Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-12-2004, 11:47
johnbiezen
johnbiezen is offline
Hoi hoi,

na deel 1 helemaal gelezen te hebben open ik hier deel 2. Ik heb vandaag mijn eerste pilletje genomen

ik zou 60 mg moeten slikken, (3 weken lang, daarna 40 mg), maar ik ga toch zelf maar eerst 40 mg slikken (ivm bijwerkingen)

Morgen ga ik gelijk dit kopen:

Lip Medex van blistex
Vasaline
Cetaphil cremé
Cetaphil lotion
vitamine E tabletten (weet iemand mss welke ik moet nemen?)
vitamine B tabletten (weet iemand mss welke ik moet nemen?)
papierenzakdoekjes
kruidvat fles bodymilk met aloe
Nivea4Men, vochtinbrengende cremé

En daarbij ga ik veel: water drinken/vitamines eten (fruit)

Dus in dit topic kan je ervaringen/tips/klachten/meningen delen (vooral tips voor bijwerkingen lijken mij erg handig als die er komen )
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 15:47
Mara
Mara is offline
Nou weet ik verder niet wat Roaccutane is, en heb ik Deel 1 ook niet gelezen, maar waarom open je in vredesnaam een nieuw topic terwijl die andere nog niet vol is?
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 18:09
johnbiezen
johnbiezen is offline
omdat die oude al zo oud was en juist wél haast vol zat (bijna 9 pagina's)

maar...zijn al die mensen van dat oude topic al weg hier ofsow

Nu graag ontopic
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 20:17
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 20-12-2004 @ 16:47 :
Nou weet ik verder niet wat Roaccutane is, en heb ik Deel 1 ook niet gelezen, maar waarom open je in vredesnaam een nieuw topic terwijl die andere nog niet vol is?
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 11:40
Mara
Mara is offline
Citaat:
johnbiezen schreef op 20-12-2004 @ 19:09 :
omdat die oude al zo oud was en juist wél haast vol zat (bijna 9 pagina's)

maar...zijn al die mensen van dat oude topic al weg hier ofsow

Nu graag ontopic
Haast vol is niet helemaal vol. En wat maakt 't uit dat in dat topic sommige mensen niet meer posten.
Ik stem voor een slotje.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 08:40
johnbiezen
johnbiezen is offline
volgens zijn al die mensen uit het oude topic al geen scholier meer
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 08:49
ExVaal
Avatar van ExVaal
ExVaal is offline
Ik zou even wachten met alle shit die je gaat kopen. Ik slik nu anderhalve maand 30mg. en ik heb bijna nergens last van. Sinds vorige week slik ik 40mg. en heb wat drogere lippen, maar geen echte bijwerkingen. De meningen over Roacutanne zijn nogal verdeeld, maar bij mij werkt het nog steeds voor geen meter.

Ik zou geen alcohol meer drinken overigens, misschien wordt het je niet verteld, maar het fucked je lever echt heel erg op, en ik kreeg er een allergische reactie op waardoor mijn gezicht helemaal opzwelde, je bent gewaarschuwd.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 14:16
Mara
Mara is offline
Citaat:
johnbiezen schreef op 22-12-2004 @ 09:40 :
volgens zijn al die mensen uit het oude topic al geen scholier meer
Nou én! Heleboel zijn hier geen scholier meer. Ik vind dit topic nutteloos, die andere kan wel eerst gewoon vol!
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 15:06
*ABC*
Avatar van *ABC*
*ABC* is offline
Er zijn al heel veel reacties over bijwerkingen in dat andere topic, misschien kun je die eerst doorlezen, dan zijn je vragen wellicht al beantwoord.

Verder heeft scholier zijn niks te maken met de hoeveelheid acne die je hebt toch? Dus dat is een loos argument.

Maar ik hoop dat Roaccutane voor jou helpt
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 22:08
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 22-12-2004 @ 15:16 :
Nou én! Heleboel zijn hier geen scholier meer. Ik vind dit topic nutteloos, die andere kan wel eerst gewoon vol!
Wat ben je nou eigenlijk allemaal aan het zeuren. Zo grote ramp is het toch niet dat deze topic geopend wordt. Daarnaast dat andere topic is wel erg vol (en nee nog niet echt vol), en ook wel redelijk onoverzichtelijk.
Als jij je nou gewoon gaat posten in topic waar je wel wat zinnigs te zeggen hebt, zijn ze hier blij, en heb jij geen ergernissen over dit topic .

@*ABC*: Was het maar zo'n feest he dat wanneer je geen scholier meer bent, je ook geen acnee meer hebt, maar helaas zo makkelijk zit het leven niet in elkaar

Dan nog even om voor de topicstarter op te komen, het kan best fijn zijn om in een topic je eigen ervaringen op te schrijven. Tenminste ik vond dat allemaal wel fijn toen ik dat spul slikte. Dus dan kanj e dat topic wel doorlezen, maar dat is dan net niet echt wat je wil

@topicstarter suc6 met je kuur.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 19:10
Impulse
NIET al die shit kopen, totaal onzinnig

WEL labello, blistex o.i.d in elke broek- jas zak

Maar goed, succes met je kuur
ik moet nog 2 maanden, en heb alleen zeer veel last gehad van droge lippen en mondhoeken

verder idd geen alcohol, en niet in de zon zitten, maar daar zal je in dit jaargetij vast geen last van hebben

Voor de rest maakt het niet veel uit
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 20:51
ExVaal
Avatar van ExVaal
ExVaal is offline
Ik ben nu een week bezig met mijn hogere dosering van 40mg, en het gaat een stuk beter, als je alle korsten en vellen wegdenkt heb ik bijna een strak gelaat!
Met citaat reageren
Oud 26-12-2004, 12:03
johnbiezen
johnbiezen is offline
Citaat:
just_Noah schreef op 23-12-2004 @ 20:10 :
NIET al die shit kopen, totaal onzinnig

WEL labello, blistex o.i.d in elke broek- jas zak

Maar goed, succes met je kuur
ik moet nog 2 maanden, en heb alleen zeer veel last gehad van droge lippen en mondhoeken

verder idd geen alcohol, en niet in de zon zitten, maar daar zal je in dit jaargetij vast geen last van hebben
en daarbij alcohol mag wél (zo staat ook in de bijsluiter) alleen met mate....ik bedoel..ik als student kan niet 6 maanden (met nieuwjaar/carnaval/verjaardagen) zonder een druppel alcohol

Labello is pas onzinnig, dat werkt echt niet goed, maargoed. Droge mondhoeken kan je beter vaseline op doen... En voor de huid (losse schilvers/vellen) kan je toch een goede vochtinbrengende creme kopen? Ik heb ook 's ochtends mijn hele kop (nu al na 1 week) vol schilvers, maar dat is weg zodra ik er Nivea4MEn vochtinbrengende creme op smeer
Met citaat reageren
Oud 26-12-2004, 20:08
Verwijderd
Citaat:
johnbiezen schreef op 26-12-2004 @ 13:03 :
en daarbij alcohol mag wél (zo staat ook in de bijsluiter) alleen met mate....ik bedoel..ik als student kan niet 6 maanden (met nieuwjaar/carnaval/verjaardagen) zonder een druppel alcohol
Ik vind het echt dom van je als je gewoon alcohol zou drinken, maar goed. En als student, wat een onzin natuurlijk kan het wel. En met mate met carneval... pfft dat lukt toch niet, als je eenmaal aan het drinken bent...

Nou ja goed het is jouw beslissing. Maar het is echt onwijs kut voor je lever hoor! Sowieso zo'n keur. En dan blijkt dat je uiteindelijk moet stoppen omdat je een verminderde leverfunctie hebt, maar ja it's up to you...
Met citaat reageren
Oud 26-12-2004, 21:02
johnbiezen
johnbiezen is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 26-12-2004 @ 21:08 :
Ik vind het echt dom van je als je gewoon alcohol zou drinken, maar goed. En als student, wat een onzin natuurlijk kan het wel. En met mate met carneval... pfft dat lukt toch niet, als je eenmaal aan het drinken bent...

Nou ja goed het is jouw beslissing. Maar het is echt onwijs kut voor je lever hoor! Sowieso zo'n keur. En dan blijkt dat je uiteindelijk moet stoppen omdat je een verminderde leverfunctie hebt, maar ja it's up to you...
ja, maar als je 1 week in de maand een paar biertjes neemt kan dat geen kwaad lijkt me, maarja je moet idd geen sterke drank nemen.....

btw. er staat ook dit in de bijsluiter: 'Een beperkt gebruik van alcohol kan geen kwaad, ook niet als u roaccutane gebruikt. Alcohol wordt door de lever afgebroken en Roaccutane door de lever en nieren tezamen. Alleen bij overmatig drankgebruik kan de lever overbelast worden'

ps. ik drink per dag ook veel water hé, zo'n 1/1,5 liter p/d
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 20:26
Verwijderd
Ow oke, maar ik dacht dat je bedoelde dat je je elke week helemaal lam ging zuipen, en dat lijkt me niet zo slim .
Sorry voor mijn wat agressieve replay toen

Hoe is het verder met je kuur?
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 20:51
johnbiezen
johnbiezen is offline
verder gaat het OK hoor, maar ben ook pas week bezig (40 mg/pd)

Heb nog geen extreem droge lippen, wel erg droge huid. 'S ochtends zit mijn gezicht vol met schilvers/velletjes en moet soms 2/3 x p/d vochtinbrengende creme erop smeren

Verder heb ik (nog) geen last gehad van een outbreak. alleen dag 2 was mijn Acne erger dan normaal (ook op plekken waar ik het normaal niet kreeg), maarna was het een stijgende lijn. De puisten zijn nog lang niet weg, maar heb wel het idee wat 'gladdere' huid te hebben (met puisten).....

Maarja...ik heb nu vochtinbrengende creme (nivea 4 men) voor sochtends/smiddags - blistex/vaseline voor mijn lippen - Cetahpil lotion (voor 's avonds) moet ik nog kopen, maar is om te zorgen dat je huid 's ochtends niet extreem droog is - Facewash (nivea 4 men), wat je huid niet uitdroogt.......

en ik drink veel water op een dag (en als het uitdrogen te erg word kan ik altijd nog vitamine E erbij nemen, doen ook veel gebruikers)

Nu maar hopen dat mijn leverfuncties over maandje niet verandert zijn
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 04:45
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
johnbiezen schreef op 22-12-2004 @ 09:40 :
volgens zijn al die mensen uit het oude topic al geen scholier meer
Dat was ik al niet meer toen ik dat topic opende, maar ik reageerde er nog wel erg vaak in...
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 15:58
iedje
iedje is offline
ik heb een tijd roaccutane geslikt. wat een tyfusspul zg, maar ik was wel overal vanaf... ik had 100 mg
paardendosering...... had onwijs last van depressiviteit enzo... bah....
maarja t helpt! ik ben hele schoon en dat al een jaar of 7.in het begin hielp het weinig maar na verloop van tijd was alles weg
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 18:54
Impulse
je kan dan beter tot je controle geen alcohol drinken, want bij het minste of geringste laten ze je al stoppen..
but aye' je moet het zelf weten, maar stoppen zou zonde zijn, en onnodig

je word wel eerder dronken trouwens
en labello&ik zijn de beste vriendjes in de ROA tijd 8)
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 19:33
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
iedje schreef op 28-12-2004 @ 16:58 :
ik heb een tijd roaccutane geslikt. wat een tyfusspul zg, maar ik was wel overal vanaf... ik had 100 mg
paardendosering...... had onwijs last van depressiviteit enzo... bah....
maarja t helpt! ik ben hele schoon en dat al een jaar of 7.in het begin hielp het weinig maar na verloop van tijd was alles weg
No way dat jij dat op je 12de reeds voorgeschreven kreeg.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 20:09
Impulse
muaha, ik dacht precies hetzelfde als hierboven^^
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 18:39
johnbiezen
johnbiezen is offline
100 mg kan echt nooit...dan ga je zowat dood
volgens mij is je verhaal daarom ook gewoon FAKE, want op je 12e mag je het geeneens voorgeschreven krijgen

Nu weer ontopic
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 12:01
Verwijderd
Ik slik nu ongeveer 4 maanden roacutane. 2 Maanden 40mg en 2 maanden 60 mg. Mijn puistjes zijn zo goed als verdwenen, alleen heb ik op mijn wangen nog veel rode plekken, hebben jullie dat ook? Ze gaan maar niet weg ook blijft mijn kin erg rood, hebben jullie ook een van deze dingen?
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 15:19
Verwijderd
Die rode plekken, ik weet niet maar toen ik dit spul gebruikte had ik al die tijd een heel rood hoofd. VOlgens mij heeft dat ermee te maken dat je huid een stuk dunner wordt.
Maar ja toen ik er mee op ben gehouden, heb ik nergens meer last van gehad, tenminste niet dat ik nog een rood hoofd had, dus dat zal wel weg trekken.

Je moet eigenlijk pas naar het resultaat kijken als je helemaal gestopt bent. *dus doe maar ff de spiegel de deur uit *.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 22:18
johnbiezen
johnbiezen is offline
Citaat:
fckmymind schreef op 09-01-2005 @ 13:01 :
Ik slik nu ongeveer 4 maanden roacutane. 2 Maanden 40mg en 2 maanden 60 mg. Mijn puistjes zijn zo goed als verdwenen, alleen heb ik op mijn wangen nog veel rode plekken, hebben jullie dat ook? Ze gaan maar niet weg ook blijft mijn kin erg rood, hebben jullie ook een van deze dingen?
.

ja hebben veel mensen last van. Sudocreme schijnt daar tegen te helpen. Ik heb vooral last van droge/rode plekken waar een korstje op gezeten heeft (uitgedroogt) en dan gaat dat korstje eraf (grr) dat herstel heeeel langzaam...
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 18:44
Verwijderd
Als ik die plekken met of zonder korstje heb (soms is mijn huid zo droog dat ik er gewoon een wond krijg ) zijn ze meestal zo weg. Ik ben vandaag naar de dermatholoog geweest en die zei dat het litttekens zijn. Dus sommige trekken blijkbar niet zo snel weg Naja het waren er toch teveel om ieder plekje in de gaten te houden Iig mag ik over een maand stoppen. Dan moet ik het een maand aankijken en als ik tevreden heb hoef ik niet terug, ben ik niet tevreden dan maak ik een afspraak voor een volgende behandeling. Maar volgens mij is dat bij een huidtherapeut tegen de littekens.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 22:56
koelieboelie
koelieboelie is offline
voor degene die niet weten wat het is :

Wat is Roaccutane?


Roaccutane wordt voorgeschreven bij de behandeling van bepaalde ernstige vormen van acne die niet op een gangbare behandeling reageren. Bij het nauwkeurig opvolgen van het voorschrift van uw dokter vermindert de acne.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 09:06
ExVaal
Avatar van ExVaal
ExVaal is offline
Citaat:
iedje schreef op 28-12-2004 @ 16:58 :
ik heb een tijd roaccutane geslikt. wat een tyfusspul zg, maar ik was wel overal vanaf... ik had 100 mg
paardendosering...... had onwijs last van depressiviteit enzo... bah....
maarja t helpt! ik ben hele schoon en dat al een jaar of 7.in het begin hielp het weinig maar na verloop van tijd was alles weg
Het is je lichaamsgewicht gedeeld door 2 in mg. Dus jij weegt 200 kilo?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 10:44
Verwijderd
Citaat:
Vaal schreef op 13-01-2005 @ 10:06 :
Het is je lichaamsgewicht gedeeld door 2 in mg. Dus jij weegt 200 kilo?
haha hierbij maar weer bevestigd dat je niet altijd moet geloven wat anderen vertellen
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 18:16
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Vaal schreef op 13-01-2005 @ 10:06 :
Het is je lichaamsgewicht gedeeld door 2 in mg. Dus jij weegt 200 kilo?
Nou, op zich klopt dat niet echt. Het is de startersdosis, maar die kan opgeschroeft worden tot 1mg/kg lichaamsgewicht, zelfs tot 1.5mg/kg lichaamsgewicht.

Maar niet alleen daarom was 't totaal ongeloofwaardig wat hij/zij zei.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 18:14
johnbiezen
johnbiezen is offline
ik zie iig na 4 weken slikken (40 mg/pd) nog niet echt resultaat (komen nog steeds dikke ondergrondse puisten bij)

shitzooi
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 07:05
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
johnbiezen schreef op 16-01-2005 @ 19:14 :
ik zie iig na 4 weken slikken (40 mg/pd) nog niet echt resultaat (komen nog steeds dikke ondergrondse puisten bij)

shitzooi
Is normaal, dat 't na 4 weken net wat erger wordt in plaats van verbeterd.

RTFM!
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 09:37
johnbiezen
johnbiezen is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 17-01-2005 @ 08:05 :
Is normaal, dat 't na 4 weken net wat erger wordt in plaats van verbeterd.

RTFM!
alleen in de eerste 2-3 weken zou het toch erger kunnen worden? En na die weken (dus na 4 weken) zou er toch al wel verbetering moeten komen?

Dat dacht ik (had ik dacht ik ergens gelezen) namelijk
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 22:57
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
johnbiezen schreef op 17-01-2005 @ 10:37 :
alleen in de eerste 2-3 weken zou het toch erger kunnen worden? En na die weken (dus na 4 weken) zou er toch al wel verbetering moeten komen?

Dat dacht ik (had ik dacht ik ergens gelezen) namelijk
Nopes. Kan zelfs goed zijn dat 't nog 2-3 weken slecht gaat.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 12:53
johnbiezen
johnbiezen is offline
dus kan t/m 2 maanden geen échte verbetering te zien zijn?

kan je dat citeren uit de bijsluiter...zie het namelijk nergens staan
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 12:58
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
johnbiezen schreef op 18-01-2005 @ 13:53 :
dus kan t/m 2 maanden geen échte verbetering te zien zijn?

kan je dat citeren uit de bijsluiter...zie het namelijk nergens staan
Ik zeg niet dat 't in de bijsluiter staat, ik zeg dat 't kán. Bij mij was er ook pas verbetering na 'n week of 5-6, dus... Hangt gewoon van persoon tot persoon af. Die periodes aangegeven in de bijsluiter zijn gemiddeldes eh, je hebt altijd mensen die er vroeger op reageren en mensen die er later op reageren...
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 18:45
johnbiezen
johnbiezen is offline
aha zo, nee omdat je zei: RTFM!
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 00:02
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
johnbiezen schreef op 18-01-2005 @ 19:45:
aha zo, nee omdat je zei: RTFM!
Ik dacht dat daar 4 weken in stond. Maar 't is al meer dan 'n jaar geleden dat ik gestopt ben met die pillen.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 17:15
Diabestia
Diabestia is offline
Citaat:
johnbiezen schreef op 18-01-2005 @ 13:53 :
dus kan t/m 2 maanden geen échte verbetering te zien zijn?

kan je dat citeren uit de bijsluiter...zie het namelijk nergens staan
Hee je moet er echt absoluut niet vanuit gaan dat het na een aantal weken al gaat beteren. Ik dacht dat ook en werd steeds teleurgesteld. Ik had heel vaak dat het even beterde en daarna weer slechter werd. Erg deprimerend! Pas na vijf maanden begon het bij mij echt te werken maar daarna was ik er wel vanaf! Hou er dus rekening mee dat het elk moment kan gaan werken maar voor hetzelfde geld pas over twee, drie maanden.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 16:54
johnbiezen
johnbiezen is offline
ja, das waar, maar als ik na 2 maanden nog geen moment heb waarop ik 'clean' ben, wil ik toch 60 mg (0,75 mg p/kilo) ipv 40 mg (0,5 mg p/kl)
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 18:56
Diabestia
Diabestia is offline
Citaat:
johnbiezen schreef op 21-01-2005 @ 17:54 :
ja, das waar, maar als ik na 2 maanden nog geen moment heb waarop ik 'clean' ben, wil ik toch 60 mg (0,75 mg p/kilo) ipv 40 mg (0,5 mg p/kl)
Dat was precies wat ik dacht. Ik had de eerste twee maanden ook 40 mg. Ben daarna overgegaan op de 60 mg (voor mij is dat ook 0,75 mg/kg). Maar dan nog duurde het totaalproces tot het echt ging werken vijf maanden. Dus na dat ik was overgestapt naar 60 mg omdat ik niet tevreden was met die 40 moest ik nog drie maanden wachten. Het is ff dat je het weet, dat je niet wanhopig moet worden als het na vier maanden ofzo nog niet gewerkt heeft.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 22:11
sladressing
sladressing is offline
Heb dit spul ook 8 maanden gebruikt, 60 mg.
Had vrij ernstige acne, maar na 2 maanden begon 't al weg te trekken
Aan het einde van de kuur was ik compleet van mijn acne af

Bijwerkingen die ik had waren alleen erg droge lippen, kon er vaak zo de vellen van af trekken

Alcohol heb ik er wel gewoon bij gedronken (soms veel), verder geen last van gehad. Maarja, verstandig is natuurlijk anders
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 11:27
johnbiezen
johnbiezen is offline
Citaat:
Diabestia schreef op 22-01-2005 @ 19:56 :
Dus na dat ik was overgestapt naar 60 mg omdat ik niet tevreden was met die 40 moest ik nog drie maanden wachten. Het is ff dat je het weet, dat je niet wanhopig moet worden als het na vier maanden ofzo nog niet gewerkt heeft.
maar....je moest 3 maanden wachten totdat je 'clean' (dus geen enkele puist meer had) of 3 maanden wachten totdat je 'verbetering' zag?

Want ik zie wel degelijk verbetering (kleine puistjes trekken nu toch wel weg) alleen die dikke rode/ondergrondse puisten zitten er en komen er nog gewoon bij GRRR
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 16:23
Diabestia
Diabestia is offline
Citaat:
johnbiezen schreef op 24-01-2005 @ 12:27 :
maar....je moest 3 maanden wachten totdat je 'clean' (dus geen enkele puist meer had) of 3 maanden wachten totdat je 'verbetering' zag?

Want ik zie wel degelijk verbetering (kleine puistjes trekken nu toch wel weg) alleen die dikke rode/ondergrondse puisten zitten er en komen er nog gewoon bij GRRR
Nou, in de eerste vijf maanden heb ik vaak genoeg verbetering gezien, alleen werd het altijd weer gevolgd door verslechtering. In principe zat ik dus steeds in dezelfde slingerende lijn. Pas na zo'n vijf maanden (twee maanden 40 mg en 3 maanden 60) hield de verbetering aan. Vanaf toen trokken ze allemaal weg en sindsdien heb ik ze ook niet meer teruggekregen.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 20:40
johnbiezen
johnbiezen is offline
aha oke...

werd je er niet moedeloos van, en dacht je te 'stoppen'? (hebben veel mensen dit btw?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 21:24
JJ13
Avatar van JJ13
JJ13 is offline
ik heb t ook gebruikt, 4 maanden lang en elke dag 30 mg (2 pillen). ik had alleen last van hele droge lippen, het uitdrogen van mn gezicht viel heel erg mee, was bijna niks. voor de droge lippen zou ik de lippenbalsem kopen van labaratoir garnier (oranje huls), die is beter dan labello. ik ben er nu al een aantal maanden van af en mn gezicht is helemaal gaaf, geen puistje meer. t is misschien moeilijk vol te houden met die pillen, zeker in t begin, maar ik zou er zeker mee doorgaan, want t helpt. ik heb ook gewoon alcohol gedronken en tijdens de kuur ben ik ook op vakantie in italie geweest. de dokter zei dat ik me helemaal moest inpakken, lange mouwen enzo, maar dat heb ik niet echt gedaan. heb wel zoveel mogelijk in de schaduw gezeten.
__________________
a heart that hurts, is a heart that beats...
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 22:10
Verwijderd
Citaat:
johnbiezen schreef op 24-01-2005 @ 21:40 :
aha oke...

werd je er niet moedeloos van, en dacht je te 'stoppen'? (hebben veel mensen dit btw?
Ik heb toen ik dit spul gebruikte wel een tijd gehad dat ik dacht waarom doe ik mezelf dit aan, waarom stop ik niet gewoon. Maar ja ik had ook wel redelijk veel last van bijwerkingen (slikte ook 60 mg per dag), ik werd er echt gek van!

Maar stoppen omdat je nog steeds wel eens een puistje hebt? Nee dat heb ik nooit gedacht. Maar ja bij mij sloeg het ook wel goed aan.

Je moet trouwens niet de lat te hoog leggen; zou vind ik het nu (en toen ik die pillen slikte ook al ) heel erg als ik ook maar 1 puistje had, want dan liep ik voor lul (bij wijze van). Maar ja, wat een onzin, ik heb jaren lang met acnee rondgelopen en me er nooit iets van aangetrokken.

Dusse ik zou gewoon nog ff doorzetten als ik jou was, suc6!
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 06:28
johnbiezen
johnbiezen is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 24-01-2005 @ 23:10 :
Ik heb toen ik dit spul gebruikte wel een tijd gehad dat ik dacht waarom doe ik mezelf dit aan, waarom stop ik niet gewoon. Maar ja ik had ook wel redelijk veel last van bijwerkingen (slikte ook 60 mg per dag), ik werd er echt gek van!

Maar stoppen omdat je nog steeds wel eens een puistje hebt? Nee dat heb ik nooit gedacht. Maar ja bij mij sloeg het ook wel goed aan.
Dusse ik zou gewoon nog ff doorzetten als ik jou was, suc6!
Nee ik bedoelde ook niet stoppen omdat je niet wel eens een puistje hebt, maar gewoon de combinatie met niet échte verbetering in het begin (later wel) en de bijwerkingen.

Ik zit nu op 40 mg/pd en ga over 3 weken waarschijnlijk naar 60 mg (anders haal ik de 120 mg per kilo lichaamsgewicht aan het einde niet vrees ik)

En nu heb ik al kurkdroge lippen, vraag me af hoe dat dán zal zijn.....
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 08:56
johnbiezen
johnbiezen is offline
maar zo nu met de Carnaval is het gewoon moeilijk om geen alcohol te drinken...

Zaterdag heb ik dus wel best wel wat gedronken ,en vandaag gaan we weer naar de kroeg, en telkens moet ik me dus inhouden voor mijn vrienden (En smoes ofsow verzinnen, waarom ik niet ga indrinken etc.)
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Ervaringen met Roaccutane #2
Apomes
500 02-07-2008 17:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:42.