Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-03-2004, 17:26
Reserv
Avatar van Reserv
Reserv is offline
Help! Kan iemand me in f*ckin hemelsnaam vertellen wat bij elektrische gitaar het verschil is tussen 'hammer' (die weet ik) en 'bend' (die niet). Als we het over tabs hebben, he? Jaja, het is heel slecht dat ik dit niet weet na 8 jaar akoestisch, maar bij een elektrisch werd ik ineens geconfronteerd met dit soort probleempjes... ... Thanx!

xxx
__________________
Do you want me to get naked and start the revolution?

Laatst gewijzigd op 15-03-2004 om 17:39.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-03-2004, 17:29
:P
:P is offline
III overgankelijk werkwoord

dempen, de sourdine opzetten

Dus je hand of handpalm ertegen gaan om het te dempen / stillen

There are three ways you can mute a string:

1. By using your left-hand thumb
2. By tilting or extending a fretting finger
3. By using other available fingers

It does take some time and practice until you get used to it. But, once you are comfortable with the technique, you'll find yourself doing it even without thinking about it!

http://www.all-guitar-chords.com/guitar_chords_faq.php
__________________
Liberté / Egalité / Fraternité

Laatst gewijzigd op 15-03-2004 om 18:19.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 17:29
Verwijderd
Citaat:
®obin schreef op 15-03-2004 @ 18:26:
xxx
ben je straight edge of gewoon homo?

nee sorry ik kan je niet helpen
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 17:32
Gary X
Avatar van Gary X
Gary X is offline
als je help zoekt moet je bij de "B" kijken van Beatles
__________________
"I can get more women than a passenger train can hold." - Jimmie Rodgers
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 17:33
Reserv
Avatar van Reserv
Reserv is offline
Ik ben straight-edge, althans, het drink-gedeelte dan Eigenlijk maar half dus... Maar thanx voor de snelle reactie. Ik heb er nog één kom ik weer vééél te laat achter. Wat is 'bend'? Ik weet dattie heel usual is,

xxx
__________________
Do you want me to get naked and start the revolution?
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 17:36
Verwijderd
Muten betekent dempen, niet uitzetten. Je duim gebruiken is niet zo handig, dus je kan het beste als het om een snaar gaat, gewoon je vinger half optillen, zodat hij de snaar wel aanraakt, maar niet fret. Als je alle snaren moet muten, gewoon je hele linkerhand op de snaren leggen.

Verder heb je ook nog 'palm muting': de zijkant van je rechterhand - zeg maar de kant waarmee je iemand een karateklap geeft - leg je op het uiteinde van de snaren op de brug.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 17:39
Verwijderd
Citaat:
®obin schreef op 15-03-2004 @ 18:33:
Ik ben straight-edge, althans, het drink-gedeelte dan Eigenlijk maar half dus... Maar thanx voor de snelle reactie. Ik heb er nog één kom ik weer vééél te laat achter. Wat is 'bend'? Ik weet dattie heel usual is,

xxx
Als je bijvoorbeeld '7b9' leest, betekent dat dat je de snaar fret op de zevende fret (het liefst met je ringvinger). Daarna 'rek' je de snaar op door een tegenaan te duwen met je ringvinger, en de toonhoogte neemt dan toe.

http://www.ibreathemusic.com/article/123

De snaar 'opdrukken' is misschien duidelijker.

Laatst gewijzigd op 15-03-2004 om 17:47.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 17:46
Verwijderd
benden is je snaar omhoogduwen
hammer-on is dat je zeg maar met je vinger slaat op de fret, zonder die noot aan te slaan. Tegenovergestelde is pull-off. Als ik dat nog moet uitleggen ben je een mongool.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 18:00
Artus
Avatar van Artus
Artus is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 15-03-2004 @ 18:46:
benden is je snaar omhoogduwen
hammer-on is dat je zeg maar met je vinger slaat op de fret, zonder die noot aan te slaan. Tegenovergestelde is pull-off. Als ik dat nog moet uitleggen ben je een mongool.
leg s uit?
__________________
Her name in blood and her eyes on me
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 20:01
Reserv
Avatar van Reserv
Reserv is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 15-03-2004 @ 18:46:
Als ik dat nog moet uitleggen ben je een mongool.
Noú! Ik zei toch dak t wist!

xxx
__________________
Do you want me to get naked and start the revolution?
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 20:05
Reserv
Avatar van Reserv
Reserv is offline
Citaat:
snees schreef op 15-03-2004 @ 18:39:
Als je bijvoorbeeld '7b9' leest, betekent dat dat je de snaar fret op de zevende fret (het liefst met je ringvinger).
Waarschijnlijk ben ik heel stom, maar waar komt die '9' in '7b9' dan vandaan? '7/9' snap ik, dan slide je 'm van 7 naar 9, maar als je bend vanaf de 7e fret dan heb je toch geen f*k met die 9e te maken? (volgen we het nog?)...

xxx
__________________
Do you want me to get naked and start the revolution?
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 20:14
Brutus
Avatar van Brutus
Brutus is offline
Citaat:
®obin schreef op 15-03-2004 @ 21:05:
Waarschijnlijk ben ik heel stom, maar waar komt die '9' in '7b9' dan vandaan? '7/9' snap ik, dan slide je 'm van 7 naar 9, maar als je bend vanaf de 7e fret dan heb je toch geen f*k met die 9e te maken? (volgen we het nog?)...

xxx
door het benden gaat de toon omhoog.
je moet de toon even hoog krijgen als dat je fret 9 normaal zou pakken zeg maar.
__________________
Appelmoes
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 20:15
June bug
June bug is offline
Citaat:
®obin schreef op 15-03-2004 @ 21:05:
Waarschijnlijk ben ik heel stom, maar waar komt die '9' in '7b9' dan vandaan? '7/9' snap ik, dan slide je 'm van 7 naar 9, maar als je bend vanaf de 7e fret dan heb je toch geen f*k met die 9e te maken? (volgen we het nog?)...

xxx
je bend dan de toon van de 7e fret zo ver omhoog dat hij de toon van de 9e fret heeft (1 hele toon dus) dus als er 7b8 staat bend je 0,5 toon, en dus minder ver dan dat er 7b10 staat, waarbij je 1,5 toon bend.
Je kan trouwens een snaar ook naar beneden duwen, bij de lage e bijvoorbeeld (en de a ook wel) is het nogal moeilijk om de snaar omhoog te duwen omdat je m dan van de hals afduwt.. snapje?
__________________
Shake your body like the dance//
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 22:56
battlestar
Avatar van battlestar
battlestar is offline
Citaat:
®obin schreef op 15-03-2004 @ 18:26:

xxx
jij moet wel robin van idols zijn
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 23:00
Daevrem
Daevrem is offline
Ben je in die acht jaar op akoestisch nooit op het idee gekomen een snaar te buigen? Van de ene noot naar de andere te schuiven en een noot gewoon te fretten zonder hem aan te slaan?

Wow...
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 23:33
count.me.out
count.me.out is offline
xxx
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 00:29
Droyd
Avatar van Droyd
Droyd is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 16-03-2004 @ 00:00:
Ben je in die acht jaar op akoestisch nooit op het idee gekomen een snaar te buigen? Van de ene noot naar de andere te schuiven en een noot gewoon te fretten zonder hem aan te slaan?

Wow...
Punt

Nu ja ik heb zelf een vraag dat misschien wel toepasselijk is op dit topic.
Ik speel zelf bas en zou wel eens beginnen oefenen met vibrato (snaar snel op en neer bewegen)

Moet dit gewoon snel genoeg gebeuren, of moet je de snaar op en neer bewegen op het ritme van de muziek? (oftewel 2 of 4 maal zo snel als het ritme, whatever)

Dit laaste lijkt me correcter, maar is ook stukken moeilijker.

Iemand die goeie nummers weet om dit aan te leren?
__________________
And fall on my face on somebody's new-mown lawn
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 12:30
Daevrem
Daevrem is offline
Het hoeft niet met de snelheid van de muziek. Het is erg moeilijk een goede vibrato te krijgen. Er zijn veel gitaristen, ook beroemde, met een vreselijke vibrato. Nu zijn er niet zo heel veel bassisten die deze techniek gebruiken maar voor een vibrato, op welk instrument dan ook, zijn een paar dingen belangrijk.

Houd het ritme waarin de de toon oscileert constant. Dit is heel belangrijk. Anders krijg je z'n zwakke waggelende vibrato. Ook wil je dat hij iscolleert tussen twee vaste punten.

Stel we nemen de A 440. Deze trilt normaal met een frequentie van 440 Hz. Nu willen we hier een vibrato op hebben. We gebruiken de standard gitaarvibrato techniek en buigen de snaar zelf op en neer. De eerste toon boven A is A#(of Bb) en die is 466 Hz. Dus we willen de top van de oscillatie hebben die halverwege de A# is. Dus 453 Hz. Dus we willen een vibrato met een constante oscillatie tussen 440 en 453. Dan krijg je zoiets als dit:



Nu kun je een vibrato op allerei manieren doen, snel, agressief, een hele brede, eentje die in amplitude langzaam afneemt of eentje die in snelheid toeneemt enz. Maar je wilt elke keer die perfecte intonatie van de oscillatie hebben.

Je kunt een vibrato ook anders doen. Bijv door de spanning op de snaar te veranderen, net zoals vioolspelers doen. Je ziet ze dan helemaal met hun hand heen en weer bewegen. Dit werkt op gefrette instrumenten heel minimaal. Maar het heeft wel het voordeel dat je in toonhoogte zowel omhoog als omlaag kunt.

De gitarist met de beste vibrato is naar mijn mening Yngwie Malmsteen. Je kunt veel op z'n spel aanmerken maar zijn vibrato is echt perfect. Het is bijna een pianotriller tussen twee tonen.

Om een hele goede vibrato te krijgen moet je in de eerste plaats zelf goed kunnen horen. Anders hoor je het verschil tussen een goede en een slechte al niet eens. Een bekende gitarist met een werkelijk belachelijke vibrato is Kirk Hammett. Maar er zijn ook van die wannabee shredders die alleen snelle toonladders kunnen spelen en voor de rest helemaal niets kunnen. Ze kunnen niet eens langzaam spelen. Laat staan een snaar 'in tune' buigen of een noot met een sterke vibrato spelen.

Het grappige is dat je de muzikale kwaliteiten van een gitarist het snelst af kunt lezen door enkel naar z'n vibrato te luisteren. Maar er zijn natuurlijk uitzonderingen, zoals Steve Morse.

En de beste manier op het te oefenen is gewoon je gitaar/bas te pakken en een noot te spelen met een vibrato en dan goed te luisteren en dit een half uur lang. Probeer allerlei verschillende vibrato's. Nootcontrole en articulatie is belangrijk. Probeer jezelf ook eens een keer op te nemen zodat je nog beter kan luisteren.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-03-2004, 12:36
Artus
Avatar van Artus
Artus is offline
de tering
__________________
Her name in blood and her eyes on me
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 15:11
Verwijderd
Citaat:
June bug schreef op 15-03-2004 @ 21:15:
je bend dan de toon van de 7e fret zo ver omhoog dat hij de toon van de 9e fret heeft (1 hele toon dus) dus als er 7b8 staat bend je 0,5 toon, en dus minder ver dan dat er 7b10 staat, waarbij je 1,5 toon bend.
Ik wil geen purist zijn, maar hier moet je steeds het woord 'noot' gebruiken in plaats van toon.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 15:12
Verwijderd
Citaat:
snees schreef op 16-03-2004 @ 16:11:
Ik wil geen purist zijn, maar hier moet je steeds het woord 'noot' gebruiken in plaats van toon.
vast een alto, die doen alles achterstevoren
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 15:13
Verwijderd
dat heeft ie vast niet van zichzelf hoor
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 15:16
Verwijderd
Citaat:
Droyd schreef op 16-03-2004 @ 01:29:
Punt

Nu ja ik heb zelf een vraag dat misschien wel toepasselijk is op dit topic.
Ik speel zelf bas en zou wel eens beginnen oefenen met vibrato (snaar snel op en neer bewegen)

Moet dit gewoon snel genoeg gebeuren, of moet je de snaar op en neer bewegen op het ritme van de muziek? (oftewel 2 of 4 maal zo snel als het ritme, whatever)

Dit laaste lijkt me correcter, maar is ook stukken moeilijker.

Iemand die goeie nummers weet om dit aan te leren?
Ik weet niet of het ook mogelijk is op bas ivm met de hogere spanning die op de snaren staat, maar veel gitaristen draaien hun pols voor vibrato's en bewegen niet zozeer hun vinger.

En Daevrem: laat die arme zolderkamershredders eens met rust, ze kunnen het niet helpen.
We kennen allemaal de vooroordelen over shred maar die hoef je niet in elk topic te spuien.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 16:16
June bug
June bug is offline
Citaat:
snees schreef op 16-03-2004 @ 16:11:
Ik wil geen purist zijn, maar hier moet je steeds het woord 'noot' gebruiken in plaats van toon.
Nee hoor, een noot is gewoon een bolletje met een stokje eraan (of geen stokje of meerdere stokjes). Een toon is de hoogte van een klank, en daar ging t om. (ik had ook wel nagedacht hoe ik t t duidelijkst kon uitleggen hoor)

Citaat:
Lompo de Clown schreef:
vast een alto, die doen alles achterstevoren
__________________
Shake your body like the dance//
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 16:30
Verwijderd
Citaat:
June bug schreef op 16-03-2004 @ 17:16:
Nee hoor, een noot is gewoon een bolletje met een stokje eraan (of geen stokje of meerdere stokjes). Een toon is de hoogte van een klank, en daar ging t om. (ik had ook wel nagedacht hoe ik t t duidelijkst kon uitleggen hoor)
Noten geven informatie over toonhoogte, en met bends proberen je bijvoorbeeld een verschil in toonhoogte (trillingsfrequentie) van een hele noot krijgen. Tonen zijn veel algemener; alle noten zijn tonen, maar niet alle tonen zijn noten. Een hele toon verschil zegt niets, want daarmee zeg je niets over toonhoogte.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-03-2004, 17:16
Daevrem
Daevrem is offline
"Note

--------------------------------------------------------------------------------
A notational symbol used to represent the duration of a sound and, when placed on a music staff, to also indicate the pitch of the sound.
Also see Notation.
"

"Tone

--------------------------------------------------------------------------------

An interval consisting of two semitones, that is a whole step.
The particular sound of an instrument or voice, as well as the performer¹s particular coloring of that sound. For example, the tone produced by a certain clarinetist could be said to be rich, dark, and mellow; this is the result of the natural sound of the instrument, combined with the performer¹s particular technique of playing.
"

Ik weet niet of de nederlandse taal dit anders ziet, zo ja dan vind ik niet dat de nederlandse taal de autoriteit heeft dat te doen. (quote niet de Van Dale want daar staat gewoon een foute definitie van muziek in).

Dus een noot is iets op papier en een toon is een muzikaal geluid(geen ruis). Dus een toon is wel altijd een noot en anders om en een geluid is niet altijd een toon, dus ook geen nooit.

Zoiets?

Edit: Van Dale zegt hetzelfde. Toon is een geluid met een bepaalde trilling en een noot is een teken voor een toon. Noten lees je, tonen speel en hoor je.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 18:13
June bug
June bug is offline
Citaat:
snees schreef op 16-03-2004 @ 17:30:
Noten geven informatie over toonhoogte, en met bends proberen je bijvoorbeeld een verschil in toonhoogte (trillingsfrequentie) van een hele noot krijgen. Tonen zijn veel algemener; alle noten zijn tonen, maar niet alle tonen zijn noten. Een hele toon verschil zegt niets, want daarmee zeg je niets over toonhoogte.
wat jij wilt
__________________
Shake your body like the dance//
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 20:23
Verwijderd
Citaat:
Daevrem schreef op 16-03-2004 @ 18:16:
kwoot
True. Iedereen gebruikt kennelijk een andere definitie, eh. Maar ook bij toon zie je dat jouw bron al meerdere definities geeft; gitaristen duiden er hun 'sound' mee aan, en een geluid met willekeurige frequentie wordt ook toon genoemd.

Oh ja, ik kom 'toon' ook tegen als naam voor stappen in een toonladder, bv 1, 2, 7 enzovoorts.

Laatst gewijzigd op 16-03-2004 om 20:25.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 21:00
Daevrem
Daevrem is offline
Ja, er zijn dus twee definities van toon, een muzikaal geluid(met daarin alle eigenschappen daarvan, toonhoogte, overtonen, kleur, enz) en een intervalsafstand. A naar B is een hele toon, B naar C# is een hele toon enz. Dat staat daar ook, alleen viel in mijn quote de nummers die er voor stonden weg.

Laatst gewijzigd op 17-03-2004 om 19:37.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 21:10
Daevrem
Daevrem is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 16-03-2004 @ 22:00:
Ja, er zijn dus twee definities van toon, een muzikaal geluid(met daarin alle eigenschappen daarvan, toonhoogte, overtonen, kleur, enz) en een intervalsafstand. A naar B is een hele toon, B naar C# is een hele toon enz. Dat staat daar ook, alleen viel in mijn quote de nummers die er voor stonden weg.

Laatst gewijzigd op 17-03-2004 om 19:37.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 19:22
Reserv
Avatar van Reserv
Reserv is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 16-03-2004 @ 00:00:
Ben je in die acht jaar op akoestisch nooit op het idee gekomen een snaar te buigen? Van de ene noot naar de andere te schuiven en een noot gewoon te fretten zonder hem aan te slaan?

Wow...
Laat mij één tab van een akoestisch nummer zien waarin ge-bend wordt en ik zal voortaan mn bek houden. Het klinkt ook gewoon kut, net als je vrijwel nooit slides gebruikt op een akoestische gitaar. In de klassieke gitaarmuziek is er wel zo iets als een noot buigen, met een wat andere toepassing waarmee ik je niet wil vervelen (lees: op een f*ckin notenbalkje)...

Hierdoor herken ik ongeveer wel alle akkoorden, verschil tussen (roep eens wat) Am/F# en Am/G enz. Daarna ben ik gaan oefenen met bestaande tabs. Toen ik overstapte naar electrisch, kwam ik al die vage functies tegen en mjah... weet ik veel...

By the way, elektrische-gitaar die-hards zullen me nu lynchen, maar kan het zijn dat de handle er bij sommige gitaren voor de sier bij hangt? Het effect bij mij is namelijk erg minimaal, of doe ik wéér iets fout?

Citaat:
*BattleStar* said:
Jij moet wel Robin van Idols zijn
Ik geloof het niet, ik kijk nooit Idols (zingende bakvissen). Van mijn vriendin (jaja) begreep ik wel dat het een homo is, dus vielen daarom die 'xxx'-jes zo slecht? Maar maak je geen zorgen, het was vriendschappelijk bedoeld

xxx
__________________
Do you want me to get naked and start the revolution?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 21:03
Brutus
Avatar van Brutus
Brutus is offline
Citaat:
®obin schreef op 17-03-2004 @ 20:22:
Laat mij één tab van een akoestisch nummer zien waarin ge-bend wordt en ik zal voortaan mn bek houden. Het klinkt ook gewoon kut, net als je vrijwel nooit slides gebruikt op een akoestische gitaar. In de klassieke gitaarmuziek is er wel zo iets als een noot buigen, met een wat andere toepassing waarmee ik je niet wil vervelen (lees: op een f*ckin notenbalkje)...

Hierdoor herken ik ongeveer wel alle akkoorden, verschil tussen (roep eens wat) Am/F# en Am/G enz. Daarna ben ik gaan oefenen met bestaande tabs. Toen ik overstapte naar electrisch, kwam ik al die vage functies tegen en mjah... weet ik veel...

By the way, elektrische-gitaar die-hards zullen me nu lynchen, maar kan het zijn dat de handle er bij sommige gitaren voor de sier bij hangt? Het effect bij mij is namelijk erg minimaal, of doe ik wéér iets fout?


Ik geloof het niet, ik kijk nooit Idols (zingende bakvissen). Van mijn vriendin (jaja) begreep ik wel dat het een homo is, dus vielen daarom die 'xxx'-jes zo slecht? Maar maak je geen zorgen, het was vriendschappelijk bedoeld

xxx
hier uit kan ik 3 dingen uithalen

1 dat jij kutnummers speelt op je akoestische, bv akoestische blues bevat echt grandioos veel bends en slides

2 dat je een kut gitaar hebt want zo'n tremolo hendel doet t altijd

3 dat je een homo bent
__________________
Appelmoes
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 21:10
Verwijderd
Citaat:
®obin schreef op 17-03-2004 @ 20:22:
By the way, elektrische-gitaar die-hards zullen me nu lynchen, maar kan het zijn dat de handle er bij sommige gitaren voor de sier bij hangt? Het effect bij mij is namelijk erg minimaal, of doe ik wéér iets fout?
Wat voor gitaar/tremolo heb je? Grootste kans dat je echt iets fout doet, heel kleine kans dat je echt een miskoop hebt gedaan. Wel verschilt per tremolo hoe 'diep' je kan gaan en natuurlijk hoe degelijk hij is, en hoe goed het ding gemonteerd is. De tremolo arm hangt er in ieder geval nooit voor de sier.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 21:18
Reserv
Avatar van Reserv
Reserv is offline
Citaat:
Brutus schreef op 17-03-2004 @ 22:03:
hier uit kan ik 3 dingen uithalen

1 dat jij kutnummers speelt op je akoestische, bv akoestische blues bevat echt grandioos veel bends en slides

2 dat je een kut gitaar hebt want zo'n tremolo hendel doet t altijd

3 dat je een homo bent
Wat is dat toch voor gezeik met dat ik homo zou zijn? Akoestische blues, das lekker heteroseksuele muziek, he? Anyway, heb je de titel van deze topic gezien? Dat bedoel ik. Thanx voor je help tot zo ver, snees

xxx (ik blijf het lekker toch doen!)
__________________
Do you want me to get naked and start the revolution?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 21:18
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 16-03-2004 @ 18:16:
An interval consisting of two semitones
Zo van: "Jah, da's ehhm.... Eigenlijk vrij simpel. Da's zo'n ding, weet je wel? Jah, eigenlijk is het niet meer dan 2 van die halve dingen..."

Verklaart een hoop
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 21:29
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 17-03-2004 @ 22:18:
Zo van: "Jah, da's ehhm.... Eigenlijk vrij simpel. Da's zo'n ding, weet je wel? Jah, eigenlijk is het niet meer dan 2 van die halve dingen..."

Verklaart een hoop
Ja, laatst at ik een taart. Wat dat is? Nou, dat krijg je dus als je twee halve taarten aan elkaar plakt, sufferd
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-03-2004, 22:13
Brutus
Avatar van Brutus
Brutus is offline
Citaat:
®obin schreef op 17-03-2004 @ 22:18:
Wat is dat toch voor gezeik met dat ik homo zou zijn? Akoestische blues, das lekker heteroseksuele muziek, he? Anyway, heb je de titel van deze topic gezien? Dat bedoel ik. Thanx voor je help tot zo ver, snees

xxx (ik blijf het lekker toch doen!)
aap reageer inhoudelijk.
en blues?? ja dat is hetero seksueel muziek.
__________________
Appelmoes
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 22:17
Daevrem
Daevrem is offline
Het is maar een gratis online woordenboek. Ik zal als ik geld over heb eens een gerenomeerd woordenboek kopen.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 12:04
Reserv
Avatar van Reserv
Reserv is offline
Misschien is een woordenboek ook voor Brutus een goed idee aangezien zijn beheersing van de Nederlandse taal tenenkrommend is.
__________________
Do you want me to get naked and start the revolution?
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 12:04
Reserv
Avatar van Reserv
Reserv is offline
xxx
__________________
Do you want me to get naked and start the revolution?
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 12:49
Brutus
Avatar van Brutus
Brutus is offline
Citaat:
®obin schreef op 18-03-2004 @ 13:04:
Misschien is een woordenboek ook voor Brutus een goed idee aangezien zijn beheersing van de Nederlandse taal tenenkrommend is.
in een woordenboek staan alleen maar woorden, sufkut.
en alleen met woorden bereik je erg weinig.
weet je al hoe je een E moet pakken?
__________________
Appelmoes
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 14:13
Verwijderd
Citaat:
Brutus schreef op 18-03-2004 @ 13:49:
in een woordenboek staan alleen maar woorden, sufkut.
en alleen met woorden bereik je erg weinig.
weet je al hoe je een E moet pakken?
Doe eens niet zo stoer, mannetje.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 14:19
Rebirth Of Cool
Rebirth Of Cool is offline
Citaat:
*BattleStar* schreef op 15-03-2004 @ 23:56:
jij moet wel robin van idols zijn
das idd ook zo'n half straight edge figuur lijkt me
__________________
-<[roest rust, arbeid adelt]>-
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 15:30
Reserv
Avatar van Reserv
Reserv is offline
Hehe, eindelijk iemand die de 'xxx' begrijpt , maar ik wassut echt niet. Stond ik gister achter de bar in een kroeg, vragen 3 van die huppelkutjes: "Stond jij niet in de 1e ronde van Idols?"... I rest my case... IIG thanx voor de gitaarhulp, ik kon er wel wat mee!

xxx
__________________
Do you want me to get naked and start the revolution?
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 16:17
Brutus
Avatar van Brutus
Brutus is offline
Citaat:
snees schreef op 18-03-2004 @ 15:13:
Doe eens niet zo stoer, mannetje.
kindje, rot op
__________________
Appelmoes
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 17:01
lifeafterdeath
Avatar van lifeafterdeath
lifeafterdeath is offline
8 jaar akkoestisch spelen en niet weten wat benden en hammer on is???

wat the fuck heb je dan in die 8 jaar lopen spelen? een miljoen keer come as you are ofzow????


damn dude als je dat niet begrijpt moet je die gitaar maar gewoon wegleggen en gaan trommelen ofzow....

maar iig sucses met je virtuose gitaarspel
__________________
I live in the black, have no guiding lights and I'm whispering in your dreams....
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 17:39
Verwijderd
Sorry Brutus, maar heb ik je op je teentjes getrapt?

Citaat:
lifeafterdeath schreef op 18-03-2004 @ 18:01:
8 jaar akkoestisch spelen en niet weten wat benden en hammer on is???

wat the fuck heb je dan in die 8 jaar lopen spelen? een miljoen keer come as you are ofzow????

damn dude als je dat niet begrijpt moet je die gitaar maar gewoon wegleggen en gaan trommelen ofzow....

maar iig sucses met je virtuose gitaarspel
Wel eens van klassieke muziek gehoord? (gokje.)
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 18:12
Brutus
Avatar van Brutus
Brutus is offline
Citaat:
snees schreef op 18-03-2004 @ 18:39:
Sorry Brutus, maar heb ik je op je teentjes getrapt?


Wel eens van klassieke muziek gehoord? (gokje.)
ja man, rot nu op. sukkeltje
__________________
Appelmoes

Laatst gewijzigd op 18-03-2004 om 18:17.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 18:37
June bug
June bug is offline
Citaat:
Brutus schreef op 17-03-2004 @ 22:03:
hier uit kan ik 3 dingen uithalen

1 dat jij kutnummers speelt op je akoestische, bv akoestische blues bevat echt grandioos veel bends en slides

2 dat je een kut gitaar hebt want zo'n tremolo hendel doet t altijd

3 dat je een homo bent
Jemig zeg, cool down...

Citaat:
®obin schreef op 18-03-2004 @ 13:04:
xxx
__________________
Shake your body like the dance//
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 20:14
Rhinus
Rhinus is offline
Snees heeft gelijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:24.