Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2006, 00:50
Verwijderd
Ben een beetje bezig met zelf liedjes schrijven... ik weet het, ik ben nog niet erg goed, dus dat hoef je me niet te vertellen ;). Ik moet nog beginnen met zanglessen enzo. Maar ik had vanavond een programma gekregen (Mac GarageBand) en ik wilde graag wat liedjes opnemen die ik op gitaar had geschreven.

Als iemand nog tips heeft, dan graag :)

Ratatatatata

Laatst gewijzigd op 21-01-2006 om 00:53.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-01-2006, 01:47
Verwijderd
Ik vind het best dope Ik zou kijken of je een ruis filter (noise filter/hiss filter) oid kunt gebruiken om de ruis een beetje weg te krijgen. Dan klinkt het meteen al wat professioneler.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2006, 13:15
Verwijderd
Bedankt voor de tip!
Ruis filter staat genoteerd
Met citaat reageren
Oud 21-01-2006, 13:55
antigone
Avatar van antigone
antigone is offline
klinkt zeker niet slecht, die zangles lijkt me zelfs overbodig

het is verder niet echt mijn lievelingsmuziek maar er zit zeker potentie in. wel jammer dat het zo kort duurt, misschien kun je een wat rijker arrangement proberen. dat maakt het nummer allicht iets spannender
__________________
dónde está la playa?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2006, 18:06
Back Door Man
Avatar van Back Door Man
Back Door Man is offline
ik vind het ook best wel mooi, expirimenteer iets meer met het nummer zoals antigone zegt maar ik vind je stemgeluid wel mooi.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2006, 18:17
Nijpjes
Avatar van Nijpjes
Nijpjes is offline
Mooi ja. Grappig die strijkers ook. En abrupt einde, doet het ook goed bij mij. En ik heb geen last van ruis ofzo...
Wat misschien mooi(er) zou zijn is als er een soort van strijker-solo in zit...dat ze niet gewoon de gitaarpartij volgen (want ze spelen dezelfde akkoorden als jij op de gitaar toch?), maar dat het op een gegeven moment helemaal los gaat zeg maar...kan je ook drum toevoegen of bas...
Maarruhm, wat je op zn minst zou kunnen proberen is om er iets anders doorheen te laten spelen, een pingeltje desnoods...
__________________
Muziek moet ballen hebben, maar niet van die vieze harige... | www.breaktrack.com
Met citaat reageren
Oud 21-01-2006, 23:53
Verwijderd
Citaat:
Nijpjes schreef op 21-01-2006 @ 19:17 :
Wat misschien mooi(er) zou zijn is als er een soort van strijker-solo in zit...dat ze niet gewoon de gitaarpartij volgen (want ze spelen dezelfde akkoorden als jij op de gitaar toch?), maar dat het op een gegeven moment helemaal los gaat zeg maar...kan je ook drum toevoegen of bas...
Maarruhm, wat je op zn minst zou kunnen proberen is om er iets anders doorheen te laten spelen, een pingeltje desnoods...
Ik zou niet weten of de violen dezelfde akkoorden spelen... Ik heb nooit muziekonderwijs gehad. En wat ik doe op de gitaar is ook maar gewoon op gehoor... Ik weet de namen van de noten en de akkoorden dus helemaal niet

Maar ik zal proberen meer instrumenten in te spelen zodat het wat minder saai wordt.. Bedankt voor de reactie!
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 13:51
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
Erg mooi.
Je zou je inderdaad wat meer in de muziek zelf kunnen verdiepen zodat je wat vollere, afwisselendere arrangementen kan schrijven.
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 20:48
Fat_Bastard
Avatar van Fat_Bastard
Fat_Bastard is offline
Dope, maar het zou veel completer zijn als je met je keyboard een simpele solo of afwijking van het thema zou doen idd.
__________________
I left my cock in the yard so the kids can play with it.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 20:52
Verwijderd
Echt heel tof om zoveel positieve reacties te mogen ontvangen op mijn eerste liedje
Ik ben nu aan het uitzoeken hoe ik andere instrumenten in moet spelen enzo. Als ik tijd over houd deze week zal ik de volgende opnemen met meer melodie
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 21:04
Metal
Avatar van Metal
Metal is offline
Mooi.

Je hebt echt een fijne, warme stem.

Wat ik wel vind, is dat die strijkers wat cheap klinken. Wanneer je ze los aanslaat valt het niet zo op, maar in het refrein wel.

Productie is wel indieverantwoord, gitaar klinkt ook lekker.

Het heeft zeker potentie.
__________________
i create glitches with my voice
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 22:17
hmhm
Avatar van hmhm
hmhm is offline
Klinkt erg fijn en best professioneel, maar wat Metal al zei, de strijkers klinken wel erg ''goedkoop'', ik weet niet hoe je dat anders kunt doen of laten klinken, maar het geheel doet erg goed aan, vooral omdat er zo'n zacht gitaargeluid doorheen zit.
__________________
Don't trust anything that bleeds for three to five days and doesn't die.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2006, 11:42
Verwijderd
Echt goed!
Met citaat reageren
Oud 23-01-2006, 12:32
Verwijderd
Leuk alleen werken aan die strijker compositie en geluid.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2006, 07:25
Lothlan
Lothlan is offline
Om de strijkers beter te laten klinken zou je de "attack"-tijd van de strijkers langer kunnen maken, hierdoor beginnen en eindigen ze niet zo abrubt.

Ik zou overigens wel de hele akkoorden meespelen met de gitaar, maar de volgorde van de noten binnen een akkoord veranderen, dwz: gebruik als laagste noot de terts, dan de kwint en dan de prime bijv. Zo kan je sommige noten aanhouden die door het hele refrein klinken, dan heb je dus minder abrupte overgangen....

...of je kan het ook niet doen, want zo klinkt 't ook erg lekker.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2006, 07:49
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Het eerste wat ik dacht toen de zang begon was meteen "K's Choice" (en das positief )

Paar kleine puntjes:
Let op je 's' want die klinkt soms nogal scherp. Kan aan de mic en/of de opname liggen maar probeer er een beetje op te letten. Hij klinkt nu soms veel harder dan de rest en dat stoort.

Probeer meer die strijkers wat meer in te laten faden en aan het einde wat meer fade out te geven. Nu is het iets te strak. (tenzij je wil dat het als een keyboard klinkt natuurlijk )

Verder gewoon top. (heerlijk dat die gitaar soms zo "ploinkt" als je akkoorden wisselt. Sommige mensen vinden het afschuwelijk, ik vind het geweldig. Laat het iets minder "studio" klinken zodat het wat meer feeling behoud )
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 24-01-2006, 09:23
Nijpjes
Avatar van Nijpjes
Nijpjes is offline
Citaat:
NuncaMas schreef op 22-01-2006 @ 00:53 :
Ik zou niet weten of de violen dezelfde akkoorden spelen... Ik heb nooit muziekonderwijs gehad. En wat ik doe op de gitaar is ook maar gewoon op gehoor... Ik weet de namen van de noten en de akkoorden dus helemaal niet
Citaat:
Lothlan schreef op 24-01-2006 @ 08:25 :
Ik zou overigens wel de hele akkoorden meespelen met de gitaar, maar de volgorde van de noten binnen een akkoord veranderen, dwz: gebruik als laagste noot de terts, dan de kwint en dan de prime bijv. Zo kan je sommige noten aanhouden die door het hele refrein klinken, dan heb je dus minder abrupte overgangen....
Ik bedoel maar.
__________________
Muziek moet ballen hebben, maar niet van die vieze harige... | www.breaktrack.com
Met citaat reageren
Oud 24-01-2006, 11:24
Verwijderd
Em - C - G - D/A (?)

Volgens mij is dat wat je speelt.

Laatst gewijzigd op 24-01-2006 om 11:29.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-01-2006, 11:27
Verwijderd
Citaat:
Lothlan schreef op 24-01-2006 @ 08:25 :
Om de strijkers beter te laten klinken zou je de "attack"-tijd van de strijkers langer kunnen maken, hierdoor beginnen en eindigen ze niet zo abrubt.

Ik zou overigens wel de hele akkoorden meespelen met de gitaar, maar de volgorde van de noten binnen een akkoord veranderen, dwz: gebruik als laagste noot de terts, dan de kwint en dan de prime bijv. Zo kan je sommige noten aanhouden die door het hele refrein klinken, dan heb je dus minder abrupte overgangen....
Lol! Dat zegt me dus allemaal helemaal niets
Met citaat reageren
Oud 24-01-2006, 11:33
Verwijderd
Citaat:
MazeMouse schreef op 24-01-2006 @ 08:49 :
Paar kleine puntjes:
Let op je 's' want die klinkt soms nogal scherp. Kan aan de mic en/of de opname liggen maar probeer er een beetje op te letten. Hij klinkt nu soms veel harder dan de rest en dat stoort.

Probeer meer die strijkers wat meer in te laten faden en aan het einde wat meer fade out te geven. Nu is het iets te strak. (tenzij je wil dat het als een keyboard klinkt natuurlijk )

Verder gewoon top. (heerlijk dat die gitaar soms zo "ploinkt" als je akkoorden wisselt. Sommige mensen vinden het afschuwelijk, ik vind het geweldig. Laat het iets minder "studio" klinken zodat het wat meer feeling behoud )
Ik heb het heel stil moeten zingen omdat het midden in de nacht was en ik niemand wakker wilde maken. Misschien dat die S daarom zo hard klinkt? En ik heb geen fatsoenlijke microfoon... heb de gitaar en zang opgenomen met de microfoon die in mijn beeldscherm zit...

En ja, de violen klinken wat abrupt. Ik vind het ook helemaal niks, dat nepgeluid van de computerstrijkers. Dus heb ik vorige week een viool gekocht en daarop oefen ik nu. Maar ja, ik kan er natuurlijk nog niet veel van... Kost wel even tijd voordat ik het zelf kan spelen. Misschien over een paar weekjes ofzo...

Laatst gewijzigd op 24-01-2006 om 12:56.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2006, 11:47
Tricks'
Avatar van Tricks'
Tricks' is offline
Erg goed Mooie stem (!!), relaxte gitaar. De strijkers klinken goedkoop, maar ik heb zo het vermoeden dat het mooier is om ze te vervangen. Als ik hier op mijn analoge synth meespeel klinkt het wat meer "in" de muziek in plaats van "erbovenop".
__________________
[myspace: mrsokmusic]
Met citaat reageren
Oud 24-01-2006, 13:24
Nijpjes
Avatar van Nijpjes
Nijpjes is offline
Citaat:
NuncaMas schreef op 24-01-2006 @ 12:33 :
Ik heb het heel stil moeten zingen omdat het midden in de nacht was en ik niemand wakker wilde maken. Misschien dat die S daarom zo hard klinkt? En ik heb geen fatsoenlijke microfoon... heb de gitaar en zang opgenomen met de microfoon die in mijn beeldscherm zit...

En ja, de violen klinken wat abrupt. Ik vind het ook helemaal niks, dat nepgeluid van de computerstrijkers. Dus heb ik vorige week een viool gekocht en daarop oefen ik nu. Maar ja, ik kan er natuurlijk nog niet veel van... Kost wel even tijd voordat ik het zelf kan spelen. Misschien over een paar weekjes ofzo...
Zou ik knap vinden...na een week viool spelen. Helemaal een quintet spelen met 1 viool
__________________
Muziek moet ballen hebben, maar niet van die vieze harige... | www.breaktrack.com
Met citaat reageren
Oud 25-01-2006, 11:06
Tricks'
Avatar van Tricks'
Tricks' is offline
Hm, de link doet het niet meer? (tudelft? )
__________________
[myspace: mrsokmusic]
Met citaat reageren
Oud 25-01-2006, 11:54
Verwijderd
Hm.. stomme Niels. Heeft hij het van zijn pagina gehaald!
Nouja, bij deze een nieuwe link dan:
Trtrrtrrrrr
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 19:09
polysix
polysix is offline
Ok, dit klinkt goed. Je hebt een mooie stem. Maar ik vind de strijkers niet mooi. Ik zou of goede samples gebruiken, of lekkere nepstrings als uit de solina string ensemble gebruiken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-02-2006, 13:17
Tricks'
Avatar van Tricks'
Tricks' is offline
Heb je trouwens de zang en gitaar als aparte files? Daar zou ik als je dat leuk/goed vindt wel wat mee willen proberen.
__________________
[myspace: mrsokmusic]
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 19:55
Verwijderd
Citaat:
Tricks' schreef op 01-02-2006 @ 14:17 :
Heb je trouwens de zang en gitaar als aparte files? Daar zou ik als je dat leuk/goed vindt wel wat mee willen proberen.
Ehm.. ik heb een bestandje waar de sporen apart in staan.. dus dat kan wel denk ik
Supercool! Wat wil je ermee gaan doen?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 20:19
Moustache
Avatar van Moustache
Moustache is offline
Citaat:
NuncaMas schreef op 25-01-2006 @ 12:54 :
Hm.. stomme Niels. Heeft hij het van zijn pagina gehaald!
Nouja, bij deze een nieuwe link dan:
Trtrrtrrrrr
ook deze wil t niet meer doen.. en ik ben ondertussen wel benieuwd
__________________
Guitarred and feathered
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 22:47
Verwijderd
Pff ik weet het ook niet meer... Waar kan ik uploaden??
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 23:41
Metal
Avatar van Metal
Metal is offline
www.rapidshare.de

pwnge
__________________
i create glitches with my voice
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 08:19
Verwijderd
Thanx!

TADAAAAA!!!


En nu maar hopen dat deze wel blijft staan...
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 12:30
Haligh
Avatar van Haligh
Haligh is offline
nou, jij word geen tweede max majorana. dat kan ik je wel vertellen.
__________________
hello dave.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 12:48
Tricks'
Avatar van Tricks'
Tricks' is offline
Citaat:
NuncaMas schreef op 01-02-2006 @ 20:55 :
Ehm.. ik heb een bestandje waar de sporen apart in staan.. dus dat kan wel denk ik
Supercool! Wat wil je ermee gaan doen?
Eens kijken wat voor instrument(en) er i.p.v. de strings bij passen. Ik had je nummer vorige week aan mijn band-genootjes laten horen en we waren het er over eens dat je een behoorlijk mooie zangstem hebt.
Misschien kan ik me ook aan een remixje wagen met i.p.v. gitaar Rhodes piano/synth.



Ik weet niet of je toevallig al eens gehoord hebt wat wij maken?

Mr. Sok - Analog Together
__________________
[myspace: mrsokmusic]
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Eetstoornis Anorexia Nervosa - Boulimia Nervosa
e-hazeleger
12 18-05-2011 17:09
Levensbeschouwing & Filosofie Het kleine vragen over geloven topic
Verwijderd
500 20-07-2008 21:50
Verhalen & Gedichten mijn verhaal over het korte leven van een jong meisje
Verwijderd
15 17-05-2003 22:55
Muziek De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!]
Verwijderd
12 01-04-2003 08:40
Verhalen & Gedichten Meisjes uit Zwolle
Ringmaster
10 31-08-2001 17:06
ARTistiek Meisjes uit Zwolle
Ringmaster
9 25-08-2001 18:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:22.