Oud 10-03-2004, 15:48
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
"Ben je nou klaar?" riep mevrouw Dedstee onderaan de trap.
"Bijna, bijna!" riep Anouk terug naar haar moeder en snel smeet ze nog een paar kledingstukken in haar koffer. Meneer Dedstee kwam naar boven en liep haar kamer in.
"Had je dat niet eerder kunnen doen?" vroeg hij geërgerd. "We komen te laat."
"Dat zeg je altijd, en we zijn altijd op tijd." zei Anouk grijnzend en ze kiepte haar CD-rekje leeg in haar rugtas. Daarna volgde nog twee boeken, een discman, drie pakjes batterijen, een Gameboy en een heleboel lolly's en kauwgum. Haar vader keek met bewondering hoe ze het in één keer in haar tas propte en hem om haar schouder slingerde. Hijzelf pakte haar koffer en sjouwde die mee naar beneden.
"Heb je je hele kastinhoud meegenomen ofzo?" pufte hij. Anouk knikte lachend en liep achter hem aan.
"We gaan wel vijf weken hoor! Ik ga niet kleerloos zitten daar."
"Er zijn wasmachines, weet je."
"En dan vijf weken hetzelfde dragen? No way."
"Oké, oké, ik hou al op. Stap in."
Anouk ging in de auto zitten en zette haar discman alvast aan op het hoogste volume.
Na vijf minuten vertrokken ze. Ze deden er ongeveer een halfuurtje over om bij het vliegveld te komen. Ze stapten de auto uit. Anouk zette haar muziek af en stopte de discman in haar tas, die ze weer om haar schouder slingerde. Toen ze voor de enorme deur van het vliegveld stond, bleef ze staan. Diep haalde ze adem, op zoek naar moed. Haar moeder kneep in haar schouder en gedrieën liepen ze naar binnen.


Willen we meer of denken we van: Nee!
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.

Laatst gewijzigd op 10-03-2004 om 15:58.
Advertentie
Oud 10-03-2004, 16:15
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
hmm, vind het een beetje schools geschreven ofzo..
weet niet, en het gebruik van meneer en mevrouw Dedstee, terwijl het haar ouders zijn, begrijp ik ook niet helemaal.
Het is niet heel fout hoor, vind ik, maar ik zal je vervolgen niet gaan lezen...sorry,

Charlotte
__________________
ja, maar...
Oud 10-03-2004, 16:19
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Danny Maclay vloekte zachtjes toen hij twee bekakte mensen binnen zag komen. De vrouw keek hooghartig en gaf haar man orders. Zuchtend legde hij zijn elektrische gitaar eer en ging achter de balie zitten toen de dame en de man naar hem toeliepen.
"Hallo, is er gereserveerd voor Brinkley." vroeg de man met een overdreven Engels accent.
"Ja, dat is er, mag ik uw legitimatie zien alstublieft?" zei Danny.
De man rommelde wat in zijn zak en haalde zijn rijbewijs eruit. Danny keek ernaar en tikte de naam Brinkley in de computer.
"Kamer 210. Tweede etage links." zei Danny en hij gaf de sleutel en het rijbewijs aan de man, waarna ze in de lift verdwenen. Danny keek ze na en pakte zijn gitaar weer op. Hij speelde een paar akkoorden.
"Als je zo doorgaat krijg je blaren hč schat." zei zijn binnenlopende moeder. Danny lachte en speelde verder.
"Oh, we krijgen trouwens nog Nederlanders logeren. Dus doe aardig, ze weten niet hoe alles hier gaat. Oké?"
"Best."
"En nog een paar Engelsen, bijna niet te verstaan, maar doe maar gewoon alsof."
"Oké. Nog meer speciale gasten waar ik aardig tegen moet doen?"
"Nee. Niet dat ik weet." Mevrouw Maclay trok een bedenkelijk hoofd. "Nee, zeker weten van niet."
"Oké..." zei Danny afwezig, terwijl hij nog een paar akkoorden aansloeg.
"Oké..." zei mevrouw Maclay en ze liep weer weg.
Nederlanders, dacht Danny. Vast van die stoffige mensen die je de hele dag niet ziet, vanwege de 'interessante' musea. Ach, we zien wel.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 10-03-2004, 17:36
Verwijderd
Wij denken van: Nee!

Als je ook een topic wil waarin je steeds vervolgen op je verhaal wil posten, moet je nog even een boeiendere verhaallijn bedenken en je een boeiendere schrijfstijl aanmeten.

Hoewel je de grammatica en de spelling goed onder de knie hebt, dat kunnen de meeste veertienjarigen die hier posten niet bepaald zeggen .
Oud 10-03-2004, 19:16
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 11-03-2004 @ 04:36:
Wij denken van: Nee!

Als je ook een topic wil waarin je steeds vervolgen op je verhaal wil posten, moet je nog even een boeiendere verhaallijn bedenken en je een boeiendere schrijfstijl aanmeten.

Hoewel je de grammatica en de spelling goed onder de knie hebt, dat kunnen de meeste veertienjarigen die hier posten niet bepaald zeggen .
Oké...

Je kent de verhallijn nog niet eens

Merci
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 10-03-2004, 22:23
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
Heb nu ook je tweede deel gelezen...
Veel zinnen vind ik wat gekusteld, niet spontaan.
Voornamelijk die laatste 2 zinnen van het laatste deel.
Erg jammer, probeer wat minder erg om mooi te schrijven, maar schrijf gewoon. In eerste instantie er niet te veel bij nadenken, later kun je het altijd nog verbeteren!

Charlotte
__________________
ja, maar...
Oud 11-03-2004, 16:53
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 11-03-2004 @ 09:23:
Heb nu ook je tweede deel gelezen...
Veel zinnen vind ik wat gekusteld, niet spontaan.
Voornamelijk die laatste 2 zinnen van het laatste deel.
Erg jammer, probeer wat minder erg om mooi te schrijven, maar schrijf gewoon. In eerste instantie er niet te veel bij nadenken, later kun je het altijd nog verbeteren!

Charlotte
als ik er nu nog een derde deel aan zou plakken, zou je dat dan ook lezen

thanks, maar hoezo niet mooi schrijven?
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 11-03-2004, 17:56
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
Je moet natuurlijk wel goed schrijven, dus mooi misschien ook wel, maar nu probeer je het te er, wil je te graag, is het te nep.

Ik was het derde deel in elk geval niet gaan lezen als je niet eerst nog een reactie had gegeven.
Heb je dat 3e deel al geschreven?
Ik bedoel, ik kan natuurlijk wel steeds commentaar geven, maar zal vaak vast wel hetzelfde zijn, zeker als het toch al geschreven is en je het slechts in delen plaatst.
Als je wat op probeert te steken van commentaar dat hier gegeven wordt en we dat mogen lezen, dan lees ik misschien zelfs het 3e deel....

Charlotte
__________________
ja, maar...
Oud 12-03-2004, 12:02
Rareman2
Rareman2 is offline
Ik heb ook de twee delen gelezen en ik moet zeggen dat ik het niet helemaal verkeerd vind. Tot nu toe vind ik het nog wel een beetje 'saai', maar dat komt ook doordat dit nog een beetje een soort inleiding is (toch? ) Wel zie ik hier nog een leuk verhaaltje uit voortkomen.
Of ik het 3e deel zou lezen? Waarschijnlijk wel
__________________
Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk!
Oud 16-03-2004, 21:02
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
3e deel!!!

"Eindelijk!" zuchtte Anouk toen ze in de taxi zat. Ze pakte een lolly uit haar tas en stopte hem in haar mond. "Of moet ik zeggen finally?"
"Van mij niet hoor." gromde haar vader. "Hotel Musical astublieft." vervolgde hij tegen de chauffeur. De chauffeur zette er meteen vaart achter en Anouk keek haar ogen uit toen ze door het kleine stadje reden.
"We zijn er." meldde hij met een vreemd accent toen ze voor een groot gebouw stopten. Ze stapten uit en de chauffeur hielp hen met de bagage. Anouk keek naar de koffers en liep alvast naar binnen, omdat ze waarschijnlijk toch niets kon dragen. Ze liep de lobby binnen. De rode banken staken mooi af tegen de felgele muur en de lichtgroene tafel in het midden maakte het perfect, vooral met de oranje geverfde bloemen in het blad. Tegenover de zithoek waren de lift en de trap. Direct links van de ingang zat de balie. Ze zag een knappe jongen gitaar spelen en liep er langzaam naartoe. Hij droeg een T-shirt wat dezelfde kleur had als de tafel in de zithoek en hij een wijde skate broek aan. Zijn zwarte haar zat in spikes en hij had een door de zon gebruind gezicht, wat gespannen stond, terwijl hij de snaren aansloeg.
"Je bent goed." zei ze toen hij het nummer had uitgespeeld.
Hij keek op. Zijn groene ogen sprongen op in zijn gezicht.
"Ach, dat was niks." zei de jongen. Hij legde zijn gitaar naast zich op het bureau en sprong zelf op de balie om beter met Anouk te kunnen praten. "Dus jij bent de Nederlandse?" zei hij op een manier dat hij dat al wist.
"Hoe weet je dat?"
"Jullie praten zo overdreven Engels. Ik kan zo het verschil tussen een Nederlander en een Engelsman zien."
"Je meent het. Praat ik zo overdreven dan?"
"Ik heb erger gehoord." grijnsde Danny.
"Gelukkig."
"Ik ben Danny. Danny Maclay."
"Anouk Dedstee."
"Dedstee? Als in stay dead?"
"Nee, nee!" Anouk lachte. "Het is gewoon een naam."
"Hmm vreemde naam."
"Bedankt." zei Anouk en ze glimlachte.
"Hoelang blijf je?" vroeg Danny.
Net toen Anouk die vraag wilde beantwoorden, kwamen haar ouders hijgend binnen. Meneer Dedstee liep naar Danny toe en zei met een overdreven Engels accent: "Is er nog gereserveerd?"
"Jazeker meneer." zei Danny.
"Voor ons ook?"
"Vast wel meneer."
"Danny, kappen." grinnikte Anouk.
"Wat jij wil. Dedstee..." Danny keek in de computer. "Ah. Anouk, jij hebt kamer 21 en u heeft kamer 23. Dat is hier links de gang in. Fijn verblijf verder." zei hij en hij gaf hem de sleutel.
"Bedankt jongen." zei meneer Dedstee tegen Danny. In het Nederlands vervolgde hij: "Anouk, kom je mee of kan je je koffers echt niet dragen?"
"Nee pap, het lukt me echt niet. Kun jij het niet doen?" vroeg Anouk en ze keek hem smekend aan.
"Best, best." gaf hij toe en hij vertrok de gang in, samen met zijn vrouw.
Anouk draaide zich weer om naar Danny, die druk bezig was met de computer.
"Wat doe je?" vroeg Anouk nieuwsgierig. Ze ging op de balie zitten.
"Nou...Eigenlijk zaten jullie in kamer 129...Nu zit je naast mijn kamer. Ik zit in 20." zei hij, terwijl hij iets intikte. "Nou moet ik ten eerste mensen ruilen met jullie en ten tweede zorgen dat mijn moeder dat niet merkt." Hij grijsde en drukte triomfantelijk op enter. Hij ging naast haar zitten.
"Hoe oud ben jij eigenlijk?" vroeg Anouk.
"Zeventien. Jij?"
"Zestien. Maar nog één week en dan ben ik ook zeventien."
"Wanneer volgende week?"
"13 juli."
"Vrijdag."
"Ja."
"De dertiende."
"Ja."
"En je maakt je geen zorgen?"
"Om de ongeluksdag? Neh..."
"Maar hoelang blijf je nou?" vroeg Danny.
"Vijf weken."
"Vijf weken in dit saaie stadje? Wat een uithoudingsvermogen."
"Nee, nee, we gaan ook nog naar LA enzo."
"Oh..." Danny keek teleurgesteld. "Wanneer ga je hier weg?"
"Twee weken denk ik. Mijn moeder en ik vonden dit stadje de meeste tijd waard. Helemaal, nu ik jou ontmoet heb. Je bent tot nu toe de leukste persoon. Niet dat ik veel mensen heb gezien, maar toch."
"Bedankt, denk ik."
"Danny, moet jij geen klanten helpen?" Zijn moeder kwam de trap af. "Oh hallo." zei ze tegen Anouk. "Nieuw vriendinnetje? Die ik nog niet ken?" Ze stak haar hand uit en schudde die van Anouk.
"Dit is Anouk. Van de Nederlandse mensen. En nee, ik ben nog steeds single." Danny knipoogde naar Anouk.
"Leuk u te ontmoeten." zei Anouk en ze schudde de hand van mevrouw Maclay.
"Ja, jij ook. Danny, heb je de dienstmeisjes gezegd dat ze kamer 136 extra goed schoonmaken? Die kinderen zijn echt vervelend. Speelgoed, kwijl, haar..."
"Ja mam, is allang gebeurd."
"Oke oké." Zijn moeder liep verdween weer naar boven.
"Wat ga je vandaag doen?" vroeg Danny.
"Zwemmen. Hier. Straks. Ga je mee?"
"Tuurlijk, ik krijg wel vrij."
"Oke. Hoelaat denk je?"
"Half acht."
"Is het zwembad dan nog open?"
"Niet voor gasten, wel voor mij." glimlachte Danny.
"Goed." zei Anouk. "Half acht, zwembad. Ik kom er wel. Maar ik denk dat ik nu mijn spullen moet gaan uitpakken. Sorry. Ik kom zo snel mogelijk weer kletsen, beloof ik."
"Maak je niet druk, ik vermaak me wel." zei hij en hij wees op zijn gitaar en de computer.
"Oke. Doei."
"Doei."
Anouk sprong van de balie en liep links de gang in, op zoek naar kamer 21.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 16-03-2004, 22:06
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
jammer, ik vind het wat kinderlijker geworden nu.
En wanneer ze Engels en wanneer ze Nederlands spreken is soms wat onduidelijk.
Iets te onrealistisch dat ze meteen zo'n geweldig contact hebben enzo, maar goed
Verder wel leuk hoor!
succes verder nog!

Charlotte
__________________
ja, maar...
Oud 17-03-2004, 14:41
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 17-03-2004 @ 09:06:
jammer, ik vind het wat kinderlijker geworden nu.
En wanneer ze Engels en wanneer ze Nederlands spreken is soms wat onduidelijk.
Iets te onrealistisch dat ze meteen zo'n geweldig contact hebben enzo, maar goed
Verder wel leuk hoor!
succes verder nog!

Charlotte
kindelijker? hoe bedoel je dat?
wanneer onduidelijk dan? d8 dat t wel duidelijk was zo...
hoezo onrealistisch, soms klikt t gewoon meteen! Heb ik ook een paar keer gehad hoor. En besides, het is love at first sight bij hun...als je dat dan nog niet had gemerkt...
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 17-03-2004, 17:39
Surjirro
Avatar van Surjirro
Surjirro is offline
Post 4e deel maar, ik lees em wel
__________________
Liever kwijt zijn waar je echt van houdt dan iets houden wat je toch niet mist | Jirro-Family ♥
Oud 17-03-2004, 19:51
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
Little Phoebe schreef op 17-03-2004 @ 14:41:
kindelijker? hoe bedoel je dat?
wanneer onduidelijk dan? d8 dat t wel duidelijk was zo...
hoezo onrealistisch, soms klikt t gewoon meteen! Heb ik ook een paar keer gehad hoor. En besides, het is love at first sight bij hun...als je dat dan nog niet had gemerkt...
nee, ik had nou niet echt het idee dat het liefde op het eerste gezicht was , dat leek me nog vrij duidelijk!

kinderlijker in de zin van, nog meer zoals je het in een kinderboek (of moet ik jeugdboek zeggen?) tegenkomt, maar zo is het ook bedoeld natuurlijk, sorry

Onrealistisch, in de zin van, meteen zo met elkaar praten, ouders die toch wel erg snel dingen voor haar doen en niet eens zeggen dat ze moet komen ofzo. Het gaat allemaal net iets te makkelijk naar mijn idee.

onduidelijk, wanneer ze nou engels spreken (laat ze anders wel gewoon echt engels spreken, dit zijn zulke simpele zinnetjes, die kun je op je 14e ook wel naar het engels vertalen!)
neem dit stukje nou:
"Jazeker meneer." zei Danny.
"Voor ons ook?"
"Vast wel meneer."
"Danny, kappen." grinnikte Anouk.
"Wat jij wil. Dedstee..." Danny keek in de computer. "Ah. Anouk, jij hebt kamer 21 en u heeft kamer 23.
Die ouders zullen het toch ergens wel grappig vinden dat hij nederlands spreekt, zeggen ze dat dan nergens?
En dat voor ons ook? door wie wordt dat gezegd?

"Danny, moet jij geen klanten helpen?" Zijn moeder kwam de trap af. "Oh hallo." zei ze tegen Anouk. "Nieuw vriendinnetje? Die ik nog niet ken?" Ze stak haar hand uit en schudde die van Anouk.
is dit in het engels of in het nederlands?

maar goed, succes verder!
charlotte
__________________
ja, maar...
Oud 18-03-2004, 11:36
Hero_Zero
Avatar van Hero_Zero
Hero_Zero is offline
Misschien is het leuk om wat meer, gevoelens en inzichten van personen in je stukjes te zetten. Dat geeft de lezer over het algemeen meer inzicht en inlevingsvermogen. Het is wel een stuk moeilijker, want dan moet je je eigen karakters meer op waarde kunnen schatten. Als je dit advies overneemt, zou ik het wel langzaam opvolgen, want je hebt een tijdnodig om je karakters te leren kennen en aan de manier van schrijven te wennen.

Verder kan ik nog wat grammaticaal commentaar geven, maar dat is alleen irritant en het kan nog een stuk erger. Maar blijf schrijven en het wordt (als het goed is) vanzelf beter. Mensen zeggen dikwijls dat mooi schrijven een gave is, en dat klopt vaak ook, maar de meeste mensen leren pas echt mooi te schrijven door het heel veel te doen.
__________________
A gramme is better than a damn. | When the individual feels, the community reels.
Oud 18-03-2004, 15:57
Jenneke.*
Avatar van Jenneke.*
Jenneke.* is offline
Ik zeg toch wel een vervolg...ik wil weten hoe het gaat tussen die 2!!
Wel aardig geschreven vind ik, niet echt uitzonderlijk ofzo.
__________________
Zo. En dat is weer een genot voor het oog.
Oud 18-03-2004, 17:33
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 18-03-2004 @ 06:51:
nee, ik had nou niet echt het idee dat het liefde op het eerste gezicht was , dat leek me nog vrij duidelijk!

kinderlijker in de zin van, nog meer zoals je het in een kinderboek (of moet ik jeugdboek zeggen?) tegenkomt, maar zo is het ook bedoeld natuurlijk, sorry

Onrealistisch, in de zin van, meteen zo met elkaar praten, ouders die toch wel erg snel dingen voor haar doen en niet eens zeggen dat ze moet komen ofzo. Het gaat allemaal net iets te makkelijk naar mijn idee.

onduidelijk, wanneer ze nou engels spreken (laat ze anders wel gewoon echt engels spreken, dit zijn zulke simpele zinnetjes, die kun je op je 14e ook wel naar het engels vertalen!)
neem dit stukje nou:
"Jazeker meneer." zei Danny.
"Voor ons ook?"
"Vast wel meneer."
"Danny, kappen." grinnikte Anouk.
"Wat jij wil. Dedstee..." Danny keek in de computer. "Ah. Anouk, jij hebt kamer 21 en u heeft kamer 23.
Die ouders zullen het toch ergens wel grappig vinden dat hij nederlands spreekt, zeggen ze dat dan nergens?
En dat voor ons ook? door wie wordt dat gezegd?

"Danny, moet jij geen klanten helpen?" Zijn moeder kwam de trap af. "Oh hallo." zei ze tegen Anouk. "Nieuw vriendinnetje? Die ik nog niet ken?" Ze stak haar hand uit en schudde die van Anouk.
is dit in het engels of in het nederlands?

maar goed, succes verder!
charlotte
Lieverd, hij woont met zijn moeder in de VS dus hoe kan die dan NL spreke?
En niet iedereen begrijpt Engels goed...dus moet ik het gewoon in het nederlands doen. (Zie ook Peggy's paardenpension, daar prate ze ook gewoon de hele tijd nederlands...)
Ze praten dus de hele tijd Engels.

En dat stukkie met die moeder was ook engels, die moeder kan dus ook geen nederlands!

En dat wijf is gewoon ultraverwend

nou goed, het is dus WEL liefde op t eerste gezicht...
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 18-03-2004, 17:40
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Deel 4:

Danny keek Anouk na. Hij ziet het lange donkerbruine haar om de hoek verdwijnen. Hij kan haar zich precies voor de geest halen. En die ogen! Prachtig blauw. Als de lucht. Haar roze zomerjurkje die perfect om haar lichaam viel en haar sandalen die daar weer precies bijpasten.
Normaal gesproken had hij geprobeerd dat soort types te ontwijken, maar deze keer was het anders. Ze gaf veel om haar uiterlijk, maar was er geen kreng door.
Zijn moeder haalde hem uit zijn gedachten.
"Danny, verdorie, verliefde tiener, ga van die balie af voor de derde keer vandaag. Wat moeten de klanten wel niet van je denken."
"Dat ik een zwerver ben die hier uit pure armheid en verveling gaat zitten?"
"Nee, dat je een misdadiger bent. Maar wel een verliefde."
"Hou je kop mam." grijnsde hij. "Ik ben niet verliefd."
"Als jij het zegt." zei mevrouw Maclay met een betekenisvolle blik in haar ogen.
"Oh, mam." zei Danny. "Voor ik het vergeet. Ben ik vrij vanavond?"
Zijn moeder knikte.
"Mag ik dan met Anouk zwemmen? Ik bedoel, je kan er niet veel meer aan doen, we hebben al een beetje afgesproken, maar toch. Mag het?" vroeg Danny en hij zette zijn slijmblik op.
"Geen slijmblik." zei zijn moeder gelijk. "En normaal gesproken wil je dat bad 's avonds voor jezelf, zelfs je vrienden mogen er soms niet in, en nu nodig je een wildvreemde uit?"
"Ja..."
"Wat jij wil, het is meer jouw dan mijn zwembad."
"Bedankt mam." zei hij en hij greep zijn gitaar. Na de waarschuwende blik van zijn moeder zette hij de versterker wat zachter en begon een heel nummer te spelen en te zingen.
"I see a red door and I want it painted black. No colours anymore, I want them to turn black. I see the girls walk by, dressed in their summerclothes. I have to turn my head, untill my darkness goes. I see a line of cars and-"
"The Rolling Stones? Je zingt ook goed." zei Anouk met een glimlach. Meteen voelde Danny adrealine door zijn lichaam gaan, maar legde heel kalm zijn gitaar neer en zei: "Dat heb je snel gedaan."
"Oh, ik ben nog bezig. Van mijn moeder moest ik vragen of jullie van die kleine lavendel-dingen hebben. Zakjes of echte lavendel."
"Als je even wacht wel." zei Danny en hij liep naar het terras, rechtstreeks naar de plantenbak. Hij kwam terug met een bosje lavendel in zijn hand.
"Alsjeblieft. Nog meer?"
"Voor zover niet. Anders zie je me wel weer. Oh en Danny..."
"Ja?"
"Bedankt hč."
"Is al goed."
En voor de tweede keer keek hij haar na.



(Zoals jullie merken wisselt het perspectief van Anouk naar Danny)
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Ads door Google
Oud 18-03-2004, 17:41
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
voor zover je het nog niet begrepen had: natuurlijk merkte ik dat het voor moest stellen dat die twee op elkaar verliefd waren.

Als die jongen wel Nederlands spreekt, dan moet hij dat toch ergens van geleerd hebben, niet waar?
Ik neem dan toch al snel aan dat zijn moeder dus ook Nederlands spreekt...

En dat stukje met die vader en Danny, dat is me nu nog steeds niet duidelijk hoor.

Weet je, volgens mij zijn de mensen die jouw verhaal zullen lezen echt niet zo erg 'dom' dat ze die simpele engelse zinnetjes niet zullen begrijpen.

Leuk voor dat karakter uit je verhaal dat je haar een wijf noemt, trouwens... is niet echt goede reclame voor je verhaal zo.

(ow, en alsjeblieft, wil je de volgende keer niet zo denigrerend het woordje schat tegen mij gebruiken? als je dat tegen je vriendinnen doet ofzo, dan is dat prima, maar ik hekel het nogal!!!)
__________________
ja, maar...
Oud 18-03-2004, 17:58
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 19-03-2004 @ 04:41:
voor zover je het nog niet begrepen had: natuurlijk merkte ik dat het voor moest stellen dat die twee op elkaar verliefd waren.

Als die jongen wel Nederlands spreekt, dan moet hij dat toch ergens van geleerd hebben, niet waar?
Ik neem dan toch al snel aan dat zijn moeder dus ook Nederlands spreekt...

En dat stukje met die vader en Danny, dat is me nu nog steeds niet duidelijk hoor.

Weet je, volgens mij zijn de mensen die jouw verhaal zullen lezen echt niet zo erg 'dom' dat ze die simpele engelse zinnetjes niet zullen begrijpen.

Leuk voor dat karakter uit je verhaal dat je haar een wijf noemt, trouwens... is niet echt goede reclame voor je verhaal zo.

(ow, en alsjeblieft, wil je de volgende keer niet zo denigrerend het woordje schat tegen mij gebruiken? als je dat tegen je vriendinnen doet ofzo, dan is dat prima, maar ik hekel het nogal!!!)
Voor de 2e keer: Hij spreekt geen Nederlands!!!!! Alleen Anouk en haar ouders spreken Nederlands!!!

De vader van Anouk en Danny bedoel je? Ze spraken engels:
Meneer Dedstee liep naar Danny toe en zei met een overdreven Engels accent: "Is er nog gereserveerd?"

Ja dat zal best, maar goed...je weet maar nooit wie het leest.


En ik vind dat ik zelf moet uitmaken of haar een wijf noem ofniet. Dat zeg ik over iedereen dus dat maakt verder niks uit, bij mij is dat hetzelfde als het meisje of de vrouw. Jij hebt daar een andere mening over, maar zo praat ik gewoon. En ik typ hoe ik het zou zeggen.

Sorry. Zal ik niet doen.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 18-03-2004, 19:19
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
hmm, voor mijn gevoel was het alsof die jongen juist wel nederlands sprak enzo.
Maar oke, dan is het duidelijk.

Ja, natuurlijk is het maar mijn mening over dat wijf.
Als jij dat wilt zeggen moet je dat ook zeker doen, maar ik dacht dat je er misschien wat aan zou hebben als ik zou vertellen hoe het op anderen over kan komen als je dat woord gebruikt...

ik probeerde alleen maar te helpen, maar goed, als je dat liever niet hebt, zal ik je niet meer verder lastig vallen, goed?

succes
__________________
ja, maar...
Oud 18-03-2004, 19:32
Rareman2
Rareman2 is offline
Het word zo best een leuk verhaaltje. Het is nog niet al te diepzinnig, maar dat hoeft ook niet altijd

Sorry dat ik erover begin, maar in het 4e deel zou ik nog even zorgen dat je overal in dezelfde tijd schrijft. Je haalt daar nog weleens de verleden en tegenwoordige tijd door elkaar en dat is best storend.

En misschien iets minder dialoog? Opzich is het niet verkeerd zoals het nu is, maar ietsje minder kan denk ik geen kwaad.

Ben benieuwd naar het 5e deel.
__________________
Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk!
Oud 18-03-2004, 22:14
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 19-03-2004 @ 06:19:
hmm, voor mijn gevoel was het alsof die jongen juist wel nederlands sprak enzo.
Maar oke, dan is het duidelijk.

Ja, natuurlijk is het maar mijn mening over dat wijf.
Als jij dat wilt zeggen moet je dat ook zeker doen, maar ik dacht dat je er misschien wat aan zou hebben als ik zou vertellen hoe het op anderen over kan komen als je dat woord gebruikt...

ik probeerde alleen maar te helpen, maar goed, als je dat liever niet hebt, zal ik je niet meer verder lastig vallen, goed?

succes
hij sprak dus engels. Goed dat t duidelijk is

goed...dat meisje is best verwend...

ja je mag wel helpe hoor, ik zeg toch niks...

goh bedankt
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 18-03-2004, 22:18
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Rareman2 schreef op 19-03-2004 @ 06:32:
Het word zo best een leuk verhaaltje. Het is nog niet al te diepzinnig, maar dat hoeft ook niet altijd

Sorry dat ik erover begin, maar in het 4e deel zou ik nog even zorgen dat je overal in dezelfde tijd schrijft. Je haalt daar nog weleens de verleden en tegenwoordige tijd door elkaar en dat is best storend.

En misschien iets minder dialoog? Opzich is het niet verkeerd zoals het nu is, maar ietsje minder kan denk ik geen kwaad.

Ben benieuwd naar het 5e deel.
ik zie de tijdswisseling, bedankt!

minder dialoog. die mensen praten gewoon überveel

5e deel komt eraan
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 18-03-2004, 22:36
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Btje lang, maar ben op dreef



Om half acht liep Anouk door de gang en klopte op Danny's kamerdeur. Die ging open. Danny sprong naar buiten met twee handdoeken onder zijn arm. Hij had een feloranje zwemshort aan met een gele legerprint er doorheen. Zijzelf droeg een rode bikini, met een felgroene tijgerprint erin.
"Jullie zijn wel into felle kleuren he?" grijnsde Anouk.
"Ja hč? Hoor wie het zegt trouwens." lachte Danny en hij keek naar de bikini. Ze liepen door de gang en gingen met de lift naar beneden. Nog een korte gang. Danny haalde een sleutelbos uit zijn zak en maakte de deur open. Rechts zaten twee kleedkamers. Ze gingen rechtdoor, een trapje op en kwamen in de zwemzaal uit. Het was enorm. Twee glijbanen kwamen in een apart bad uit, je kon een stukje naar buiten, er was een bubbelbad en natuurlijk een gewoon zwembad met een duikplank.
"Druk bezocht?" zei Anouk met grote ogen.
"Nee eerst waren die glijbanen alleen voor mij. Maar goed, nu is het hele zwembad van mij, al is het dan 's avonds. Ik kan nu alles doen wat ik wil."
"Ben je nooit eenzaam hier?" vroeg Anouk en ze ging op de rand van het zwembad zitten, haar voeten bewegend in het water.
"Het went." zei Danny zachtjes en hij tikte een code in op een machientje tussen de planten. Hij tikte nog wat in tot alles bubbelde en bruiste in de zwembaden. Hij klapte het machientje weer weg en ging naast Anouk zitten.
"Ik heb nooit echt goede vrienden gehad." zei hij.
"Waarom niet?"
"Omdat ik heel vaak moest werken, kon ik niet mee. Ze vonden me een moederskindje, ook omdat ik niet wilde pikken of roken ofzo."
"Wat een onzin zeg. Alsof je moet roken om erbij te kunnen horen." zei Anouk verontwaardigd. Danny glimlachte en sprong in het water. Hij ging voor haar staan en trok haar er ook in. Ze zwommen wat en praatten wat tot Danny zei dat hij zijn schatjes wilde laten zien. Ze liepen naar de trap van de glijbanen.
"Kijk, hier ga je boven het dak uit dus hier moet je kiezen welke je wil en dan in die tubes verder. Er zit wel verwarming in die muren hoor, niet dat je doodvriest als je naar boven loopt." zei Danny en hij koos de linkertrap. Bovenaan was een klein platform en een een kleine bak en daar zat de glijbaan aan vast. Danny liet Anouk voorgaan.
"Wat kan ik verwachten van dit ding?"
"Een heleboel bochten en dalingen. Kom kom, er gebeurt niks."
Anouk stapte in de bak en zette zich af. Ze ging de zachtjes de bocht om en werd toen verrast door een onverwachte daling, die best steil was. Ze slaakte een gil en kreeg op slag de slappe lach. Daarna volgde nog wat bochten en uiteindelijk viel ze in het water. Danny viel naast haar.
"Eng?" grijnsde Danny.
"No way."
"Nu de andere dan?"
"Prima."
Ze zwommen naar de kant en hesen zichzelf erop. Ze liepen de trap op en gingen ditmaal naar rechts. Anouk mocht weer eerst. En weer werd ze verrast door onverwachte bochten en dalingen voor ze in het water plonste. Ze zwom net op tijd weg voordat Danny boven op haar viel.
"Leuk?"
"Uh huh."
"Bubbelen?"
"Oké."
Ze hesen zich op de kant en liepen naar het kleine ronde bad, waar je niet met meer dan tien mensen inkon. Het water was heerlijk warm en bubbels kwamen uit de muur en de bank, die rondom in het bad zat. Ze zaten een tijdje naast elkaar zonder iets te zeggen.
"Ben je hier gewoon op vakantie of ben je hier om je ouders hun werk ofzo?" verbrak Danny de stilte.
"Vakantie."
"Wie heeft er nou vijf weken vakantie?" zei hij ongelovig.
"Oh, nee, mijn vader is hier wel voor zijn werk. We mogen meestal niet mee, nou ja, ik mag meestal niet mee, maar ik wil al heel lang naar Amerika."
"Hoelang al dan?"
"Altijd. Ongeveer sinds ik de woorden Verenigde Staten had gehoord, wilde ik weten wat het was, waar het was en wilde ik erheen. Dat wil zeggen ongeveer tien jaar."
"Wauw. Maar ik begrijp niet waarom je hier heen wilt. Zo speciaal is het hier niet hoor." zei Danny.
"Engels, nou ja goed, Amerikaans, was mijn favoriete taal, ik sprak het zo vaak mogelijk, tegen iedereen. Heel irritant, volgens mijn vrienden." legde Anouk uit. "En veel TV is ook een ding wat stimuleert."
"En waarom blijf je hier het langst? In het kleinste stadje in de omtrek?"
"Gezellig. Het trok me aan."
"Er is niet veel te beleven, het is hier best saai."
"Maar nu heb ik jou." zei ze en ze keek hem warm aan. Toen realiseerde ze wat ze eigenlijk had gezegd. "Ik bedoel, jij bent hier ook en nou ja goed..."
"Ja, nu heb je mij." onderbrak hij haar gestotter, maar hij ontweek verlegen haar blik.
"Heb je een vriendin?" viel Anouk opeens met de deur in huis. Deze vraag speelde al de hele dag in haar hoofd en wilde het wel eens weten.
"Nee." was Danny's eerlijke antwoord.
"Waarom niet?"
"Ach, meisjes die mij willen, moet ik niet en andersom. Ik ben gedoopt tot vrijgezel voor het leven."
"Nooit van gehoord." grinnikte Anouk.
"Oh nee, het is een gesloten kring. En jij komt er dus niet in. Alleen als je vijf jaar geen relaties hebt gehad."
"Helaas...Maar ik moet worden toegelaten."
"Waarom?" vroeg Danny verbaasd.
"Vrijgezel."
"Waarom? En al vijf jaar?"
"Uh huh. Tenzij je mijn one-night-stands meetelt."
"Jij hebt one-night-stands?"
"Nee, ik ben hun one-night-stand. Helaas." zei Anouk.
"Dan ben je nu officieel toegelaten." grijnsde Danny.
"Goh, bedankt."
"Dus je bent nog single?"
"Ja."
"Dat vind ik toch vreemd...Ik bedoel, je bent niet onaantrekkelijk ofzo."
"Jij wel dan?"
Ze keken elkaar aan en leken tot een conclusie te komen die ze allebei niet durfde uit te spreken. Anouk stond op. Ze liep naar haar tas.
"Lolly?" vroeg ze en ze haalde een paar lolly's tevoorschijn. Hij schudde zijn hoofd. Anouk haalde haar schouders op en stak een lolly in haar mond. Ze sprong in het zwembad en wenkte Danny.
"Heb jij een lolly-verslaving ofzo?"
"Ja zoiets. Kan er niks aandoen." lachte ze.
"Geef me 'ns een likje." grijnsde Danny en hij kietelde haar.
"Nee! Danny!" gilde Anouk lachend en ze probeerde weg te zwemmen.
"Je kan toch niet weg, want ik heb je vast." grinnikte Danny.
"Laat me dan los."
"Kan niet."
"Waarom niet?"
Danny kietelde haar nog erger, greep haar lolly en klom op de kant.
"Hey!" riep Anouk grijnzend. "Mijn lolly. Geef terug!"
"Kom maar halen." zei hij uitdagend.
Dat had hij beter niet kunnen zeggen. Anouk zwom snel naar de kant, klom erop en had Danny bijna te pakken. Die laatste rende snel de trap van de glijbanen op. Hij schoot links. Anouk rechts. Tegelijk kwamen ze uit de verschillende glijbanen en Anouk ging op zijn rug zitten.
"Ik heb je." fluisterde ze in zijn oor.
"Ik merk het." fluisterde hij terug en hij droeg haar naar de kant. Daar bleven ze een tijdje zitten en Danny gaf haar haar lolly terug.
"Dank je." zei ze tevreden en stopte hem weer in haar mond. Ze liepen naar hun handdoeken en sloegen die om. Ze zaten een beetje te zitten tot Danny vroeg: "Ga je mee, naar de sauna?"
"Tuurlijk. Maar ik ga me niet uitkleden, als dat je meesterplan was." grinnikte Anouk.
"Geen zorgen. Kom." zei Danny en hij ging haar voor. De sauna bevond zich links, achterin de hoek. Het was niet groot, er konden zeker niet meer dan vijf mensen in. Ze gingen naast elkaar zitten op de bank en gooiden hun handdoeken naast zich neer. Anouk leunde tegen Danny aan, terwijl ze een liedje neuriede. Hij begon mee te neurieën.
"Je bent goed thuis in de muziek hč." merkte Anouk op.
"Mag ook wel, voor een gitarist."
"Goed punt inderdaad."
"Bespeel jij een instrument?"
"Nee, ik zing veel liever. Maar ik kan een beetje pingelen op de piano, beetje rammen op het drumstel, je weet wel. De aanfluitingen."
"Gitaar?"
"Nee."
"Nooit gedaan?"
"Nee. Hoezo? Mis ik een grote ervaring ofzo?" grijnsde Anouk en ze keek hem aan.
"Ja, als ik het je niet mag leren wel, ja." zei Danny blozend.
"Tuurlijk mag je het me leren. En wat zou ik missen als ik het niet wilde leren?"
"Dit bijvoorbeeld." zei hij en hij gaf haar een lange, zachte kus op haar lippen.
"Hmm, dat is wel voor herhaling vatbaar." glimlachte Anouk en ze trok hem naar zich toe. Ze zoenden tot ze opschrokken van de timer die aangaf dat de douche eraan kwam. Ze stonden op en werden heel even besproeid met water voor ze hun handdoeken pakten en uit de sauna liepen.
"Ik moet zeggen dat jij sterke gel hebt." bewonderde Anouk hem, kijkend naar zijn nog steeds overeindstaande spikes. Hij glimlachte.
"Ja, ik moet toch wat doen met m'n haar."
"Goed punt."
Ze liepen naar hun handdoeken die er nog lagen en droogden zichzelf een beetje af. Anouk stapte in haar slippers en keek op haar horloge.
"Shit, nog niet afgesteld. Hoe laat is het?"
"Half tien alweer." zei Danny. Anouk zette haar horloge goed en zei: "Ik moet nu echt weg."
"En als je me een secondje geeft, ga ik mee." zei Danny en hij schoof het machientje weer uit om alles weer uit te schakelen. Nadat hij het machientje weer had ingeklapt, konden ze weggaan. Hand in hand liepen ze langzaam over de gangen.
"Geloof jij in liefde op het eerste gezicht?" vroeg Anouk.
"Niet voor ik jou ontmoette, hoezo?" antwoordde Danny.
"Ik heb dus hetzelfde. Dat niet-geloven-in-ding."
"Ach, weet je. Sommige dingen gebeuren nou eenmaal. Niks aan te doen."
"Wat nu?" vroeg Anouk na een tijdje stilte.
"Wat wat nu?"
"Wat gaan we nu doen?"
"Aan wat?"
"Wat gaan we onze ouders vertellen? Als ik mijn ouders vertel dat ik na één dag al met je heb gezoend, gaan ze waarschijnlijk naar je kamer om je te vertellen dat je me gebruikt enzo. Been there." zuchtte Anouk.
"En als ik het mijn moeder vertel gaat ze ons de hele dag pesten." zuchtte Danny.
"Niet vertellen?"
"Uitstekend idee. Al gaat het lastig worden."
"Ach het lukt vast wel." Ze liepen hun gang in. Bij kamer 20 vroeg Danny: "Kom je nog even naar binnen?"
"Neh, ik moet echt slapen. Je hebt me moe gemaakt." glimlachte Anouk.
"Gelukkig maar, dan ben je morgen weer fris en fruitig."
"Dat denk jij maar. Hoelaat is het ontbijt?"
"Ik maak je wel op tijd wakker. Ongeveer zeven uur?"
"Prima. Bedankt."
"Al goed. Weltrusten."
"Ja, trusten." zei Anouk en ze wilde al doorlopen. Danny pakte haar arm en keek haar lief aan.
"Geen eens een kusje voor het slapen gaan?" vroeg hij glimlachend. Anouk ging op haar tenen staan en gaf hem een lange zoen. Toen liep ze naar haar kamer een sloot de deur.



die lolly verslaving heeft ze van mij, maar ik weet niet waarom ze op de eerste dag al zoene...naja goed...
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Advertentie
Oud 23-03-2004, 09:55
Giovanna
Avatar van Giovanna
Giovanna is offline
Ik vind het wel een leuk verhaal
__________________
Weer terug van weggeweest.... | Alleen, eenzaam, waarom verlaat iedereen mij?
Oud 23-03-2004, 17:16
Alistar
Avatar van Alistar
Alistar is offline
wanneer komt de rest?
__________________
'Nee' heb je, 'ja' krijg je niet || Just smile and wave
Oud 23-03-2004, 18:27
Surjirro
Avatar van Surjirro
Surjirro is offline
Hé schrijf es door jij! Ik zit er net lekker in
__________________
Liever kwijt zijn waar je echt van houdt dan iets houden wat je toch niet mist | Jirro-Family ♥
Oud 26-03-2004, 17:09
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Jaja, hij komt, maar ben btje mijn diskette kwijt! Ik ben al aan het zoeken! Nog steeds
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 26-03-2004, 17:22
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
In mijn schooltas . Logisch! Uh huh


Om zeven uur precies klopte Danny op de deur.
"Binnen." klonk het zachtjes.
"Wakker worden Anouk!"
"Kom maar binnen hoor, Dan."
Hij stak de loper in het slot en liep naar binnen. Anouk lag nog in bed en keek hem slaperig aan. Ze glimlachte.
"Over een uurtje ofzo is er ontbijt."
"Wat zal ik aandoen?"
"Weet ik veel."
" Lekker weer buiten?"
"Valt mee. Iets kouder dan gisteren."
"Hmm...Balen."
Anouk schoof een eindje op in haar twee-persoonsbed.
"Kom even bij me liggen." zei ze. Danny kroop naast haar in bed en speelde met haar haren, nadat hij de vlecht eruit had gehaald.. Anouk lag met haar ogen dicht tegen hem aan.
"Niet weer in slaap vallen hč, luilak. Anders mis je het ontbijt." grijnsde Danny.
"Hmm...Ik ga maar even kijken wat ik aantrek." zei ze zuchtend en ze kwam langzaam overeind.
"Je bent niet zo'n ochtendmens hč?" merkte hij lachend op.
"Hoe kom je daar nou bij." protesteerde ze en ze probeerde te glimlachen. Dit ging haar niet best af.
"Ach ja, ik zie het, springlevend en helemaal fit."
"Oké, oké, ik geef het op. Alweer. Want normaal gesproken is iedereen die mij wakker maakt verdoemd te rennen voor zijn leven. Daar kan ik echt slecht tegen, mensen die mooi weer spelen 's ochtends vroeg. Zo van: OPSTAAN! Wakker worden, het zonnetje staat al hoog aan de hemel en het lacht je toe." Anouk kreunde vermoeid en liep langzaam naar de kledingkast aan de andere kant van de kamer.
"Zelfs zo zie je er mooi uit." zei Danny tegen haar. Ze bekeek zichzelf in de spiegel en met een blik vol afgrijzen en ongeloof keek ze naar Danny.
"Leugenaar." grijnsde ze.
Ze trok de kast open en bleef een tijdje ervoor staan. Uiteindelijk koos ze voor een zwarte leren broek, een zwart hempje met spagettibandjes en een zwart spijkerjasje eroverheen.
"Evil woman vandaag?" vroeg Danny grijnzend.
"Dat is mijn favoriete outfit." Ze pakte haar leren laarzen er ook bij een gooide ze op de stapel. "Taadaa! Ik ben klaar. Nu ga ik douchen dus nu moet je weg." ging ze verder en ze loodste hem de deur uit. "Ik zie je straks." zei ze en gaf hem nog een laatste zoen voor ze de deur dicht deed. Danny draaide zich hoofdschuddend om en liep richting eetzaal om te kijken of hij zijn moeder ergens nog kon helpen.

"Hey pap, wat gaan we vandaag doen?" vroeg Anouk aan het ontbijt.
"Ik weet niet wat hier is." zei hij en hij nam een hap van zijn broodje.
"Ja, goed punt. Wacht even." zei ze toen en ze liep naar de receptie. Danny was alweer gitaar aan het spelen en stopte meteen toen hij Anouk zag.
"Danny, kom 'ns mee, je moet m'n ouders komen vertellen wat hier te doen valt."
"Er valt hier niks te doen." zei Danny glimlachend.
"Dan vertel je dat maar." grinnikte Anouk en ze stak haar hand uit naar hem. "Kom je?"
Danny klom op de balie om er vervolgens vanaf te springen en liep met haar mee. Bij hun tafel stopten ze.
"Nou, vertel maar wat er te doen valt." zei Anouk.
"Er valt hier niks te doen." zei Danny met een glimlach.
"Helemaal niks?" vroeg mevrouw Dedstee verbaasd. "Maar wat moeten we deze twee weken doen dan?"
"Geen idee, misschien tennissen, zwemmen, autorijden. En ik denk dat meneer ook moet werken. Maar natuurlijk kunt u ook massages en verzorgingen nemen." vertelde Danny.
"En er was niks te doen?" lachte Anouk.
"Dat was het zo ongeveer. Maar binnen twee dagen ben je daar ook weer doorheen hoor." grijnsde hij.
"Wat doe jij hier de hele dag dan?" vroeg meneer Dedstee.
"Ik ben de receptie. 's Avonds ga ik zwemmen. Als ik vrij heb, ga ik een beetje rijden."
"Rijden? Heb je een brommertje ofzo?"
"In mijn auto." zei Danny alsof meneer Dedstee een geintje maakte.
"Oja, andere regels hier. Tuurlijk.” mompelde hij. “Dus wat ga je doen?” vervolgde hij tegen Anouk in het Nederlands.
“Wat wil je doen?” antwoordde Anouk in het Engels.
"Ik moet naar kantoor, maar wat willen jullie doen dan?"
"Mam?" Ze keek haar moeder afwachtend aan.
"Zullen we een massage nemen, dan een manicure, gevolgd door een masker die je huid er fris en fruitig doet uitzien met als toetje een haarverzorging?" stelde mevrouw Dedstee voor.
"Gepland vanaf het moment dat je wist dat we weggingen." constateerde Anouk.
"Klopt inderdaad." lachte ze. "Maar klinkt het goed?"
"Klinkt perfect."
Danny zei dat hij weer terug naar zijn post moest, groette en liep de hal weer in. Binnen tien minuten was hij weer terug. Hij legde een paar papieren op tafel.
"Hier staat waar jullie heen kunnen, hoeveel het kost, hoe je er komt en hoelaat alles is. Het zijn er niet zoveel, dit zijn gewoon de dichtsbijzijnde. Volgens mijn moeder is 'The Beautiful Legend' het beste. Zij zal het wel weten." legde Danny glimlachend uit.
"Wauw bedankt." zei mevrouw Dedstee. "Dat is erg lief."
"Zit wel goed." zei hij en hij verdween weer.
"Het is een lieve jongen zeg. Aardig, beleefd en vrolijk." merkte mevrouw Dedstee op en ze keek naar haar dochter die mijmerend de hal inkeek.
"Ja. Ja dat is hij zeker." zei ze.

Danny hield nauwlettend de eetzaal in de gaten terwijl hij gitaar speelde. Anouk kwam naar buiten lopen met haar ouders. In het voorbijgaan gooide ze ongemerkt een briefje naar hem toe.
'Als mijn vader vertrekt, wacht 30 seconden.
Ga dan naar mijn kamer.
Wil een kusje voordat ik wegga...'
Danny glimlachte en legde het briefje opgevouwen naast de computer. Weer keek hij nauwlettend de hal in, maar deze keer naar de gang die naar de kamers leidde. Meneer Dedstee vertrok en groette hem toen hij langsliep. Danny telde tot 30 en liep toen naar kamer 21. Hij klopte: Klopperdeklopklop.
Klopklop, was het antwoord en ze liet hem binnen. Ze begonnen meteen te zoenen, maar werden al snel gestoord door mevrouw Dedstee die op de kleur klopte en vroeg: "Anouk, ben je klaar?"
"Shit." zei Anouk en ze gebaarde dat Danny onder het bed moest gaan liggen.
"Even wachten mam." riep ze naar haar moeder. Toen er echt geen spoor meer van Danny was, deed ze de deur open. Die liep naar binnen.
"Zullen we naar 'The Beautiful Legend' gaan? Als mevrouw Maclay zegt dat het er goed is..." stelde haar moeder voor.
"Heeft dat alles inbegrepen wat je wilde doen?" grijnsde Anouk.
"Ja hoor. Anders doen we de rest bij de anderen toch?"
"Prima."
"Ben je klaar?"
"Ja hoor." zei Anouk en ze wees op haar tas. "Oh mam." zei ze alsof ze zich iets herinnerde wat ze was vergeten. "Ga jij vast een taxi aanhouden, ik moet nog iets pakken. Dan kunnen we zo gelijk weg. Dat beloof ik." zei Anouk. Haar moeder knikte, stond op, liep de kamer uit en sloot de deur achter zich. Danny kwam onder het bed vandaan.
"Dat scheelde niks." grijnsde hij. "Wat moet je nog doen dan?"
"Jou zoenen." fluisterde ze en ze gaf hem een paar kusjes op zijn mond. Toen stopte ze en zei zacht: "Ik moet naar m'n moeder Dan. Je moet me echt laten gaan nu."
"Oké oké..." zei Danny met tegenzin en hij zoende haar nog voor hij haar losliet. Ze grijnsde en deed de kamerdeur open. Ze stak haar hoofd naar buiten om te kijken of één van de moeders ergens rondliep. Ze wenkte Danny en samen verlieten ze de kamer.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.

Laatst gewijzigd op 26-03-2004 om 17:25.
Oud 27-03-2004, 13:45
Broccoli*
Avatar van Broccoli*
Broccoli* is offline
Ik vind het wel een grappig verhaal. Geen diepgaand verhaal met achterliggende gedachtes, maar gewoon een leuk "feel-good" verhaal.
Ik heb het met een glimlach op mijn gezicht gelezen.

(En een vervolgje??? Doe maar ;-) )
__________________
It takes disaster to learn a lesson.
Oud 27-03-2004, 19:42
Giovanna
Avatar van Giovanna
Giovanna is offline
Leuk hoor!
__________________
Weer terug van weggeweest.... | Alleen, eenzaam, waarom verlaat iedereen mij?
Oud 27-03-2004, 21:13
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik heb het ook met een glimlach op mijn gezicht geschreven.

Vervolg komt eraan, want ik heb nu nog maar klein stukje.

Komt snel
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 27-03-2004, 22:28
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Anouk en haar moeder stapten uit de taxi en stonden voor een groot gebouw. Boven de ingang die met een trapje naar binnen leidde hingen grote letters die samen 'The Beautiful Legend' vormden. Ze liepen het trapje op naar de receptie. Daar zat een jong meisje van ongeveer 20 jaar over een schrijfwerk gebogen. Ze keek op toen ze hen hoorde, stond meteen op en stak haar hand uit.
"Hallo, ik ben Linda." stelde ze zich voor. "Mevrouw Dedstee en Anouk?" vroeg ze meteen daarna.
"Uh, ja maar hoe weet u...?"
"Danny heeft net gebeld dat jullie eraan kwamen." lachte ze. "Zij zijn vrij bekend hier in de stad."
"Dat blijkt ja." grijnsde Anouk.
"Jullie willen alles doen he?" vroeg Linda terwijl ze op de computermonitor keek.
"Zo'n beetje wel ja."
"Volg mij maar."
"Ze liepen door de hal naar een glazen deur. Daardoorheen werd een andere balie zichtbaar. Er zaten een ongeveer 25 jarige man en vrouw een potje te dammen. Ze stopten meteen toen ze de mensen zagen. Ze stelden zichzelf voor als Trevor en Penelope.
"Ze willen een complete verzorging." zei Linda tegen hen en vervolgde tegen Anouk en mevrouw Dedstee: "Zeg maar tegen hun wat je wil en in welke volgorde. Ik moet weer terug."
Ze liep weer weg. Trevor stapte naar voren en gaf hen een schema en een pen.
"Als u erachter wilt zetten wat u wilt doen, regelen wij het verder en hoeft u alleen maar te genieten."
Terwijl mevrouw Dedstee en haar dochter het schema invulden, gingen Trevor en Penelope verder met hun potje dammen. Toen Anouk en haar moeder klaar waren met invullen, juichte Penelope luid: ze had gewonnen.
"Zometeen maak ik je in, wacht maar." grijnsde Trevor tegen haar en hij keek op het schema. "Massage. Wilt u vrouwelijke masseuses of mannelijke?" vroeg hij hen.
Ze keken elkaar aan.
"Vrouwen." zeiden ze beslist met een glimlach.
"Volg mij maar dames." zei hij en hij leidde hen door een andere glazen deur, die opgevolgd werd door een gang. Hij sloeg rechtsaf en deed een deur open. Ze stonden in een kleedkamer. Trevor liep naar een kast en stak de sleutel in het slot. Hij pakte er twee wegwerp-slipjes en twee handdoeken eruit en sloot hem weer netjes af. Hij reikte hen de spullen aan.
"Ja die moeten aan ja." lachte hij naar Anouk toen ze het wegwerp-slipje voor zich hield. "Als u klaar bent met omkleden kunt u via die deur naar binnen en alvast gaan liggen. Als u er klaar voor bent, kunt op op het knopje drukken wat aan de massagetafel zit."
"Hartstikke bedankt." zei mevrouw Dedstee en Trevor vertok weer. Ze kleedden zich snel om en na elkaar nog eens even hard te hebben uitgelachen om de belachelijke slipjes, sloegen hun handdoeken om hun schouders. Ze liepen door de deur en gingen liggen. De handdoeken gooiden ze naast zich neer. Mevrouw Dedstee drukte op het knopje. Binnen 10 seconden waren er twee vrouwen binnengekomen. Ze hadden een heleboel potjes en tubetjes bij zich.
"Bent u allergisch voor een bepaalde stof?" vroegen de vrouwen.
"Voor zover ik weet niet nee." lachte Anouk en ook haar moeder schudde haar hoofd.

De rest volgt snel, dit is tot nu toe alles.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.

Laatst gewijzigd op 28-03-2004 om 13:27.
Oud 27-03-2004, 22:49
Jenneke.*
Avatar van Jenneke.*
Jenneke.* is offline
Aangezien ik je al wat beter ken is dit verhaal meer voor me dan "zomaar een verhaaltje" en ik vind het ook leuk! Niet heel erg diepzinnig en psygisch maar gewoon leuk! Maar ik zou mezelf niet zijn als ik ff zou zeiken op de foutjes

Boven de ingang die met een trapje naar binnen leidde hingen grote letters aan de muur die 'The Beautiful Legend' spelden.

Persoonlijk zal ik hier eerder gaan voor: Boven de ingang die met een trapje naar binnen leidde hingen grote letters die samen 'The Beautiful Legend' vormden.

Verder zag ik nog een paar kleine fouten:
- Ze liepen door de hal naar een glazen door = ik weet dat je erg van engels houdt, maar ik zou toch voor 'deur' gaan
- Ja die mleten aan ja = ik zou voor 'moeten' gaan en misschien een 'ja' weglaten.
- druke = drukte

Aargh ik ben ook best wel evil door op de kleine foutjes te letten maar goed, kleine foutjes kunnen grote gevolgen hebben. Ofzo. Ik heb genoeg gezeken, ik zeg voor nu:
Ga door met schrijven! Ik wil vervolg!!
__________________
Zo. En dat is weer een genot voor het oog.
Oud 28-03-2004, 13:22
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
goh bedankt zeg.

Ja whatever, ik heb rare woordkeuze

Oeps! Soms pakt mijn laptop de letters niet, tis echt een oud klere ding, vandaar.

Als het nog kan, zal ik het veranderen, anders wel op mijn diskette!

Kuss vervolg komt snel!
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Ads door Google
Oud 28-03-2004, 13:27
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Gedaan!
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 28-03-2004, 13:37
Jenneke.*
Avatar van Jenneke.*
Jenneke.* is offline
Goedzow
__________________
Zo. En dat is weer een genot voor het oog.
Oud 28-03-2004, 13:45
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
*J'nke* schreef op 29-03-2004 @ 00:37:
Goedzow
bedankt
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 28-03-2004, 15:21
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Vervolg, alles wat ik tot nu toe heb. Leef je uit!


De vrouwen gingen aan het werk met verschillende olieën en maakten de spieren los.
"Die Danny is wel een leuke jongen hč." begon mevrouw Dedstee.
"Jazeker." zei Anouk en ze was al bang waar haar moeder heen wilde.
"Hebben jullie het trouwens nog naar je zin gehad gister in het zwembad?"
"Ja. Hij is superlief."
"De ideale vriend dus."
"Ja eigenlijk wel."
"En is ie dat ook?"
"Mam! Ik ken hem net één dag!"
"Nou, jullie zijn er anders al close genoeg voor. En trouwens, je kan je ogen niet van hem afhouden." lachte haar moeder en ze keek naar haar dochter. ANouk werd rood.
"Betrapt. Hoe kon je dat nou weten?"
"Moederinstinct."
"Stop that! Is heel hinderlijk!"
Mevrouw Dedstee lachte. "Maar is het nu dik aan tussen jullie?"
"Ja." glimlachte Anouk en ze vertelde alles wat er tot nu toe was gebeurd. "Maar dat moet je voor je houden hoor. Je hoort het niet eens te weten. En pap ook niet hoor." eindigde ze dringend.
"Ik beloof het."
"Gelukkig."
De masseuses meldden dat ze klaar waren en vertelden hen dat er zo twee andere mensen kwamen om de manicure te doen en alles gingen klaarzetten terwijl zij zich konden aankleden. De vrouwen gingen weg en Anouk en haar moeder verdwenen weer de kleedkamer in. Vliegensvlug kleedden ze zich weer aan en liepen de andere ruimte weer in. Daar zaten twee vrouwen te wachten. Ze zaten op een stoel aan een glazen tafeltje en tegenover hen stond nog een stoel. Anouk en mevrouw Dedstee gingen zitten. Naast de tafeltjes stonden karretjes met allerlei soorten nagellakjes, alle soorten en maten vijlen en flesjes met olieën.
Mevrouw Dedstee had al een paar kleuren uitgezocht, zag Anouk.
"Welke kleuren zou jij willen?" vroeg het meisje.
"Uhm, die knalroze vind ik wel mooi. Ja, die. Uhm, die lichtblauwe. De lichtgroene."
"Geen rood?" vroeg het meisje verbaasd.
"Rood is passé." lachte Anouk.
"Oh, oké." grinnikte het meisje.
"Doe nog maar de witte en die paarse."
"Nog in een volgorde?"
"Op mijn rechterhand wil ik graag de lichtgroene maar op mijn duim, de lichtblauwe op mijn wijsvinger, de knalroze op mijn middelvinger, paars op mijn ringvinger en wit op mijn pink." zei Anouk langzaam, terwijl het meisje het opschreef. "En op mijn rechterhand," vervolgde ze, "wil ik graag paars op m'n duim, knalroze op mijn wijsvinger, wit op mijn middelvinger, lichtblauw op mijn ringvinger en lichtgroen op m'n pink."
"Oké." zei het meisje toen ze het had genoteerd en ze begon met de behandelingen.

Ondertussen zat Danny aan de balie en schreef hij een brief.
'Lieve Kate,
Hoe gaat het nou daar? Het gaat hier geweldig.
Ik heb gister een meisje ontmoet. Ja hoor, het is dik aan. Ik weet niet hoe ik het doe, maar goed. O wacht. Ik weet het al. Ik ben gewoon onweerstaanbaar, haha!
Maar even zonder dollen, ik ben echt ontzettend verliefd. Maar er is een probleem. Ze gaat over twee weken alweer weg. Ik weet echt niet wat ik dan moet doen.
Ik mis je. Schrijf of bel me snel.
Heel veel liefs, Dan.'
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 29-03-2004, 10:59
Mira Dos Santos
Mira Dos Santos is offline
Leuk verhaal hoor!
__________________
You can't stop growing old...
Oud 29-03-2004, 16:29
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
bedankt.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 29-03-2004, 18:08
Slettelina *
Slettelina * is offline
Vervolg!!
__________________
New York City, Dance or die
Oud 31-03-2004, 21:25
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
rustig aan, komt komt. Ben inspriratieloos, vooral als ik denk dat dit nog niet eens 2 hele dagen zijn en aangezien ze 5 weken in de VS blijft...

Maar het komt. Soon.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 01-04-2004, 17:18
Alistar
Avatar van Alistar
Alistar is offline
Ik smacht naar meer
__________________
'Nee' heb je, 'ja' krijg je niet || Just smile and wave
Oud 01-04-2004, 18:55
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Fijn.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 01-04-2004, 18:57
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Oke komtie.


Hij vouwde de brief dicht, deed hem in de envelop en schreef het adres erop. Een meisje dat ook in het hotel werkte liep langs en Danny hield haar tegen.
"Mandy? Wil je even op de receptie letten? Het is maar voor vijf tot tien minuutjes. Even een brief naar het postkantoor brengen. Alsjeblieft?"
"Nou oké." gaf ze toe. Danny rende naar buiten, sprong in zijn auto en reed het kleine stadje in. Even later zette hij zijn auto aan de kant en liep het postkantoor in.
"Hey Dan!" riep een oude man achter de balie voor buitenlandse brieven. "Hoe gaatie?"
"Prima Jack, dank je!" zei Danny lachend en hij legde de brief op de balie.
"Weer naar Engeland? Jullie houden ook niet op hč? Weet je zeker dat Kate je vriendin niet is?" plaagde Jack.
"Heel zeker. Ik heb al een vriendin. Maar dat ben je nu alweer vergeten. Zorg je dat ie goed terecht komt?" vroeg Danny terwijl hij al richting uitgang liep.
"Altijd. Fijne dag nog!"
"Hetzelfde!" riep hij. Hij stapte in zijn auto en reed weg. Hij ging via een grote omweg terug, om nog even te kunnen genieten van zijn vrijheid en in de hoop Anouk nog te zien. Dat laatste ging echter niet op.
Eenmaal terug in het hotel ging hij meteen weer achter de balie van de receptie zitten en ging het meisje, Mandy, weer ergens anders aan het werk. Danny pakte zijn gitaar en stemde hem. Daarna sloeg hij een paar noten aan die hem wel bevielen en snel schreef hij de letters van de noten op. Zo maakte hij een heel nummer en bedacht er ook nog een tekst bij.
"I don't know what's happening, but you're all I think about and I can't get you out of my head. Some people say I'm in love with you. This might be true." zong hij. Toen het nummer uit was, hoorde hij mensen klappen. Zo ongeveer het halve hotel had zich in de lobby verzameld en naar hem geluisterd. Hij glimlachte verlegen en ging met een rood hoofd snel de mensen helpen die op hem stonden te wachten.
"Hey loverboy! Dat liedje verzin je net ter plekke hč?" riep zijn moeder die plotseling achter hem stond. Danny knikte. "En sinds Anouk hier is, ben je afwezig en zit je steeds vaker nummers te bedenken enzo. En nu heb je een liefdesliedje. Valt niet op hoor schat." grinnikte mevrouw Maclay en klopte hem op zijn schouder. "Geen zorgen." zei ze nog voordat ze wegliep. "Ze komt zo wel terug. Helemaal fris en fruitig voor jou." plaagde ze en ze ontweek nog net een brochure van het hotel die Danny lachend naar haar hoofd smeet. Ze raapte hem op en liep hoofdschuddend verder, met een glimlach op haar gezicht.

Met haar haren verzord tot in de puntjes, haar nagels schitterend in alle kleuren, een schone, verzorgde huid en losgemaakte spieren, liep Anouk de lobby in. Haar moeder liep meteen door naar haar kamer. Danny was nog steeds bezig met zijn liedje te zingen. Hij schrok op van Anouk die zei: "Alweer een nieuw nummer. Wauw. Je moet songwriter worden."
"Nee dank je. Ik vind het veel te leuk om het zelf te spelen en te zingen."
"Dat blijkt."
"Mijn moeder weet het van ons." zeiden ze allebei tegelijk. Ze keken elkaar aan en schoten in de lach.
"Bah, dat moederinstinct." grijnsde Danny.
"Inderdaad. Maar er zit een voordeel aan."
"En die is?"
"Nou hoeven we niet meer stiekem te doen." glimlachte ze en ze gaf hem een zoen over de balie heen. Hij glimlachte ook.
"Goed punt."
"Maar wat is dat voor liedje?" vroeg ze en ze sprong op de balie. Hij bloosde een beetje en zei: "Het is nog niet af. Je mag het nog niet zien..."
"Oh kom op. Het hele hotel mag het wel horen, maar ik niet. Gemeen." zei ze plagend verontwaardigd. Ze griste het uit zijn handen en las de tekst.
"Kijk van die noten begrijp ik geen drol, maar de tekst is wel heel mooi."
"Jij ook. En raad 'ns we m'n inspiratiebron is..." zei Danny met een lichte blos.
"Ach, da's lief." glimlachte ze en ze gaf hem een lange zoen. "Je moet vaker blozen. Het staat je geweldig." fluisterde ze daarna plagend in zijn oor. Hij grijnsde.
"Hey, niet kleffen hier." riep mevrouw Maclay lachend toen ze uit de lift stapte. De tieners keken op en grinnikten terug. Mevrouw Dedstee kwam net uit de gang van de kamers en botste bijna tegen mevrouw Maclay aan. Ze bedankte haar voor het aanraden van 'The Beautiful Legend' en de moeders raakten aan de praat terwijl ze de gang weer inliepen.
"Wat heb je de hele dag gedaan, behalve mij ontzettend gemist en dat liedje geschreven?" vroeg Anouk.
"Ach, beetje rondgehangen, een brief verstuurd en mijn tas gepakt."
"Tas gepakt? Voor wat?"
"Ik moet maandag weer naar school en ik moet morgen trainen."
"Trainen waarvoor?"
"Cheerleading." mompelde Danny met een lichte blos op zijn wangen.
"Gaaf. Mag ik mee?"
"Van mij wel, tuurlijk."
"Waarom moest je nou zo blozend mompelen dan?" grijnsde Anouk vragend.
"Omdat de meeste mensen dat voor meiden vinden. Dalijk denk je nog dat ik homo ben."
"Dus de geaardheid van iemand hangt af van zijn hobby's? Wat een onzin. En naast het feit dat ik niks tegen homo's heb, zou jij geen relatie met mij zijn begonnen. Toch?" merkte ze op. "Maar uhm, kan jij een flikflak?" vroeg ze daarna. Hij knikte, klom over de balie en deed het. Anouk gebaarde hem opzij te gaan en deed een flikflak met achterwaartse salto waarna ze hem triomfantelijk aankeek.
"Waar heb je dat geleerd?" vroeg Danny onder de indruk.
"Turnen. Gymnastiek. Dat soort dingen."
"Misschien mag je wel meedoen morgen."
"Gezellig." zei ze en ze maakte een brug vanuit staande positie en kon zonder hulp weer overeind komen. Danny keek haar grinnikend aan. "Uitslover." lachte hij.



Ja, ik weet dat in de brief 'Lieve Katie' staat, maar zo noemt Danny haar, oke Je weet wel, koosnaampje (als dat zo heet ) Ze heet dus Kate!!!
En ik weet dat een loverboy iemand is die zijn vriendin een hoer maakt, maar dit is gewoon een naamje...je weet wel
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.

Laatst gewijzigd op 01-04-2004 om 19:00.
Oud 02-04-2004, 12:54
Surjirro
Avatar van Surjirro
Surjirro is offline
Heerlijk om lekker te lezen. Geen hoogstaand literair werkje en af en toe denk ik wel eens iets waarvan ik denk, hmm zou dat ook echt zo gebeuren?

Maar verder zou ik vooral hiermee doorgaan want ik wacht zeker op het vervolg!
__________________
Liever kwijt zijn waar je echt van houdt dan iets houden wat je toch niet mist | Jirro-Family ♥
Oud 02-04-2004, 16:25
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Hmmm, ik vind het een beetje matig. Ik vind de vervolg niet lekker op elkaar aansluiten en je verandert ook steeds van perspectief. Dat is nogal verwarrend.

Citaat:
Ja, ik weet dat in de brief 'Lieve Katie' staat, maar zo noemt Danny haar, oke Je weet wel, koosnaampje (als dat zo heet ) Ze heet dus Kate!!!
En ik weet dat een loverboy iemand is die zijn vriendin een hoer maakt, maar dit is gewoon een naamje...je weet wel.
Waarom zet je dat steeds onder je vervolg, zo'n uitleg over je verhaal? Als het goed is is dat helemaal niet nodig. Als je een goed verhaal schrijft is daar geen toelichting voor nodig. Dit is dus eigenlijk een teken dat je verhaal niet compleet is. Ik neem aan dat als je al deze vervolgen achter elkaar zet, dat je daar niet die "toelichtingen" tussen zet.

Maar ja, het verhaal opzich is redelijk en ik vind echt bijna geen spellingsfouten en grammaticalefouten.
Oud 02-04-2004, 17:25
Endomychus
Avatar van Endomychus
Endomychus is offline
Stuiver roman. Totaal niet diepgaand. zo'n boekje wat je in een avond uitleest en dan niet meer kan herinneren.
maar: Wat je met plezier uitleest (en enige ergernis... )
__________________
waarom staat daar een banner met het hoofd van Boris wil je dat ik hier niet meer kom ofzo
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:24.