en met raar bedoel ik dan dopey, maar goed.
Verhaal 1
Er was eens is een afgezaagde opening van een verhaaltje, dus ik vin dak mijn verhaaltje maar eens anders begin.
Ok, dit is een verhaaltje over een meisje, die we voor het gemak maar even mevrouw iks noemen, en ik verklap alvast dat ze iets engs meemaakt, dus lees voorzichtig
Ons (mijn, het) verhaal begint als we Iks aan zien schuiven bij de ontbijttafel. Het is nog vroeg en donker buiten. Al sinds dat ze is opgestaan heeft ze ontzettende jeuk aan haar ermh… Neus ja, en diep in haar maag krijgt ze het gevoel dat er iets vreemds aan de hand is, iets wat niet goed is…. Onder de douche schrikt ze enorm, want ze krijgt ineens allemaal haar op plekken waar het voorheen nog niet groeide (en ik hoor je nu denken, tjah, da’s de pubertijd meissie, niks om je zorgen over te maken, maar het meisje in kwestie is de pubertijd al lang voorbij!).
Omdat ze al laat is voor school, besluit ze de rare haren te inspecteren op een later tijdstip, bijvoorbeeld als ze terug komt van haar schooldag.
Ze springt op haar fiets en begint te fietsen. Maar op de fiets komt ze erachter dat ze veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee ls te lange nagels heeft om mooi te zijn vandaag, de dag dat ze een presentatie moet houden voor de hele klas over de giraffe, in het engels nog wel, en haar verhaaltje is natuurlijk niet goed genoeg om de aandacht van haar lichaam af te houden, en ze kon ook al geen sexy kleren aandoen om de leraar om te kopen, omdat iedereen haar nieuw verworven haartjes zou zien. Diep in gedachten verzonken rijd ze tegen een lantaarnpaal op, waardoor ze van haar fiets valt en haar knie schaaft, het bloed SPUIT eruit. En tot haar eigen verbazing begint ze het bloed op te likken, een beetje zoals een leeuw of iets zijn wonden likt….
Op school aangekomen merkt ze dat er een nieuwe jongen in haar klas zit, en hij ziet er raar uit. Op het moment dat ze dit denkt, kijkt de jongen ineens haar kant op, en schrikt, kijkt nog eens, en begint te lachen, waarop de rest van de klas kijkt en ook begint te schateren! Zonder te weten wat er is rent ze de klas uit, en op het meisjestoilet kijkt ze in de spiegel, om tot haar grote verbazing te zien dat er enorme haren uit haar neus groeien! Ze pakt haar schaartje en knipt ze weg, en begint zich nu wel zorgen te maken, dadelijk gaat ze nog lijken op “it” van de Adamsfamilie! Eenmaal terug gekomen in de klas ziet ze dat de enige vrije plek er een naast de nieuwe jongen is. Ze gooit haar tas neer en gaat zitten met een zucht. Uit het niets begint de jongen tegen haar te praten…
“ik weet wat er met je aan de hand is Iks, de vreemde haren, het likken van je eigen bloed, het is mij allemaal bekent! Ik weet dat het raar klinkt nu, maar geloof me, het komt allemaal goed!”
Iks kijkt de jongen verbaast aan, en rent gillend de klas uit. De jongen volgt haar, en niemand in de klas lijkt er enige aandacht aan te besteden. Op het toilet heeft ze zich opgesloten en zit huilend op de wc. Dan komt de jongen binnen, hij snuift de lucht op en loopt direct naar de wc waar Iks zich heeft verstopt. Vol angst gaat ze op de wc staan, in de hoop dat “hij” haar voeten niet kan zien onder de deur. Ineens word de deur opengetrokken en daar staat…. Geen mens, geen beest, maar een beestmens!!! Grote ogen, tanden waar een leeuw U tegen zegt, en haar overal, vacht eerder. Nog voordat Iks een kreet kan slaan, bedenkt de jongen (voor hoever je het nu nog jongen kan noemen) haar mond met zijn grote harige klauw met lange nagels. Het beest vraagt haar om stil te zijn, en beloofd haar niks te doen, als ze hem de kans geeft alles uit te leggen. Nog overvallen van angst stemt ze toe, en de jongen begint te vertellen…
“Ik snap dat het een schok voor je moet zijn Iks, maar geloof me, dit is een nieuwe stap in de evolutie, ik, jij, wij en nog velen anderen, wij staan bovenaan de voedselketen, wij zijn het nieuwe superras! Maar tot wij met genoeg zijn moeten wij ons laag houden (van het engelse “lay low” ), pas als we met genoeg zijn kunnen wij de wereld domineren! Ik snap dat dit nu allemaal misschien als een schok voor je komt, maar je zal je beter voelen na je eerste massa-slachting. Weet je wat, je mag beginnen met je klas, lekker hulpeloos, net als schapen naar het slachthuis (lams to the slaughter).”
Iks denkt in een fractie van een seconde na
“wat is dit, he, wat the fuk, nee, dit is een droom, he, dit kan niet, ik kan me klas toch niet vermoorden, dit moet een grapje zijn….. Nee, dit is echt, ik kan em zelfs ruiken… Maar hoe…. Waarom ik….. NEE, IK DOE HET NIET!!!!”
Ze schreeuwt tegen de jongen dat ze het niet doet, waarop de jongen een wolven huil geeft en nee schud.
“Lieve Iks, snap je dan niet dat als je het niet doet, ik je zal vermoorden en opeten”
“ALLES BETER DAN ZO’N MONSTER WORDEN ALS JOU!!!!”
En net als het beest haar luchtpijp verbrijzeld, en ze een luide knak hoort, valt ze uit bed op de grond. Het was allemaal maar een droom geweest!
Zo lekkere antie-climax he

Ja, daar doe ik het voor!
Dus... Jullie nog verhaaltjes die jullie willen delen in de korte tijd dat dit topic geopend zal zijn?