Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-11-2001, 12:55
Blue Fire
Blue Fire is offline
Hi :-)

Ik heb een vraagje aan iedereen die mij wil helpen de walkman te legaliseren op onze school. Ik zit in de leerlingenraad van het HHC in Tervuren en tracht een van de meest gehate regels in onze school uit de leefregel te schrappen.

De situatie:
Het vreemde is dat een GSM toegelaten is (buiten de gebouwen), en een Walkman niet.

Na vele vergaderingen met de directeur (die al zijn twijfels heeft gekregen), na vele uurtjes koffie zuipen is het tot op heden er nog niet van gekomen om die walkman erdoor te krijgen.

Argumenten daarvoor waren:
- GSM heeft nog een nut, Walkman niet.
- Walkman is associaal (**GSM eigenlijk ook**)
- Walkman is duur --> diefstal
- Walkman is een soort 'status'-symbool. *Dwz dat als de een er een heeft de andere ook een wilt.*

Wat nu eigenlijk de bedoeling is van deze post, kunde misschien al raden. Geef mij tegenargumenten :-)
Zoveel mogelijk.

Vooral over het 'nut' van een walkman zou ik iets nodig moeten hebben van wetenschappelijke waarde. Muziek is, zoals iedereen weet, een 'ontspannings'-middel. Als iemand toevallig een of andere artikel weet liggen die dit kan aantonen ofzo?.?.?.

Thx
__________________
The winds are made by God, control them and you'll rule the world! -///-
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-11-2001, 13:39
PV
PV is offline
Citaat:
Blue Fire schreef:
Hi :-)

Argumenten daarvoor waren:
- GSM heeft nog een nut, Walkman niet. --> op een walkman zit meestal een radio, kan je het nieuws mee volgen.
- Walkman is associaal (**GSM eigenlijk ook**) --> inderdaad, een gsm is nog asocialer dan een walkman (daar hoor je de muziek vrijwel niet, als iemand belt hoor je dat altijd)
- Walkman is duur --> diefstal --> een gsm is tegenwoordig duurder dan een walkman
- Walkman is een soort 'status'-symbool. *Dwz dat als de een er een heeft de andere ook een wilt.* --> dat is een gsm veel meer, als de een een nieuwe heeft wil de ander dat ook (zie je veel bij brugklassers)

Wat nu eigenlijk de bedoeling is van deze post, kunde misschien al raden. Geef mij tegenargumenten :-)
Zoveel mogelijk.

Is dit een beetje wat je bedoelt?
Met citaat reageren
Oud 18-11-2001, 15:01
BBEM
BBEM is offline
walkman status symbool ? ik dacht dat we tegenwoordig alweer allemaal aan mp3 dingen waren, ik heb ook nog steeds walkman op school en ik voel me gewoon buitengewoon oudewets daarmee
__________________
/ 4AGE POWER \
Met citaat reageren
Oud 18-11-2001, 19:06
gizmo
Avatar van gizmo
gizmo is offline
Citaat:
BBEM schreef:
walkman status symbool ? ik dacht dat we tegenwoordig alweer allemaal aan mp3 dingen waren, ik heb ook nog steeds walkman op school en ik voel me gewoon buitengewoon oudewets daarmee

jah.. ben je ook

nee.. maaruh meeste hebben nu toch zo´n mp3 speler.. een discman wordt volgens mij al oud gevonden ofzo
__________________
~¤~PsYcHoDeLiCsS..~*~ What did you find that could leave you walking by?
Met citaat reageren
Oud 18-11-2001, 19:07
Martin The Martian
Martin The Martian is offline
Citaat:
gizmo schreef:
jah.. ben je ook

nee.. maaruh meeste hebben nu toch zo´n mp3 speler.. een discman wordt volgens mij al oud gevonden ofzo


discman, mp3 en minidisc zie ik nog wel veel op school, maar een walkman? neej
Met citaat reageren
Oud 18-11-2001, 19:27
Blue Fire
Blue Fire is offline
lol


Voor diegene die nu bezig zijn over discman etc: volgens 'ouderen' komt onder het woord 'walkman' alle muziekafspelende elektronische apparaatjes buiten de platendraaier :-)

Thx PV


__________________
The winds are made by God, control them and you'll rule the world! -///-
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:15.