Oud 05-08-2010, 02:41
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline

__________________
Zeg maar Jan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-08-2010, 13:42
Verwijderd
De eerste tekening heeft potentie, maar de jas is nog te basic. Ook de tekst vind ik niet mooi staan.

De appel ziet er al goed uit, al kan nog wel veel meer detail en scherpte in. De dikke zwarte omlijning moet weg.

Keep up the good work
Met citaat reageren
Oud 07-08-2010, 23:26
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Nog iets gedaan:

__________________
Zeg maar Jan.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2010, 12:14
Ratatouille
Avatar van Ratatouille
Ratatouille is offline
Mmmmm, het is uhm, apart. De eerste vond ik het leukst, ik snapte eerst de tekst niet (ik las Joc en Hum), maar nu zie ik ineens 'Jochum'. De tekst had van mij wel weggemogen ja. De appel heeft inderdaad een te dikke zwarte rand er om heen, hoewel dat misschien wel jouw stijl is?
De laatste, leuke tekst, die vind ik hier wel bij passen. Het witte dinges in het oog vind ik niet mooi, veel te dikke zwarte rand, ik snap wat het is (geloof ik), maar het is daar niet op z'n plek. Het rood aan weerskanten geeft het oog een beetje creepy uitstraling en de omgeving is ietwat te bruin. De zwarte lijnen om het oog zijn wel mooi De letters eronder vind ik cool.
Niet dat ik er verstand van heb, maar de eerste vond ik het leukst En oja, hoe maak je dit? Gewoon een foto beetje manipuleren? Want in de eerste zou ik niet weten wat de foto is, in de tweede wel en de derde weer niet.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2010, 14:36
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Nee, ik schets het vanaf een foto omdat ik niet zo goed kan tekenen, dan ga je die schets inkleuren.. Gewoon zoals een normale tekening/schilderij. De eerste twee zijn ook meet uitprobeersels dan echte kunstpogingen, don't worry!
__________________
Zeg maar Jan.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2010, 07:56
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Je kan lagen gebruiken in photoshop, wat je kan doen is de zwarte omlijning in layer 1 doen en de inkleuring in layer 2. Dan kun je later layer 1 weghalen en heb je geen zwarte omlijning meer
De appel vind ik erg goed, trouwens. Het kleurgebruik en het patroon.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2010, 20:08
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Oh, maar ik heb de omlijning wel in een aparte laag, hoor! Had ik meer tijd gehad, had ik het anders opgelost, want zonder lijn wastie ook niet mooi
__________________
Zeg maar Jan.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2010, 11:03
Verwijderd
Die lijnen vind ik mooi en de eerste tekening zou je moeten uitwerken. Het oog vind ik echt mooi, het heeft iets aparts en ja de appel mwauh sorry.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2010, 20:55
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Oh, maar ik heb de omlijning wel in een aparte laag, hoor! Had ik meer tijd gehad, had ik het anders opgelost, want zonder lijn wastie ook niet mooi
Waarschijnlijk zie je dan dat je diepte niet helemaal klopt bij de appel, kijk vooral goed naar hoe licht op een appel valt en probeer em uit te werken, het is een erg goede oefening, ook buiten computertekenen, iig moet die zwarte rand weg, want appels hebben die simpelweg niet.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 14-08-2010, 10:48
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Citaat:
iig moet die zwarte rand weg, want appels hebben die simpelweg niet.
Deze redenering is wel een beetje kort door de bocht.
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 14-08-2010, 22:21
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Deze redenering is wel een beetje kort door de bocht.
Niet bij een stilleven, daarbij beoog je realisme, bovendien geloof ik dat die appel er mooi uit kan komen zonder zwarte rand en dat dat bovendien een nuttige oefening is in het kader van lichtval diepte en schaduw.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 20-08-2010, 23:41
Hickdead
Hickdead is offline
Citaat:
Niet bij een stilleven, daarbij beoog je realisme, bovendien geloof ik dat die appel er mooi uit kan komen zonder zwarte rand en dat dat bovendien een nuttige oefening is in het kader van lichtval diepte en schaduw.
Ik ben het hier niet met jou maar met oma eens... (respect voor de wijze ouderen!!)

Het is ook helemaal geen stilleven.... gewoon een illustratie van een appel. Als ik mijn ogen beetje samen knijp begint het zelfs enigszins op een vector afbeelding te lijken. En dan vind ik die zwarte lijn er om heen best prima. (jaja ik weet het, het zijn gewoon pixels.)

Dat oefenen met licht en schaduw komt nog wel... nu mag Jochum nog lekker een beetje rommelen.


@TS Doe je dit met je muis? Of heb je de beschikking over een tablet? Want als je echt aan digital painting wilt gaan doen ga je dat ding vroeg of laat toch wel aanschaffen. En dan beter vroeg dan laat..... toch?
Met citaat reageren
Oud 22-08-2010, 21:01
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Ik heb Wacom Bambooding gebruikt
__________________
Zeg maar Jan.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2010, 13:53
Verwijderd
Bamboo is niet heel duur toch?
Wil ook wel eens zo'n dingetje aanschaffen.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2010, 19:41
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
De eerste helft van mijn nieuwe poging, ikzelf kom er nog naast. Het is overigens Abzg van het forum

__________________
Zeg maar Jan.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2010, 20:14
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Gaaf!
Met citaat reageren
Oud 23-08-2010, 20:23
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
En dan vind ik die zwarte lijn er om heen best prima. (jaja ik weet het, het zijn gewoon pixels.)
Vind het helemaal mooi en goed wat jullie leuk vinden, toch zou ik graag die appel zonder zwarte rand zien en eventueel uitgewerkt tot appel met schaduw.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 24-08-2010, 12:43
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Nu met mij, de achtergrond wil ik nog wat anders voor.

__________________
Zeg maar Jan.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-08-2010, 14:19
Bright Blue
Bright Blue is offline
Hij is mooi geworden Jojo!
__________________
mijn handtekening
Met citaat reageren
Oud 24-08-2010, 15:08
Verwijderd
Het lijkt net of ze stompjes heeft ipv omgebogen vingers.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2010, 22:06
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Op de foto ook!
__________________
Zeg maar Jan.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2010, 22:15
Bright Blue
Bright Blue is offline
Echt niet!
__________________
mijn handtekening
Met citaat reageren
Oud 24-08-2010, 22:29
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Wel. De rechterhand (op de foto rechts) wel. De andere minder.
__________________
Zeg maar Jan.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2010, 00:07
Sudoku.
Avatar van Sudoku.
Sudoku. is offline
Mooi hoor! Vooral die laatste is tof.
__________________
Je bent zelf een signature.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2010, 12:13
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Heel leuk geworden! Ik vind het alleen minder dat het nu net lijkt alsof er een lijn tussen jullie doorloopt.
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-08-2010, 14:10
Verwijderd
Citaat:
Bamboo is niet heel duur toch?
Wil ook wel eens zo'n dingetje aanschaffen.
bamboo is idd niet duur.
ik wil die ws als ik weer geld heb ook gaan aanschaffen.
je moet alleen letten op de acties.
want je kunt ze wel bij een dure computerzaak kopen voor 80 euries
maar als ze vervolgens bij de lidl of aldi maar 30 zijn denk ik dat je toch n beetje spijt krijgt.
en de tabletten komen toch allemaal uit dezelfde fabriek dus wat maakt de winkel eigenlijk uit??
maar als ze daar in de aanbieding zijn moet je wel snel zijn want meestal hebben ze dr maar n paar en die zijn vaaak zo uitverkocht,
X
Met citaat reageren
Oud 26-08-2010, 21:17
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Leuke stijl blijven oefenen en ontwikkelen want het ziet er goed uit.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 31-08-2010, 16:34
Verwijderd
Citaat:
Nu met mij, de achtergrond wil ik nog wat anders voor.

[afbeelding]
leuk
ik had het wel mooier gevonden als er iets meer contrast in zat, vooral rond de ogen.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2010, 18:22
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Weer iets nieuws gemaakt! Ik heb deze jongedame:
.

Eventjes ontmetaalt, en daar is dit uitgekomen:



waar ik niet geheel tevreden mee ben, maar ik heb er zeker weer van geleerd
__________________
Zeg maar Jan.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2010, 20:07
Verwijderd
Probeer wel meer contrast en gesatureerde kleuren te gebruiken, de gezichten doen nu nog een beetje lijkerig aan Zoals die appel, die had mooie felle kleuren.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2010, 21:58
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Hmm, even met contrast spelen helpt ook al! Ook heb ik de schouder even wat naar boven geplaatst, dit zag er niet uit. Vind hem al een stuk leuker zo

__________________
Zeg maar Jan.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2010, 22:04
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Ik vind een beetje dat die hand, die het haar in gaat, net zo goed haar schouder had kunnen zijn die onder haar haar vandaan komt.
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 01-10-2010, 22:20
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Nu je het zegt
__________________
Zeg maar Jan.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2010, 23:37
Verwijderd
Ik neem aan dat ze allemaal (op z'n minst voor een groot gedeelte) overgetrokken zijn in Photoshop, klopt dat?
Met citaat reageren
Oud 02-10-2010, 11:59
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Ja, dat klopt. Ik ben bijzonder slecht in verhoudingen en dergelijke, maar als ik eenmaal klaar ben met mijn examens en weet wat ik wil verwacht ik wel van mezelf dat ik wat meer ga leren wat dat betreft.
__________________
Zeg maar Jan.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2010, 16:17
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
D'r zit een knik in d'r nek!
En zo nog wel wat dingen (die je waarschijnlijk toch wel zelf ook al ziet) maar aangezien ik het helemaal niet kan - tenminste, niet in photoshop en op papier win ik ook nog geen veldslag, maar goed - zal ik er maar niet teveel commentaar op leveren. De beste schippers staan weer eens aan wal. (;

Je appel vind ik wel heel leuk geworden trouwens.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-10-2010, 12:26
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Citaat:
Nu je het zegt
Ik denk eigenlijk dat ik het zelfs mooier zou vinden als die arm en beeld uit gaat, ipv erin. Wat eigenlijk zo is, maar niet zo lijkt. Ik hoop dat je me nog kunt volgen.
Btw. ik zie hier een beetje hetzelfde als in het portret van jou en een meisje, maar ik weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen. De vlakken houden heel kunstmatig op. Ik doel op de rechte lijn tussen jullie in (wat ik al eerder zei) en nu bij de hand in het haar valt het me weer op.
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 09-10-2010, 13:19
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
__________________
Zeg maar Jan.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2010, 16:13
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Hmm, even met contrast spelen helpt ook al! Ook heb ik de schouder even wat naar boven geplaatst, dit zag er niet uit. Vind hem al een stuk leuker zo

[afbeelding]
nek loopt door naar achterhoofd (tot oor zeg maar)
Het oor mag werk gebruiken
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:40.