Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-02-2013, 20:11
Saartje2
Saartje2 is offline
Beste iedereen,

Na aanleiding van de televisie-uitzending over pesten van gisteren en de indrukwekkende en hartverscheurende documentaire Bully ben ik bij mezelf gaan nadenken wat ik zou kunnen betekenen voor kinderen van mijn school. Over een paar maanden doe ik eindexamen en ik zou in die korte tijd dat ik hier nog op school zit iets willen doen. Zelf heb ik hier een geweldige tijd gehad en dat gun ik anderen ook zo! Ik merk gelukkig geen concrete gevallen van pesten op (wat natuurlijk niet wil zeggen dat het niet gebeurt), maar er is wel iets anders dat mij raakt: een brugklasser die in zijn eentje op de trap zit tijdens de pauze. En niet voor één dagje, maar elke pauze zie ik dat jochie daar zijn boterham opeten. Ik probeer altijd even zijn blik te vangen als ik langs loop, en te glimlachen. Maar ik zou zo graag iets meer willen doen. Hem betrekken bij een klein project bijvoorbeeld. Ik vind het bijna jammer dat ik mijn profielwerkstuk al ingeleverd heb, anders had ik iets kunnen bedenken waarbij hij mij had kunnen helpen. Ik zou natuurlijk ook gewoon een keertje naast hem kunnen gaan zitten om een praatje te maken, maar ik wil voorkomen dat ik het feit dat hij zo alleen zit daarmee nog meer benadruk. Misschien ziet hij mij wel als één van die enge zesdeklassers.. Hebben jullie ideeën wat ik zou kunnen doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-02-2013, 20:19
Verwijderd
Citaat:
Beste iedereen,
Hoi!

Citaat:
Na aanleiding van de televisie-uitzending over pesten van gisteren en de indrukwekkende en hartverscheurende documentaire Bully ben ik bij mezelf gaan nadenken wat ik zou kunnen betekenen voor kinderen van mijn school. Over een paar maanden doe ik eindexamen en ik zou in die korte tijd dat ik hier nog op school zit iets willen doen. Zelf heb ik hier een geweldige tijd gehad en dat gun ik anderen ook zo! Ik merk gelukkig geen concrete gevallen van pesten op (wat natuurlijk niet wil zeggen dat het niet gebeurt),
Mensen die gepest zijn/worden laten het ook niet gauw merken. Ze schamen zich voor het feit dat ze gepest zijn en als ze erover moeten praten met een onbekende, dan wordt het alleen maar ongemakkelijker.

Citaat:
maar er is wel iets anders dat mij raakt: een brugklasser die in zijn eentje op de trap zit tijdens de pauze. En niet voor één dagje, maar elke pauze zie ik dat jochie daar zijn boterham opeten. Ik probeer altijd even zijn blik te vangen als ik langs loop, en te glimlachen. Maar ik zou zo graag iets meer willen doen. Hem betrekken bij een klein project bijvoorbeeld. Ik vind het bijna jammer dat ik mijn profielwerkstuk al ingeleverd heb, anders had ik iets kunnen bedenken waarbij hij mij had kunnen helpen.
Hoe bedoel je? In de zin van dat die je gaat helpen met proefjes doen of dat je je pws over pesten gaat houden en hij je daarbij helpt?

Citaat:
Ik zou natuurlijk ook gewoon een keertje naast hem kunnen gaan zitten om een praatje te maken, maar ik wil voorkomen dat ik het feit dat hij zo alleen zit daarmee nog meer benadruk. Misschien ziet hij mij wel als één van die enge zesdeklassers.. Hebben jullie ideeën wat ik zou kunnen doen?
Nou, naast hem gaan zitten zal hem niet zo 1,2,3 dat idee geven, maar wel als je hints daartoe geeft.

Besef dat iemand die gepest is/wordt, niet zo snel met iemand zal praten over het feit dat dat gebeurt. Als je echt wat wilt doen, dan lijkt dat wat je suggereert wel goed; naast hem gaan zitten en praten.

Ik spreek uit ervaring.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2013, 08:02
Verwijderd
Sta je er wel bij stil dat iemand die alleen zit niet per definitie gepest wordt? Zelfs buitengesloten worden hoeft niet actief te gebeuren door klasgenoten.

Wat je zou kunnen doen is hem in eerst instantie bij jouw eigen pauzegroep vragen. Ook kun je daarna contact leggen met zijn eigen groep, misschien nog wat meer jochies vragen? Gewoon een random vraag stellen. Vinden ze sowieso wel cool want je bent een stuk ouder. Als het een beetje lukt sluit hij op een gegeven moment aan zonder dat je erbij bent.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Alleen staan tijdens pauze
Verwijderd
135 05-09-2011 21:09
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd - Als een sprong in het diepe
Verwijderd
0 08-03-2006 21:44
Liefde & Relatie ik ben verliefd op een meisje...
iebke*
43 13-07-2003 10:04
Verhalen & Gedichten Dagboek Janne
Margriet
2 06-07-2003 19:33
Liefde & Relatie we hebben maar er gebeurt niets!!!!!
juudjuh
38 23-03-2003 02:24
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap JLH:op scholen mag je niet in een buitenlandse taal praten, ook niet in de pauze.
Isa
33 24-01-2003 22:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:33.