Oud 18-05-2005, 15:54
sint lucas
Ik ben aangenomen op sint lucas (creatieve school). Maar ongeveer 1 derde word aangenomen
Maar ik weet nog niet zeker of ik er wel heen wil, omdat ik via via heb gehoord dat het echt veel huiswerk krijgt.

Zit iemand hier op sint lucas, en kan die mij er meer over vertellen. Hoeveel huiswerk krijg je, zijn ze streng, heb je lange dagen enzovoort.

Alvast bedankt
Advertentie
Oud 21-05-2005, 15:06
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
ben ook aangenomen en ik ga er heen. Van de een hoor ik dat je hard moet werken, van de ander dat je veel vrije tijd hebt.
Meer kan ik je ook niet vertellen, maar ben er wel benieuwd naar.
Oud 22-05-2005, 01:01
Verwijderd
Citaat:
sint lucas schreef op 18-05-2005 @ 16:54 :
Ik ben aangenomen op sint lucas (creatieve school). Maar ongeveer 1 derde word aangenomen
Maar ik weet nog niet zeker of ik er wel heen wil, omdat ik via via heb gehoord dat het echt veel huiswerk krijgt.

Zit iemand hier op sint lucas, en kan die mij er meer over vertellen. Hoeveel huiswerk krijg je, zijn ze streng, heb je lange dagen enzovoort.

Alvast bedankt
Wat heb je ervoor over?
Ik ken de school niet maar wie weet is het een ontzettend goede opleiding. Wat heb je dan liever: een goede opleiding (voor op je CV!) of een relaxtere school met een klote reputatie?
Oud 22-05-2005, 20:05
brinta
brinta is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 22-05-2005 @ 02:01 :
Wat heb je ervoor over?
Ik ken de school niet maar wie weet is het een ontzettend goede opleiding. Wat heb je dan liever: een goede opleiding (voor op je CV!) of een relaxtere school met een klote reputatie?
Helemaal mee eens, veel huiswerk betekent dat je veel leert. Als je daar geen zin in hebt is het misschien verstandiger eerst een jaartje te gaan werken, dan snap je weer hoe leuk huiswerk is (echt!).

Verder: het huiswerk zal bij zo'n creatieve opleiding voor een groot deel bestaan uit onderzoek naar bestaande beeldende kunst en zelf dingen maken (tekenen/schilderen/tommeren/kleien), waardoor je er niet hetzelfde a-bah-huiswerk-gevoel bij hebt als je nu waarschijnlijk bij bvb het voorbereiden van een wiskundetoets hebt.
Oud 11-06-2005, 19:07
Eveliennnn
Ik zit op Sint lucas. Laatste week van mijn 1e jaar nu.
Ik kan jullie wel iets vertellen over de opleiding als jullie daar interesse in hebben...?
Oud 15-06-2005, 11:45
Pivo.Erik
Ja ik wil er wel wat over weten. Ga dr volgend jaar naar toe.
Oud 15-06-2005, 20:06
Eveliennnn
Citaat:
Pivo.Erik schreef op 15-06-2005 @ 12:45 :
Ja ik wil er wel wat over weten. Ga dr volgend jaar naar toe.
Vraag maar raak .

Ik vind de opleiding erg leuk, het is wel zo dat je je best moet doen om iets te leren. Als je je niet voor 100 procent inzet, dan leer je ook niets. Verder zijn lestijden enzo erg strikt. Je moet je inbliepen met je schoolpas, en bij een paar procent afwezigheid krijg je corvee ofzoiets... Je moet ook persee weer uitbliepen (doe je dat niet, dan ben je er gewoon niet geweest, heel simpel).

Ik weet niet wat ik verder moet vertellen...?

Meeste leraren zijn erg leuk, sympathiek, en houden van hun werk. Ze geven je ook goed commentaar.
Oud 16-06-2005, 09:14
Pivo.Erik
Hmm.,.hoeveel uur heb je zo gemiddeld op een dag? Ik ben het luie leventje gewend van havo5, paar keer in de week de eerste uren vrij, vroeg uit enzo Volgens mij wordt dat wel wennen.
Het schijnt ook veel werk in groepen te zijn en dat je ook veel presentaties moet houden. Hoe zit dat eigenlijk?
Oud 16-06-2005, 14:01
Eveliennnn
Citaat:
Pivo.Erik schreef op 16-06-2005 @ 10:14 :
Hmm.,.hoeveel uur heb je zo gemiddeld op een dag? Ik ben het luie leventje gewend van havo5, paar keer in de week de eerste uren vrij, vroeg uit enzo Volgens mij wordt dat wel wennen.
Het schijnt ook veel werk in groepen te zijn en dat je ook veel presentaties moet houden. Hoe zit dat eigenlijk?
Nou, het is idd wennen. Ik was ook het 5havo leventje gewend en (sorry dat ik dit moet zeggen) je zit 4 dagen in de week van 9 tot 5 op school, en 1 dag van 9 tot 1.......... Het is lang, ik weet het, maar het is wel zo dat je in die tijd veel kunt doen, en dus ook door kunt werken. Anders moet je elk uur weer opruimen en opnieuw beginnen. Nu heb je namelijk maar 2 lessen per dag. 's ochtends 1 en na de pauze 1. Beide van ongeveer 4 uur.

Verder ben je thuis vaak ook nog erg lang bezig. Ik heb de afgelopen weken ongeveer elke nacht pas om half 2 in mijn bed gelegen doordat ik nog zoveel af moest maken, maar het is maar net hoeveel werk je eraan wilt besteden.

Verder krijg je veel spierpijn van het schouwen met grote voorwerpen, mappen, tassen etc. etc.

Je moet idd ook werken in groepen. er zijn 4 kwartalen en bij ons was het zo dat je elk kwartaal 2 opdrachten kreeg, 1tje die jezelf moet doen, en eentje met een groepje (van 2, 3 of 4 mensen).

Soms mag je zelf je groep indelen, en soms word je bij elkaar gezet. Elk kwartaal moet je al je eindwerk presenteren.

Woon je ver weg trouwens? Treinaansluiting is redelijk goed, ook met de tijden die je op school moet zijn enzo
Oud 17-06-2005, 12:01
Pivo.Erik
Worden lange dagen dus. Ik woon in Veghel, niet al te ver. Maar ik kan met iemand meerijden dus dat zal wel lukken,
thanks
Oud 17-06-2005, 17:14
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
pff ik woon in maastricht :/
en ik ga ook naar boxtel. maar dat met dat inbliepen vind ik een beetje ver gaan. Maargoed, ik zie t dan wel.
krijg je ook nog theorie als in kunstgeschiedenis enzo?
Oud 18-06-2005, 18:31
Eveliennnn
Citaat:
poetic_tragedy schreef op 17-06-2005 @ 18:14 :
pff ik woon in maastricht :/
en ik ga ook naar boxtel. maar dat met dat inbliepen vind ik een beetje ver gaan. Maargoed, ik zie t dan wel.
krijg je ook nog theorie als in kunstgeschiedenis enzo?
Mjah, ik weet niet hoe het volgend jaar gaat. Wij hebben dit jaar wel een klein beetje theorie gehad, maar geen toetsen. Wij hadden ook geen boeken, maar ik geloof dat de 1e klassen volgend jaar wel weer boeken krijgen (niet veel, maar wel wat).

Ik weet ook niet hoe ze het volgend jaar met bliepen doen... in mijn 1e periode was het ook nog niet zo, elke keer is er wel wat veranderd enzo... Ze zijn gewoon heel erg bezig met uitzoeken wat de beste manieren zijn van lesgeven.
Oud 19-06-2005, 19:11
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
en wat krijg je nu allemaal voor vakken in het eerste jaar? wat heb je zoal moeten maken tot nu toe?
Oud 19-06-2005, 19:22
Choke
Avatar van Choke
Choke is offline
Jup, hier nog iemand die volgend jaar naar St. Lucas gaat! ik heb dit jaar PABO gedaan, maar dat was niet helemaal wat ik zocht, maar dat was ook heel hard werken.. dus ik hoop dat St. Lucas me gaat bevallen!!
__________________
Je leeft maar 1 keer
Oud 20-06-2005, 18:31
Eveliennnn
Citaat:
poetic_tragedy schreef op 19-06-2005 @ 20:11 :
en wat krijg je nu allemaal voor vakken in het eerste jaar? wat heb je zoal moeten maken tot nu toe?
Nou, je krijgt 8 opdrachten waarvan 5 alleen en 3 in een groepje

Even een korte samenvatting van mijn opdrachten:

1: Het inrichten van een zeecontainer naar aanleiding van je eigen persoonlijkheid. Daarin moest een vrijstaand object staan dat je ook zelf moest bedenken. (uitvoering schaal 1:10)

2: Het maken van een filmpje en poster over jouw gemeente (wat jij ervan vind enzo)

3: Het maken van een informatiezuil voor het Nederlands Bureau voor Toerisme en Recreatie met een bijbehoorend 'touchscreen' met informatie

4: Ontmoetingsruimte voor 70+ ontwerpen

5: een reclamecampagne voor SIRE over bewust eten

6: een kiosk voor in een pretpark waar snoep en drank verkocht word

7: Een display voor modeaccesoires van een bepaald merk (kiezen uit H&M, Gucci of Diesel)

8: Het ontwerpen van de huisstijl, interieur en exterieur voor een kasteel dat omgetoverd word tot restaurant. Je moets rekening houden met de stijl van de ontwerper Jurgen Bey van droog design, hij ontwerpt de meubels.
Oud 20-06-2005, 20:03
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
mwah klinkt niet slecht hoor

heb je ook een digitale camera nodig op die school?
en krijg je ook iets van fotografie? je zei wel dat je een filmpje moest maken...
ik denk dat ik er zoiezo wel binnenkort een ga halen, maar is wel handig om te weten of ik m moet hebben voor die tijd
Oud 21-06-2005, 20:40
Eveliennnn
Citaat:
poetic_tragedy schreef op 20-06-2005 @ 21:03 :
mwah klinkt niet slecht hoor

heb je ook een digitale camera nodig op die school?
en krijg je ook iets van fotografie? je zei wel dat je een filmpje moest maken...
ik denk dat ik er zoiezo wel binnenkort een ga halen, maar is wel handig om te weten of ik m moet hebben voor die tijd
Je krijgt fotografie, en nee je hebt geen digitale camera nodig. Je moet wel een spiegelreflex camera hebben, maar die hoeft niet duur te zijn. Al issie 100 jaar oud, als je het diafragma en de sluitertijd maar in kan stellen is het goed.

Een digitale camera is wel erg handig voor het fotograferen van je presentaties, en tussentijds wat foto's maken om te laten zien ofzo.

Die filmpjes maak je tijdens de AIV lessen (audiovisuele interactieve vormgeving). Dit kun je doen met foto's (digitaal is dus wel erg makkelijk dan) of met film (filmcamera kun je ook gewoon op school lenen, maar niet buitenschool gebruiken).

Verdere vakken:
Grafisch ontwerp en vormgeving
Ruimtelijk ontwerp en vormgeving
Onderhoud restauratie en decoratie
Interieur, styling en presentatie
Engels, duits, nederlands
Marketing, management, fotografie
Digitale vaardigheden (programma's leren)
Psychologie, Persoonlijke geloofsvorming
kleurenleer, smaak & stijl

Dat was het wel zo'n beetje denk ik...
Oud 22-06-2005, 13:42
Verwijderd
Aan de motivatie te horen heeft de ts weinig zin om te gaan. Wat belachelijk is, er zijn er genoeg die er wel moeite voor over hebben maar die er net niet door geraken omdat er iemand beter zou zijn. Als je nu al geen zin hebt in veel huiswerk, waarom heb je dan in godsnaam toelatingsexamens gedaan?

Iig. Over het Sint-Lucas kan ik weinig zeggen, maar als je er iets mee wilt doen, dan ga je er ook voor en dan moet je niet zeiken over huiswerk. Vind ik. Niet dat ik alles even graag en braaf doe, maar ik weet tenminste waarom ik het doe.
Ads door Google
Oud 24-06-2005, 21:30
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
Citaat:
Eveliennnn schreef op 21-06-2005 @ 21:40 :

Engels, duits, nederlands
[/B]
duits??? kan je geen frans krijgen??
ik ben echt zo slecht in duits...
Oud 25-06-2005, 17:52
Eveliennnn
Citaat:
poetic_tragedy schreef op 24-06-2005 @ 22:30 :
duits??? kan je geen frans krijgen??
ik ben echt zo slecht in duits...
Nope, je kunt geen frans krijgen...
Maar het niveau duits hier is erg laag hoor, een half uurtje les per week...
Oud 25-06-2005, 19:08
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
nou dat moet dan nog wel te doen zijn

maar de administratie daar is wel erg kut...
toen ik de eerste keer daar kwam voor die test, stond ik al niet op de lijst.
2e keer voor het gesprek, stond ik op bij hun 4 uur later ingepland dan wat in mijn brief stond.
Ik zou nog een brief krijgen deze maand. Dus ik gebeld, vorige week donderdag zouden ze het verstuurd hebben. Ik heb t nu nog steeds niet...
Oud 27-06-2005, 10:33
Eveliennnn
Citaat:
poetic_tragedy schreef op 25-06-2005 @ 20:08 :
nou dat moet dan nog wel te doen zijn

maar de administratie daar is wel erg kut...
toen ik de eerste keer daar kwam voor die test, stond ik al niet op de lijst.
2e keer voor het gesprek, stond ik op bij hun 4 uur later ingepland dan wat in mijn brief stond.
Ik zou nog een brief krijgen deze maand. Dus ik gebeld, vorige week donderdag zouden ze het verstuurd hebben. Ik heb t nu nog steeds niet...
Ja.... aan elke school mankeert wel iets.
De administratie is idd niet 'je van het', maar ja.

Wij hebben een brief gekregen waarop staat dat er een boekenlijst voor 2e jaars bij zit, er zit ookw el een boekenlijst bij, maar alleen voor 3e en 4e jaars (terwijl 3e jaar stage is). Dan bel je op naar school, zeggen ze eerst tegen een klasgenootje dat je de boeken van de 3e jaars moet bestellen, en tegen een ander klasgenootje dat je geen boeken nodig hebt
Oud 27-06-2005, 19:27
Choke
Avatar van Choke
Choke is offline
Citaat:
poetic_tragedy schreef op 25-06-2005 @ 20:08 :
nou dat moet dan nog wel te doen zijn

maar de administratie daar is wel erg kut...
toen ik de eerste keer daar kwam voor die test, stond ik al niet op de lijst.
2e keer voor het gesprek, stond ik op bij hun 4 uur later ingepland dan wat in mijn brief stond.
Ik zou nog een brief krijgen deze maand. Dus ik gebeld, vorige week donderdag zouden ze het verstuurd hebben. Ik heb t nu nog steeds niet...
TOCH wordt het gezellig, he?
__________________
Je leeft maar 1 keer
Oud 28-06-2005, 11:31
Eveliennnn
Tuurlijk word het gezellig
Je moet er natuurlijk ook zelf wel iets van maken, anders kom je nergens.
Oud 30-06-2005, 13:33
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
oeps

Laatst gewijzigd op 01-07-2005 om 13:09.
Advertentie
Oud 01-07-2005, 13:07
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
jaa zeker wordt t wel gezellig!
en heb nu eindelijk de brief binnen na 2 weken.
ze hadden m naar mn adres in belgie gestuurd, en te weinig postzegels erop geplakt
Oud 05-07-2005, 09:59
Choke
Avatar van Choke
Choke is offline
Citaat:
poetic_tragedy schreef op 01-07-2005 @ 14:07 :
jaa zeker wordt t wel gezellig!
en heb nu eindelijk de brief binnen na 2 weken.
ze hadden m naar mn adres in belgie gestuurd, en te weinig postzegels erop geplakt
hahaha
__________________
Je leeft maar 1 keer
Oud 27-01-2007, 13:19
Anouckk
Dus je moet eerst van 9 tot 5 naar school??
en dan als je thuis komt ook nog huiswerk maken?

wat krijg je dan voor soort huiswerk?
Ik bedoel het materiaal om iets te maken ligt toch meestal op school en heb je thuis niet.. of moet je ook nog alles mee gaan slepen??

Ik wil misschien ook naar Sint Lucas gaan maar ik twijfel nog of ik het wel zou aankunnen.. want als ik zoveel zou moeten reizen.. Zou ik elke dag pas om half 8 thuis zijn.. en om dan nog huiswerk te gaan maken??
Oud 27-01-2007, 15:24
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Je kan denk beter even een nieuw topic aanmaken.
Oud 27-01-2007, 15:28
Verwijderd
Idd liever een nieuw topic aanmaken dan een topic van 1,5 jaar oud uppen.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Grafisch Ontwerp - School / Richting?
Cbramz
3 07-01-2012 15:10
Studeren Sint Lucas of een andere grafische opleiding?
CHRISSVENGEANCE
4 30-01-2010 20:01
ARTistiek Toelatingsproef St. Lucas - Fase 1
Pay Per View
17 07-07-2007 13:37
Studeren sint lucas -gent Grafisch ontwerp
tobistar
2 02-07-2007 11:13
ARTistiek kask of sint-lucas?
Sarah5
9 11-09-2006 18:34
ARTistiek Kunstacademie etc
rodina
169 22-11-2004 20:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:49.