Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-02-2006, 15:06
Poesket
Poesket is offline
Zoals veel aankomend scholier/student heb ik het zelfde kwaaltje. Ik twijfel tussen een aantal opleidingen.

- Media & informatie management (HVA)
- Fysiotherapie (HSL)
- Marketing management (HBO Nederland)
- Vastgoed & makelaardij (HBO Nederland)

Ik vraag niets over de plaats van opleiding want dat staat voor mij gewoon vast maar meer algemene tips om te kiezen en eventueel met de opleiding.

Hebben jullie tips/aanwijzingen om de keuze gemakkelijker te maken??
__________________
einde
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-02-2006, 15:59
Verwijderd
In ieder geval van alles open dagen bezoeken, alle boekjes goed bestuderen, praten met studenten, meeloopdagen doen, meelopen in bedrijf (bij een makelaar bijvoorbeeld of een fysiotherapeut).
Fysiotherapie is wel iets heel anders dan die andere drie. Ik denk dat je eerst is duidelijk moet hebben of je iets met mensen wilt of een kantoorbaan.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2006, 16:07
Verwijderd
Ik twijfel tussen twee letterenstudies, dus ik herken het twijfelen wel ja. Aan foldertjes heb je volgens mij niet zoveel, daar wordt toch geen objectieve informatie in gegeven. Meeloopdagen en proefstuderen zijn wel handig, maar aan van die georganiseerde dagen heb je weinig. Misschien kan je het beste met een individuele student meelopen.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2006, 16:09
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 18-02-2006 @ 17:07 :
Meeloopdagen en proefstuderen zijn wel handig, maar aan van die georganiseerde dagen heb je weinig. Misschien kan je het beste met een individuele student meelopen.
Beste is inderdaad met een student meelopen, maar een georganiseerde dag geeft toch ook wel een goede indruk over wat de studie nou precies inhoudt aangezien je wel veel voorbeelden krijgt.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2006, 16:11
Poesket
Poesket is offline
Citaat:
Anneka schreef op 18-02-2006 @ 16:59 :
In ieder geval van alles open dagen bezoeken, alle boekjes goed bestuderen, praten met studenten, meeloopdagen doen, meelopen in bedrijf (bij een makelaar bijvoorbeeld of een fysiotherapeut).
Fysiotherapie is wel iets heel anders dan die andere drie. Ik denk dat je eerst is duidelijk moet hebben of je iets met mensen wilt of een kantoorbaan.
Ja het lijkt me allebei leuk.
Ik zie mezelf op kantoor zitten maar niet hele dagen. En dat is sowieso niet bij alle vier.

Het lijkt ook niet echt op elkaar.

Al weet ik wel va horen zeggen dat de baan kans bij makelaardij & fysio niet zo sterk is als bij de andere twee
__________________
einde
Met citaat reageren
Oud 18-02-2006, 16:12
Verwijderd
Citaat:
Eerised schreef op 18-02-2006 @ 17:11 :


Al weet ik wel va horen zeggen dat de baan kans bij makelaardij & fysio niet zo sterk is als bij de andere twee
Hmmm ik weet dat niet precies, ja fysio hoor je meestal dat er weinig banen zijn maar er zijn nog genoegmensen die het gaan studeren dus het zal ergens ook wel meevallen.

Maar die van HBO Nederland (is dat oude inholland ofzo).?
Met citaat reageren
Oud 18-02-2006, 16:13
Poesket
Poesket is offline
En ik heb van alle opleidingen in ieder geval iemand in mijn directe omgeving waar ik al genoeg aan gevraagd heb. Alleen dan lijkt alles e nog steeds leuk.
Lastig, want dan kan het alleen maar tegenvallen...
__________________
einde
Met citaat reageren
Oud 18-02-2006, 16:14
Poesket
Poesket is offline
Citaat:
Anneka schreef op 18-02-2006 @ 17:12 :
Hmmm ik weet dat niet precies, ja fysio hoor je meestal dat er weinig banen zijn maar er zijn nog genoegmensen die het gaan studeren dus het zal ergens ook wel meevallen.

Maar die van HBO Nederland (is dat oude inholland ofzo).?
Nee HBO nederland heeft 3 jarige opleidingen, particuliere opleiding (niet heel duur)
__________________
einde

Laatst gewijzigd op 18-02-2006 om 16:16.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2006, 17:03
Verwijderd
Citaat:
Eerised schreef op 18-02-2006 @ 17:14 :
Nee HBO nederland heeft 3 jarige opleidingen, particuliere opleiding (niet heel duur)
ok

Nja probeer dan maar met die kennissen mee te lopen. Ga ook bijvoorbeeld de boeken is bekijken. Daar ben ik bijvoorbeeld met rechten op afgeknapt.
Alles kan inderdaad tegenvallen, dat is een gok die je neemt. Maar je kan niet meer doen dan je heel goed orienteren en uiteindelijk toch je keuze accepteren!
Met citaat reageren
Oud 18-02-2006, 17:49
Verwijderd
Ja, schrap alles waarin de woorden 'media', 'marketing', 'communicatie', 'management' of 'entertainment' in de naam van die studie voorkomt.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2006, 17:55
Poesket
Poesket is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 18-02-2006 @ 18:49 :
Ja, schrap alles waarin de woorden 'media', 'marketing', 'communicatie', 'management' of 'entertainment' in de naam van die studie voorkomt.
dan moet ik al een aantal opleidingen schrappen

Ik heb trouwens niet alleen die gekozen op de naam en ik heb wel degelijk naar de inhoud gekeken. En dan lijkt het me van die 4 nog steeds leuk. Ben het met je eens dat het dan anders lijkt en veel mooier voor geschreven wordt maar ijn mijn geval telt dat dus even niet
__________________
einde
Met citaat reageren
Oud 18-02-2006, 18:29
Verwijderd
Citaat:
Eerised schreef op 18-02-2006 @ 18:55 :
dan moet ik al een aantal opleidingen schrappen

Ik heb trouwens niet alleen die gekozen op de naam en ik heb wel degelijk naar de inhoud gekeken. En dan lijkt het me van die 4 nog steeds leuk. Ben het met je eens dat het dan anders lijkt en veel mooier voor geschreven wordt maar ijn mijn geval telt dat dus even niet
Ach, Meph is gewoon een gefrustreerde bèta
Met citaat reageren
Oud 18-02-2006, 18:30
Verwijderd
Een heel erg gefrustreerde bèta.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Staatsexamen mondeling: Tips/ervaringen.
kramerseha
52 21-07-2014 14:15
Liefde & Relatie Sms flirt tip's van DCLove!
DCLove
21 30-01-2010 22:55
Eindexamens 2008 Tips
flyaway
66 27-05-2008 19:53
Flora & Fauna Tip-Topic
duifeltje
22 08-04-2004 12:26
Seksualiteit verder gaan...TIPS!
sammiej
14 09-02-2003 16:34
Psychologie 11 tips om beter met je depressie om te gaan
Snippie
44 19-01-2003 19:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:46.