Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-10-2003, 01:04
DutchGirl
Avatar van DutchGirl
DutchGirl is offline
eigenlijk kan ik niet typen, er komen geen tranen meer uit me.. het voelt alsof ik leeg ben, het voelt alsof ik koud ben, het voelt alsof ik geen energie meer heb. zoveel de laatste jaren gebeurd, zoveel door me heen gegaan, maar nog nooit zo leeg gevoeld als nu.

raar? ja.. heel raar. het voelt heel gek.. het voelt ECHT leeg.. geen hoop, geen zin meer. als ik opsta, wat doe ik dan.. ik weet het niet.

kweet niet wat ik wil typen, ik wil gewoon iets kwijt.. ik kan het niet kwijt, ik weet namelijk niet hoe.
ik weet echt niet hoe.

nu besef ik pas wat ik heb, nu besef ik pas waarvoor ik leef.. nergens voor. klinkt zielig? ja.. eigenlijk wel.. klink aandachttrekkend? ja eigenlijk wel..

maar nu heb ik pas echt een gevoel dat me echt niks meer boeit..nu heb ik pas echt een gevoel van rust nodig..
al jaren lang gaat het klote, tis nooit beter geweest als nu, het ging alleen maar slechter.

wat ik hier nu mee opschiet, weinig, ik moet het kwijt, ik voel me leeg
nee ik wil niet praten met pschygiaters en het RIAGG, kheb der alleen maar slechte herinneringen aan.
ik weet het gewoon niet meer

ik kan wel janken, maar het is er niet, het gevoel wel, de pijn wel, maar de tranen niet, je hebt ook geen fuck aan dit verhaal, maar ik moet het gewoon even kwijt.

leeg en koud, zoals ik me nog nooit heb gevoeld.. echt leeg dit keer, jammer, want soms kan het leven zo mooi zijn, helaas niet besteed voor me helaas..
__________________
| Pannekoeketrut | Je bent, en je hebt te zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-10-2003, 06:53
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
({) Klote zeg! Maar praten is echt goed meis, dat je misschien verveldende herinneringen hebt, is ook wel heel kut, maar probeer dan iemand te zoeken waar je wel mee kan praten erover?

Heeft het met je thuis te maken?Met school ofzo? Dat kan ik er niet echt uit opmaken namelijk...

Kijk, iedereen voelt zich wel eens leeg en kut, maar als je echt nergens geen zin meer in hebt, is dat ook niet best.

Leegte kan eruit, alleen door te praten.
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 07:22
Verwijderd
Leegte vul je op.

Dat kan vanzelf komen doordat:
- je iets vindt om naartoe te werken
- er iemand in je leven komt
- je dingen anders leert te zien
- jezelf bezighoudt
- etc
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 09:48
Orchid
Avatar van Orchid
Orchid is offline
Het is alsof ik mezelf hoor praten. Maar inderdaad. Probeer de leegte op te vullen met dingen die je wel kunnen schelen, al is het maar een beetje. Die leegte is wel jouw leven. Dus jij hebt ook het recht om het goed te maken voor jezelf. Niet dat het een verplichting is. Maar.. Als je een begin hebt gemaakt, komt de rest vaak vanzelf.
Ik hoop dat het snel beter gaat.
Liefs.
__________________
Because the holes in my soul host no thrill.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 12:00
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Probeer iets (kleins) te doen waar je je gevoelens in kwijt kan.. Ik probeer mezelf tot bv aquarellen, schrijven, gewoon wat op een doek klodderen met verf, muziek luisteren toe aan te zetten..
Als ik de woorden niet kan vinden, probeer ik met kleuren te werken...
Vind ik persoonlijk wel fijn...

Misschien kun je wat met vrienden ondernemen? Zodat je er even uit bent.. Even je gedachten verzetten..
Ik ben geen shrink , maar probeer iets concreets te doen...
Ook al is dat ontzettend moeilijk wanneer je down bent...

Good luck!!

Joyce
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 12:44
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Ik was gisteren in een disco en toen het nummer van anouk erop kwam van nobody's wife gingen heel veel meiden van de dansvloer af, een vriendin en ik bleven staan.

Toen het nummer van the grandberries (ofzo?) erop kwam met ''it's in your head'' stonden we helemaal alleen te springen en werden we uitgelachen...

Dat boeit mij niet zo veel, ik hou van mijzelf.

Ik zeg hiermee niet dat jij dat niet doet, jij doet het ook en jij wil dat de leegte uit jou gaat, dus dat je weer een doel hebt in je leven...

Zoek dat doel niet bij anderen maar eerst bij jezelf, pas dan kan je mensen ''helpen''...

Heel veel succes en sterkte.
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 13:06
DutchGirl
Avatar van DutchGirl
DutchGirl is offline
oke ik ga even proberen te reageren, tis moeilijk want ik kan mijn woorden niet vinden..

Citaat:
CoveredEyes schreef op 27-10-2003 @ 07:53:
({) Klote zeg! Maar praten is echt goed meis, dat je misschien verveldende herinneringen hebt, is ook wel heel kut, maar probeer dan iemand te zoeken waar je wel mee kan praten erover?
Heeft het met je thuis te maken?Met school ofzo? Dat kan ik er niet echt uit opmaken namelijk...
Kijk, iedereen voelt zich wel eens leeg en kut, maar als je echt nergens geen zin meer in hebt, is dat ook niet best.
Leegte kan eruit, alleen door te praten.
als ik met mensen probeer te praten, lopen ze weg, doen ze net of het niet boeit, ze gaan iets anders doen, met me ouders kan ik daarover gewoonweg niet praten.
thuis heb ik geen problemen, ze snappen me alleen niet, ik kan niet met ze praten, ze vinden dat ik toch "goed te vreten krijg"?

school.. ik heb geen school, ik ben namelijk 4 keer achter elkaar constant gezakt door veel gezeik aan me hoofd, echt veel gezeik.. daarbij stond ik er maar alleen voor, ik stond soms bij een groepje, maar dat groepje wat een GROEP en ik was het aanhangseltje, ik hoorde nergens bij. ik had een andere manier van denken en doen en die heb ik nog steeds.

tis niet dat ik me wel EENS kut voel, het is nu al jaren zo.. alles bij elkaar 7.. in het begin voelde ik me gewoon alleen huilerig en ik dacht dat alles wel weer beter zou worde, dat zeiden mensen ook tegen me.

"ach meid, alles komt goed."

ik heb zo'n hekel aan die woorden, omdat het gewoon niet zo is.. nee niet alles komt goed, je moet er voor vechten en zelfs dan komt het niet goed.. dingen gebeuren in het leven, dat is helemaal waar, en ja, mensen hebben het slechter als mij en ja ik ben gezond, ik moet niet zeiken, maar ik ben ongelukkig en nee, niet alles komt goed, LANG niet alles..

naar school wil ik wel, maar ik kan het niet.. klinkt stom zou je zeggen.. ik ben 18 jaar maar kan niet naar de MAVO omdat ik daarvoor VBO diploma voor moet hebben, ik kan niet naar MBO omdat ik daarvoor mavo diploma voor moet hebben, ik kan geen NTI of LOI studie doen omdat het VEELS te duur is, ik kan geen baan krijgen omdat ik geen diploma's heb.
+ bezuinigen, dan denk ik: oke landmacht, marine, het leger, die kant op, maar ook daar hadden ze geen mensen nodig.

Citaat:
******** schreef op 27-10-2003 @ 08:22:
Leegte vul je op.

Dat kan vanzelf komen doordat:
- je iets vindt om naartoe te werken
- er iemand in je leven komt
- je dingen anders leert te zien
- jezelf bezighoudt
- etc
dat is het hem nou juist.. ik kan gewoon bijna niks vinden wat me nog intereseerd..ik kan niks vinden waarvoor ik wil leven, ik kan niks vinden waarvoor ik wil leren, het intereseerd me misschien wel, maar niet van: WOW! wat zou ik dat graag willen doen zeg.. ik heb geen doel.

iemand in me leven, mjah.. ik heb zo iemand niet, en ik denk ook niet dat ik zin in heb.. ik heb een lange moeilijke relatie achter de rug waarin ook veel gebeurd is en veel herinneringen zijn achtergebleven, ik vind het fijn om nu alleen te zijn, doen waar je zin in hebt, ook al doe ik nu vrij weinig.

dingen anders leert zien.. dat is wel iets waar ik me mee bezig houd, ben altijd iemand geweest die haar eigen wil had, haar eigen dingen, mijn dingen, ik ben dan wel altijd gepest geweest, maar ik ben nooit veranderd, altijd bij mijn standpunt gebleven, omdat ik hun dat niet gunde.. ik maak nog altijd zelf uit wat ik denk en doe en draag..

mezelf bezighouden, hier in de buurt heb ik geen vrienden, dus ik ga ook vrijwel nooit uit, ik heb wel mensen die ver weg wonen, maar die zie ik alleen in het weekend, en het is leuk af en toe wat te drinken en lol te maken, maar na zo'n dag is alles weer saai..

Citaat:
coopergirl schreef op 27-10-2003 @ 13:00:
Probeer iets (kleins) te doen waar je je gevoelens in kwijt kan.. Ik probeer mezelf tot bv aquarellen, schrijven, gewoon wat op een doek klodderen met verf, muziek luisteren toe aan te zetten..
Als ik de woorden niet kan vinden, probeer ik met kleuren te werken...
Vind ik persoonlijk wel fijn...
Misschien kun je wat met vrienden ondernemen? Zodat je er even uit bent.. Even je gedachten verzetten..
Ik ben geen shrink , maar probeer iets concreets te doen...
Ook al is dat ontzettend moeilijk wanneer je down bent...
Good luck!!
Joyce
iets kleins te doen is dichten, ik kan het niet, maar het lucht wel op, maar ik voel der verder niks mee.. ik kan het uiten, maar voor even.
vrienden? welke vrienden ik weet niet meer wat ik vrienden moet noemen, ECHTE vrienden heb ik niet, dat is nou eenmaal zo.. ik kan op niemand ECHT terugvallen.


Citaat:
CoveredEyes schreef op 27-10-2003 @ 13:44:
Ik was gisteren in een disco en toen het nummer van anouk erop kwam van nobody's wife gingen heel veel meiden van de dansvloer af, een vriendin en ik bleven staan.
Toen het nummer van the grandberries (ofzo?) erop kwam met ''it's in your head'' stonden we helemaal alleen te springen en werden we uitgelachen...
Dat boeit mij niet zo veel, ik hou van mijzelf.
Ik zeg hiermee niet dat jij dat niet doet, jij doet het ook en jij wil dat de leegte uit jou gaat, dus dat je weer een doel hebt in je leven...
Zoek dat doel niet bij anderen maar eerst bij jezelf, pas dan kan je mensen ''helpen''...
Heel veel succes en sterkte.
dat mensen mij uitlachen over wat ik doe en draag, boeit me niet.. dat is nog altijd mijn zaak, alleen zou ik die vriendin willen hebben die dat ook niet boeit. maar de mensen die ik ken zijn lang niet zo gek als mij, ze moeten toch nog denken aan "reputatie" en "niet voor lul willen staan"!
het is gewoon heel anders, ik heb niemand waarbij ik ECHT mezelf kan zijn, dat vind ik gewoon erg jammer en alleen kan ik het niet.

heel erg bedankt voor de reacties..

Irene



mjah sorry voor mijn lange geblaat, ik kan het ook niet anders omschrijven dus dan maar eventjes zo..
__________________
| Pannekoeketrut | Je bent, en je hebt te zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 13:28
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Meis, je hebt heel veel agressie in jou, omdat niemand naar JOU LUISTERD en het belangrijkste in Nederland is luisteren, maar niet iedereen doet dat en kan dat, want aan hunzelf denken is in dat geval belangrijker...

Mijn moeder leert nu voor verzorgende (is in de 40) en heeft soms geen tijd voor MIJ omdat ze druk is, joun ouders en vrienden zijn ook DRUK en niet met JOU maar met HUNZELF...

Meid, ik snap jou gedachte hierover heel goed, want ik heb het zelf ook heel lang gehad en vriendinnen die niet luisteren naar MIJ kunnen opdonderen, echt waar, ik heb het helemaal gehad met zulke mensen en alleen maar omdat ik heel veel alleen doe, kan me niet schelen wat anderen van mij vinden, echt niet, ik ga liever naar een museum dan naar een disco, want in de museum vind ik interesse in de dingen die ik leuk vind.

Jij hebt jezelf al gevonden meis en dat je anderen wil die net zo denken als jou, dat is heel begrijpelijk...

Maar die mensen zijn er echt wel hoor, echt wel!
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 21:14
Myownworstenemy
Avatar van Myownworstenemy
Myownworstenemy is offline
Ik zit ook vol met leegte, zeer klote.
__________________
Sing me to sleep, sing me to sleep and then leave me alone, don't try to wake me in the morning, 'cause I will be gone - Morrisey
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 09:45
idmind
Avatar van idmind
idmind is offline
Misschien vindt je het gek maar die leegte die je voelt is de voorbode van verandering. Als je hier eenmaal doorheen bent zal je zien dat je een keuze hebt gemaakt om een weg in te slaan. Je staat als het ware nu op een kruising te wachten en te kijken welke weg je zal nemen.

Sommige mensen hebben dit vaak en anderen misschien wel nooit.

Het is jammer dat niemand naar je wil luisteren want volgens mij heb jij echt wel wat te zeggen. Het hoeft zeker niet altijd over problemen te gaan.

Misschien kan ik je als tip mee geven: trek je af en toe eens terug in de natuur. S'morgens heel vroeg naar de rand van een bos gaan en kijken of je daar dieren ziet. Of gewoon genieten van het buiten zijn. Kijk eens wat die natuur je te bieden heeft.

Dat je dit tijdelijk alleen moet doen lijkt me zelfs goed omdat je daarmee niet afgeleidt kan worden van de keuze die je gaat maken.

Geef mening aan je leven zoals je dat zelf wilt. Jij hebt daar de kracht voor.
__________________
"We don't see the things as they are, we see them as we are"
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 12:34
DutchGirl
Avatar van DutchGirl
DutchGirl is offline
tnx voor je reactie ik denk dat ik ook me ritme eens moet veranderen en wat meer naar buiten moet (ik ga nu bijna nooit naar buiten omdat ik er gewoonweg geen reden voor heb)
__________________
| Pannekoeketrut | Je bent, en je hebt te zijn.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 14:47
Still-Alive
Still-Alive is offline
wow .. je zit echt in een zelfde situatie als ik ..
ben ik toch niet de enige

21-10-2003 Still-alive schreef:

hey allemaal,

Als ik naar mijn leven kijk, zou ik best tevreden moeten zijn.
Ik volg een opleiding, ik heb werk,

een leuk huisje, leuke vrienden en een superfamilie.
maar .. ik ben helemaal niet gelukkig

Vooral de laatste paar maanden is het helemaal omgeslagen.
ik weet niet hoe het komt, er is niks ergs gebeurd ofzo, maar ik heb totaal geen zin meer om 's ochtends uit mijn bed te komen.

als ik kon kiezen zou ik het liefst de hele dag in bed blijven liggen zodat ik maar niks hoef te doen.
niet op een luie manier ofzo, maar gewoon geen motivatie, geen doel meer, geen zin meer om op te staan.

ik denk ook steeds vaker na over zelfmoord.
rust, eindelijk rust.
echt eng. ik snap mezelf niet
ik zou het denk ik niet doen, niet omdat ik bang voor de dood ben of iets dergelijks, maar omdat ik dit mijn familie niet aan kan doen.

gister bijvoorbeeld heb ik een onwijs gezellige dag gehad met een stel vrienden van me.
's avonds zat ik erover na te denken en dacht; goh, ik heb 1 dag ECHT gelachen. Net als vroeger. misschien komt de oude 'ik' weer terug..

de volgende dag was ik weer terug bij af.
ik leef eigenlijk alleen maar voor mijn familie en vrienden.

best triest eigenlijk.
Ik sta echt supernegatief in het leven en dat weten ze ook.
vroeger was dat wel anders, hoe krijg ik de oude ik weer terug

nou ja, .... bedankt voor het lezen ..
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 15:08
Verwijderd
Ok...Ik zal proberen iets zinnigs te zeggen, maar ben zelf ook niet in allerbeste doen, duss...

First of all: Word niet boos. Ik wil niets zeggen om je te kwetsen ofzo, pak het please niet zo op.

Aan de ene kant begrijp ik je wel. Een tijd lang hebben we een beetje steun gezocht bij elkaar, omdat we het alletwee moeilijk hadden. En ja, we waren beiden eenzaam en woonden dicht bij elkaar. We mogen elkaar (toch?), maar toch zijn we heel verschillend. Ik denk dat dat een reden is waarom we niet een echte vriendschap hebben. Jij denkt zo anders als ik, ik denk zo anders als jij. Die eenzaamheid hebben wij gemeen, maar verder niet zoveel. (Zo zie ik dat althans).

Ik mag je zeer zeker. Het maakt mij ook niet vrolijk als ik zie, weet dat jij het zo moeilijk hebt. Terwijl ik uit mijn depressie kwam, ben jij er eigenlijk nooit uit gekomen. Ikzelf denk dat je, om ergens uit te komen, er echt zelf aan moeten werken. En (Don't get mad) soms twijfel ik wel eens of jij wel echt wil. Of nee, ik moet het anders zeggen... Je wil wel, maar als je dan vecht en weer wat geluk ziet, dan (denk ik) beangstigt je dat zo, dat je weer terugvalt in dat veilige, depressieve wereldje. Dat is niet slecht, of goed. Dat is gewoon, denk ik. Er is veel kracht voor nodig om dit allemaal alleen aan te kunnen, dus daarom denk ik ook dat je toch hulp moet zoeken. Je wil wel niet, door slechte ervaringen, maarr je weet net zo goed als ik dat niet iedereen hetzelfde is... Ik heb ook klote mensen gehad (En dat lag voor een deel ook aan mezelf), maar ik heb ook een hele lieve vrouw gehad. Ik denk dat je je er overheen moet zetten en gewoon toch maar weer een nieuwe afspraak moet maken. Waarom probeer je het anders es niet bij een alternatieve arts? Ik heb nog wel ergens een adresje voor je van een Haptonoom, inn uhh..Gemert ofzo was die. Heel lief vrouwtje, ook.

Die leegte, ja.. jij bent de enige die dat kan veranderen. Zoek zelf naar invulling, naar een doel. En above all: Geef nooit op. Ik vind je hoe dan ook een lieve meid, en ik hoop dat je weet dat je me ondanks alles toch mag bellen als je me nodig hebt...

Ik hoop niet dat je je gekwetst voelt ofzo, want ik bedoel niks lullig..

*knuf*
Marleen
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 15:10
Verwijderd
Ik heb eigenlijk niet zo heel erg veel nuttigs te zeggen tegen je. Maar wat idmind zei, ga de natuur eens in. Het is heerlijk rustig en je kan, ik tenminste, totaal tot mezelf komen en mezelf weer een beetje moed inspreken. Probeer iets te zoeken wat je interessant vind, het is voor jou ongetwijfeld heel erg moeilijk, maar probeer het...
Sterkte...
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 17:31
Verwijderd
Ik herken het eigenlijk best goed wat je zoal schreef.

Ik heb me ook een paar jaar doelloos gevoeld en ik wilde dan ook niet naar buiten ofzo omdat ik er geen reden voor had. Maar toch zijn daar wel redenen voor, gewoon even wat anders zien dan je kamer en de frisse wind voelen en de blaadjes ruiken...dit kleins kan je zeker goed doen. Maargoed, die tip had je al: een keer de natuur in gaan.

Ik moest bijna lachen om die zin "mijn ouders vinden dat ik toch goed te vreten krijg." niet om je uit te lachen of uit onbegrip, maar omdat mijn ouders precies hetzelfde dachten. Ik liet wel eens merken dat het niet zo lekker met me ging maar dan kreeg ik een reactie dat ik me goed MOEST voelen en dat ik geen reden had om me slecht te voelen "want ik had tenslotte onderdak en eten".

Dat je niet kunt beginnen met school of werk is natuurlijk balen. Ik hoop dat je toch nog iets geschikts vindt. Ik voel me door het werken en mijn nieuwe school veel minder doelloos want ik ben weer nuttig bezig. Heb je al geïnformeerd naar avondschool Mavo? Soms matsen ze je en is je vooropleiding niet belangrijk...en er zijn ook goedkopere alternatieven voor bijv. het LOI. Zelf doe ik Boerhave maar dat is wel redelijk prijzig, toch maar de helft van Schroevers...(om je een voorbeeld te geven). het is HBO maar er zitten ook mensen die geen Havo hebben, genoeg gematst dus...en anders misschien combinatie werken-leren? Er moet vast iets voor je tussen zitten...hoop ik...

Als je je vrienden alleen in het weekend zit dan heb je wel iets om naartoe te leven. Dan is dat toch een doel? Contacten kunnen je trouwens wel goed doen. Misschien handig om je ergens voor op te geven? (sport, muziek, whatever). De mensen van zo'n club hoeven niet meteen je vrienden te worden maar je hebt wel wat meer contacten.

Die leegte is trouwens inderdaad een teken dat het binnenkort heel hard kan gaan. Dan ga je een soort proces in waardoor je kan veranderen (heb ik zelf net gehad). Hoort misschien ook bij volwassen worden. En als je wat blijer met jezelf wordt (niet forceren maar lekker laten gaan) dan zie je vanzelf weer waarvoor je leeft...

Maarja dat kan echt heel moeilijk zijn en ik bgrijp wat je schrijft...misschien praten we nog wel eens op msn ofzo...

Succes ermee
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 09:02
idmind
Avatar van idmind
idmind is offline
wat ik eigenlijk nog als aanvulling wilde zeggen is dat er mensen zijn die juist die leegte opzoeken. Zij willen de ultieme leegte ervaren. Leeg zijn van geest kan zo ook iets heel erg positiefs zijn.

Wie zegt dat je leegtes altijd moet opvullen hoeft dus geen gelijk te hebben. Waarom zou je in een hele mooie vaas een bos bloemen zetten als je toch al kunt genieten van die vaas. Je kunt dan ook nog genieten van die bloemen als je die opzoekt in de natuur.

Stel jij bent die vaas, die prachtige vaas en je kijkt naar jezelf. Je hebt eigenlijk alleen maar de focus op die leegte. Mensen kijken naar je en zien die vaas. Ze zien dat er iets in kan en ze proberen om de dingen die ZIJ mooi vinden in jou te stoppen maar dat is niet wat jij wilt. Jij wil er zelf iets in stoppen wat JIJ mooi vindt of dat je in elk geval de keuze hebt om er zelf iets in te stoppen of leeg te blijven.

Misschien is dit een beetje een omweg om te zeggen: accepteer wat je hebt en focus je niet teveel op het verlangen naar wat je (nog) niet hebt.

In deze westerse maatschappij worden wij gevoed met informatie waarin verborgen zit dat wij leegtes moeten opvullen. Leegte als in: stilte "zet je radio aan" of "bel nu nog vaker iemand op" of "zorg dat je er 'goed' uitziet of anders heb je geen vrienden" en ga zo maar door. Het is niet gek dat je jezelf eenzaam gaat voelen als je niet voldoet aan die "normen en waarden" die ons worden aangepraat.

Ik kan enorm veel respect opbrengen voor mensen die zelfstandig zijn en die zelf echt nadenken. Mensen zoals jij die zich de leegte om hen heen realiseren. Het hoeft niet zo te zijn dat dit negatief is en dat je dit MOET veranderen.

Doe je ogen eens dicht en realiseer wat je bent. Elke cel van je lichaam: voel het! Je zal zien dat je een mooie vaas bent en dat die leegte in jezelf veel kleiner is dan de leegte om je heen.

"there is no spoon, it's only you who bends"
__________________
"We don't see the things as they are, we see them as we are"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Lastige situatie voor studiekeuze
Kelvyn
5 31-12-2014 09:29
Psychologie Ik weet het niet meer
Shaneq
1 15-12-2011 14:59
Psychologie Borderline (BL)
MisterDJ
10 11-05-2005 06:11
Verhalen & Gedichten Als de dag van gisteren.
ro-tje
53 16-07-2004 17:04
Verhalen & Gedichten [verhaal]
.boris
14 04-02-2004 05:31
Psychologie Hoe kom ik hier uit
Nena21
141 11-03-2002 15:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:34.