Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-02-2012, 09:46
Melanie22
Melanie22 is offline
Hallo allemaal,

Ben nieuw op het forum en dacht laat ik het gelijk even goed aanpakken en een informatief berichtje schrijven. Ik ben zelf enorme sheetmusic fan (speel piano en dwarsfluit) en speel vaak stukken met behulp van sheetmusic. Misschien zijn er meer mensen die van sheetmusic houden. Dan heb je vast weleens van De Haske gehoord. Dit is de grootste uitgeverij van de wereld in bladmuziek en is van oorsprong een Nederlands bedrijf. Daar ben ik best trots op Hieronder een kort stukje voor de mensen die het niet kennen.

Jan de Haan is de oprichter van De Haske Publications. Hij begon zijn uitgeverij in 1983 en is sindsdien uitgegroeid tot de grootste uitgeverij van sheetmusic in de hele wereld. Sinds 2008 maakt De Haske onderdeel uit van Hal Leonard.

Jan de Haan begon als componist en dirigent. In die tijd gaf hij uitsluitend zijn eigen werken uit. Al snel verbonden meer en meer componisten van over de hele wereld hun naam aan De Haske. Het bedrijf groeide zelfs zo snel, dat het nu sheetmusic en bladmuziek exporteert naar meer dan 75 landen. Een giga succes dus

Naast play-along uitgaven, kerstmuziek, religieuze muziek en klassieke uitgaven voor heel veel verschillende stijk- en blaasinsturmenten, beschikt De Haske ook over een van de bekendste sheetmusic catalogi ter wereld.

De Haske is echter niet alleen maar een in Nederland gevestigd bedrijf gebleven. Hoewel het hoofdkantoor zich nog wel hier in Nederland bevindt. Om precies te zijn in Heerenveen. Daarnaast zijn er De Haske vestigingen in Zwitserland, Duitsland, Italië, Engeland en Frankrijk.

De Haske geeft dus veel sheetmusic uit en is een grote speler in de branche van uitgeverijen. Je kunt sheetmusic van De Haske vinden bij veel verschillende sheetmusic of bladmuziekwinkels. Ook online bladmuziek is er te vinden van De Haske. Ik zal geen namen noemen maar er is online een bladmuziek winkel die de grootste is van de BeNeLux. Als je googlet, vind je het wel Zij hebben veel van De Haske sheetmusic in huis.

Hoop dat je vandaag weer wat opgestoken hebt
Advertentie
Oud 22-02-2012, 10:47
Verwijderd
Gewoon reclame voor je rommel dus
Oud 22-02-2012, 11:12
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Citaat:
Gewoon reclame voor je rommel dus
Dit.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:58.