Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-11-2002, 21:24
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
FIFA-prominent Michel Platini heeft vanmiddag een soort aanmoedigingsprijs uitgereikt aan Ajax, voor de ontwikkeling van kunstgras, waar Ajax volop mee bezig is.

bron: NOS Sportjournaal

Vinden jullie dat Ajax aangemoedigd moet worden voor de ontwikkeling van kunstgras?
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-11-2002, 21:32
Verwijderd
ik ben eigenlijk tegen kunstgras, behalve wanneer het precies hetzelfde is als gewoon gras, alleen dan kunstmatig.
Maar je moet nog wel gewoon tackles kunnen maken.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 21:33
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Wie er aangemoedigd wordt, boeit me niet, als er maar een soort kunstgras komt dat in de winter, en bij slecht weer toch mooi groen ed blijft. En op het natuurgras gelijkt. Zoals hierboven gemeld, de tackels ed.
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 22:32
Verwijderd
Als het kunstgras zo is als echt gras.. waarom niet?

Daaro zijn ze het gras nu natuurlijk volop aan het testen, om het ook op echt gras te laten lijken Lijkt mij trouwens een erg goede oplossing hoeven ze telkens niet een nieuwe mat te leggen
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 22:33
PV
PV is offline
Ik vind 't wel
Als het verder hetzelfde lijkt als gewoon gras idd.. maar dan bespeelbaar onder elke weersomstandigheid, lijkt me alleen maar goed kunnen wedstrijden daarom niet meer worden afgelast.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 11:21
Jan-Diederik
Jan-Diederik is offline
*proest* 'stuntgras'
__________________
Project Mayhem
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 13:21
Kez
Avatar van Kez
Kez is offline
Waarom Ajax???? Heeft die club al zoveel gedaan voor het kunstgras dan????
__________________
De pagina kan niet worden weergegeven
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 13:44
Maartenpaarten
Avatar van Maartenpaarten
Maartenpaarten is offline
Citaat:
Kez schreef:
Waarom Ajax???? Heeft die club al zoveel gedaan voor het kunstgras dan????
Ja, zij zijn er heel veel mee bezig geweest vanwege de problemen met het slechte veld in de Amsterdam Arena.
__________________
Bier & Tieten
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 13:47
Maartenpaarten
Avatar van Maartenpaarten
Maartenpaarten is offline
Ik vind het goed dat Ajax op deze manier wordt aangemoedigd. Het zou toch geweldig zijn als we in de toekomst onder alle weesromstandigheden op een goed bespeelbara veld kunnen voetballen?
Voorwaarde voor mij is dan wel dat het materiaal van het veld de sport niet gaat veranderen. Het 'gras' moet zo worden gemaakt dat alle acties/slidings e.d. die nu mogelijk zijn, dan nog steeds kunnen worden uitgevoerd.
__________________
Bier & Tieten
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 15:24
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Ben er alleen voor als alle clubs in de wereld kunst gras krijgen anders lijkt het me op de 1 of andere manier altijd oneerlijk PUNT
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 17:13
The Senna Fan
Avatar van The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Mijn club hier in Belgie heeft deze zomer kunstgras aan laten leggen. Het is niet dat hockey spul, met zand en dat heel kort is etc. maar het is redelijk lang (normaal) en er zit zwart rubber tussen. Slidings kan je erop maken en de bal rolt erg goed. Er kan bij elke weersomstandigheid op gespeeld worden. En bij regen spint de bal lekker door. Dus das is goed spul.
__________________
Jusqu'ici tout va bien... jusqu'ici tout vas bien... Mais le plus important, c'est pas la chute... C'est l'atérissage. --- La Haine
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 17:18
Verwijderd
Citaat:
The Senna Fan schreef:
En bij regen spint de bal lekker door. Dus das is goed spul.
Ik vind het persoonlijk altijd wel leuk als je een wedstrijdje in het jaar hebt, waarbij de bal niet meer kan rollen.

Maar goed, dan moeten ze bij Ajax eerst maar het dak er vanaf slopen.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 22:34
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
[nieuws]

De eredivisieclubs spelen voorlopig geen wedstrijden op kunstgras. De meeste van de 18 clubs spraken zich uit tegen een proef-project van de UEFA.

De Europese bond is op zoek naar clubs die het volgend seizoen proef willen draaien op kunstgras en beloont dat met 170.000 euro. De Graafschap en AZ hadden zich kandidaat gesteld, maar werden door de verzamelde clubs teruggefloten. Als slechts sommige clubs op kunstgras spelen, kan er van competitievervalsing sprake zijn, luidde de verklaring.

Cambuur Leeuwarden en Heracles Almelo hebben zich ook aangemeld. De KNVB gaat bij de UEFA informeren of ook clubs uit de eerste divisie in aanmerking komen.


Bron: NOS Teletekst

De eredivisieclubs zijn dus tegen. Maar moet er niet een proef komen?
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 10:57
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Waarom zouden 1ste divisie clubs wel op kunstgras mogen spelen en eredivisieclubs niet?
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 11:05
Verwijderd
Citaat:
Forza_FC_Groningen schreef:
Waarom zouden 1ste divisie clubs wel op kunstgras mogen spelen en eredivisieclubs niet?
daar is het belang minder groot bij, dan bij een eredivisie club....?
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 11:51
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
jdiezrequejo schreef:
daar is het belang minder groot bij, dan bij een eredivisie club....?

vind ik niet eigenlijk die clubs willen ook allemaal promoveren tog?
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 13:07
Krugdinho
Avatar van Krugdinho
Krugdinho is offline
ik ben tegen, je hebt meer kans op blesures de bal glijd door als het regent,het is voor de keeper moeilijker om te duiken en je kan haast geen tackles maken
__________________
Guess who's back
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 13:07
Krugdinho
Avatar van Krugdinho
Krugdinho is offline
Citaat:
Forza_FC_Groningen schreef:
vind ik niet eigenlijk die clubs willen ook allemaal promoveren tog?
jullie volgend jaar ook
__________________
Guess who's back
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-12-2002, 15:06
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Zaagmanz schreef:
jullie volgend jaar ook

ALS we degraderen wel jah
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 17:43
Verwijderd
Citaat:
Zaagmanz schreef:
ik ben tegen, je hebt meer kans op blesures de bal glijd door als het regent,het is voor de keeper moeilijker om te duiken en je kan haast geen tackles maken
Ik denk dat je met kunstgras juist eerder minder blessures krijgt, omdat er minder gaten of pollejtes in het veld zitten. Tackles kan je verder wel maken, want het wordt geen hockeygras hoor. Het wordt precies hetzelfde als echt gras om er op te voetballen.

Wel jammer idd, dat de bal niet meer 2 meter verder stil blijft liggen, als je een pass over de grond schiet, terwijl het regent. Is toch ook wel weer mooi voor de verandering.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 18:44
Krugdinho
Avatar van Krugdinho
Krugdinho is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
Ik denk dat je met kunstgras juist eerder minder blessures krijgt, omdat er minder gaten of pollejtes in het veld zitten. Tackles kan je verder wel maken, want het wordt geen hockeygras hoor. Het wordt precies hetzelfde als echt gras om er op te voetballen.

Wel jammer idd, dat de bal niet meer 2 meter verder stil blijft liggen, als je een pass over de grond schiet, terwijl het regent. Is toch ook wel weer mooi voor de verandering.

ik heb 2 weken geleden zelf op kunstgras gespeeld geen tackle gezien het is best hard,als je neergehaald word kan je zowat je nek breken
__________________
Guess who's back
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 15:20
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
NOS Teletekst:

Heracles Almelo mag volgend seizoen zijn thuisduels op kunstgras spelen. Dat heeft de Europese voetbalunie (UEFA) in een schrijven aan de KNVB laten weten. De club kan voor dit project rekenen op een bedrag van 300.000 Zwitserse frank van de UEFA.

Naast de Almelose club zullen Örebrö SK (Zweden), Denizlispor (Turkije), Torpedo Moskou (Rusland) en Austria Salzburg (Oostenrijk) een jaar lang hun duels op kunstgras spelen.


...

Het is dus zo ver: de eerste clubs hebben toestemming om op kunstgras te gaan spelen...
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 15:44
Mitros
Avatar van Mitros
Mitros is offline
Citaat:
Boogie schreef:
NOS Teletekst:

Heracles Almelo mag volgend seizoen zijn thuisduels op kunstgras spelen. Dat heeft de Europese voetbalunie (UEFA) in een schrijven aan de KNVB laten weten. De club kan voor dit project rekenen op een bedrag van 300.000 Zwitserse frank van de UEFA.

Naast de Almelose club zullen Örebrö SK (Zweden), Denizlispor (Turkije), Torpedo Moskou (Rusland) en Austria Salzburg (Oostenrijk) een jaar lang hun duels op kunstgras spelen.


...

Het is dus zo ver: de eerste clubs hebben toestemming om op kunstgras te gaan spelen...
Wedden dat het Heracles alleen maar om de 300.000 frank gaat
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 15:59
vreselijke fout
Avatar van vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Is Heracles zo niet extra in het voordeel omdat zij er dan elke keer op spelen, trainen.

En een andere club er maar 1 keer per jaar komt?
__________________
Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:44.