Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-05-2004, 19:27
tr0uble
tr0uble is offline
Hoi,

Ik heb vorig jaar mijn vmbo-tl diploma gehaald, en ben daarna op het Arcus College Heerlen elektrotechniek4 gaan studeren.
Dit is bijna niet te doen omdat er bijna geen les/uitleg wordt gegeven door de leraren ('nieuw leersystem'). Het reslutaat daarvan is, dat maar 5-8 van de 30 leerlingen dit jaar halen....

Ik wilde dan nu overstappen naar de HAVO, maar had op mijn vmbo-diploma twee 5'en.. is het dan alsnog mogelijk om de HAVO te doen?
MOET de school je nemen of mogen ze je ook verwijgeren?

Alvast bedankt :-)
__________________
-
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-05-2004, 22:01
matrix21
matrix21 is offline
Citaat:
tr0uble schreef op 14-05-2004 @ 20:27 :
Hoi,

Ik heb vorig jaar mijn vmbo-tl diploma gehaald, en ben daarna op het Arcus College Heerlen elektrotechniek4 gaan studeren.
Dit is bijna niet te doen omdat er bijna geen les/uitleg wordt gegeven door de leraren ('nieuw leersystem'). Het reslutaat daarvan is, dat maar 5-8 van de 30 leerlingen dit jaar halen....

Ik wilde dan nu overstappen naar de HAVO, maar had op mijn vmbo-diploma twee 5'en.. is het dan alsnog mogelijk om de HAVO te doen?
MOET de school je nemen of mogen ze je ook verwijgeren?

Alvast bedankt :-)
Als jij hebt wat je nodig moet hebben om havo te doen mogen ze je niet weigeren.
Maar ga er wel vanuit dat je het 4e jaar havo over zal moeten doen over een jaar. De overstap is redelijk groot. Ik heb zelf mavo gedaan en daarna havo en je schrikt je dood van het verschil.
Of je moet natuurlijk nu gewaarschuwd zijn en gelijk hard aan het werk gaan. Maar ik zou het gewoon doen als je er zin in hebt en hierna een hbo opleiding wil gaan volgen.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 22:47
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Volgens mij maken die 2 vijven niks uit. Je hebt je vmbo-tl diploma. Klaar. Dat is voldoende om naar de havo te mogen, ongeacht je cijfers.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 13:35
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
ligt ook aan ut vakkenpakket wat je hebt..

je hebt geschiedenis en wiskunde nodig !@
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 16:28
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Als ik jou was zou ik een opleiding zoeken die bij je past en waar je goede verhalen over gehoord hebt. Aangezien je vmbo niet geheel vlekkeloos hebt afgerond.

Tenzij je echt zin hebt om heel erg je best te gaan doen voor HAVO, dan zou ik het wel doen.
__________________
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 20:57
tr0uble
tr0uble is offline
Citaat:
ligt ook aan ut vakkenpakket wat je hebt..

je hebt geschiedenis en wiskunde nodig !@
Zeker dat je geschiedenis nodig hebt? Ik heb ergens gelezen dat je wiskunde en een vreemde taal moet gedaan hebben (heb ik)
Ik heb dus sector techniek gedaan

Citaat:
Als ik jou was zou ik een opleiding zoeken die bij je past en waar je goede verhalen over gehoord hebt. Aangezien je vmbo niet geheel vlekkeloos hebt afgerond.

Tenzij je echt zin hebt om heel erg je best te gaan doen voor HAVO, dan zou ik het wel doen.
Ja ik was eigenlijk van plan eerst elektrotechniek4 te doen, en daarna op de hoogeschool zuyd informatica te studeren.
Aangezien je daarvoor havo of een niveau 4 mbo opleiding nodig hebt, heb ik weinig keus.
__________________
-
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 07:52
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
matrix21 schreef op 14-05-2004 @ 23:01 :
Als jij hebt wat je nodig moet hebben om havo te doen mogen ze je niet weigeren.
Maar ga er wel vanuit dat je het 4e jaar havo over zal moeten doen over een jaar. De overstap is redelijk groot. Ik heb zelf mavo gedaan en daarna havo en je schrikt je dood van het verschil.
Of je moet natuurlijk nu gewaarschuwd zijn en gelijk hard aan het werk gaan. Maar ik zou het gewoon doen als je er zin in hebt en hierna een hbo opleiding wil gaan volgen.
Dat verschil valt best mee, zelf vond ik de havo juist makkelijker. En bij ons mag je niet in 4 havo blijven zitten als je van de mavo komt. Als je dan toch blijft zitten moet je van school af.
Met twee 5'en mag je bij ons ook niet naar de havo, je moet alles voldoende hebben.

Maar anderen hier zeggen dat het wel mag, dus het verschilt per school denk ik. Ga eens naar je school toe en vraag hoe het bij jullie gaat.
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 09:41
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Hm, volgens mij moet je wel een goede mavo (vmbo-t, weet ik t) leerling zijn om de havo te kunnen redden. En aangezien je 2 5-en hebt... of je moet natuurlijk beter kunnen en weinig inzet hebben getoond. Maar op mijn school is t dat de 'makkelijke' vmbo mensen naar de havo gaan, anders niet.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 12:14
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
[QUOTE]tr0uble schreef op 15-05-2004 @ 21:57 :
[B]Zeker dat je geschiedenis nodig hebt? Ik heb ergens gelezen dat je wiskunde en een vreemde taal moet gedaan hebben (heb ik)
Ik heb dus sector techniek gedaan



ja ben heeel zeker..
ben vorig jaar overgestapt van 4tl naar 4havo...

geschiedenis is een must en wiskunde ook
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 08:51
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
freakyfire schreef op [pl=11237578]17-05-2004 @ 13:14 ja ben heeel zeker..
ben vorig jaar overgestapt van 4tl naar 4havo...

geschiedenis is een must en wiskunde ook [/B]
Geschiedenis is niet verplicht volgens mij, bij mij op school niet tenminste.
Ik heb ook eerst mavo gedaan en nu havo maar op de mavo geen examen in geschiedenis gedaan, nu op de havo wel.
Ik moest wel wiskunde hebben en dan een tweede vreemde taal.
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 09:05
yuck fou
Avatar van yuck fou
yuck fou is offline
je hoeft niet per se geschiedenis te hebben
ligt eraan welk profiel je wilt kiezen, ik denk dat dat bij jouw wel iets technisch zal zijn (n&t of n&g) en daar heb je absoluut geen geschiedenis voor nodig
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 19:04
Squidward
Avatar van Squidward
Squidward is offline
Je moet gemiddeld een 7 staan.
Wiskunde en een extra vreemde taal hebben (na engels dus).

__________________
Les écoliers.com est sympathique, mais certains de vous sont les perdants!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken van VMBO kader naar Havo
niemand12345
1 28-11-2016 19:09
Studeren Van tl naar havo
Enigiemand
1 11-02-2014 07:31
Algemene schoolzaken overstap naar havo
Tjanssen
4 22-06-2009 12:11
Algemene schoolzaken overstappen naar HBO of MBO afmaken?
poetic_tragedy
4 04-02-2007 17:53
Algemene schoolzaken Van VMBO-t naar Havo 2-talig?
mocha1
20 03-12-2006 10:25
VMBO overstap van VMBO naar HAVO
Stijn123
15 21-06-2006 16:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:30.