Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-01-2006, 13:43
Mindfields
Mindfields is offline
Lijkt me best een interessante opleiding! Iets meer cultuur en iets minder taal dan GLTC, maar toch bezig met klassieke talen. Wil als ik het ga doen, de variant Grieks doen.

Iemand die dit doet, wil doen, etc?
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-01-2006, 16:31
Morri
Morri is offline
Daar denk ik ook nog over, dan zou ik inderdaad ook de variant Grieks kiezen. Ik ben alleen bang dat ik Latijn heel erg zal missen, en dat het me misschien niet talig genoeg is. Ik vind Latijn en Grieks vele malen leuker dan KCV, maar dat zal bij jou dan wel andersom zijn? Ik zou als ik het ga doen altijd een taal erbij nemen, dan kun je altijd nog je lerarenopleiding halen en dan heb je zo goed als zeker een baan.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 17:55
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Morri schreef op 30-01-2006 @ 17:31 :
Daar denk ik ook nog over, dan zou ik inderdaad ook de variant Grieks kiezen. Ik ben alleen bang dat ik Latijn heel erg zal missen, en dat het me misschien niet talig genoeg is. Ik vind Latijn en Grieks vele malen leuker dan KCV, maar dat zal bij jou dan wel andersom zijn? Ik zou als ik het ga doen altijd een taal erbij nemen, dan kun je altijd nog je lerarenopleiding halen en dan heb je zo goed als zeker een baan.
Ik vind KCV als vak niet zo geweldig, maar ik zat gisteren de geschiedenis van Rome samen te vatten voor een kcv-examen, en die geschiedenis vind ik toch wel erg gaaf. Misschien kan jij beter kiezen voor GLTC, tenzij je de geschiedenis en de mythologie ook erg interessant vindt.
Alleen jammer dat het aan de VU is...
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 19:25
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 30-01-2006 @ 18:55 :
Alleen jammer dat het aan de VU is...
Waarom is dat nou weer jammer? De VU is hardstikke gezellig! (misschien een beetje ver van Arnhem vandaan, maar je kunt vast wel ergens een kamer vinden)
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 20:05
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
zoemzoem schreef op 30-01-2006 @ 20:25 :
Waarom is dat nou weer jammer? De VU is hardstikke gezellig! (misschien een beetje ver van Arnhem vandaan, maar je kunt vast wel ergens een kamer vinden)
Haha, ik vind Amsterdam juist lekker dichtbij! En ik ga sowieso op kamers. Ik weet het niet, maar de VU spreekt mij op de één of andere manier niet zo aan.. moeilijk uit te leggen denk ik.
Sowieso blijft American Studies in Groningen mijn eerste keus trouwens, maar omdat ik toch wel graag in Amsterdam wil wonen (stad, vriendinnen, etc) is dit de tweede keus. Maar jij studeert dus aan de VU?
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 20:58
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 30-01-2006 @ 18:55 :
Misschien kan jij beter kiezen voor GLTC, tenzij je de geschiedenis en de mythologie ook erg interessant vindt.
Oude geschiedenis en archeologie krijg je met GLTC ook. Maar het is waar dat je meer aandacht besteedt aan grieks en latijn en de bijbehorende culturen.
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2006, 00:34
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik doe nu GLTC, maar achteraf gezien had ik beter oudheidkunde kunnen gaan doen, aangezien ik archeologie en oude geschiedenis het interessants vind en inmiddels helemaal genoeg heb van die oude talen Ik ga vrijwel zeker in september beginnen aan de master oudheidkunde (algemene variant, dus zónder talen)

Er zit overigens wel een jongen op het forum die oudheidkunde studeert..moet je even in het Klassieke talen-forum zoeken
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 01:08
Solid
Avatar van Solid
Solid is offline
De VU is gewoon leuk om te studeren hoor, het is tenminste allemaal goed geregeld en alleen dat maakt het al leuker! De VU mag er misschien van buiten niet zo gezellig uit zien, maar het is maar een gebouw. En uiteindelijk gaat het toch om de studie en de mede studenten ik zou es een dagje meelopen ofzo als ik jou was
__________________
Drop it!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen gymnasiasten: wat [gaan] ze studeren
tinustijger
80 04-03-2007 19:16
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen klassieke talen studeren, waar?
Lisa :D
16 14-02-2007 16:58
Studeren Wie vindt het ook zo moeilijk?
Vitamintje
115 18-02-2006 15:43
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Wat ben jij?
nienie
125 14-05-2005 17:31
Algemene schoolzaken Vreemde studie-moves
Francorchamps
73 02-03-2005 17:52
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen wie wil klassieke talen studeren?
liesbethlykke
64 30-07-2003 13:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:26.