Oud 23-02-2004, 03:00
Verwijderd
HOOFDOEK OP SCHOOL IN BELGIË?
Vraagje...

Onlangs (politieke en sociale) ophef in België!

Patrick Dewael [VLD - Vlaamse Liberalen en Democraten], Federaal minister van Binnenlandse zaken, wil de hoofddoek op school verbieden! Voortaan zou je dus geen hoofddoek meer mogen dragen op school én in alle openbare overheidsdiensten (zoals ook bv. de verschillende gemeentediensten).

Hij wil ook alle andere religieuze symbolen verbieden (kepeltje hoort daar ook bij), maar een "bescheiden" kruisje moet kunnen, m.a.w. het christelijke kruisje is geen probleem maar de islamitische hoofddoek wél...

Wat vinden jullie van dit Belgisch geklungel?

Ik ben het er helemaal niet mee eens, althans niet zoals het huidige wetsontwerp er nu bijligt!

Dirk Van Damme, afgevaardigd bestuurder van het gemeenschapsonderwijs in Vlaanderen (wat toch meteen enkele honderdduizenden leerlingen vertegenwoordigd) heeft zich alvast afwijzend uitgesproken over de materie en heeft gezegd (en daar ben IK het ook mee eens) dat het de verantwoordelijkheid is van elke school apart, m.a.w. dat de school zoiets autonoom moet kunnen beslissen en vastleggen in haar eigen schoolreglement. Maar zulke maatregel moet niet per definitie voor ALLE scholen in Vlaanderen worden genomen.

(PS: het voorstel is - nog niet - als wet goedgekeurd hoor, op 13 juni van dit jaar zijn er in België deelstaatverkiezingen, net als er ook nog sociale en Europese verkiezingen zijn. Het onderwerp zal zowieso al verplaatst zal worden tot nà de verkiezingen, ALS het er nog van komt).

Laatst gewijzigd op 23-02-2004 om 03:28.
Advertentie
Oud 23-02-2004, 10:18
Verwijderd
Ik ben principieel tegen alle (blijk van) religie, dus ik ben het er roerend mee eens.

Waarom?

Omdat ik godsdiensten belachelijk vind, en het zonde vind dat zoveel mensen in die goedkope praatjes tuimelen.
Oud 23-02-2004, 10:48
NN
NN is offline
Hier hebben we het al wel wel vaker over gehad.

Ik vind het wel kunnen op grond van een paar grondrechten die ik nu niet weer ga oplepelen.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Oud 23-02-2004, 10:52
Verwijderd
Citaat:
Reverend schreef op 23-02-2004 @ 11:18:
Ik ben principieel tegen alle (blijk van) religie, dus ik ben het er roerend mee eens.

Waarom?

Omdat ik godsdiensten belachelijk vind, en het zonde vind dat zoveel mensen in die goedkope praatjes tuimelen.
En dat noemt zich reverend

Op zich kan het mij geen flikker schelen hoe je erbij wil lopen,
dus heb ik er geen problemen mee, maar ik kan me voorstellen anderen wel, maar dan idd ook voor alle geloven
Oud 23-02-2004, 11:06
Verwijderd
Citaat:
Reverend schreef op 23-02-2004 @ 11:18:
Ik ben principieel tegen alle (blijk van) religie, dus ik ben het er roerend mee eens.

Waarom?

Omdat ik godsdiensten belachelijk vind, en het zonde vind dat zoveel mensen in die goedkope praatjes tuimelen.
Hear, hear!
Oud 23-02-2004, 11:40
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
we hebben al een topic gehad over frankrijk en nederland en hoofddoekjes. genoeg.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Allochtone partij PAN presenteert zich
Gatara
73 25-03-2006 17:17
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap comissie gelijke behandeling ?
nod
62 19-09-2005 17:51
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Hoofddoekjes op school
Hases
15 24-10-2004 14:49
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoofdoekjes moet af op Franse Openbare scholen; goed of fout?
Verwijderd
173 06-03-2004 21:04
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Advies: geen hoofddoek op school
Isa
366 22-01-2004 13:39
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Islamitische scholen verbieden !!!!.
Milayo
50 13-11-2002 17:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:10.