Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-02-2013, 19:47
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Hoi! Ik wil even andermans advies over wat handiger/fijner is.

Omdat: (studie)boeken soms een stuk goedkoper als pdf te vinden zijn dan als 'gewoon' boek + het is een stuk lichter om een e-reader o.i.d. mee te nemen, dan om een halve boekenkast mee te sleuren (en ik houd van lezen en niet van tillen, dus een halve boekenkast mee kunnen nemen zonder dat het zwaar is, vind ik leuk. Ook gewoon naast school, want lezen Ik verdeel mijn vrije tijd een beetje over lezen en forummen, heb ik het idee. )

Mijn idee was: als ik nu een e-reader aanschaf, verdien ik 'm min of meer al een stuk terug door minder boekenkosten en is het minder sjouwwerk. Wat ik af en toe zo opvang in de trein zijn e-readers best leesbaar.

Alleen toen kwam mijn pappa met dat een tablet misschien handiger is. Wel duurder, maar je kunt meteen ook overal internetten en computerdingen doen (ik heb geen smartphone trouwens, dus dat zou voor mij wel degelijk een enorm verschil zijn ) en je kunt er ook op lezen, hoewel minder goed.

Dus:

E-reader:
+ je kunt er beter op lezen, en dat is wel nodig, want ik wilde er studieboeken op gooien als ik die (goedkoper) op internet kon vinden.
+ het kost minder
- je kunt niet veel meer dan lezen.

Tablet
+ je kan er véél meer mee. Het zou mijn toegang tot het wereldwijde web betekenen zónder dat ik eerst een computer moet zoeken.
- het leest minder prettig (ik weet niet hoe erg dat is?)
- het is duurder, dus.


Mis ik nog voor- en nadelen? Ik ben vrij nitwit op technische gebieden, dus wellicht vergis ik me er helemaal in. Iemand die er een andere kijk op heeft? Tips in het algemeen ('wat je ook doet, koop geen Merk X')?
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-02-2013, 20:08
Verwijderd
Nu ja, wellicht kan je in een winkel kijken wat je fijner vindt om (langdurig) op te lezen. Of vraag anders een vriend, vriendin, kennis, famililid of dichtsbijziijnde lama of je zo'n device kan lenen voor een duurtest. Dan kan je meer of minder zwaar tillen aan één van je kriteria. Uiteindelijk ga je dát er mee doen, namelijk.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2013, 05:43
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Ik ben met je vader eens.
Dat het minder lekker leest is een mening. Dit ligt meer aan het model wat je in de hand(en) hebt (dikker en zwaar) en de ebook-app waarmee je leest.
Daarnaast vreet het meer energie dan een ereader.
Ja, je kan veel meer mee met een tablet dan een reader, vooral is het handig als je nog op school zit.
Veel ereaders hebben geen webbrowser in zich, waardoor je iedere keer naar je computer moet gaan om nieuwe boeken erop te zetten. Met een tabblet heb je de wereldwijde biebliotheek (internet) in de hand.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.

Laatst gewijzigd op 04-02-2013 om 06:49.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2013, 13:55
ferdinandfrees
ferdinandfrees is offline
Tablet vind ik persoonlijk meer mijn voorkeur je kan er ook andere dingen mee doen. Bijv keer spellletje spelen, film kijken. Activiteiten bij houden op social media. Maar ik raad je geen tablet aan van onder de 100 euro deze zijn meestal flut en erg traag hebber zelf ervaring mee dat het niet fijn werkt. Touchscreen werkt amper. Dus zoek dan wel een goede tablet
Met citaat reageren
Oud 05-02-2013, 18:29
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Alsnog bedankt voor jullie advies! Maar mijn vader was schijnbaar een stuk sneller dan ik, want hij heeft al besloten dat het een tablet moest worden en er ook maar meteen één aangeschaft.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 17-02-2013, 15:24
Veloso
Avatar van Veloso
Veloso is offline
Welke tablet heeft hij aangeschaft.
De Samsung Galaxy Tab raad ik aan!
EDIT: Sorry voor topicbumps.
__________________
Wat het einde van de weg lijkt, is misschien slechts een bocht. Trap dus niet meteen op de rem
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Echte liefde, onverwoestbaar, zelden saaiker maar nooit gewoon #1779
Verwijderd
502 06-02-2013 11:55
De Kantine Saai #1633
Mc Kauw
500 18-03-2012 12:59
De Kantine De slag bij Saaipoort #1600
Verwijderd
500 02-02-2012 16:18
De Kantine Liev ende sagt/saai egeltje#1590
Miekje*
500 11-01-2012 17:15
De Kantine Saai is kwijt #1559
Verwijderd
500 27-11-2011 18:00
Verhalen & Gedichten E-reader en e-books
Balance
43 08-05-2011 16:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:02.