Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-12-2009, 20:54
CallisR
CallisR is offline
post verwijderd.

Laatst gewijzigd op 05-01-2010 om 11:30.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-12-2009, 21:40
CallisR
CallisR is offline
Pls IEMAND?

Met citaat reageren
Oud 24-12-2009, 20:07
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Ik waag een poging
Citaat:
Wordt Gehoorschade ook jouw blokkade?

“Een 29-jarige jongeman stapt uit het leven vanwege zijn onverdraaglijke gehoorbeschadiging in de vorm van Tinnitus en Hypercausis.”

Deze jongen luisterde vanaf jongs af aan dag en nacht naar harde muziek via zijn discman of mp3 speler.
van jongs af aan

Citaat:
Hierdoor heeft hij zijn oren zodanig beschadigd dat hij Tinnitus ook wel de zogenoemde T en Hypercausis opgelopen heeft.
Zijn hele leven werd beïnvloed door zijn gehoorbeschadigingen, daarom besloot hij er een einde aan te maken.
er een eind aan te maken.
Citaat:
Tinnitus is een geluid dat in je hoofd zit, het word ook wel oorsuizen genoemd. Vaak word de T waargenomen in de vorm van een piep, ruis of brom.
Bij Hypercausis zijn de oren overgevoelig, elk geluid die je waarneemt
elk geluid dat je waarneemt
Citaat:
doet pijn aan de oren. Zelfs het openmaken van een zak chips word ervaren als een orkest in de oren.
mp3- spelers zouden moeten worden begrensd tot een bepaald aantal decibel zodat gehoorbeschadigingen zoals deze kunnen worden voorkomen.

Er zijn verschillende redenen, waarom mp3 spelers begrensd moeten worden.

Ten eerste loopt op dit moment twee derde van de jongeren risico op serieuze gehoorbeschadigingen. Dat is gebleken uit een onderzoek van het Britse doveninstituut dat onlangs verscheen.
als al die jongeren dezelfde klachten krijgen als de jongen in het bovenstaande kranten artikel, dan zie ik een zwaar treurig Nederland in de toekomst, en dat allemaal door een zo klein iets.
en dat allemaal door iets zo klein. (eventueel; iets zo schijnbaar onbelangrijk)

Citaat:
Ten tweede als je eenmaal de beschadigingen hebt opgelopen is de kans dat de klachten verdwijnen heel erg klein. Er zijn ook nog geen medische oplossingen voor gehoorbeschadigingen. Je moet er dus mee leren leven, en dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan. De meeste T- patiënten hebben veel last van hoofdpijn, slapeloosheid en depressiviteit die ook weer leiden tot sociale problemen.

Daarnaast is de begrenzing niet alleen voor eigenbelang nuttig
niet alleen nuttig voor het eigen belang,

Citaat:
ook in het verkeer vinden een hoop ongelukken plaats doordat mensen niks horen door te hard staande mp3 spelers.
Loopt niet lekker ik suggereer: "luide mp3-spelers" o.i.d.
Citaat:
Vooral het aantal ongelukken met fietsers is na de komst van de mp3 speler behoorlijk toegenomen.
Blijkt waaruit?
Citaat:
Tot slot kunnen ook mp3 spelers die te hard staan in openbare ruimtes
ruimten
Citaat:
zoals in het openbare vervoer vervelend zijn. Iedereen kan dan namelijk mee ‘genieten’
'meegenieten'

Citaat:
van de muziek van iemand anders. Jaarlijks ontstaan er honderden van zulke situaties, als mensen er dan wat van zeggen krijgen ze vaak een grote mond terug en loopt het uit tot een vechtpartij.
loopt het uit op een vechtpartij

Citaat:
En alweer is de begrenzing een ideale oplossing.
Er zijn ook mensen die vinden dat een begrenzing onzin is. Ze vinden dat consumenten ook zelf de mp3 spelers zachter kunnen zetten. Dat blijkt niet te werken, want uit onderzoek is gebleken dat 18 van de 20
18 van de 20 mensen
Citaat:
niks van de klachten af weet, en maar 2 van de 20 consumenten wel de waarschuwingen op bijv. de verpakkingen van de mp3 speler lezen.

Ikzelf kreeg dit jaar voor het eerst in mijn leven te maken met gehoorbeschadiging,
Ik kreeg zelf dit jaar ...
Citaat:
ik kreeg hier last van na een festival in Rotterdam. Ik liep 3 weken lang met een piep in me oren,
in mijn oren,
Citaat:
die gelukkig per week af nam. nu heb ik alleen nog maar een ruis, die mij ook behoorlijk irriteert.
Op dat moment stond ik er pas bij stil hoe belangrijk en gevoelig je oren zijn. Als ik meer had geweten van de gevolgen van gehoorbeschadiging was ik veel voorzichtiger geweest met mijn oren, dat is [s]al[s] nu te laat. Nu heb ik speciale dopjes gekocht met demping voor harde muziek, ook denk ik nu vaker aan het volume van mijn muziek. Ik zou zeggen: “laat maar komen die begrenzingen”.



Ik zou trouwens beginnen met het laatste stuk.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 02-01-2010 om 16:46.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2009, 10:32
CallisR
CallisR is offline
thanks voor de reactie!

dat beginne met mijn voorbeeld is idd wel een goed idee.
maar zal ik dan ook nog het verhal van die jongenn vertellen?

Iemand anders nog?

gr. Ruben
Met citaat reageren
Oud 31-12-2009, 10:56
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Wat de titel betreft: achter word moet nog een t.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 02-01-2010, 16:47
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
thanks voor de reactie!

dat beginne met mijn voorbeeld is idd wel een goed idee.
maar zal ik dan ook nog het verhal van die jongenn vertellen?
na
Citaat:
Tinnitus is een geluid dat in je hoofd zit, het word ook wel oorsuizen genoemd. Vaak word de T waargenomen in de vorm van een piep, ruis of brom.
kan je in principe wel dieper op die jongen ingaan.


Citaat:
Iemand anders nog?

gr. Ruben
ik heb nog enkele dingen toegevoegd bij de vorige post.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 20-01-2010, 08:44
surimeid
Avatar van surimeid
surimeid is offline
...
__________________
You're everything I thought you never where and nothing like I thought you could have been.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Betoog - Nederlands
ajacied4lf
5 19-03-2010 15:49
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Nederlands betoog rechten, inleiding
turtlez
1 13-02-2008 18:41
Eindexamens 2007 Hoe sta je ervoor?
Verwijderd
235 16-05-2007 22:30
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap rookverbod in de trein
liefblondje85
348 10-11-2003 13:51
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen [Nederlands] betoog
Angel Of Faith
2 21-04-2003 17:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:00.