Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Bekijk resultaten poll: Met welke religie ben je opgegroeid
Ik ben Christelijk opgevoed 49 77.78%
Ik ben Joods opgevoed 3 4.76%
Ik ben Islamitisch opgevoed 7 11.11%
Ik ben Hindoeistisch opgevoed 4 6.35%
Aantal stemmers: 63. Je mag niet stemmen in deze poll

Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2006, 10:48
BezigeBij
BezigeBij is offline
HeyHey
Ik wou wel eens weten of jullie een religie aanhangen en zo ja welke, en wat jij het belangrijkste vindt aan jou religie.

Zelf ben ik hier erg mee bezig. Ik ben niet Christelijk ofzo opgevoed maar mijn ouders zijn er wel mee bezig.

Ik ben heel benieuwd hoe jij je religie ervaart.

Heel erg bedankt!!!

Lisa
Advertentie
Oud 04-04-2006, 11:34
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Het is jouw religie en ik ben christelijk. Ik vind het lastig om het in het kort uit te leggen, heb nu weinig tijd, dus misschien leg ik het later wel uit.
__________________
Dat dan weer wel.
Oud 04-04-2006, 12:05
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 04-04-2006 @ 12:34 :
Het is jouw religie en ik ben christelijk. Ik vind het lastig om het in het kort uit te leggen, heb nu weinig tijd, dus misschien leg ik het later wel uit.
Zo he! Nuttige reply joh!













(wacht op de hordes mensen met opmerkingen in de trant van: "nee, die van jou was lekker zinvol..")
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Oud 04-04-2006, 12:08
Verwijderd
Nee.
Oud 04-04-2006, 12:24
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Ik ben christelijk. Het belangrijkste aan mijn religie vind ik het geloof dat ik heb in een God die mij gemaakt heeft en die mij ook altijd bewaart en leidt en daarom ook zijn Zoon Jezus heeft gezonden om mij van de macht van dood en zonde te verlossen.

Dat is een heel kort-door-de-bochte reply, maar het niet zo makkelijk om mijn geloof kort samen te vatten. Voor meer vragen, PM maar!
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Oud 04-04-2006, 12:26
Verwijderd
Ik hang geen religie aan, en dat is maar goed ook.
Oud 04-04-2006, 12:42
Frostbite
Avatar van Frostbite
Frostbite is offline
Ik ben vrijwel zonder religie opgegroeid maar als je graag een wilt aanwijzen is dat het christendom. Ik ben niet gelovig omdat ik het idee van een of meerdere goden niet logisch vind. Er is geen enkele religie die antwoorden geeft op vragen zonder nieuwe vragen op te roepen en ik heb sowieso vrij weinig onbeantwoorde levensvragen.
Oud 04-04-2006, 14:18
Antubis
Avatar van Antubis
Antubis is offline
Ik ben gedoopt en ik heb mijn vormsel gedaan. Ben dus behoorlijk christelijk opgevoed. Ging altijd naar elke kindermis. Tot in de 1e of 2e ofzo. Toen ben ik eens na gaan denken.. en tot de conclusie gekomen dat god gewoon niet kan bestaan. Dus sindsdien heb ik allen geloven van me af gezet.
Nu ben ik dus niet meer gelovig, en krijg ik steeds een grotere afkeer naar het christendom.
__________________
Than you learn the truth about love, which is: one and one ain't two.. one and one is only one
Oud 04-04-2006, 16:03
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Citaat:
Antubis schreef op 04-04-2006 @ 15:18 :
Ik ben gedoopt en ik heb mijn vormsel gedaan. Ben dus behoorlijk christelijk opgevoed. Ging altijd naar elke kindermis. Tot in de 1e of 2e ofzo. Toen ben ik eens na gaan denken.. en tot de conclusie gekomen dat god gewoon niet kan bestaan. Dus sindsdien heb ik allen geloven van me af gezet.
Nu ben ik dus niet meer gelovig, en krijg ik steeds een grotere afkeer naar het christendom.

Hoe herkenbaar...
Oud 04-04-2006, 16:39
dark*dizzie*
Avatar van dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Ik ben Christelijk opgevoed. Ik ben hier heel blij mee, omdat ik mn geloof heel mn leven heeft veranderd. Als je nog vragen oid hebt: PM me maar!
__________________
Foras exire Jippus ac Jannica non possunt
Oud 04-04-2006, 16:40
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 04-04-2006 @ 13:08 :
Nee.
Oud 04-04-2006, 16:56
Verwijderd
Citaat:
dark*dizzie* schreef op 04-04-2006 @ 17:39 :
Ik ben Christelijk opgevoed. Ik ben hier heel blij mee, omdat ik mn geloof heel mn leven heeft veranderd. Als je nog vragen oid hebt: PM me maar!
Als je al van kinds af aan christelijk bent, hoe heeft het geloof je leven dan veranderd? Of bedoel je dat het anders geweest zou zijn als je níet christelijk was?

Ik hang trouwens geen religie aan. Ben ook niet religieus opgevoed, maar ben wel veel in contact gekomen met het christendom.
Oud 04-04-2006, 17:04
Verwijderd
Ik ben niet christelijk opgevoed door mijn ouders. Mijn eerste school was wel christelijk.

Ik ben zelf christen en het belangrijkste ascpect in het christendom is liefde. Daar draait het om.

God is liefde, Hij wil dat we Hem liefhebben want Hij heeft ons lief. Hij wil dat we elkaar liefhebben want Hij houdt van ons.
Daarom is liegen, stelen, roddelen, uitschelden etc. zonde.

Natuurlijk speelt er veel meer in het christendom maar liefde is toch wel erg belangrijk.
Oud 04-04-2006, 17:21
dark*dizzie*
Avatar van dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Citaat:
Morgan schreef op 04-04-2006 @ 17:56 :
Als je al van kinds af aan christelijk bent, hoe heeft het geloof je leven dan veranderd? Of bedoel je dat het anders geweest zou zijn als je níet christelijk was?
In het begin neem je alles zomaar aan van ja ouders. Jaren heb ik niet voor Christen zijn gekozen, maar een tijd geleden heb ik wel een keuze voor God gemaakt. En zo ben ik dus veranderd. Snap je?
__________________
Foras exire Jippus ac Jannica non possunt
Oud 04-04-2006, 17:27
Verwijderd
Citaat:
dark*dizzie* schreef op 04-04-2006 @ 18:21 :
In het begin neem je alles zomaar aan van ja ouders. Jaren heb ik niet voor Christen zijn gekozen, maar een tijd geleden heb ik wel een keuze voor God gemaakt. En zo ben ik dus veranderd. Snap je?
Ok
Oud 04-04-2006, 18:15
Juda[NL]
Avatar van Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Represent de Joden
__________________
- the owl asks, but never answers -
Oud 04-04-2006, 19:05
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 04-04-2006 @ 13:08 :
Nee.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 04-04-2006, 19:13
Jeffrey92
Avatar van Jeffrey92
Jeffrey92 is offline
Ik heb geen geloof, maar zit op een christelijke school. Ik zie er niet zo veel in om in iets te geloven. Ik heb het zelf al erg druk in mijn eigen leven en heb dus geen tijd om iets aan te hangen.

Erg negatief ben ik ja, maarja.
__________________
In the absence of light, darkness prevails.
Ads door Google
Oud 04-04-2006, 19:22
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Kitten' 85 schreef op 04-04-2006 @ 16:08 :
Ik ben heel blij dat ik een denkend mens ben (m.a.w. niet gelovig). s.v.p. keuze ook toelaten in het vervolg
ja, want gelovige mensen denken natuurlijk niet.

ik zal het einstein vertellen daarboven, goed ?

ontopic : ik ben zelf christelijk. belangrijkste aspect : jezus' voorbeeldfunctie volgen, en anderen op een christelijke manier behandelen. Dat betekent sowieso een stukje respect naar elkaar. (Mensen die elkaar 'vanwege hun religie' afmaken snappen hun eigen religie meestal niet. 'gij zult niet doden' is iig vrij duidelijk.)
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 04-04-2006, 20:51
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
Ik ben Christen. Het belangrijkste aspect in mijn religie vind ik de troost die ik er in vind.
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.
Oud 04-04-2006, 20:57
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
akumabito schreef op 04-04-2006 @ 13:05 :
Zo he! Nuttige reply joh!













(wacht op de hordes mensen met opmerkingen in de trant van: "nee, die van jou was lekker zinvol..")
Ik erger me aan mensen die niet weten wat het verschil tussen een bezittelijk voornaamwoord en een persoonlijk voornaamwoord is. Verder ben ik behulpzaam en wil ik mijn medemens graag helpen, zodat ze niet weer zulke fouten hoeven te maken in de toekomst. Zij blij, ik blij.
Verder wilde ik met mijn reply ook zeggen dat het moeilijk is om 1 ding te noemen waar het hele geloof nou om draait. Toch nog wat zinnigs, al is het misschien niet helemaal duidelijk verwoordt.
__________________
Dat dan weer wel.
Oud 04-04-2006, 21:22
Verwijderd
Waarom staat boeddhist er niet bij? Ik ben boeddhist.

Een van de belangrijkste punten betreft de vrijheid en openheid rondom de (beleving van) leer van Boeddha. Van nature en vanwege mijn wetenschappelijke achtergrond ben ik kritisch van aard. Die vrijheid om zelf te onderzoeken, zelf te beoordelen en zelf mijn weg te vinden spreken mij erg aan. Ook niet onbelangrijk is dat die open houding zich uitstrekt tot in de wetenschap - ook wetenschappers worden uitgenodigd om kritisch te zijn.

Inhoudelijk biedt de Boeddhistische psychologie mij veel inzichten in mijzelf en anderen. De filosofie sluit aan bij wat ik jarenlang intuïtief heb gevoeld en bij wat sommige wetenschappers nu stellen over de aard der dingen.

Maar bovenal biedt het mij praktische en aardse handvatten om met mezelf en anderen om te gaan, zonder dat ik daarbij mijzelf, mijn eigenheid, - in welke hoedanigheid dan ook - hoef te verliezen.

Laatst gewijzigd op 04-04-2006 om 21:33.
Oud 05-04-2006, 06:45
hmmmm
Avatar van hmmmm
hmmmm is offline
Citaat:
alluman schreef op 04-04-2006 @ 22:22 :
Waarom staat boeddhist er niet bij? Ik ben boeddhist.

Een van de belangrijkste punten betreft de vrijheid en openheid rondom de (beleving van) leer van Boeddha. Van nature en vanwege mijn wetenschappelijke achtergrond ben ik kritisch van aard. Die vrijheid om zelf te onderzoeken, zelf te beoordelen en zelf mijn weg te vinden spreken mij erg aan. Ook niet onbelangrijk is dat die open houding zich uitstrekt tot in de wetenschap - ook wetenschappers worden uitgenodigd om kritisch te zijn.

Inhoudelijk biedt de Boeddhistische psychologie mij veel inzichten in mijzelf en anderen. De filosofie sluit aan bij wat ik jarenlang intuïtief heb gevoeld en bij wat sommige wetenschappers nu stellen over de aard der dingen.

Maar bovenal biedt het mij praktische en aardse handvatten om met mezelf en anderen om te gaan, zonder dat ik daarbij mijzelf, mijn eigenheid, - in welke hoedanigheid dan ook - hoef te verliezen.
Het boeddhisme is geen dogma. Het is eerder een persoonlijke keuze dan dat je ouders het aan je willen leren.
Daarom is het ook geen religie en ik vraag me af in hoeverre Hindoeisme dat wel is, maar daar valt nog voor te pleiten..
__________________
Verwarring is de eerste stap tot nieuw inzicht
Oud 05-04-2006, 07:07
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 04-04-2006 @ 20:22 :
ja, want gelovige mensen denken natuurlijk niet.

ik zal het einstein vertellen daarboven, goed ?

ontopic : ik ben zelf christelijk. belangrijkste aspect : jezus' voorbeeldfunctie volgen, en anderen op een christelijke manier behandelen. Dat betekent sowieso een stukje respect naar elkaar. (Mensen die elkaar 'vanwege hun religie' afmaken snappen hun eigen religie meestal niet. 'gij zult niet doden' is iig vrij duidelijk.)
Misschien was mijn vergelijking niet helemaal eerlijk, maar een echte wetenschapper laat zijn religie bij de deur achter. Zelfs atheisme is niet van belang in wetenschappelijk onderzoek. Slechts bij wetenschappelijk onderzoek naar de origin of life kan ik me voorstellen dat een basisaanname van atheistische inslag van belang is om niet al met de 'conclusie' op zak te lopen.
__________________
Altijd nuchter
Oud 05-04-2006, 07:42
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 04-04-2006 @ 20:22 :
ik zal het einstein vertellen daarboven, goed ?
Einstein werd Joods opgevoed, maar was zelf niet gelovig.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Advertentie
Oud 05-04-2006, 09:59
Verwijderd
Citaat:
hmmmm schreef op 05-04-2006 @ 07:45 :
Het boeddhisme is geen dogma. Het is eerder een persoonlijke keuze dan dat je ouders het aan je willen leren.
Daarom is het ook geen religie en ik vraag me af in hoeverre Hindoeisme dat wel is, maar daar valt nog voor te pleiten..
Dit klopt ten dele.

Het is inderdaad zo dat mijn ouders mij niet boeddhistisch hebben opgevoed. Het is mijn eigen keuze geweest. Aan de andere kant geldt dat ook voor meer mensen die zichzelf tot andere religies scharen. Dit lijkt mij dus op zijn minst discutabel om mensen op deze manier in te delen.

Boeddhisme zou je inderdaad niet een religie pur sang kunnen noemen. Wij geloven niet in God, noch in een ziel - een belangrijke afwijking van andere geloven, waardoor veel mensen het boeddhisme een levensbeschouwing noemen, in plaats van een religie. Toch komt boeddhisme op veel andere punten wel met religies overeen, zoals op het gebied van rituelen.

Wat betreft het hindoeisme: het fundamentele verschil met boeddhisten betreft dat zij wel in het bestaan van een ziel en een god (een 'één zijn van alles') geloven. Lijkt mij dat hindoeisme daarom zeker tot de religies behoort.
Oud 05-04-2006, 09:59
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Ik ben door mijn ouders Islamitisch opgevoed, en daar buiten (door de maatschappij) Christelijk/humanistisch.

En persoonlijk vind ik de simpelheid/duidelijkheid het mooist. (andere Moslims zullen er ongetwijfeld anders over denken)
Ik zie het namelijk zo: er is 1 bovennatuurlijke Kracht, die de natuur (het ervaarbare) heeft ontworpen. Als je als mens - gedurende de korte tijd dat je in die natuur mag rondbewegen - je houdt aan de regels van dat Opperwezen, ga je naar de hemel. Zoniet, naar de hel. Sim-pel.

Daarnaast vind ik het besef van de nietigheid/ afhankelijkheid van de mens, wat zich uit in zijn relatie tot de machtige God dmv genegenheid, dankbaarheid en liefde ook mooi.
Oud 05-04-2006, 12:20
Elisabeth.
Avatar van Elisabeth.
Elisabeth. is offline
Ik ben door mijn ouders christelijk opgevoed, en ben ook altijd naar christelijke scholen gegaan enzo. Toen ik een jaar of 13 was, werd ik helemaal anti-christendom, gewoon lekker puber.

De afgelopen tijd ben ik weer heel veel positief bezig met het geloof en God, en het is eigenlijk wel altijd gewoon mn ding geweest. Ik pas wel een beetje in het hokje 'christen'. Ik gedraag me er niet altijd even goed naar, maar ik doe mn best
__________________
for where your treasure is your heart will also be.
Oud 05-04-2006, 12:45
hmmmm
Avatar van hmmmm
hmmmm is offline
Citaat:
alluman schreef op 05-04-2006 @ 10:59 :
Wat betreft het hindoeisme: het fundamentele verschil met boeddhisten betreft dat zij wel in het bestaan van een ziel en een god (een 'één zijn van alles') geloven. Lijkt mij dat hindoeisme daarom zeker tot de religies behoort.
Dan is de vraag, wat is een ziel?
Voor mij is het grote verschil altijd geweest dat boeddhisten niet geloven dat het ego deel uitmaakt van je innerlijke Zelf.
Hindoeisten zeggen simpelweg dat atman (= Zelf) gelijkstaat aan brahman (=oergod die voor jou spreekt). Ego komt verder niet aan de orde.

Reken jij jezelf eigenlijk tot een bepaalde stroming of niet?


Ik ben persoonlijk trouwens opgevoed met een mix van Katholicisme, Hindoeisme en Boeddhisme. Niet in de zin dat mijn ouders mij dat leerden, maar meer dat ik filosofische discussies met ze had of ze zag mediteren.
__________________
Verwarring is de eerste stap tot nieuw inzicht
Oud 05-04-2006, 13:38
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 04-04-2006 @ 21:57 :
Toch nog wat zinnigs, al is het misschien niet helemaal duidelijk verwoordt.
Het is 'verwoord', zonder t dus. Als we toch bezig zijn...

Ik erger me aan mensen die het verschil niet kennen tussen een voltooid deelwoord en een persoonsvorm.
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Oud 05-04-2006, 16:02
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Ik heb mijn hele leven tot aan mijn communie als katholiek moeten doorbrengen op een RK basisschool. Van huis uit weinig meegekregen.

Vormsel niet gedaan (uit toen al eigen keuze. Geen zin was toen het argument)

Tegenwoordig boeit het hele verhaal me niet maar kwa argumentatie vind ik de "tegenpartij" overtuigender dan de "religieuzen" maar laat verder die hele geloof shitzooi maar gaarsudderen, ik ga mijn eigen gang wel ipv mezelf aan zulke gefabriceerde regeltjes te houden
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Oud 05-04-2006, 16:50
Verwijderd
Citaat:
hmmmm schreef op 05-04-2006 @ 13:45 :
Dan is de vraag, wat is een ziel? Voor mij is het grote verschil altijd geweest dat boeddhisten niet geloven dat het ego deel uitmaakt van je innerlijke Zelf. Hindoeisten zeggen simpelweg dat atman (= Zelf) gelijkstaat aan brahman (=oergod die voor jou spreekt). Ego komt verder niet aan de orde.
Dat klopt. Boeddhisten geloven zelfs niet in een zelf. Alles is 1, terwijl hindoeisten het Zelf wel gelijk stellen met het Al, maar tegelijkertijd dat zelf als een component van je zijn zien. Het zieledeel, zeg maar.

Citaat:
hmmmm schreef op 05-04-2006 @ 13:45 :
Reken jij jezelf eigenlijk tot een bepaalde stroming of niet?
Ik reken mezelf niet tot een bepaalde stroming. Ik sta open voor alle argumenten. Ik neig wel meer naar Theravada. Vandaar dat ik ook de Vipassanameditatie volg.
Oud 05-04-2006, 17:25
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
(topictitel aangepast. ik haat spelfouten)
__________________
I know a ghost can walk through a wall, yet, I'm just a man, still learning how to fall
Oud 05-04-2006, 17:54
Verwijderd
ik ben christelijk opgevoed.
ik neig meer naar boeddhisme
Oud 06-04-2006, 11:34
hmmmm
Avatar van hmmmm
hmmmm is offline
Citaat:
alluman schreef op 05-04-2006 @ 17:50 :
Ik reken mezelf niet tot een bepaalde stroming. Ik sta open voor alle argumenten. Ik neig wel meer naar Theravada. Vandaar dat ik ook de Vipassanameditatie volg.
Denk je dat boeddhisme ieder persoon kan leiden naar verlichting?

Dat irriteert me altijd zo aan bijvoorbeeld mahayana boeddhisten. Dan krijg je allemaal van die mensen die het een mooie gedachte vinden, maar niet inzien wat het werkelijk is.
__________________
Verwarring is de eerste stap tot nieuw inzicht
Oud 06-04-2006, 11:39
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Il organista schreef op 05-04-2006 @ 14:38 :
Het is 'verwoord', zonder t dus. Als we toch bezig zijn...

Ik erger me aan mensen die het verschil niet kennen tussen een voltooid deelwoord en een persoonsvorm.
Bij deze verontschuldig ik mij, ik wilde eerst een andere zinsconstructie maken, maar heb hem later veranderd. Maar is dus beetje verkeerd gegaan. Is ook best lastig met zo'n kutlaptop. Ik weet heel goed het verschil hoor Wist ik in groep 6 al beter dan de gemiddelde Nederlander, dus niet zo zeuren.
__________________
Dat dan weer wel.
Ads door Google
Oud 06-04-2006, 13:58
Verwijderd
Citaat:
hmmmm schreef op 06-04-2006 @ 12:34 :
Denk je dat boeddhisme ieder persoon kan leiden naar verlichting?

Dat irriteert me altijd zo aan bijvoorbeeld mahayana boeddhisten. Dan krijg je allemaal van die mensen die het een mooie gedachte vinden, maar niet inzien wat het werkelijk is.
Tja, dat blijf ik een moeilijke kwestie vinden... Vroeger deelde ik die irritatie, maar nu maakt het me niet uit. Ik gun iedereen de verlichting, maar ik denk niet dat iedereen binnen dat leven verlicht kan raken.

Als je een leven lang nutteloze handelingen hebt verricht (ik vermijd hier bewust de term 'onjuist', omdat die nogal eens verkeerd begrepen wordt), dan bouw je negatieve karma op. Ik vraag me af of iemand met (bijvoorbeeld) veel negatieve karma, dat allemaal van zich af kan wassen in dat leven. Ik denk van niet - wat aan de theravadakant ligt natuurlijk.
Oud 07-04-2006, 20:34
Verwijderd
ik ben niet christelijk opgevoed, maar toch heb ik wel een grote intresse in het christendom.. vind het altijd wel leuk om erover te disscusieren, er over na te denken.. waarom andere mensen geloven, en of het allemaal wel waar of correct is wat er gezegd/gedacht wordt..
Oud 07-04-2006, 22:05
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
beetje flauw als je niet echt bent opgevoed in religieuze stijl Kun je nergens op stemmen


Levensbeschouwelijk: R E S P E C T voor een ieder ander en voor jezelf. Optimisme. Het leven relativeren maar ook meer waarderen door geschiedkundige gebeurtenissen die lessen voor je zijn. etcetera
Religieus: verbintenis met God
Oud 07-04-2006, 22:06
WärteR
WärteR is offline
Citaat:
Sylph schreef op 04-04-2006 @ 13:26 :
Ik hang geen religie aan, en dat is maar goed ook.
Oud 07-04-2006, 22:07
professor2
professor2 is offline
lol 4 geloven in de poll
Oud 07-04-2006, 22:08
WärteR
WärteR is offline
Ik mis trouwens nog een optie bij de poll:
Ik ben niet gelovig opgevoed, lijkt me ook een belangrijke.
Oud 08-04-2006, 00:22
vichog
Avatar van vichog
vichog is offline
Citaat:
WärteR schreef op 07-04-2006 @ 23:08 :
Ik mis trouwens nog een optie bij de poll:
Ik ben niet gelovig opgevoed, lijkt me ook een belangrijke.
ja klopt, die miste ik ook. Ik ben ook niet gelovig opgevoed maar ben inmiddels wel christen geworden .
__________________
Arguing on the internet is like running at the Special Olympics: even if you win you're still retarded.
Oud 08-04-2006, 17:19
Verwijderd
Citaat:
Halogeen schreef op 05-04-2006 @ 18:25 :
(topictitel aangepast. ik haat spelfouten)
Maar gebruik van hoofdletters zie je wel zitten?
Oud 13-04-2006, 16:19
Ael
Ael is offline
ik ben hindoe, en ik wilde even zeggen dat de goden meer symbool staan voor bepaalde eigenschappen en richtlijnen zijn om het wat meer concreet te maken. Althans zo ervaar ik het
__________________
ja lachuh
Oud 14-04-2006, 10:56
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Ik mis pollopties voor Boedhisme, Shintoïsme en andere religies, plus de optie 'geen'.

Vanwege die 'geen' kan ik verder ook weinig vertellen over 'mijn religie'
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 14-04-2006, 13:04
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Ik ben niet opgevoed.
__________________
Du bist ein N00b!
Oud 27-04-2006, 19:48
Verwijderd
ik ben christelijk opgevoed(heeeel licht, oftewel dopen en paasviering en dat was het)

ik ben agnost (voor degene die deze term niet kennen: een agnost is iemand die het bestaan van een godachtig iets niet ontkend maar ook niet erkend.)

en mij lijkt dat eigenlijk de enige logische keuze..

maar ik hoop dat er geen god bestaat.. want de klootzak die dze puinzooi heeft gemaakt is dan nog niet jarig ofzo=P
Oud 28-04-2006, 11:26
Oekie
Avatar van Oekie
Oekie is offline
Ik ben van huis uit Rooms-Katholiek, Ik ben gedoopt, heb m'n communie én vormsel gedaan. Ik kan niet zeggen dat ik nu echt veel met m'n geloof doe, ik ga wel ooit naar de kerk maar als het twee keer per jaar is dan is het veel. Mijn ouders zijn wel gelovig maar ook niet heel erg, het is me nooit opgedrongen in ieder geval.
__________________
Nee.
Oud 28-04-2006, 16:21
Little Sister
Avatar van Little Sister
Little Sister is offline
Ik mis de optie satanist een beetje.
__________________
Your only friends are make believe
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Katholieke school
Verwijderd
176 10-08-2009 14:16
Levensbeschouwing & Filosofie Leven na de dood
**
74 16-03-2009 09:27
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 'TMF en MTV moeten zelf censureren'
Love & Peace
214 15-11-2005 22:47
Levensbeschouwing & Filosofie Nieuw 'politiek' systeem,wereldorde, levensbeschouwing. Cooperatieve Anarchie.
Isa
28 13-06-2003 20:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:24.