Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-01-2007, 23:09
tictactoe
tictactoe is offline
Mischien beetje raar topic, maar ik vraag me af of pijnlijden in de medische wereld nog nodig is. Bij ingrepen bedoel ik dan.

Wat is het pijnlijkst wat een arts jou heeft aangedaan?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 23:46
Verwijderd
Bedoel je dat het tegenwoordig in principe mogelijk is voor een arts om er bij iedere behandeling voor te zorgen dat je totaal geen pijn voelt?
Ik weet niet of dat wel zo is.. misschien tijdens de behandeling, maar erna moet je toch weer verder met je herstel en zullen er altijd wel momenten zijn dat je pijn voelt.

Het pijnlijkst dat mij is aangedaan.. hmm.. niks dat ik me kan herinneren was erg pijnlijk.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 23:55
Rambo
Avatar van Rambo
Rambo is offline
Toen mijn elleboog uit de kom was, en hij weer werd terug gezet.
Dat was behoorlijk pijnlijk toch vond ik het daarna wel chill dat hij weer goed zat.
__________________
Het gaat er niet om dat je storm overleeft maar dat je in de regen kan dansen.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 23:58
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
hehe, ik heb niet zoveel meegemaakt nog qua medische ingrepen. Het pijnlijkst wat iemand mij heeft aangedaan is tandsteen weghalen (wat mijn tandarts ook nodig vindt onder mn tandvlees ) en soms de ortho dat ik weer een paar dagen niet kan slapen van de pijn.
Dus ook niks dat ik mij kan herinneren was erg pijnlijk.
__________________
Don't worry, be happy
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 10:49
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Qua onderzoeken; katheterisatie en een echo via mijn slokdarm.

De eerste paar dagen na mijn hartoperaties zou ik ook niet als lollig willen beschrijven, maar de echte pijn is na die paar dagen wel over, daarna moet je alleen nog oppassen met lachen en hoesten (vanwege borstbeen).

De kaakchirurg vond ik eigenlijk heel erg mee vallen, met goede pijnstilling voelde ik er niet zo veel van.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 11:07
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
2 ter:

- toen ze mijn nagels uittrokken zonder verdoving
- toen ze met een camera gingen kijken in mijn maag zonder verdoving (3 langste minuten van mijn leven constant dat braakgevoel, ik werd gek )

- heb één keer hartkloppingen gekregen van verdoving, maar dat viel wel mee!
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!

Laatst gewijzigd op 08-01-2007 om 23:14.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 11:09
jet
Avatar van jet
jet is offline
als je abcessen opengesneden worden en dan de holtes worden schoongemaakt zit je ook niet gezellig met de arts te babbelen kan ik je vertellen..
maarja pus kan je niet verdoven
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 11:10
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 08-01-2007 @ 11:49 :
De kaakchirurg vond ik eigenlijk heel erg mee vallen, met goede pijnstilling voelde ik er niet zo veel van.
Ik dacht er net aan dat de kaakchirurg misschien wel het pijnlijkste is wat ik meegemaakt heb (verstandskiezen weghalen). Door de verdoving voelde ik tijdens niet zo veel, maar ik ben er de dagen naderhand goed ziek van geweest en mijn hele mond deed zeer.
Maar het kan natuurlijk altijd erger dan dat, en ik ben blij dat ik dat (nog) niet mee heb hoeven maken.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 11:21
FrantiC
Avatar van FrantiC
FrantiC is offline
eeeeeeehm..
3x een lumbaalpunctie krijgen omdat ze steeds misprikten was ook geen pretje eigenlijk...
__________________
FrantiCticktickticktickticktock...
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 12:31
Verwijderd
Citaat:
Apomes schreef op 08-01-2007 @ 12:07 :
- toen ze mijn nagels uit trokken zonder verdoving
dat noemen ze 'torture' oftewel 'marteling', ook gekend onder de naam 'onmenselijke behandeling'

is heel erg verboden, dus ik geloof eerlijk gezegd nooit dat een arts zoiets zou doen in het kader van 'medische behandeling'
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 13:53
Verwijderd
Citaat:
*blue angel* schreef op 08-01-2007 @ 13:31 :
dat noemen ze 'torture' oftewel 'marteling', ook gekend onder de naam 'onmenselijke behandeling'

is heel erg verboden, dus ik geloof eerlijk gezegd nooit dat een arts zoiets zou doen in het kader van 'medische behandeling'
Misschien werkte de verdoving niet (genoeg)?

Ikzelf vind boren zonder verdoving (tandarts/kaakchirurg) erg naar.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 14:44
Verwijderd
Het pijnlijkste ooit: het zetten van mijn gebroken been.
En vooral de opmerking van de arts dat ik me gewoon moest ontspannen. Pff, idioot, probeer dat maar eens wanneer ze aan je been liggen te trekken en je de stukken bot langs elkaar voelt gaan. Als ik er aan denk, doet het nóg pijn. Brrr.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 14:46
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Zonder verdoving kies trekken, verstandskies eruitsnijden en een abces verwijderen uit mijn kaakholte.
__________________
wat een heerlijkheid
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 15:18
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 08-01-2007 @ 12:10 :
Ik dacht er net aan dat de kaakchirurg misschien wel het pijnlijkste is wat ik meegemaakt heb (verstandskiezen weghalen). Door de verdoving voelde ik tijdens niet zo veel, maar ik ben er de dagen naderhand goed ziek van geweest en mijn hele mond deed zeer.
Maar het kan natuurlijk altijd erger dan dat, en ik ben blij dat ik dat (nog) niet mee heb hoeven maken.
Mja een pretje vond ik het ook niet. Ik heb een verstandskies eruit laten snijden en een laten trekken. Ik vond de verdoving nog het vervelendst en de week erna kon ik niet goed eten en praten, maar ongelovelijk pijnlijk vond ik het niet, maar misschien dat ik gewoon heel goed reageerde op de pijnstilling, en als ik pijn heb verdring ik dat een beetje door terug te denken aan een moment dat écht heel pijnlijk was. Maargoed, pijnbeleving is voor iedereen anders.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 15:19
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Coloscopie lijkt mij een pijnlijke behandeling, want dan gaan ze met een rubber slang (met camera) in je anus en dikke darm om onderzoek te doen.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 18:05
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Ik hoorde laatst een leraar vertellen over een onderzoek waarbij een camera de penis in werd geschoven. De details weet ik niet, maar het lijkt me erg pijnlijk.

Ik ben niet zo vaak behandelt. Het pijnlijkste vond ik de verdoving die ik kreeg toen ze een moedervlek weg haalden.
Niet dat dat heel zeer deed ofzo.
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 20:04
Verwijderd
Citaat:
~lienepien~ schreef op 08-01-2007 @ 14:53 :
Misschien werkte de verdoving niet (genoeg)?
me dunkt dat als je bij bewustzijn bent je nog altijd wel effe kan aangeven dat je (een boel) pijn hebt, zodat ze extra verdoving kunnen toedienen
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 23:13
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 08-01-2007 @ 13:31 :
dat noemen ze 'torture' oftewel 'marteling', ook gekend onder de naam 'onmenselijke behandeling'

is heel erg verboden, dus ik geloof eerlijk gezegd nooit dat een arts zoiets zou doen in het kader van 'medische behandeling'
Neen, hij zei gewoon: ff op de tanden bijten
en voor ik het wist gilde ik
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 01:27
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
4 tanden boren.
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 11:16
Verwijderd
ruggenprik.
mijn god ik hoop dat ik dat nooit meer hoef mee te maken.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 11:34
Verwijderd
- Bij bloedprikken 3x achter elkaar misprikken, zonder de naald uit mijn arm te halen.
- Een wortelkanaalbehandeling nadat mijn voortand voor de helft was afgebroken.
- De eerste paar weken naar het verwijderen van mijn amandelen, was een regelrechte ramp.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 11:38
Verwijderd
Toen ik een abces bij mijn navel had en die idioot van een radioloog keihard dat echo-ding erop pleurde terwijl ik vroeg of ie nog even kon wachten. Toen kneep ik mijn moeder wel eventjes heel hard fijn . Nouja, dat duurt dan ook een minuutje dus zo erg is het niet.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 11:56
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
De tandarts heeft me regelmatig mishandeld.. rotgevoel, dat boren. een keer had ik een of andere tandarts in opleiding die bang was dat mijn vulling ging overstromen, dus ging hij allemaal stokjes in m'n tandvlees stoppen, dat deed echt vet pijn! En mijn beugel heeft me ook heel wat pijn gedaan, gelukkig heb ik dat ding maar een jaar gehad...
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 12:05
Verwijderd
toen ik longontsteking had moest ik zeven buisjes bloed laten afnemen uit mijn pols. godverrr dat deed zeer, maar ik ben dan ook wel een mietje van pijn betreft
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 12:31
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Toen ik in groep 4 zat had ik mijn pols zwaar gekneusd en de huisarts vond het nodig om er flink aan te trekken om te kijken of ie ook gebroken was. Ik ben nog steeds boos op hem.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 12:34
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ik vind het een beetje een typisch topic, pijn met elkaar 'vergelijken'. Ik zie het vast verkeerd dus misschien dat mijn reactie totaal overbodig is, maar hoe mensen pijn beleven en hoeveel last ze ervan hebben is zo verschillend, ik vond mijn ruggenprikken bijvoorbeeld niet zo erg maar als ik dat zeg lijkt het net of iemand die daar wel veel last van had een hele lage pijngrens heeft ofzo. Nou ja, ik weet niet zo goed wat ik nou eigenlijk wil zeggen geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 12:50
juno
Avatar van juno
juno is offline
Een uitgescheurd perineum zonder verdoving hechten, "want het waren maar twee steekjes".

Zenuwbehandeling zonder verdoving, want er zat een ontsteking en dan zou het toch niet werken.

Kies afslijpen voor een kroon terwijl de verdoving niet werkte.

Verstandskies trekken terwijl de wel gegegeven verdoving nog niet werkte.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 13:58
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Op mijn 19e mijn keelamandelen eruit.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 14:00
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 09-01-2007 @ 13:34 :
Ik vind het een beetje een typisch topic, pijn met elkaar 'vergelijken'. Ik zie het vast verkeerd dus misschien dat mijn reactie totaal overbodig is, maar hoe mensen pijn beleven en hoeveel last ze ervan hebben is zo verschillend, ik vond mijn ruggenprikken bijvoorbeeld niet zo erg maar als ik dat zeg lijkt het net of iemand die daar wel veel last van had een hele lage pijngrens heeft ofzo. Nou ja, ik weet niet zo goed wat ik nou eigenlijk wil zeggen geloof ik.
Ik begrijp wat je bedoelt, maar de vraag is wat het pijnlijkste is dat jou is aangedaan. Ik heb niet het gevoel dat het hier gaat om pijn met elkaar te vergelijken, meer om aan te geven wat je zelf echt pijnlijk vond. Dat iemand anders dat misschien helemaal niet pijnlijk vond is dus niet van belang.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 14:01
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 09-01-2007 @ 13:50 :
Een uitgescheurd perineum zonder verdoving hechten, "want het waren maar twee steekjes".
Oeh, dat lijkt me vreselijk
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 16:17
Verwijderd
ik had pinnen uit m'n arm steken, omdat m'n pols was verbrijzeld, en die werden er zonder verdoving uitgedraaid
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 17:45
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Ik heb gelukkig nog niet zoveel pijnlijke behandelingen moeten ondergaan -afkloppen-.
Het pijnlijkste tot nu toe was denk ik de verdoving voor het trekken van mn verstandskiezen. Zo'n enorme spuit *brr* en dan in je gehemelte..
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 18:32
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 09-01-2007 @ 15:01 :
Oeh, dat lijkt me vreselijk
* googelt op 'perineum' *





* agrees *
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 18:46
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Bloem schreef op 09-01-2007 @ 13:34 :
Ik vind het een beetje een typisch topic, pijn met elkaar 'vergelijken'. Ik zie het vast verkeerd dus misschien dat mijn reactie totaal overbodig is, maar hoe mensen pijn beleven en hoeveel last ze ervan hebben is zo verschillend, ik vond mijn ruggenprikken bijvoorbeeld niet zo erg maar als ik dat zeg lijkt het net of iemand die daar wel veel last van had een hele lage pijngrens heeft ofzo. Nou ja, ik weet niet zo goed wat ik nou eigenlijk wil zeggen geloof ik.
Ik ben het met je eens. Bovendien vind ik dat 'meest pijnlijk' ook niet staat voor 'meest vervelende' behandeling. Ik heb zelf niet echt veel pijnlijke dingen meegemaakt.

Het pijnlijkste vond ik waarschijnlijk verdovingsspuitjes bij het weg laten halen van moedervlekken. Wat ik ook wel een heel vervelend onderzoek vond was een histamineprovocatietest (daarbij testen ze de gevoeligheid van je longen) die absoluut geen pijn deed maar waarbij je wel vreselijk benauwd wordt, gaat hoesten en piepen, etc wat echt geen fijn gevoel is omdat je door móet gaan. Pijn zegt dus ook lang niet alles.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 23:21
sgaapje
Avatar van sgaapje
sgaapje is offline
De verdovingsspuit in mijn gebroken arm voordat deze gezet werd.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 21:00
Meadow
Avatar van Meadow
Meadow is offline
De ortho.

Nare man.
__________________
All credibility, all good conscience, all evidence of truth come only from the senses. - Friedrich Nietzsche
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 21:06
light fighter
light fighter is offline
pff denk dat het pijnlijkste was het na de kijkoperatie in mijn knie. Dat kwam meer omdat ze voor niks in m'n knie hadden lopen vroeten verder heb ik nooit echt pijnlijke zaken gehad *klopt af*
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 21:57
Little Sister
Avatar van Little Sister
Little Sister is offline
Toen ik heel lang geleden mijn elleboog had gebroken, maar de arts dacht dat mijn schouder gebroken was (of uit de kom) en zou hem wel even zetten en begon er dus erg hard aan te trekken, stomme mongool.
__________________
Your only friends are make believe
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 22:30
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Een gebroken neus zetten onder een plaatselijke verdoving met een middel waar ik immuun tegen schijn te zijn.

Om diezelfde reden is gaatjes boren bij de tandarts ook altijd ronduit geen lol.

Leuk geluid van krakend bot overigens als ze die ader opzoeken.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 23:56
Broeder
Avatar van Broeder
Broeder is offline
Bovenkaak laten scheuren, al moest ik dat wel zelf doen.
__________________
ENIGSINDS WANNEER?
Met citaat reageren
Oud 11-01-2007, 16:54
Mariekje*
Mariekje* is offline
Het rechtzetten van mijn onderbeen was flink pijnlijk. Evenals het geruk aan mijn arm, om te zien of deze uit de kom was, terwijl mijn arm was gebroken.

En bloedprikken (door een beginneling), naalden vind ik niet zo erg maar wel als ze er tot 4x toe flink naast zitten.
Ook het rechtzetten van mijn nekwervels na een ongeluk, heeft me toch wel even doen gillen, maargoed niet onoverkomelijk.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 11-01-2007, 18:01
Verwijderd
de gyn die mij ging vertellen dat het ontstoken was door er steeds weer op te drukken. ja lul, dat had ik ook wel gevoeld.

en de acupuncturiste die af en toe wat naaldjes in me steekt. niet altijd even prettig.

de tandartsboor. ik heb véél verdoving nodig voor het werkt, en daar komt hij altijd wat laat achter.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2007, 21:17
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Zenuwbehandeling/wortelkanaalbehandeling bij de tandarts.
De gastroscopie (maagonderzoek) vond ik niet echt heel erg pijnlijk, maar wel het vervelendst.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 11-01-2007, 21:39
Fingon
Avatar van Fingon
Fingon is offline
Het zetten van mijn onderbeen was flink pijnlijk, met 3 breuken erin en die paar scheurtjes in mijn enkel
En het vallen met mijn been die pas een week in het gips zat was nog pijnlijker

Verder heb ik nooit echt pijn geleden bij een dokter, alleen van die pijn die meteen weg is, zoals het uitbranden van wratten.
__________________
Semper vigilans
Atheist tot in de kist
Met citaat reageren
Oud 12-01-2007, 14:44
Scatterheart
Avatar van Scatterheart
Scatterheart is offline
weinig behandelingen gehad gelukkig, verdoving in je grote teen vond ik niet echt gezellig.
__________________
Scatterheart heeft chronisch fernwee.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2007, 14:58
Verwijderd
Echt pijnlijke behandelingen heb ik nooit echt gehad, ik was al jong bij de ortho en ik denk dat ik daarom geffrut enzo wel gewend ben. *hoewel pijn natuurlijk anders is*
Pijnlijkste iets was een gebroken pink, aangezien ik piano speel en ik daarna nog heel erg lang last heb gehad *nu soms nog* van het feit dat ie gebroken was, maar dat heeft niets met behandelingen te maken.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2007, 16:33
Verwijderd
Citaat:
Fingon schreef op 11-01-2007 @ 22:39 :
Het zetten van mijn onderbeen was flink pijnlijk, met 3 breuken erin en die paar scheurtjes in mijn enkel
En het vallen met mijn been die pas een week in het gips zat was nog pijnlijker
Oh ja, dat heb ik ook gehad, dat vallen. Ik moest leren op krukken te lopen en ging vanuit mijn bed (in de woonkamer) naar de keuken om iets lekkers te pakken, ging prima, maar toen gleed m'n kruk weg en lag ik op de grond. M'n ouders stonden meteen naast me om me naar bed te tillen, dat was wel fijn

En toen m'n gips er net af was ging ik voor het eerst zonder enorme vuilniszak om m'n been weer douchen. Ik kon nog niet staan op het been, dus ik deed het nog zittend (want met één been staan in de douche leek me te gevaarlijk), ik was m'n gipsloze been de douchecel in aan het manoeuvreren. In een vlaag bedacht ik me dat het makkelijker zou gaan als ik m'n knie zou buigen en dat deed ik dus. Toen heb ik echt zitten schreeuwen van de pijn Na een half jaar in het gips is het niet verstandig je knie plots te buigen Nu ik er aan denk voel ik het weer in m'n knie

Maar dat zijn geen behandelingen, maar dingen die ik mezelf heb aangedaan
Met citaat reageren
Oud 12-01-2007, 19:07
Ndimension
Ndimension is offline
Kregen jullie dan geen verdoving?

Toen ik mijn spaakbeen had gebroken, werd ik plaatselijk verdoofd met de grootste spuit die ik ooit in mijn leven heb gezien. Daarna hebben ze even lekker mijn botten over elkaar geschoven en rechtgezet en ik voelde er niks van. Geweldige uitvinding, die verdoving.
__________________
© Ndimension
Met citaat reageren
Oud 12-01-2007, 20:00
Peacefully
Avatar van Peacefully
Peacefully is offline
het pijnlijkst is toch wel mijn borstverkleining geweest. toen ik wakker werd, was mijn leven echt 6 weken een hel. en dan die drains eruit laten halen, nou ik dacht dat ik kapot ging
__________________
Dokter, ik ben allergisch voor tomaten, maar kan ik dan wel gewoon tomaten eten offfuuhh
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 00:25
Verwijderd
Citaat:
Ndimension schreef op 12-01-2007 @ 20:07 :
Kregen jullie dan geen verdoving?

Toen ik mijn spaakbeen had gebroken, werd ik plaatselijk verdoofd met de grootste spuit die ik ooit in mijn leven heb gezien. Daarna hebben ze even lekker mijn botten over elkaar geschoven en rechtgezet en ik voelde er niks van. Geweldige uitvinding, die verdoving.
Geen verdoving, en dat had een reden, maar ik ben het vergeten
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Jehova getuiges weigeren bloedtransfusie
De Veroorzaker
244 10-09-2009 11:43
Psychologie Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #102
rare kwast
498 11-07-2007 12:15
Lichaam & Gezondheid zichtbare haarvaatjes op je benen
Verwijderd
38 19-07-2005 09:43
Verhalen & Gedichten [Verhaal] Pijnlijke Eenvoud
juliettebinoche
59 11-01-2004 22:12
Flora & Fauna Strijd mee, kameraden!!! (*pakt virtuele strijdbijl*)
SuperSanne
66 30-08-2003 18:44
Lichaam & Gezondheid hersenscan eng???
devilcat
29 03-10-2002 21:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:41.