Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-07-2009, 12:49
anjali
anjali is offline
Ik heb vanochtend zo rond tien uur mijn oren laten uitspuiten. Aan de linkerkant is alles prima, maar aan de rechterkant voelt het nog steeds dicht/verstopt aan, maar dat is nog niet eens het ergste elke keer dat ik een beweging maak met mijn hoofd dus bijvoorbeeld snel naar beneden kijk en dan weer omhoog hoor ik een soort van geritsel in mijn rechteroor. Net alsof er iemand met papier zit te kraken...

Weet iemand of dit normaal is en later nog weg zal gaan of moet ik weer terug naar de huisarts?
Met citaat reageren
Oud 27-07-2009, 12:52
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Ik heb een maand terug voor het eerst mijn oren laten uitspuiten. Bij mij gingen mijn oren toen ook niet open. Ik bleek met een oorontsteking te kampen.
Ik kreeg toen in ieder geval de tip (ik zei meteen dat mijn oren nog niet open waren), om neusspray te gebruiken. Zo gaan de oren misschien van binnenuit open. Als er na een week nog geen verbetering is, even teruggaan.
Maar ja, pas op, want ik kreeg in die week ook echt helse oorpijn
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Met citaat reageren
Oud 27-07-2009, 12:54
anjali
anjali is offline
Citaat:
Ik heb een maand terug voor het eerst mijn oren laten uitspuiten. Bij mij gingen mijn oren toen ook niet open. Ik bleek met een oorontsteking te kampen.
Ik kreeg toen in ieder geval de tip (ik zei meteen dat mijn oren nog niet open waren), om neusspray te gebruiken. Zo gaan de oren misschien van binnenuit open. Als er na een week nog geen verbetering is, even teruggaan.
Maar ja, pas op, want ik kreeg in die week ook echt helse oorpijn
tja dat mijn rechteroor nog een beetje dichtzit vindt ik niet erg, maar dat ritselend geluid vindt ik eng ik durf niet meer snel met mijn hoofd te bewegen...

ik ga maar eens met slaolie druppelen en als dat niet helpt bel ik morgen de huisarts
Met citaat reageren
Oud 27-07-2009, 12:55
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
tja dat mijn rechteroor nog een beetje dichtzit vindt ik niet erg, maar dat ritselend geluid vindt ik eng ik durf niet meer snel met mijn hoofd te bewegen...

ik ga maar eens met slaolie druppelen en als dat niet helpt bel ik morgen de huisarts
Dat zal wel komen omdat er nu water in je oor zit van het uitspoelen. Heb je dat nooit na een douche?
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Met citaat reageren
Oud 27-07-2009, 13:02
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
tja dat mijn rechteroor nog een beetje dichtzit vindt ik niet erg, maar dat ritselend geluid vindt ik eng ik durf niet meer snel met mijn hoofd te bewegen...

ik ga maar eens met slaolie druppelen en als dat niet helpt bel ik morgen de huisarts
dat is gewoon wat water in je (binnen)oor. even met je hoofd op z'n kant zitten en een beetje schudden etc. tot het eruit loopt.

niet na het uitspuiten meteen weer met olie gaan zitten kutten hoor, nergens voor nodig
Met citaat reageren
Oud 27-07-2009, 13:03
anjali
anjali is offline
Citaat:
Dat zal wel komen omdat er nu water in je oor zit van het uitspoelen. Heb je dat nooit na een douche?
nee, maar ik ontwijk ook altijd water onder de douche (zorg ervoor dat het nooit in mijn oren komt)

maar als er nog water in zit van het uitspoelen is dat wel erg lang het is nu al 14:00 uur en ik heb het zo rond tien uur laten uitspoelen dus het zou nu toch al normaal moeten zijn
Met citaat reageren
Oud 27-07-2009, 13:03
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Nee hoor, dat kan er best nog een paar uurtjes in blijven zitten.
Vannacht op dat oor gaan liggen met slapen, dan zal het door het draaien in je slaap er vanzelf wel uitgaan, denk ik.
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Met citaat reageren
Oud 27-07-2009, 13:05
anjali
anjali is offline
Citaat:
dat is gewoon wat water in je (binnen)oor. even met je hoofd op z'n kant zitten en een beetje schudden etc. tot het eruit loopt.

niet na het uitspuiten meteen weer met olie gaan zitten kutten hoor, nergens voor nodig
dat schudden probeer ik dus...helpt niets...kan het zijn dat er water vastzit ofzo?

ik had trouwens voor het uitspuiten niets met olie gedaan hoor....dus niet gedruppeld etc...misschien dat het helpt als ik het nu even met olie probeer?? dat dan het water misschien meegaat....
Met citaat reageren
Oud 27-07-2009, 13:07
anjali
anjali is offline
Citaat:
Nee hoor, dat kan er best nog een paar uurtjes in blijven zitten.
Vannacht op dat oor gaan liggen met slapen, dan zal het door het draaien in je slaap er vanzelf wel uitgaan, denk ik.
ik hoop het maar. Ik laat vrij regelmatig uitspuiten, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt...het lijkt als ik heel snel naar beneden kijk net alsof er iemand met papier zit te spelen in mijn oor...maar als ik nu rechtop kijk is er niets aan de hand en als ik mijn hoofd rustig beweeg ook niet
Met citaat reageren
Oud 27-07-2009, 13:13
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
ik hoop het maar. Ik laat vrij regelmatig uitspuiten, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt...het lijkt als ik heel snel naar beneden kijk net alsof er iemand met papier zit te spelen in mijn oor...maar als ik nu rechtop kijk is er niets aan de hand en als ik mijn hoofd rustig beweeg ook niet
Nee, dat is vrij normaal. Wacht het een paar dagen af, dat water moet een weg naar buiten zoeken. Ik zou in ieder geval nu niet met slaolie gaan druppelen. Je oren zijn redelijk gevoelig na het uitspuiten, je moet ze gewoon even met rust laten.
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Met citaat reageren
Oud 27-07-2009, 13:16
anjali
anjali is offline
Citaat:
Nee, dat is vrij normaal. Wacht het een paar dagen af, dat water moet een weg naar buiten zoeken. Ik zou in ieder geval nu niet met slaolie gaan druppelen. Je oren zijn redelijk gevoelig na het uitspuiten, je moet ze gewoon even met rust laten.
nou ja goed het is toch vakantie dus ik zal het gewoon vandaag volhouden, maar als het morgen niet beter is ga ik toch kijken of slaolie helpt en zo niet dan weer naar de huisarts...
Met citaat reageren
Oud 27-07-2009, 13:19
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
nou ja goed het is toch vakantie dus ik zal het gewoon vandaag volhouden, maar als het morgen niet beter is ga ik toch kijken of slaolie helpt en zo niet dan weer naar de huisarts...
Nou ja, je maakt er meer van dan dat het is, denk ik, maar dat moet je zelf maar weten.
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Met citaat reageren
Oud 27-07-2009, 13:21
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Als je naar het zwembad gaat en je gaat onder water, dan moet je daarna je oren even legen. Doe je dat niet, dan krijg je wat jij nu hebt, dat geritsel. Het is irritant en houdt meestal 1 dagje stand ofzo.
Nadien nog je oren schuin houden heeft geen zin, het zit er al.

Ik vermoed dat het bij jou inderdaad hetzelfde is. Echt niks ergs aan en ik zou al helemaal niet zelf gaan knoeien met huis-, tuin- en keukenmiddeltjes. Wacht nou maar een dagje af.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2009, 13:26
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Gewoon op die kant gaan slapen, dan voel je op een gegeven moment een geplop en dan voel je een klein beetje water er nog uitlopen. Dan niet meteen op je andere zij gaan liggen, dan loopt het weer terug. Daarna heb je er geen last meer van.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 27-07-2009, 13:30
anjali
anjali is offline
Citaat:
Als je naar het zwembad gaat en je gaat onder water, dan moet je daarna je oren even legen. Doe je dat niet, dan krijg je wat jij nu hebt, dat geritsel. Het is irritant en houdt meestal 1 dagje stand ofzo.
Nadien nog je oren schuin houden heeft geen zin, het zit er al.

Ik vermoed dat het bij jou inderdaad hetzelfde is. Echt niks ergs aan en ik zou al helemaal niet zelf gaan knoeien met huis-, tuin- en keukenmiddeltjes. Wacht nou maar een dagje af.
ik zal het idd gewoon een dagje aankijken zolang ik niet teveel bewegingen maak enz hoor ik geen geritsel dus...tijdens het uitspuiten is er volgens mij ook niets misgegaan...deed totaal geen zeer en volgens mij was de huisarts vrij voorzichtig

het kan natuurlijk ook komen doordat mijn oren gewoon droog zijn....heb er nooit met slaolie in gespoten en zoals ik al eerder schreef ik ontwijk water in mijn oren normaliter dus misschien dat er daardoor water is blijven hangen
Met citaat reageren
Oud 27-07-2009, 13:32
anjali
anjali is offline
Citaat:
Gewoon op die kant gaan slapen, dan voel je op een gegeven moment een geplop en dan voel je een klein beetje water er nog uitlopen. Dan niet meteen op je andere zij gaan liggen, dan loopt het weer terug. Daarna heb je er geen last meer van.
zal het proberen
Met citaat reageren
Oud 27-07-2009, 14:43
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Nadien nog je oren schuin houden heeft geen zin, het zit er al.
jawel hoor. vaak loopt het water dan vrij snel uit je oor en is het over.




olie druppelen vóór je je oren uit laat spuiten wordt soms geadviseerd (daar komen ze nu alleen deels op terug) omdat het oorsmeer goed kan oplossen in olie. wat jij (anjali) hebt is wat water in je oor. het slaat dus nergens op om nu olie in je oor te gaan doen. na het uitspuiten zijn je oren even helemaal ontdaan van het oorsmeer, hun natuurlijke beschermlaag. als je er dan allerlei middeltjes in gaat gooien, is dat ook niet goed.

wees nou maar gewoon geduldig, het gaat wel over en is echt niet ernstig.

een beetje rustig klaren terwijl je je hoofd kantelt (wel de goede kant op ) wil ook nog weleens helpen.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2009, 15:51
anjali
anjali is offline
het is er nog steeds maar ik wacht gewoon af
Met citaat reageren
Oud 27-07-2009, 16:34
DePraatjesmaker
DePraatjesmaker is offline
Ik al sinds mijn geboorte last van mijn oren, zo vaak naar de huisarts geweest, 3X trommelvlies door laten prikken om de druk weg te halen, maar de laatste tijd heb ik er geen last meer van. Ik heb ook hetzelfde probleem als jij gehad. Heeft de dokter gekeken of je oorontsteking had? Zo nee, probeer dan het volgende:

1) Knijp je neus dicht,
2) Probeer druk te zetten (doe net alsof je niest)
3) Misschien plopt ie dan open.

Dit werkt vaak bij mij.
Maar bij mij ploppen ze zowieso al, iedere keer als ik slik. Waarschijnlijk is dit niet het geval bij jou, want dan zou je dat echt op moeten merken.

Succes ermee
Met citaat reageren
Oud 27-07-2009, 16:49
anjali
anjali is offline
Citaat:
Ik al sinds mijn geboorte last van mijn oren, zo vaak naar de huisarts geweest, 3X trommelvlies door laten prikken om de druk weg te halen, maar de laatste tijd heb ik er geen last meer van. Ik heb ook hetzelfde probleem als jij gehad. Heeft de dokter gekeken of je oorontsteking had? Zo nee, probeer dan het volgende:

1) Knijp je neus dicht,
2) Probeer druk te zetten (doe net alsof je niest)
3) Misschien plopt ie dan open.

Dit werkt vaak bij mij.
Maar bij mij ploppen ze zowieso al, iedere keer als ik slik. Waarschijnlijk is dit niet het geval bij jou, want dan zou je dat echt op moeten merken.

Succes ermee
bedankt voor je reactie!

volgens mij zit hij nu minder dicht, en ik probeer niet meer op dat ritselgeluid te letten en ik denk dat het over is.......maar dat laatste weet ik niet zo zeker, want ik wil het niet expres gaan opwekken.

trouwens wat ik me afvraag....hoe kan jij rustig eten als je telkens je oren hoort ploppen?
Met citaat reageren
Oud 27-07-2009, 17:25
anjali
anjali is offline
het zit er nog steeds

ik begin nu wel bezorgd te raken dit is geen tinnitus geluid, maar het lijkt net alsof er iets verschuift in mijn oor als ik mijn hoofd beweeg
Met citaat reageren
Oud 27-07-2009, 17:32
janosch
janosch is offline
Ja joh er zit gewoon water in je oor waarschijnlijk. Hoef je niet bang voor te zijn. Ik heb ook 2x mijn oren moeten laten uitspuiten en nu ga ik gewoon douchen zonder ergens bang voor te zijn. Je moet voortaan niet meer met wattenstaafjes dat spul eruit halen maar met je vingers (met een zakdoek eroverheen! ) dat doe ik altijd en heb er al heel tijd geen last meer van. Dus probeer nu met je hand als zuignap het water eruit te halen en ga weer terug als het echt heel vervelend wordt en daarna zal het wel goed komen denk ik.
En slaap op 1 kant dan is het water er de volgende morgen vaak ook weer uit. En als je gaat zwemmen misschien oordopjes?
Met citaat reageren
Oud 28-07-2009, 10:05
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
het zit er nog steeds

ik begin nu wel bezorgd te raken dit is geen tinnitus geluid, maar het lijkt net alsof er iets verschuift in mijn oor als ik mijn hoofd beweeg
Je maakt je naar mijn mening echt véél te druk.
Hoe is het na een nachtje slapen?
Is het water eruit?
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Met citaat reageren
Oud 28-07-2009, 11:16
Verwijderd
Citaat:
het zit er nog steeds

ik begin nu wel bezorgd te raken dit is geen tinnitus geluid, maar het lijkt net alsof er iets verschuift in mijn oor als ik mijn hoofd beweeg
Dat water in je oor beweegt als jij je beweegt, en aangezien het in je oor zit, hoor je dat heel duidelijk. Niets ernstigs hoor, 't is gewoon vocht. Tijdje op dat oor liggen zal wel helpen, of anders je hoofd een tijdje schuin houden (bv. op de bank gaan liggen of handstand tegen de muur maken ). Neusspray kan ook helpen, of anders eens proberen je neus te snuiten of te gapen, kunnen ze ook van open springen.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2009, 11:46
anjali
anjali is offline
Citaat:
Dat water in je oor beweegt als jij je beweegt, en aangezien het in je oor zit, hoor je dat heel duidelijk. Niets ernstigs hoor, 't is gewoon vocht. Tijdje op dat oor liggen zal wel helpen, of anders je hoofd een tijdje schuin houden (bv. op de bank gaan liggen of handstand tegen de muur maken ). Neusspray kan ook helpen, of anders eens proberen je neus te snuiten of te gapen, kunnen ze ook van open springen.
KLOPT!

Bedankt allemaal het is over!!!
Met citaat reageren
Oud 28-07-2009, 13:06
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Ja dat is echt stom, dan houd je je oor horizontaal en dan ineens is het alsof de waterspanning breekt en je oor leegstroomt.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 28-07-2009, 13:28
Rationeel
Rationeel is offline
en dat kietelt!
Met citaat reageren
Oud 28-07-2009, 19:10
Verwijderd
Citaat:
en dat kietelt!
Met citaat reageren
Oud 28-07-2009, 20:04
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik vond dat altijd wel een lekker gevoel
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 29-07-2009, 00:14
anjali
anjali is offline
Citaat:
Ik vond dat altijd wel een lekker gevoel
hoe kan je dat lekker vinden ik dacht dat dat geluid nooit meer weg zou gaan
Met citaat reageren
Oud 29-07-2009, 00:25
SacredRose
Avatar van SacredRose
SacredRose is offline
ik denk dat je haar verkeerd begrijpt.
ze hadden het over het gevoel als het water uit je oor loopt. niet het gevoel dat het erin zit en het geluid
__________________
|| wees lief tegen mijn spelfouten of ze vallen je aan || [QUOTE=spawn again;31169639]Ja hij wil daten, ik wil je gewoon beffen. (y)[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 29-07-2009, 14:14
Verwijderd
Dat water is dan altijd een beetje warm en het gevoel van het openploppen is idd wel lekker Ik vond het altijd leuk als m'n oren na het zwemmen dicht zaten, dan kon ik me altijd verheugen op het geplop
Met citaat reageren
Oud 29-07-2009, 17:26
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
ik denk dat je haar verkeerd begrijpt.
ze hadden het over het gevoel als het water uit je oor loopt. niet het gevoel dat het erin zit en het geluid
Idd
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 29-07-2009, 17:31
anjali
anjali is offline
Citaat:
Idd
hmmmm ik vind alles met oren eng sinds ik lichte tinnitus heb...maar goed veel slapen en gezond eten helpt prima
Met citaat reageren
Oud 01-08-2009, 20:02
DiepDenker
DiepDenker is offline
Citaat:
hmmmm ik vind alles met oren eng sinds ik lichte tinnitus heb...maar goed veel slapen en gezond eten helpt prima
mijn oma heeft ook tinnitus (spel je dat zo?) en nu is ze naar het audiologisch centrum geweest en daar hadden ze iets over iemand die op iets was gepromoveerd: als je oren niet genoeg geluidsprikkels krijgen, gaan je hersens zelf geluiden maken. de oorzaak van tinnitus
Met citaat reageren
Oud 01-08-2009, 21:39
anjali
anjali is offline
Citaat:
mijn oma heeft ook tinnitus (spel je dat zo?) en nu is ze naar het audiologisch centrum geweest en daar hadden ze iets over iemand die op iets was gepromoveerd: als je oren niet genoeg geluidsprikkels krijgen, gaan je hersens zelf geluiden maken. de oorzaak van tinnitus
tja maar dan hoor je toch altijd die geluiden te horen . ik had er zo'n drie maandjes terug twee weken echt heel erg last van het hield gewoon niet op daarna is het weggetrokken....ik hoor nu laten we zeggen ongeveer 1 uurtje per week nog van die geluidjes dus eigenlijk totaal geen last meer....vandaar dat ik het lichte tinnitus noem....nu is alles gewoon normaal op dit moment

ik dacht eerst dat het door gehoorbeschadiging komt....maar nu heb ik het gevoel dat het met doorbloeding/bloedarmoede/hoge bloeddruk te maken heeft, want ik hoor het altijd zo'n 5/10 minuutjes nadat ik uit de hete douche kom

heb het trouwens vorige week tegen de dokter vertelt en die zegt dat als ik het toch nauwelijks meer heb dat het dan niets ernstigs is

Wel misschien wat tips voor je oma, want ik had in die twee weken wel enigszins geleerd hoe je ermee om kunt gaan (maar dat is afhankelijk van hoe hard de tinnitus is bij mij viel dat wel mee):

-Altijd voor het slapengaan op je rug liggen met je hoofd op het kussen en als je door de geluiden niet in slaap kunt komen probeer een boek te lezen...werkte bij mij perfect! ik raakte er ontspannen van en door het lezen worden je ogen moe dus je valt makkelijk in slaap + het beste door dit te doen trekt de tinnitus weg dus je kan rustig slapen

-Leren geen radio's aan te zetten om het geluid te overstemmen! ik las dat ook hier op het forum dat veel leden dat doen...maar ik heb dat echt niet gedaan gewoon eraan leren wennen

-Gezond eten veel drinken voldoende beweging

-Niet stressen

Het punt is eigenlijk gewoon dat je de hersenactiviteit moet stoppen en dat kan alleen door te ontspannen...misschien dat ik er daarom nu ook geen last meer van. heb Zo zat ik gisteren voor de tv een film te kijken en toen begon het ineens te ruisen dus ik gelijk naar achter met mijn hoofd steunen op de bank en het trok meteen weer weg
Met citaat reageren
Oud 01-08-2009, 21:50
janosch
janosch is offline
Ik moet nu steeds vroeg naar bed en heb van die melatoninepilletjes, bevalt echt supergoed. Ik heb nooit beter geslapen normaal word ik altijd een paar keer wakker gedurende de nacht. Dat helpt dan niet tegen het geluid, maar je kan er mss wel beter en sneller door in slaap vallen. (kan je gewoon bij drogist kopen)
Met citaat reageren
Oud 01-08-2009, 21:53
anjali
anjali is offline
Citaat:
Ik moet nu steeds vroeg naar bed en heb van die melatoninepilletjes, bevalt echt supergoed. Ik heb nooit beter geslapen normaal word ik altijd een paar keer wakker gedurende de nacht. Dat helpt dan niet tegen het geluid, maar je kan er mss wel beter en sneller door in slaap vallen. (kan je gewoon bij drogist kopen)
heb jij ook tinnitus? ik heb eigenlijk geen last meer van dat geluid nu is het er niet en als het al komt is het vrij zacht....dus heb geen pillen nodig gelukkig! maarrre drie maanden terug was het echt een hel, desondanks kon ik wel goed slapen
Met citaat reageren
Oud 01-08-2009, 22:12
janosch
janosch is offline
Citaat:
heb jij ook tinnitus? ik heb eigenlijk geen last meer van dat geluid nu is het er niet en als het al komt is het vrij zacht....dus heb geen pillen nodig gelukkig! maarrre drie maanden terug was het echt een hel, desondanks kon ik wel goed slapen
Nee niet dat ik weet, maar ik slaap wel slecht over het algemeen.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2009, 00:21
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Jemig wat ben jij een stresskonijn zeg.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 02-08-2009, 10:30
Rationeel
Rationeel is offline
ik zie pas dat je dezelfde bent van het voetschimmeltopic

veel kwaaltjes hangen nauw samen met stress, misschien moet je je eens proberen wat minder druk te maken over dit soort kleine @#$@!%!#-dingetjes. wat nou als je straks écht iets onder de leden krijgt? volgens mij draai je dan compleet door van spanning...

EDIT: oe, ik zie net dat het hotelbeddentopic ook van jou is. je denkt echt té veel na over bepaalde dingen

Laatst gewijzigd op 02-08-2009 om 10:43.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2009, 16:53
janosch
janosch is offline
Smetvrees
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Wat saai zeg #1676
Martiño
501 25-07-2012 14:23
De Kantine Control vee
Verwijderd
90 04-02-2009 18:24
Lichaam & Gezondheid Oren schoonmaken
Konijn
27 15-02-2007 22:11
Lichaam & Gezondheid Hoofdluis
Cherry Springs
40 07-11-2005 18:11
Verhalen & Gedichten Tik
niña
2 23-01-2004 16:11
Lifestyle naar de gokhal
tjaptjoy
8 30-11-2002 18:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:54.