Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-03-2006, 21:02
WärteR
WärteR is offline
Wie heeft er ervaring met de duale opleiding PABO?

Is dit zwaar om te doen?

Ik wil dit misschien ook gaan doen, maar ik wil wat meer hier over weten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-03-2006, 22:46
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb zelf geen ervaring met de duale opleiding PABO. Wel ben ik me aan het orienteren op verkorte trajecten die je kunt volgen als je al een HBO- of WO-opleiding hebt voltooid.
Op de open dagen waar ik geweest ben, heb ik op sommige plekken gehoord dat ze een duale opleiding aanbieden. Deze is dan meestal enkel toegankelijk voor mensen die al Onderwijsassistent (mbo niveau 4) zijn en een vaste aanstelling op een school hebben voor minstens 1 dag in de week.

Voor feiten kun je informatiebrochures aanvragen bij diverse hogescholen; voor gebruikerservaringen zul je af moeten wachten of iemand op dit forum reageert. Succes!
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 07:08
Verwijderd
Bij veel PABO's kun je ook vanaf het derde jaar duaal gaan doen. Je doet dan de eerste twee jaar gewoon in voltijd. Als je duaal gaat doen, dan moet je idd wel een baan hebben in het onderwijs.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 10:36
light fighter
light fighter is offline
mijn broer doet pabo maar niet dueel maar misschien is dat wel iets voor jou ook. Hij doet het in twee jaar voor zij in stromers, hij gaat één dag per week naar school en daarnaast loopt hij twee of drie dagen stage (ik weet niet zeker hoeveel)
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 11:08
Verwijderd
Zij-instromer kun je alleen gaan doen als je al een HBO of universitair diploma hebt. En in de meeste gevallen moet je daarbij ook een baan hebben. Je moet dan ook een verklaring aanvragen waarmee je tijdelijk voor de klas mag staan zonder diploma.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 13:57
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 14-03-2006 @ 12:08 :
Zij-instromer kun je alleen gaan doen als je al een HBO of universitair diploma hebt. En in de meeste gevallen moet je daarbij ook een baan hebben. Je moet dan ook een verklaring aanvragen waarmee je tijdelijk voor de klas mag staan zonder diploma.
Dat klopt, maar er bestaat op sommige hogescholen ook een 'twee-en-een-beetje' jarige opleiding voor mensen die HBO of WO hebben en die niet als zij-instromer aan de slag willen. Zij hoeven geen aanstelling op een school te hebben; ze krijgen gewoon vakken en lopen stage net als de studenten van de reguliere opleiding.
En dat is dus ook wat ik wil gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 14:10
Verwijderd
Citaat:
HaWaHaai schreef op 14-03-2006 @ 14:57 :
Dat klopt, maar er bestaat op sommige hogescholen ook een 'twee-en-een-beetje' jarige opleiding voor mensen die HBO of WO hebben en die niet als zij-instromer aan de slag willen. Zij hoeven geen aanstelling op een school te hebben; ze krijgen gewoon vakken en lopen stage net als de studenten van de reguliere opleiding.
Weet ik, maar daar ging mijn reactie niet over.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 14:36
Verwijderd
Ik weet dat de vriendin van mijn broer de verkorte opleiding PABO doet, geen idee of dat duaal is. Zij heeft wel een universitaire opleiding afgerond. Ze komt uit Engeland en heeft daar Engels gestudeerd. Voor haar is het wel zwaar omdat ze naast de school en stage ook nog 2 dagen in de week moet werken om haar studiefinanciering te krijgen, bovendien heeft ze nog wel moeite met vooral de de- en hetwoorden.

Maargoed, ik weet niet of je hier iets aan hebt. Voor haar is het dus redelijk zwaar, maar ze haalt het wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren De Studiebeurs (4 & 5 November 2009, In de IJsselhallen te Zwolle)
Sheppard
8 01-11-2009 12:37
Algemene schoolzaken [Pabo] Kosten studieboeken
Stefanie
50 16-07-2005 11:01
Psychologie Het Grote-lucht-je-hart-topic #22!
Gothic
489 14-03-2005 18:56
Werk, Geld & Recht Een buitenkansje..
LoeLoe
15 25-10-2004 18:27
Algemene schoolzaken [duaal studeren] duidelijkheid!
Hardst33lo
16 07-09-2004 00:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:49.