders maakt het je helemaal gek door achter elke zin of elk gebaar een hint te zoeken!

Ik heb namelijk ook zo'n goede vriend waarmee ik elke dag wel contact heb, die elke dag opnieuw extreem flirt, maar hier toch niets mee bedoelt.
(Alleen ben ik het in dit geval die al lang een relatie heeft)
Ik durf dan ook wel terugflirten, net omdat ik bezet ben en hij dit weet.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 15:46
juno
Avatar van juno
juno is offline
Ze heeft een vriend. Maar ze vindt jou leuk, veel te leuk.

Duidelijkheid is het beste. Zeg haar dat je haar erg leuk vindt, maar dat je niets met haar wilt beginnen omdat ze een vriend heeft.

Ze moet zelf beslissen wat ze wil: jou of die vriend. Maar dat moet ze gebaseerd op de juiste informatie doen.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 17:08
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
juno schreef op 06-01-2007 @ 16:46 :
Ze heeft een vriend. Maar ze vindt jou leuk, veel te leuk.

Duidelijkheid is het beste. Zeg haar dat je haar erg leuk vindt, maar dat je niets met haar wilt beginnen omdat ze een vriend heeft.

Waarom zou hij dat zeggen? Dat is belachelijk. Waarschijnlijk reageert ze dan door te zeggen dat ze het helemaal niet zo bedoelde en blablabla. Allemaal excuses.

veel beter is te doen alsof er niks aan de hand is dit allemaal niks beteknt. TS schrijft immers niet voor niets dat "Na verloop van tijd groeiden we naar elkaar toe, voornamelijk door mij, omdat ik haast ongecontroleerd flirterig tegenover haar deed." Ongecontroleerd flirterig is geweldig en goed en het enige dat werkt. Hang achterover en doe lekker rustig aan.

Ze heeft een vriend en de enige persoon die ervoor kan zorgen dat ze hem minder leuk vind is die vriend zelf. Die gaat toch wel fouten maken dus heb geduld. Ga gewoon prima met haar om en neem wat afstand. je wil immers ook niet een te goede vriend van haar worden, omdat je daarmee je eventuele relatiekansen tot op zekere hoogte om zeep helpt. Blijf uitdagend en leuk met haar omgaan maar leg de focus op andere meisjes.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-01-2007, 22:11
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 06-01-2007 @ 10:24 :
Niet zijn probleem.
Als hij een compleet afgestompte klootzak is niet nee.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 23:39
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Citaat:
Lafjuh schreef op 06-01-2007 @ 23:11 :
Als hij een compleet afgestompte klootzak is niet nee.
Moraalridder...

Je wordt verliefd op een meisje om haar karakter en hoe ze is (ook qua uiterlijk), niet of ze een relatie heeft of niet. Het blijft hetzelfde meisje alleen ze is bezet. Als dat meisje wat met jou wil terwijl zij een relatie heeft, dan is het toch niet jouw probleem maar haar probleem?

Je kan nu wel denken van oh wat lullig voor die gast, maar als de relatie goed zou zijn dan zou dit niet gebeuren.

Ik zou het niet doen, omdat ik me er waarschijnlijk kut over zou voelen maar ik oordeel niet over anderen die het wel doen. Dat is gewoon zo goedkoop. Net zoals ik niet aan one night stands doe, oordeel ik niet negatief over mensen die dat wel doen. Als zij het fijn vinden, prima!

Je begaat geen misdaad als je verliefd wordt op een meisje dat een relatie heeft en zij ook op jou en dat ze het daardoor uitmaakt. Kan gebeuren, c'est la vie. Het is natuurlijk lullig voor die gast, maar moet ze het dan niet uitmaken terwijl ze een andere gast leuker vindt? Je hoort een andere gast gewoon niet leuker te vinden.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 00:13
Verwijderd
Citaat:
Maarten schreef op 07-01-2007 @ 00:39 :
Moraalridder...

Je wordt verliefd op een meisje om haar karakter en hoe ze is (ook qua uiterlijk), niet of ze een relatie heeft of niet. Het blijft hetzelfde meisje alleen ze is bezet. Als dat meisje wat met jou wil terwijl zij een relatie heeft, dan is het toch niet jouw probleem maar haar probleem?

Je kan nu wel denken van oh wat lullig voor die gast, maar als de relatie goed zou zijn dan zou dit niet gebeuren.

Ik zou het niet doen, omdat ik me er waarschijnlijk kut over zou voelen maar ik oordeel niet over anderen die het wel doen. Dat is gewoon zo goedkoop. Net zoals ik niet aan one night stands doe, oordeel ik niet negatief over mensen die dat wel doen. Als zij het fijn vinden, prima!

Je begaat geen misdaad als je verliefd wordt op een meisje dat een relatie heeft en zij ook op jou en dat ze het daardoor uitmaakt. Kan gebeuren, c'est la vie. Het is natuurlijk lullig voor die gast, maar moet ze het dan niet uitmaken terwijl ze een andere gast leuker vindt? Je hoort een andere gast gewoon niet leuker te vinden.
Als je een beetje fatsoen hebt, ga je niet de wereld van een ander verpesten door z'n relatie naar de knoppen te werken. Als je weet dat een meisje een vriend heeft, blijf je daar van af (zowel letterlijk als figuurlijk). Als je merkt dat je iemand die al een relatie leuk begint te vinden of daarop verliefd raakt, dan moet je of minder contact houden en dat voorkomen, of beslissen dat je wel contact houdt maar accepteert dat diegene een relatie heeft en het daar dan ook bij laten.

Die vergelijking die jij maakt vind ik een beetje lomp. Jij vermoord neem ik aan ook geen mensen, oordeel je ook niet negatief over mensen die wel moorden?

Even om mezelf te relativeren. Kijk, dat iemand verliefd wordt op iemand met een relatie en dat wordt wederzijds, daar valt niets aan te doen. Maar je gaat niet met opzet in iemand anders relatie roeren. Een beetje gevoel van respect om iemand niet te verkankeren moet je wel hebben, wees dan een echte vent (of vrouw) en zoek een alleenstaand iemand.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 00:37
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Waarschijnlijk wil ze alleen bevriend met je zijn en vindt ze die aandacht van jou erg fijn.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 01:47
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
Citaat:
Antoni schreef op 05-01-2007 @ 22:06 :
Anderzijds vergelijkt ze me vaak met haar broer, wat kan betekenen dat ze me enkel en alleen zo ziet (...) Een belangrijk punt om te vermelden is dat ze al anderhalf jaar een vriendje heeft (waar ik van baal), maar dit sluit natuurlijk niet uit dat ze een ander leuk kan vinden of op een ander verliefd kan worden.
Need I say more? Een duidelijk geval van dat ze alleen een vriendschap wil en verder niets meer...
__________________
Alles maximaal!!
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 09:01
Danny
Avatar van Danny
Danny is offline
Ik zie her en daar analyses op basis van een of twee woordjes, hoogstens een zin. En dat vind ik een beetje gevaarlijk .

Daarom nu een andere invalshoek:

Wat zouden de gevolgen zijn op jullie vriendschap en het contact dat jullie hebben, als jij een (andere) vriendin krijgt? Waarschijnlijk groot.

Confronteer haar daarmee.

Succes!
__________________
Red Red Wineeee
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 09:16
Verwijderd
Citaat:
zeep007 schreef op 06-01-2007 @ 10:34 :
Het is leuk om te weten nadat je 1,5 jaar een vriend hebt nog steeds gewild bent bij anderen. En daarmee lekker te flirten.
Niks mis mee. Maar dat is denk ik wel wat ze doet.
Ze zal bij haar vriend blijven.
Als ik haar vriend was, zou ik daar echter totaal geen behoefte aan hebben.

Wat zou jij ervan vinden als jouw vriend met allemaal meisjes zou flirten om te weten dat hij nog steeds gewild is bij de vrouwen?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 10:20
Verwijderd
Citaat:
******** schreef op 07-01-2007 @ 10:16 :
Als ik haar vriend was, zou ik daar echter totaal geen behoefte aan hebben.

Wat zou jij ervan vinden als jouw vriend met allemaal meisjes zou flirten om te weten dat hij nog steeds gewild is bij de vrouwen?
Mijn vriendje flirt echt wel met anderen, en ik ook. We houden gewoon allebei van het spel, en inderdaad, van het weten dat we nog goed in de markt liggen. Het is echter 'onschuldig' flirten; mocht de persoon in kwestie denken dat er echt iets speelt, mocht het te lang duren of ze te dichtbij komen staan of zoiets, dan nemen we echt wel afstand.

Flikflooien of vreemdgaan is helemaal niet het doel, en het is ook niet dat we uitgaan om maar mensen te versieren om die vervolgens opgegeild achter te laten, ofzo. Maar flirterig omgaan met mensen tijdens feesten ofzo, doen we echt wel. En ik kan daar moeilijk iets op tegen hebben, want dan zou ik vreselijk hypocriet zijn.

Nou is het natuurlijk ook weer niet zo dat hij en ik met allemaal mensen flirten alleen om te weten dat we gewild zijn; het is gewoon een manier van omgang, een spel, dus. Als we wel echt zou flirten met het doel om iemand geďnteresseerd/verliefd te krijgen, was het een ander verhaal. Maar dat doen we niet.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 10:52
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Citaat:
Antoni schreef op 06-01-2007 @ 00:11 :
Ooit zei ze me: "Had ik je maar anderhalf jaar eerder ontmoet..."
zoiets zou ik nooit zeggen en ik zou t (denk ik) niet cool vinden als mn chick zoiets tegen iemand anders zegt. heeft toch een beetje een verkeerde lading
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 11:52
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Citaat:
******** schreef op 07-01-2007 @ 10:16 :
Als ik haar vriend was, zou ik daar echter totaal geen behoefte aan hebben.

Wat zou jij ervan vinden als jouw vriend met allemaal meisjes zou flirten om te weten dat hij nog steeds gewild is bij de vrouwen?
Zie verhaal van Morgan. Ik sluit me daar helemaal bij aan.
En daarbij komt dat ik het juist wel leuk vind als ik zie dat zijn zelfvertrouwen daar wat van stijgt. Maar dat terzijde.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 12:09
Antoni
Avatar van Antoni
Antoni is offline
Grappig om te zien hoe de meningen verdeeld zijn. Vind je het gek dat de situatie mij verwart?
Ik heb besloten mijn rationaliteit boven mijn gevoel te zetten, want het heeft geen nut verliefd te zijn... Nee, ik ga niets onderdrukken, maar probeer wel meer te relativeren. Er is niets dat ik kan doen en dat is goed zo. 't Is een kwestie van acceptatie.
__________________
Hopende u hiermee voldoende geďnformeerd te hebben, verblijf ik. | http://garibaldi.web-log.nl/
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-01-2007, 13:16
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 07-01-2007 @ 11:20 :
1) Mijn vriendje flirt echt wel met anderen, en ik ook. We houden gewoon allebei van het spel, en inderdaad, van het weten dat we nog goed in de markt liggen. Het is echter 'onschuldig' flirten; mocht de persoon in kwestie denken dat er echt iets speelt, mocht het te lang duren of ze te dichtbij komen staan of zoiets, dan nemen we echt wel afstand.

2) ik kan daar moeilijk iets op tegen hebben, want dan zou ik vreselijk hypocriet zijn.
1) Waar rook is, is vuur.

Waarom zou je immers je 'marktwaarde' willen weten als je al een vriend(in) hebt? Zelfvertrouwen en/of -waardering heeft er volgens mij namelijk weinig mee te maken. Daar kan ook aan gewerkt worden op andere manieren.

Verder hou ik niet zo van mensen die dit soort spelletjes spelen. Noem mij ouderwets, maar ik vind dat het gewoon niet hoort als je een relatie hebt. Dat is in ieder geval mijn mening.

2) Ik heb daar gelukkig geen last van
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 13:19
Verwijderd
Citaat:
******** schreef op 07-01-2007 @ 14:16 :
Daar kan ook aan gewerkt worden op andere manieren.
Bijvoorbeeld doordat je vriend heel veel lieve dingen tegen je zegt (die hij natuurlijk wel moet menen).
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 14:10
Verwijderd
Citaat:
******** schreef op 07-01-2007 @ 14:16 :
1) Waar rook is, is vuur.

Waarom zou je immers je 'marktwaarde' willen weten als je al een vriend(in) hebt? Zelfvertrouwen en/of -waardering heeft er volgens mij namelijk weinig mee te maken. Daar kan ook aan gewerkt worden op andere manieren.

Verder hou ik niet zo van mensen die dit soort spelletjes spelen. Noem mij ouderwets, maar ik vind dat het gewoon niet hoort als je een relatie hebt. Dat is in ieder geval mijn mening.

2) Ik heb daar gelukkig geen last van
Gelukkig is er geen rook

Als je je zelfvertrouwen haalt uit wat anderen van je denken, wie dan ook, dan is er sowieso iets mis. Je moet zélf overtuigd zijn van je eigenwaarde, niet je laten overtuigen door anderen.

Misschien is het juist daarom dat we hier allebei geen probleem mee hebben. We zijn allebei vrij zelfverzekerd en zijn misschien daarom ook niet bang/vinden het niet vervelend als de ander wat flirterig doet.

Nu moet je trouwens ook niet gaan denken dat we uitgebreid staan te versieren ofzo, het blijft bij kijken, lachen, merken dat iemand geďnteresseerd is en daar even mee spelen. Eh, ik weet niet goed hoe ik het uit moet leggen, het zit gewoon in onze manier van omgaan met anderen. Dat heb je of dat heb je niet, en wij hebben het allebei. Ondertussen beseffen we dat we dat doen, maa r eigenlijk deden we het altijd al. Mja. Juist omdat we het allebei doen, is het geen punt. Als ik nou helemaal niet zo'n type was of hij niet, dan zou een van ons waarschijnlijk heel jaloers zijn. Maar gelukkig snappen we het allebei.

Laatst gewijzigd op 07-01-2007 om 14:37.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 14:41
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Citaat:
Lafjuh schreef op 07-01-2007 @ 01:13 :
Als je een beetje fatsoen hebt, ga je niet de wereld van een ander verpesten door z'n relatie naar de knoppen te werken. Als je weet dat een meisje een vriend heeft, blijf je daar van af (zowel letterlijk als figuurlijk). Als je merkt dat je iemand die al een relatie leuk begint te vinden of daarop verliefd raakt, dan moet je of minder contact houden en dat voorkomen, of beslissen dat je wel contact houdt maar accepteert dat diegene een relatie heeft en het daar dan ook bij laten.

Die vergelijking die jij maakt vind ik een beetje lomp. Jij vermoord neem ik aan ook geen mensen, oordeel je ook niet negatief over mensen die wel moorden?

Even om mezelf te relativeren. Kijk, dat iemand verliefd wordt op iemand met een relatie en dat wordt wederzijds, daar valt niets aan te doen. Maar je gaat niet met opzet in iemand anders relatie roeren. Een beetje gevoel van respect om iemand niet te verkankeren moet je wel hebben, wees dan een echte vent (of vrouw) en zoek een alleenstaand iemand.
Een relatie die slechts blijft bestaan omdat het meisje, bij gebrek aan avances, niet op de avances kan ingaan is geen gezonde relatie. Het fatsoen ligt hier met name bij diegene met een relatie. Die zou het nooit zover moeten laten komen. Die maakt de keus over het beeindigen van een relatie.

Ik geloof niet in universele normen en waarden. Uiteraard keur ik moorden af, maar dat is gewoon iets compleet anders. Daarbij richt je bewust schade aan bij een ander. In het geval hierboven, ga ik er vanuit dat twee mensen verliefd op elkaar zijn en dat er dus uiteindelijk twee personen gelukkig zijn met elkaar (tijdelijk) en 1 iemand ongelukkig is. Dat is gewoon anders.

Ik scheid de aanleiding (leuke jongen ontmoeten) van de oorzaak (minder dan geweldige relatie). Dat is toch belangrijk?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 16:18
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Citaat:
******** schreef op 07-01-2007 @ 14:16 :
1) Waar rook is, is vuur.

Waarom zou je immers je 'marktwaarde' willen weten als je al een vriend(in) hebt? Zelfvertrouwen en/of -waardering heeft er volgens mij namelijk weinig mee te maken. Daar kan ook aan gewerkt worden op andere manieren.

Verder hou ik niet zo van mensen die dit soort spelletjes spelen. Noem mij ouderwets, maar ik vind dat het gewoon niet hoort als je een relatie hebt. Dat is in ieder geval mijn mening.

2) Ik heb daar gelukkig geen last van
1) Ik zie niet in waarom dat als rook zou moeten worden gesignaleerd. Er gebeurd immers helemaal niks. Of je zou stante pe verliefd worden op ieder schaap wat even lief glimlacht, maar dat is niet het geval.

Over dat zelfvertrouwen. Ik ben van mening dat andere mensen wel degelijk je zelfvertouwen kunnen vergroten, tuurlijk gebeurd dat ook van binnen uit, maar ook doordat andere mensen dat erkennen en bevestigen. Daar groei jezelf ook van. Dat gebeurd in je relatie, maar ook in relatie met anderen. Iedereen is daarin ook afhankelijk van anderen. Het is bullshit te beweren dat dat niet zo is, want daar is je hele identiteitsontwikkeling op gebasseerd.

Ik zie het niet als een spel, want daar is het veel te onschuldig voor. Flirten houdt voor mij niet veel in. Het is gewoon fijn af en toe erkenning en bevestiging te krijgen in je zijn, en op flirterig gebied, in het vrouw zijn. Dit klinkt zwaar beladen, maar dit speelt meer onderbewust. Ik moet het alleen nu benoemen.

En daar kan je ouderwets in zijn. Dat is prima, maar het wil daarmee niet zeggen dat het dus meer is dan dat het is.
Blijkbaar ben ik daar dus 'modern' in.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 16:39
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Citaat:
zeep007 schreef op 07-01-2007 @ 17:18 :
Blijkbaar ben ik daar dus 'modern' in.
vrouwen bestaan al langer dan vandaag hoor
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 17:07
Verwijderd
Citaat:
zeep007 schreef op 07-01-2007 @ 17:18 :
1) Ik zie niet in waarom dat als rook zou moeten worden gesignaleerd. Er gebeurd immers helemaal niks. Of je zou stante pe verliefd worden op ieder schaap wat even lief glimlacht, maar dat is niet het geval.
Idd - mocht vriendlief er al vandoor gaan met iemand anders, dan zal hij haar toch echt wel moeten leren kennen. Dan kan ik me beter zorgen gaan maken om zijn vrijgezelle vriendinnen. Of bezette, gezien dit topic.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 17:45
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Citaat:
EggeD schreef op 07-01-2007 @ 17:39 :
vrouwen bestaan al langer dan vandaag hoor
goh
hij zegt toch ouderwets te zijn, dan zal ik wel modern zijn
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 19:20
lennuzz
Avatar van lennuzz
lennuzz is offline
Citaat:
Lafjuh schreef op 05-01-2007 @ 22:14 :
Ze heeft een vriend. Al anderhalf jaar. Blijf met je poten van haar af.
precies. als jij iets met r hebt en zij komt een ander tegen begint t gewoon van voor af aan. it's a ho
__________________
Talk that kinky shit up in my ear, buy me pink pretty underwear!
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 19:21
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Citaat:
lennuzz schreef op 07-01-2007 @ 20:20 :
precies. als jij iets met r hebt en zij komt een ander tegen begint t gewoon van voor af aan. it's a ho
Negative
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 19:12
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 07-01-2007 @ 15:10 :
Als je je zelfvertrouwen haalt uit wat anderen van je denken, wie dan ook, dan is er sowieso iets mis. Je moet zélf overtuigd zijn van je eigenwaarde, niet je laten overtuigen door anderen.

Misschien is het juist daarom dat we hier allebei geen probleem mee hebben. We zijn allebei vrij zelfverzekerd en zijn misschien daarom ook niet bang/vinden het niet vervelend als de ander wat flirterig doet.
Waarom vind jij het dan interessant om je 'marktwaarde' te weten?
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 19:26
Verwijderd
Citaat:
zeep007 schreef op 07-01-2007 @ 17:18 :
Over dat zelfvertrouwen. Ik ben van mening dat andere mensen wel degelijk je zelfvertouwen kunnen vergroten, tuurlijk gebeurd dat ook van binnen uit, maar ook doordat andere mensen dat erkennen en bevestigen. Daar groei jezelf ook van. Dat gebeurd in je relatie, maar ook in relatie met anderen. Iedereen is daarin ook afhankelijk van anderen. Het is bullshit te beweren dat dat niet zo is, want daar is je hele identiteitsontwikkeling op gebasseerd.
Dat heb ik nooit ontkend.

Ik heb alleen gezegd dat je niet per se hoeft te flirten.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 14:53
madelief21
madelief21 is offline
Ok. Duidelijk mag zijn dat ze gewoon met je speelt... maar je kan toch gewoon terugspelen... als zij speelt kun jij het toch nog veel beter of niet...
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 15:48
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
******** schreef op 08-01-2007 @ 20:12 :
Waarom vind jij het dan interessant om je 'marktwaarde' te weten?
Aandacht is leuk. Ik vind het ook leuk om te horen dat een meisje me leuk vindt, dat is gewoon een compliment. Dat betekent niet dat ik meteen de neiging krijg de desbetreffende vrouw te bespringen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #147
Verwijderd
500 07-07-2009 15:45
Psychologie eenzaamheid
oelekeboeleke
94 23-09-2007 10:58
Psychologie Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #99
rare kwast
494 13-06-2007 19:19
Verhalen & Gedichten '..............................................'
funktional
35 19-11-2003 09:36
Eindexamens 2003 wrm niet nakijken
Verwijderd
23 28-05-2003 09:45
De Kantine Mooie spreuken...
dromerig elfje
56 25-03-2003 19:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:39.