Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-12-2016, 13:22
Martinoboy9
Martinoboy9 is offline
Halloo allemaal!
Ik ben Martin en wil eigenlijk wel graag naar Highschool in Amerik, ik ben dus 15 en zit in klas 3 TL= Vmbo) en dus wil in het leerjaar 2017-2018 een Semester of 1 jaar naar Amerika! En heb het er met nog niemand over gehad.
Mijn vraag is dus als ik naar klas 4 ga en dus het examenjaar, maar als ik een jaar naar Amerika Highschool ga kan ik dan daar een soort van diploma halen? Of dat ik 4 TL niet nog een keer hoef te doen?

En stel dat ik een half jaar ga, kan ik dan gewoon halferwege het jaar weer in kan schuiven bij mijn oude klas?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-12-2016, 13:29
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ik weet niet of het zo handig is om je high school jaar in plaats van je examenjaar hier te doen. Je amerikaanse diploma is dan namelijk niet zomaar geldig hier. Je kunt dus beter eerst 4TL doen, en dan na je examen naar Amerika. Zo heeft een klasgenootje van mij (was wel op het vwo trouwens) het ook ooit gedaan. Voordeel is dat je dan niet mega veel druk hebt om goede cijfers te halen, want je hebt toch al je nederlandse diploma. Die klasgenoot is toen via de rotary op uitwisseling geweest naar Canada, de jongen waarmee hij ruilde is dus ook een jaar in Nederland geweest.

kijk anders ff op https://www.wilweg.nl/ , daar kun je een beetje inspiratie opdoen en vinden hoe je het kunt regelen.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:54.