Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2006, 14:22
Roxy
Avatar van Roxy
Roxy is offline
Omdat ik bijna klaar ben met mijn Commerciele Economie opleiding ben ik me aan het orienteren wat ik hier na wil gaan doen. Fulltime werken is voor mij eigenlijk geen optie omdat ik hier gewoon nog geen zin in heb. Fulltime school heb ik eigenlijk ook wel gezien en ik wil graag het huis uit en financieel gezien is dat in mijn situatie als student niet mogelijk. Momenteel werk ik 15/20 uur pw in de avond/weekenduren naast mijn studie, dus ik zat erover te denken om dit een beetje op te schroeven naar 25/30 uur. Maar dan zou ik daarnaast dus een universitaire master willen doen.

Ik heb al gezien dat het over het algemeen niet mogelijk is om een master in de avonduren of duaal te doen, dus denk ik dat je gewoon op eigen houtje moet gaan kiezen welke vakken je wel meedoet en wat je overslaat en tot volgend jaar bewaart. Heeft iemand hier ervaring mee en is dit te regelen en te doen of zit je erg vast aan het te volgen schema?
__________________
Everyone wants to be found.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-02-2006, 14:35
Verwijderd
Als je nu een HBO-opleiding volgt kun je waarschijnlijk niet ineens in de master van een academische opleiding instromen, dus dat zou dan een extra jaar kosten. Het is de vraag of het brugjaar dat de universiteit dan eventueel aanbiedt ook in deeltijd te doen is, ik denk het wel als je gewoon in het derde jaar instroomt.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2006, 14:54
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Er bestaan duale masters maar lang niet in alle richtingen. Het lijkt me goed als je eerst bedenkt wat je ongeveer zou willen gaan doen en dan kijkt of het ook duaal of in deeltijd kan.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 19-02-2006, 14:54
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
bel of mail eens een contactpersoon van een uni, die weten t waarschijnlijk het beste.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 19-02-2006, 14:56
Roxy
Avatar van Roxy
Roxy is offline
nee sowieso moet ik eerste een overbruggingsjaar doen dat weet ik en dat zal waarschijnlijk het lastigst worden om niet geheel in een keer te volgen. En ik heb wel ongeveer een idee wat ik wil gaan doen en ik ga binnekort naar een open dag van de universiteit in tilburg, maar ik vroeg me gewoon af of er meer mensen waren die op zo'n manier een master doen.

heb het online nog even gecheckt en bij beide opleidingen wordt niet aangegeven dat er de mogelijkheid is om het deeltijd te doen, dus zal het er toch op neerkomen dat zelf bekeken moet worden wat je wel en niet meepikt per periode.. maar ja ik kan natuurlijk tijdens mn tweede jaar niet overbruggingsjaarvakken en mastervakken tegelijk gaan volgen neem ik aan..
__________________
Everyone wants to be found.

Laatst gewijzigd op 19-02-2006 om 15:08.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2006, 15:16
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik heb bijvoorbeeld in Delft juist het idee dat de masters zich bijna alleen maar in de avonduren afspelen. Ik denk dat het geheel afhankelijk is van de richting die je kiest.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 20-02-2006, 11:20
Freestyler*
Freestyler* is offline
overigens is het bij mijn opleiding zo dat het overbruggingsjaar slechts met heel veel moeite in één jaar te voltooien is.
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 20-02-2006, 12:41
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 19-02-2006 @ 15:54 :
Er bestaan duale masters maar lang niet in alle richtingen. Het lijkt me goed als je eerst bedenkt wat je ongeveer zou willen gaan doen en dan kijkt of het ook duaal of in deeltijd kan.
Maar wel deeltijd masters.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2006, 18:04
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
>> Studiekeuze

Er zijn toch genoeg mensen die al zijn gaan werken en dan alsnog doorleren. Het lijkt me wel dat dat mogelijk is.
__________________
Met citaat reageren
Oud 20-02-2006, 18:36
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 20-02-2006 @ 12:20 :
overigens is het bij mijn opleiding zo dat het overbruggingsjaar slechts met heel veel moeite in één jaar te voltooien is.
Vaak zijn die premasters maar 40 ECTS en dat zou je dus best in een jaar kunnen doen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 28-02-2006, 14:16
*amélie*
*amélie* is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 20-02-2006 @ 19:36 :
Vaak zijn die premasters maar 40 ECTS en dat zou je dus best in een jaar kunnen doen.
Dat hangt heel erg van de opleiding/richting af. Ik moet 90 ECTS als overbrugging halen en dat is mét relevante vooropleiding.
__________________
You can't milk a cow with your hands in your pants
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:04.