Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-01-2010, 13:08
Verwijderd
http://www.geenstijl.tv/2010/01/rutg...tussen_de.html

Wou even dit laten zien :')
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-01-2010, 13:08
Verwijderd
Stelling: wat vind je van de rechtzaak?
Met citaat reageren
Oud 20-01-2010, 13:25
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Slechte zaak voor de vrijheid van meningsuiting, en ik ben niet blij met e extra mediaaandacht voor Wilders.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 20-01-2010, 13:26
Verwijderd
Citaat:
Slechte zaak voor de vrijheid van meningsuiting, en ik ben niet blij met e extra mediaaandacht voor Wilders.
Hoezo is dat een slechte zaak, als het proces net aan de gang is?
Met citaat reageren
Oud 20-01-2010, 13:28
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Hoezo is dat een slechte zaak, als het proces net aan de gang is?
Nou, het lijkt me slecht dat iemand zich moet verdedigen voor wat ie zegt.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 20-01-2010, 13:30
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Ik vind het een goede zaak, omdat ik hoop dat het overduidelijk gaat maken dat we gewoon echt vrijheid van meningsuiting hebben in Nederland. Het is natuurlijk vervelend voor Geert Wilders dat hij hier wordt aangeklaagd, maar ik hoop dat hij dit als onderdeel van zijn 'missie' wil dragen. Dit gaat hem ook ongetwijfeld zetels opleveren, maar uiteindelijk ben ik niet bang voor de invloed van Geert Wilders op Nederland.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 20-01-2010, 13:32
Verwijderd
Citaat:
Nou, het lijkt me slecht dat iemand zich moet verdedigen voor wat ie zegt.
Zelfs als diegene haatzaait?
Met citaat reageren
Oud 20-01-2010, 13:34
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het een goede zaak, omdat ik hoop dat het overduidelijk gaat maken dat we gewoon echt vrijheid van meningsuiting hebben in Nederland. Het is natuurlijk vervelend voor Geert Wilders dat hij hier wordt aangeklaagd, maar ik hoop dat hij dit als onderdeel van zijn 'missie' wil dragen. Dit gaat hem ook ongetwijfeld zetels opleveren, maar uiteindelijk ben ik niet bang voor de invloed van Geert Wilders op Nederland.
Ik denk dat Wilders hoe dan ook wint.
Als hij de rechtzaak wint, doet hij misschien nog wel extremere uitspraken en zullen ook meer mensen overwegen op hem te stemmen, omdat 'bewezen' is dat hij geen racist is.
Als hij de rechtzaak verliest, is hij natuurlijk de martelaar van het vrije woord.

+ alle media aandacht =een hoop zetels inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2010, 13:35
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Zelfs als diegene haatzaait?
Jep
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 20-01-2010, 13:37
Verwijderd
Citaat:
Jep
Ok, maar dan ben jij ook een voorstander van ene wetswijziging op dit vlak neem ik aan.

Maar hoe kun je nou voor het uitten van haat zijn, als velen malen gebleken is dat het mensen kan mobliseren om verschrikkelijke dingen te doen? Zoals bv de haat-radio programma's in Rwanda.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2010, 13:39
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Nou, het lijkt me slecht dat iemand zich moet verdedigen voor wat ie zegt.
Citaat:
Zelfs als diegene haatzaait?
Citaat:
Jep
hier gaat het over de Nederlandse wet, en niet over deze rechtszaak. Zolang haatzaaien in Nederland verboden is, is er niets mis mee dat mensen iemand anders aanklagen voor diens uitspraken.

de discussie of je alles moet kunnen zeggen of niet, is hier al een keer of 2500 gevoerd, dus laten we ons beperken tot deze rechtzaak [/mho]
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2010, 13:41
Verwijderd
Vind het filmpje grappig, niet zo zeer vanwege het hoge tokkie gehalte, maar, en dit is wat veel extreem-rechtse "islam-critici" doen, is tegen een ideologie zijn, argumenten geven + consequenties aandragen die te maken hebben met de mensen (moorkoppen, geen moslims meer erin, alle moslims eruit enzovoort), en vervolgens weer bloed leuk beweren dat het je gaat om de ideologie en niet de mensen (wat is een ideologie zonder mensen, en wat is er dan om bang voor te zijn?).
Met citaat reageren
Oud 20-01-2010, 13:41
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Ok, maar dan ben jij ook een voorstander van ene wetswijziging op dit vlak neem ik aan.

Maar hoe kun je nou voor het uitten van haat zijn, als velen malen gebleken is dat het mensen kan mobliseren om verschrikkelijke dingen te doen? Zoals bv de haat-radio programma's in Rwanda.
Offtopic: binnen 10 posts het onderwerp totaal omgegooid (Wilders-Rwanda), nog wel door de TS. waarom doe ik nog moeite om dit subforum te bekijken.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2010, 13:42
Verwijderd
Citaat:
hier gaat het over de Nederlandse wet, en niet over deze rechtszaak. Zolang haatzaaien in Nederland verboden is, is er niets mis mee dat mensen iemand anders aanklagen voor diens uitspraken.

de discussie of je alles moet kunnen zeggen of niet, is hier al een keer of 2500 gevoerd, dus laten we ons beperken tot deze rechtzaak [/mho]
fair
Met citaat reageren
Oud 20-01-2010, 13:43
Verwijderd
Citaat:
Offtopic: binnen 10 posts het onderwerp totaal omgegooid (Wilders-Rwanda), nog wel door de TS. waarom doe ik nog moeite om dit subforum te bekijken.
Dat is de holistische kijk op het probleem, maar had al fair gezegd.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2010, 13:43
Verwijderd
Citaat:
Zelfs als diegene haatzaait?
Wilders zet niet aan tot haat, hij vertegenwoordigd de bestaande haat.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2010, 13:44
Verwijderd
Citaat:
Wilders zet niet aan tot haat, hij vertegenwoordigd de bestaande haat.
Ik geloof eerlijk niet dat die 2-3 miljoen PVV stemmers allemaal haatdragend zijn.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2010, 13:44
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Dat is de holistische kijk op het probleem, maar had al fair gezegd.
ik zal niet meer 2x snel achter elkaar bijten
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-01-2010, 13:44
WAT
WAT is offline
ik vind dat Wilders mag winnen en met verkiezingen ook aan de macht mag komen. Wij als nederlanders kunnen dan zien wat hij echt waard is en of hij eigenlijk wel genoeg mensen heeft voor in de kamer.

en ach, het kan bijna niet erger dan "het land waar Harry Potter heerst" genoemt te worden denk ik....
Met citaat reageren
Oud 20-01-2010, 13:47
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
ik vind dat Wilders mag winnen en met verkiezingen ook aan de macht mag komen. Wij als nederlanders kunnen dan zien wat hij echt waard is en of hij eigenlijk wel genoeg mensen heeft voor in de kamer.
Ik denk dat Wilders verbaasd gaat zijn als hij er achter komt wat voor wetten en regels hij niet kan veranderen, die wel veranderd moeten worden voor zijn plannen.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 20-01-2010, 13:50
Verwijderd
Ik weet niet zo goed welke groep vervelender is; De mafkezen die op geertje stemmen of de hangjassen die elke gelegenheid pakken om hem en zijn achterban zwart te maken.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2010, 13:54
WAT
WAT is offline
Citaat:
Ik denk dat Wilders verbaasd gaat zijn als hij er achter komt wat voor wetten en regels hij niet kan veranderen, die wel veranderd moeten worden voor zijn plannen.
hierom ben ik er VOOR dat hij dus zal regeren
Met citaat reageren
Oud 20-01-2010, 13:58
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
hierom ben ik er VOOR dat hij dus zal regeren
Wilders weet verdomd goed wat allemaal wel en niet kan in Nederland. het probleem is dat de mensen die hem nu als de nieuwe messias zien, totaal opgejut worden door dit soort zaken.

10 tegen 1 dat de rechters in deze zaak binnen een maand kogelbrieven gaan ontvangen van PVV-aanhangers.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2010, 14:02
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Dat filmpje is echt om te huilen zo triest. Zelden zo'n verzameling walgelijke mensen gezien in Nederland :')

Dat gezegd hebbende, Wilders moet gewoon vrijgesproken worden. Vrijheid van meningsuiting gaat, wat mij betreft, kilometers boven de (wel opvallend snel gekrenkte) trots van onze islamo-fundies. Ze leren er verdorie maar mee omgaan. Jongens, doe eens een leuke assertiviteitscursus/communicatietraining of koop een boksbal waar je je op kunt uitleven.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2010, 14:07
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Ok, maar dan ben jij ook een voorstander van ene wetswijziging op dit vlak neem ik aan.

Maar hoe kun je nou voor het uitten van haat zijn, als velen malen gebleken is dat het mensen kan mobliseren om verschrikkelijke dingen te doen? Zoals bv de haat-radio programma's in Rwanda.
Wat je moet haten, of niet moet haten - dus wat slecht is, of goed, is bij itstek een vraag die mensen zelf moeten kunnen bepalen. En daarvoor heb je een vrije dialoog nodig. Verder lijkt me dat wij in Nederland genoeg toegang hebben tot verschillende mediakanalen - een enkele boodschap van een enkel politicus wordt dus geneutraliseerd door andere meningen.

Anyway, deze lik hieronder ins wel interessant, maar geen tijdnu om te lezen

http://people.su.se/~daya0852/Rwanda_jmp.pdf
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-01-2010, 14:23
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
hier gaat het over de Nederlandse wet, en niet over deze rechtszaak. Zolang haatzaaien in Nederland verboden is, is er niets mis mee dat mensen iemand anders aanklagen voor diens uitspraken.
Ach, er is wel meer verboden. Gelukkig hebben we ook een gedoogbeleid in Nederland, en kan het OM ook prioriteiten stellen. Dus zelfs als er een wet is, hoed je mensen noig niet altijd te vervolgen.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 20-01-2010, 14:28
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Ach, er is wel meer verboden. Gelukkig hebben we ook een gedoogbeleid in Nederland, en kan het OM ook prioriteiten stellen. Dus zelfs als er een wet is, hoed je mensen noig niet altijd te vervolgen.
volgens mij had het OM al prioriteiten gesteld in deze, maar werden ze daarin terug gefloten...
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2010, 15:26
Verwijderd
Citaat:
Zelfs als diegene haatzaait?
De vraag is hier toch of het überhaupt haatzaaien is. Ik denk van niet. Gisteren op TV was er iemand die het mooi verwoordde 'Je kan hem hooguit betichten van polarisatie en dat is niet strafbaar'.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2010, 15:28
Verwijderd
Citaat:
De vraag is hier toch of het überhaupt haatzaaien is. Ik denk van niet. Gisteren op TV was er iemand die het mooi verwoordde 'Je kan hem hooguit betichten van polarisatie en dat is niet strafbaar'.
Dat gaat nu onderzocht en bepaalt worden. Dus ik wacht het even af.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2010, 16:01
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Voor welke uitspraken precies staat hij nou terecht? Ik heb een paar plekken gevonden waar ze staan, maar het is nooit hetzelfde..
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2010, 16:20
Verwijderd
Citaat:
Voor welke uitspraken precies staat hij nou terecht? Ik heb een paar plekken gevonden waar ze staan, maar het is nooit hetzelfde..
Op GeenStijl staat de volledige lijst wel.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2010, 16:20
Sneeuwwitje
Avatar van Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
ik ben echt tegen wilders!
__________________
The revolution will not be televised.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2010, 16:30
Sneeuwwitje
Avatar van Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
die engelssprekende vrouw in dat filmpje zegt dat alleen nederlanders goed zijn, en alle buitenstaanders weg moeten.. is zij een nederlander? '' let holland be holland again'
ik vind het geweldig dat er meer etnische verschillen zijn in nederland. hoe moet je elkaar anders begrijpen?

en het feit dat marrokanen en turken criminelen zijn, als iedere marrokaan en turk zo wordt genoemd, ga je als mar. of turk je ook zo gedragen, aangezien ze je toch al als crimineel zien. Dan ga je niet je best doen voor dit land en voel je je niet gedreven om iets te bereiken. lijkt mij.
__________________
The revolution will not be televised.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2010, 16:30
Arachnia
Avatar van Arachnia
Arachnia is offline
Citaat:
ik ben echt tegen wilders!
edit:
Oh kijk nou.
__________________
But as the disbelieving friend said to the inventive feces powered helicopter.
"This shit will not fly."
Met citaat reageren
Oud 20-01-2010, 17:33
Verwijderd
Citaat:
Ik geloof eerlijk niet dat die 2-3 miljoen PVV stemmers allemaal haatdragend zijn.
Jij zal het ook niet eens zijn met alle standpunten van GL.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2010, 19:41
Spoonie
Avatar van Spoonie
Spoonie is offline
Mijn stem zal Wilders nooit krijgen, maar ik steun hem in de vrijheid om zijn mening te verkondigen. De grens licht voor mij hoog, bij aanzetten/ophitsen tot strafbare feiten.
__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-01-2010, 22:25
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
hier nog een filmpje
http://www.dumpert.nl/mediabase/7971...rb_speech.html
__________________
man, it must be great being you watching me.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2010, 00:39
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Kijk eens aan, hij kan toch spreken.

Hij wordt geloof ik aangeklaagd voor 'groepsbelediging'. Dat is sowieso al absurd, want belediging bestaat alleen bij gratie van een beledigde, en een groep is nooit unaniem beledigd. Groepsbelediging bestaat dus niet.

Verder: mensenrechten moeten niet begrensd worden.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2010, 09:22
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Op GeenStijl staat de volledige lijst wel.
Ja maar joh, geenstijl is alleen geschikt om dingen af te trekken die je vooroordelen over op wilders stemmende tokkies toch al bevestigen, dat leek me wel duidelijk

http://www.dumpert.nl/mediabase/7967...aanhanger.html
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 21-01-2010, 09:24
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Mijn stem zal Wilders nooit krijgen, maar ik steun hem in de vrijheid om zijn mening te verkondigen. De grens licht voor mij hoog, bij aanzetten/ophitsen tot strafbare feiten.
Dus als iemand roept dat je af en toe best eens lekker de maximumsnelheid kunt overschrijden mag dat niet, maar als iemand roept dat homos minderwaardige varkens zijn mag dat wel? Leuk standpunt
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 21-01-2010, 15:36
Verwijderd
Citaat:
Ja maar joh, geenstijl is alleen geschikt om dingen af te trekken die je vooroordelen over op wilders stemmende tokkies toch al bevestigen, dat leek me wel duidelijk

http://www.dumpert.nl/mediabase/7967...aanhanger.html
Nee hoor er werd me van de week nog verteld dat GeenStijl alleen voor rechtse idioten is die niet in in de klimaathoax geloven dus dan zal ik dat wel zijn
Met citaat reageren
Oud 21-01-2010, 19:47
Twanos
Avatar van Twanos
Twanos is offline
Citaat:
Ok, maar dan ben jij ook een voorstander van ene wetswijziging op dit vlak neem ik aan.

Maar hoe kun je nou voor het uitten van haat zijn, als velen malen gebleken is dat het mensen kan mobliseren om verschrikkelijke dingen te doen? Zoals bv de haat-radio programma's in Rwanda.
haha wat een idiote vergelijking, Zij riepen rechtstreeks op tot geweld, en bovendien was dat land totaal ontwricht.


Deze zaak is te idioot voor woorden, natuurlijk kraamt hij veel onzin uit, maar goed... democratie enzo.
__________________
Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2010, 20:07
Verwijderd
Citaat:
haha wat een idiote vergelijking, Zij riepen rechtstreeks op tot geweld, en bovendien was dat land totaal ontwricht.


Deze zaak is te idioot voor woorden, natuurlijk kraamt hij veel onzin uit, maar goed... democratie enzo.
Hoezo een idiote vergelijking? Heb je je uberhaupt verdiept in zn uitspraken? En heb je gezien hoe bang mensen ervan worden?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2010, 20:42
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Ik verwacht absoluut dat hij wordt vrijgesproken, maar ik betrap mezelf er op dat ik Wilders ontzettend graag veroordeeld zou zien, puur omdat ik hem een walgelijke man vind.

Ik ben vóór vrijheid van meningsuiting, maar kom op zeg, er mogen toch best grenzen zijn? Zeker als politicus zou je toch niet zomaar met zoveel minachting over een bevolkingsgroep moeten kunnen spreken. Ik zie niet waarom wij zoiets doodnormaal willen vinden in ons land.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2010, 20:46
Verwijderd
Citaat:
Hoezo een idiote vergelijking? Heb je je uberhaupt verdiept in zn uitspraken? En heb je gezien hoe bang mensen ervan worden?
Bang worden van dergelijke uitspraken getuigt niet van een sterke persoonlijkheid.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2010, 21:02
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
kan een antiwilders persoontje misschien even een paar wilders uitspraken copypasten die je echt niet vindt kunnen (en misschien ook waarom erbij)?
__________________
man, it must be great being you watching me.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2010, 21:20
Verwijderd
Citaat:
kan een antiwilders persoontje misschien even een paar wilders uitspraken copypasten die je echt niet vindt kunnen (en misschien ook waarom erbij)?
Sorry nee. Ik ben niet pro-Wilders maar ik doe een Voltaire;
"Ik kan uw mening nog zo abject vinden, maar ik zal uw recht verdedigen om die te uiten."
Met citaat reageren
Oud 21-01-2010, 21:39
Twanos
Avatar van Twanos
Twanos is offline
Citaat:
Hoezo een idiote vergelijking? Heb je je uberhaupt verdiept in zn uitspraken? En heb je gezien hoe bang mensen ervan worden?
Waarom bang worden? Hij heeft nooit met iets van geweld gedreigd ten opzichte van allochtonen (of je moet de rellen bij jong-Nederland / jong-Marokko bedoelen, maar dat was een uitspraak in een bepaalde context).

Dat mensen daar bang van worden of gekwetst, tja... begrijp het wel maar dat is hun probleem. Ik word ook bang van de Christen democraten in dit land.
__________________
Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2010, 21:39
Twanos
Avatar van Twanos
Twanos is offline
Citaat:
Sorry nee. Ik ben niet pro-Wilders maar ik doe een Voltaire;
"Ik kan uw mening nog zo abject vinden, maar ik zal uw recht verdedigen om die te uiten."
Dat dus.

hoewel het vreemd bleef toen 'mijn' groenlinks voor Wilders in het geweer moest komen tijdens het 'fitna' debat
__________________
Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2010, 22:18
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
Sorry nee. Ik ben niet pro-Wilders maar ik doe een Voltaire;
"Ik kan uw mening nog zo abject vinden, maar ik zal uw recht verdedigen om die te uiten."
ja ik bedoel niet "niet kunnen" vanuit juridisch oogpunt maar gewoon wat men over de schreef vindt gaan. ook interessant om dan naast die uitspraken ook voorbeelden te geven van uitspraken die naar je mening wel ok zijn terwijl je het er dus niet perse mee eens bent

oja en wel aangaande moslims, islam etc. dus niet lollig doen met eenofander nonissue waar je toevallig een quote over kan vinden
__________________
man, it must be great being you watching me.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Algehele vrijspraak voor Wilders
Alpha_Omega
76 17-07-2011 23:29
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Geen vervolging Geert Wilders om cartoons
T_ID
57 20-08-2009 16:36
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Europese Parlementsverkiezingen
Lorelei
488 19-07-2009 11:58
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Toch proces tegen Geert Wilders
Verwijderd
500 07-03-2009 15:13
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Wilders: terreurverdachten zonder proces vastzetten
Levitating Nun
167 31-10-2005 12:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:31.