Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2006, 19:23
iLaySha_007
iLaySha_007 is offline
Iemans ervaring met deze opleiding/school?
__________________
life is what u make of it
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-02-2006, 22:38
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
kun je hiermee stewardess worden???

neem maar even aan van wel..



dus wat ik dan even niet snap ik waarom je hiervoor dan 4 jaar naar school zou gaan

terwijl als je gewoon zo zou soliciteren bij bv een klm of lufthansa ( noem maar wat)
je gewoon een interne training van 3 maanden volgt en precies t zelfde doet...
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Oud 24-02-2006, 17:35
Jimmy Who?
Jimmy Who? is offline
Citaat:
*** Sido *** schreef op 19-02-2006 @ 23:38 :
kun je hiermee stewardess worden???

neem maar even aan van wel..



dus wat ik dan even niet snap ik waarom je hiervoor dan 4 jaar naar school zou gaan

terwijl als je gewoon zo zou soliciteren bij bv een klm of lufthansa ( noem maar wat)
je gewoon een interne training van 3 maanden volgt en precies t zelfde doet...
Zonder ervaring word je bij KLM en Lufthansa echt niet aangenomen onder je 25e. Onder je 25e kan het wel, maar dan moet je werkervaring hebben als reisleider/host(ess) of iets soortgelijks, of langere tijd gebivakkeerd hebben in het buitenland. In ieder geval een dienstverlend beroep en veel talenkennis.
Ik raad het NLC niet aan. Ik ben met mijn VWO gewoon gaan reizen (Amerika), en werd zonder problemen aangenomen bij een kleinere maatschappij. Daar ervaring opgedaan en nu werk ik, naast mijn UvA studie, parttime op de grond bij Delta Airlines. Je kunt beter een jaartje of twee bij Transavia gaan vliegen en ervaring opdoen, dan maak je een betere kans bij KLM.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2006, 18:06
innogen
Avatar van innogen
innogen is offline
Citaat:
Jimmy Who? schreef op 24-02-2006 @ 18:35 :
Zonder ervaring word je bij KLM en Lufthansa echt niet aangenomen onder je 25e. Onder je 25e kan het wel, maar dan moet je werkervaring hebben als reisleider/host(ess) of iets soortgelijks, of langere tijd gebivakkeerd hebben in het buitenland. In ieder geval een dienstverlend beroep en veel talenkennis.
Ik raad het NLC niet aan. Ik ben met mijn VWO gewoon gaan reizen (Amerika), en werd zonder problemen aangenomen bij een kleinere maatschappij. Daar ervaring opgedaan en nu werk ik, naast mijn UvA studie, parttime op de grond bij Delta Airlines. Je kunt beter een jaartje of twee bij Transavia gaan vliegen en ervaring opdoen, dan maak je een betere kans bij KLM.
Mijn zusje wil misschien stewardess worden, of iig iets in die richting. Ze heeft nu HAVO, en is doorgegaan voor VWO maar dat gaat niet helemaal top dus misschein dat ze volgend jaar ergens een HBO studie wil gaan volgen maar jij denkt niet dat het nut heeft/goed is om een dergelijke studie te gaan volgen voordat je bij een luchtmaatschappij solliciteert?
__________________
good luck exploring the infinite abyss

Laatst gewijzigd op 24-02-2006 om 18:12.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 19:01
skip
skip is offline
Het NLC (nu ROC A'dam Airport) of Fligth Attendant College geven je geen garantie bij het solliciteren. Je hebt in principe ook geen streepje voor.

Ik heb zelf Hogeschool TIO richting SRH (stewar(ess), receptionist(e), host(ess)) gevolgd. Ook dit was geen opleiding van toegevoegde waarde!

Wat wel van toegevoegde waarde is/kan zijn, is je stage. Omdat je bij zowel TIO als bij NLC een stage moet lopen, heb je bijvoorbeeld al een ingang bij een luchtvaartmaatschappij (voornamelijk grond). Zo heb ik eerst een stage gelopen en de zomer daarna parttime gewerkt als grondstewardess.

Bij alle luchtvaartmaatschappijen krijgen je een cursus van hen en het kan dus zijn dat je dingen die je op school hebt geleerd weer af moet leren om datgene van die bepaalde maatschappij te gaan leren en toepassen.

Hoop dat je hier wat aan hebt....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:04.