Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-12-2005, 16:04
dilussious
dilussious is offline
Heeft iemand de opleiding RPC gedaan of is iemand die aan het doen? ik vroeg me af wat de reacties waren op de opleiding? is het een goede opleiding, ben je tevreden, en dat soort dingen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-12-2005, 18:44
Verwijderd
zit nu in het 3de jaar van RPC...
en ja, tevreden,... het is hard werken, soms gezeik, maar dat heeft elke school.
kwa stof is het heel veel wat je leert, voor mbo is het zeker erg hard werken, maar dan heb je wel wat.
Wel is het zo bij onze RPC op het Nimeto ligt het grootste gedeelte toch bij het Etaleren. Het blijft toch wel een echte etaleervakschool.
Standbouw en grafisch is toch wat minder. Maar is ook niet erg, want je leert echt goed producten presenteren, waar je bij grafisch ook veel aan hebt.
Zelf ga ik ook de grafische richting kiezen, (keuze wordt op de helft van het 3de jaar gemaakt) en ben er toch erg blij mee dat ik nimeto doe, dan een andere grafische opleiding.
Je moet soms even door de stress heen bijten, maar daar leer je wel weer veel van.
Je moet veel producten maken, maquettes, etalages, displays, verpakkingen. dus veel bezig zijn met je handen.veel boeken hebben we ook niet.
Je bent 8 weken bezig met 1 project, hier worden alle opdrachten op aangesloten, dat werkt erg fijn. Blokken gaan o.a. over een telefoonmaatschappij, de jaren 50 tot 80, een jeansmerk, een parfumlijn.


Ik zou gewoon even langskomen op de opendag, 2 en 3 maart dan zie je hoe de school is, en gewoon iedereen daar vragen stellen.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2005, 18:51
dilussious
dilussious is offline
dat is het em nu juist, daarom heb ik die vragen want wanneer die open dagen zijn dan ben ik op vakantie.


is er een groot verschil in inhoud als je van de havo afkomt en de kortere opleiding doet? Ik weet niet of je het weet maar als je het weet is dat heel fijn
Met citaat reageren
Oud 29-12-2005, 19:05
Verwijderd
dat weet ik niet precies, volgens mij niet veel verschil
Met citaat reageren
Oud 17-01-2006, 14:32
TIEN
Avatar van TIEN
TIEN is offline
hee ik doe nu de havo instroom op nimeto!
zit in me eerste en tweede jaar, als je vragen heb kun je ze stellen hoor! PM me maar!

vorig jaar heeft LadyOfTheFlowers mij advies gegeven

IK ben tevreden over de opleiding, maar het is wel redelijk veel wat op je afkomt ineens!! je leert veel in een blok en zit 5 dagen in de week op school! je krijgt zoals al gezegt, 4 blokken van 8 weken en het is vooral gericht op etaleren, maar dat is bij mij nog niet zo! dat komt later in de opleiding!

Als je havo hebt gedaan heb je de mogelijkheid om het versneld te volgen, dan zit jebij mensen die havo hebben gedaan of die al een opleiding hebben gevolgd! je doet niet dezeflde blokken als de eerste jaars RPC maar hebt andere opdrachten!

verder nog vragen dan kun je m dus mailen!

succes!
Met citaat reageren
Oud 25-01-2006, 18:43
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
misschien een domme vraag, maar als je dat met je havo doet krijg je dus wel gewoon een MBO diploma en is het enige voordeel dus dat je ereen jaar korter over kan dan?
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 18:11
TIEN
Avatar van TIEN
TIEN is offline
idd een jaar korter, maar het is wel een goede basis.
zker als je naar de kunstacademie wil, nemen ze je vaak niet aan na de havo, wat overigens niet altijd zo is hoor!!

en het is een enorm veelzijdige opleiding
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 20:39
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
De opleiding lijkt me erg leuk, maar ik wil liever geen mbo omdat ik dan een paar jaar verspilt heb/aan het verspillen ben.
Het zou zeker een hele goeie opstap zijn naar een kunstacademie, want als ik het op zo'n school zou bewijzen moet een kunstacademie me ook lukken, alleen durf ik het denk ik niet meteen te proberen daar omdat ik bang ben (nee, ik weet gewoon) dat ik daar niet goed genoeg voor ben, qua kunnen!

Ik hou het iig nog als optie, want de opleiding klinkt op de site wel erg leuk!
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 11:55
Verwijderd
hmm, ik zou het niet als verspillen zien,....
je leert onwijs veel bij deze opleiding, wat echt een goede basis voor kunstacademie is of andere opleidingen.

vroeger heb ik ook havo kunnen doen, maar toen vmbo gekozen en nu op het nimeto, onwijs veel geleerd, en zeker betere basis om naar kunst academie te gaan.


momenteel zit ik met de havo uitstroom samen in de klas. (3de jaar nu)
de meeste zijn nog 18 jaar, zijn 19/20 als ze dan klaar zijn met het nimeto, hoeveel verspil je dan? daarna heb je nog genoeg tijd!
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 15:39
TIEN
Avatar van TIEN
TIEN is offline
k ben ook 18 en zit in de havo instroom!
volgend jaar kom ik bij de gewone variant in de klas, in de 3e!

en het is een leuke opleiding waarje enorm veel leert idd!
je kan gaan werken maar je kan t ook zien om te leren hoe jij je creativiteit wil uiten!

maar dat beslis je natuurlijk helemaal zelf!

succes!
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 21:13
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
LadyOfTheFlowers schreef op 27-01-2006 @ 12:55 :
hmm, ik zou het niet als verspillen zien,....
je leert onwijs veel bij deze opleiding, wat echt een goede basis voor kunstacademie is of andere opleidingen.

vroeger heb ik ook havo kunnen doen, maar toen vmbo gekozen en nu op het nimeto, onwijs veel geleerd, en zeker betere basis om naar kunst academie te gaan.


momenteel zit ik met de havo uitstroom samen in de klas. (3de jaar nu)
de meeste zijn nog 18 jaar, zijn 19/20 als ze dan klaar zijn met het nimeto, hoeveel verspil je dan? daarna heb je nog genoeg tijd!
Deze opleiding zou ook geen verspilling zijn, maar de havo die ik nu aan het afmaken ben dan wel! Na dit jaar heb ik een half havo diploma, beetje zonde om het dan niet af te maken!
Ik zou 19 zijn als ik er aan begin (als ik mijn havo af zou maken eerst en dan naar nimeto zou gaan), nog steeds jong natuurlijk, maar om daarna nog een HBO te beginnen vind ik dan wel weer een beetje laat.

Ik ben er nog niet over uit wat ik ga doen. Deze opleiding klinkt wel écht heel leuk, dus ik hou hem zeker weten in mn achterhoofd terwijl ik ondertussen nog naar HBO's zoek!
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 20:01
GreenDayGirl
GreenDayGirl is offline
Heey,,ik heb me pas aangemeld op Nimeto Utrecht.
en nu heb ik een toelatingsopdracht thuisgestuurd gekregen.
ik moet wat 3dimensionaal maken en ik kan kiezen uit de volgende 3 abstracte begrippen;
- kletskop
- eigenheimer
- stroopsoldaat
maar ik weet echt niet wat dat is.
en daarbij moet ik een persoonlijke map ook nog eens 5 ruimtelijke werkstukken laten zien van thuis. maar ik teken alleen altijd maar =S dus kan da oowk?? want ik snap van heel die opdracht NIKS! hopelijk kunnen jullie me helpen

xxx
__________________
back in black
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Wegwijzen & Voorstellen Hallo allemaaaaaal!! *Vastgoedonderhoud student*
Lola77
0 16-10-2013 18:00
De Kantine Voornemens/plannen voor het nieuwe studiejaar
Verwijderd
54 30-08-2010 15:41
Studeren Nimeto, rpc
Meisjee91
1 11-05-2007 16:42
Eindexamens 2005 Wat ga je volgend jaar doen?
Poesket
137 28-06-2005 12:46
Studeren nimeto
TIEN
6 22-02-2005 18:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:55.