Oud 18-02-2004, 23:07
mosterd
Avatar van mosterd
mosterd is offline
ik doe nu havo en wil straks zonder 4 jaar hbo te doen naar uni gaan. kan ik dan beter eerst vwo doen of kan het ook via hbo sneller?

en als ik via hbo kan...zijn er dan bepaalde dingen waar je aan moet voldoen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-02-2004, 23:14
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
na 1 jaar hbo (propedeuse) kun je naar de universiteit, maar daar is men op de universiteit absoluut niet blij mee. Er zijn maar weinig mensen die met hun P de universiteit met succes afronden.
vwo kost na 5havo nog maar 2 jaar (ik neem aan dat je in 5v kan instromen). Je bent dus 1 jaar langer uit, maar kan dan alsnog naar de universiteit. Ik denk dat je met deze laatste mogelijkheid beter uit bent.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 23:19
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Balance schreef op 18-02-2004 @ 23:14:
vwo kost na 5havo nog maar 2 jaar (ik neem aan dat je in 5v kan instromen). Je bent dus 1 jaar langer uit, maar kan dan alsnog naar de universiteit. Ik denk dat je met deze laatste mogelijkheid beter uit bent
Of 1 jaar op het volwassenenonderwijs, bij een ROC (5 en 6 VWO in 1 jaar).

Verder, topicstarter: als je dit zelf nog niet uit kan zoeken betwijfel ik of je aan de universiteit toe bent.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 23:25
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
In principe heb je daar geen gelijk in Fleet Admiral, want je kan nooit iets zelf uitzoeken. Altijd ben je afhankelijk van iets of anderen.

Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 23:27
mosterd
Avatar van mosterd
mosterd is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 18-02-2004 @ 23:19:
Of 1 jaar op het volwassenenonderwijs, bij een ROC (5 en 6 VWO in 1 jaar).

Verder, topicstarter: als je dit zelf nog niet uit kan zoeken betwijfel ik of je aan de universiteit toe bent.

ik vind dit ook een manier van zelf uitzoeken. (met behulp van anderen)

En ja, ik ben NOG niet toe aan de universiteit

Laatst gewijzigd op 18-02-2004 om 23:29.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 23:29
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
mosterd schreef op 18-02-2004 @ 23:27:
ik vind dit ook een manier van zelf uitzoeken. (met behulp van anderen)
Je kan het op de site van elke universiteit vinden.

Zoiets is nou juist wat je voor de universiteit moet kunnen en waarom veel HAVO-HBO'ers op de uni falen, aldus betrouwbare bronnen: ze zijn te schools, terwijl de uni gaat om het zelf uitzoeken (al is dat volgens sommigen de laatste tijd steeds verder te zoeken).
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 23:32
mosterd
Avatar van mosterd
mosterd is offline
ah, jij weet alles beter? weetje op de sites kan ik geen meningen lezen van mensen.. en ik heb wel aantal meningen nodig om zelf de juiste beslissing te nemen
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 23:59
Verwijderd
Zoals gezegd: het kan (nog) wel. Sommige universiteiten hebben bij bepaalde studies al een extra brugjaar voor HBO-doorstromers. Die moeten dan éen jaar extra doen voordat ze aan het eerste jaar kunnen beginnen. Verder is de VSNU voornemens alles in het werk te stellen om de HBO-route te blokkeren omdat, met alle respect verder, HBO-doorstromers het in verhouding tot gewone studenten gewoon heel erg slecht doen.

Als jij de keuze hebt tussen éen jaar HBO of twee jaar VWO, dan zou ik zeker niet kiezen voor de HBO-route alleen maar omdat het een jaar sneller is.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 00:18
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 18-02-2004 @ 23:59:
Zoals gezegd: het kan (nog) wel. Sommige universiteiten hebben bij bepaalde studies al een extra brugjaar voor HBO-doorstromers. Die moeten dan éen jaar extra doen voordat ze aan het eerste jaar kunnen beginnen. Verder is de VSNU voornemens alles in het werk te stellen om de HBO-route te blokkeren omdat, met alle respect verder, HBO-doorstromers het in verhouding tot gewone studenten gewoon heel erg slecht doen.

Als jij de keuze hebt tussen éen jaar HBO of twee jaar VWO, dan zou ik zeker niet kiezen voor de HBO-route alleen maar omdat het een jaar sneller is.


Dat kan ik beamen - HBO-studenten hebben erg veel moeite met aanpassen.... Dat kom ik vaak tegen.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 08:47
Markiex
Markiex is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 18-02-2004 @ 17:19:
Verder, topicstarter: als je dit zelf nog niet uit kan zoeken betwijfel ik of je aan de universiteit toe bent.
Jij stelt hier toch ook wel eens een vraag? Ben jij dan ook nog niet toe aan de universiteit..?
__________________
Bwegh...
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 10:21
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 18-02-2004 @ 23:29:
terwijl de uni gaat om het zelf uitzoeken (al is dat volgens sommigen de laatste tijd steeds verder te zoeken).
Ik moet 3/4 van mijn tentamenstof nog altijd zelf uitzoeken, daar is het systeem bij ons (PGO door middel van de zevensprong, als je het kent) op gemaakt.
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 15:21
Verwijderd
Citaat:
Markiex schreef op 19-02-2004 @ 08:47:
Jij stelt hier toch ook wel eens een vraag? Ben jij dan ook nog niet toe aan de universiteit..?
Nee, Fleet is nog (laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang) niet toe aan de universiteit nee
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 16:10
Tulpje6
Avatar van Tulpje6
Tulpje6 is offline
Citaat:
MieX schreef op 19-02-2004 @ 10:21:
Ik moet 3/4 van mijn tentamenstof nog altijd zelf uitzoeken, daar is het systeem bij ons (PGO door middel van de zevensprong, als je het kent) op gemaakt.
O god, de zevensprong. Ik zit op de PABO en daar hebben we ook zo'n ding.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 16:42
mosterd
Avatar van mosterd
mosterd is offline
bedankt voor jullie reacties.. moet ik ook andere toetsen maken als ik propedeuse heb gehaald? of wordt je dan gewoon toegelaten?
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 17:19
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
mosterd schreef op 19-02-2004 @ 16:42:
bedankt voor jullie reacties.. moet ik ook andere toetsen maken als ik propedeuse heb gehaald? of wordt je dan gewoon toegelaten?
In principe word je dan gewoon toegelaten.
Maar zoals Nare Man al zei: de universiteiten zijn hard bezig daar verandering in te maken. Ze willen eigenlijk afschaffen dat je met je P naar de universiteit gaat. Blijkbaar zijn er bij bepaalde opleidingen ook al brugjaren voor HBO-doorstromers en er bestaan wel universiteiten met extra toetsen, las ik op internet.

Eventueel om te lezen: http://www.parool.nl/1037599187237.html
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 18:05
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Je kunt je p halen op het HBO en dan doorstromen naar de universiteit. Maar dit valt af te raden omdat 1) weinig mensen in 1 jaar hun p halen en 2) de manier van werken op het HBO gewoon heel anders is. Daarnaast zijn universiteiten niet blij met HBO p-instromers. Het verdient aanbeveling om je VWO te halen na havo (duurt 2 jaar) omdat je dan in meer studies kan instromen. Als je met je HBO p komt kunnen er extra ingangseisen gelden (toelatingstest, gesprek, extra cursussen).

Mijn ervaringen (ik ben zelf pas ingestroomd met een propedeuse) zijn dat het WO veel meer theoretisch is (daarom wou ik ook naar de uni), veel zelf uitzoeken ed. Ook meer essays schrijven. Het is ook individueler en men gaat dieper in op de stof, leert onderzoeken en kennis toetsen terwijl op het HBO het 'slechts' kennis toepassen in de praktijk is. Ook is het WO abstracter en daardoor dus vaak moeilijker. Je moet veel theorie lezen. Je zult je dus moeten afvragen of je dit wil en of je het kan.

Als je toch met een p wil instromen, neem dan contact op met de studieadviseur. Die kan je verder helpen. Dat heb ik zelf ook gedaan, en na goed overleg (en advies) met haar en mij mentor op het HBO ben ik overgestapt.

O ja, nog één tip: begin gewoon in september. Ik heb niet zozeer last van het feit dat WO een andere invalshoek heeft dan HBO, als van het feit dat ik bepaalde vakken nog niet gehad heb (academische vaardigheden- het schrijven van essays).
Citaat:
nare man schreef op 19-02-2004 @ 15:21:
Nee, Fleet is nog laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang niet toe aan de universiteit nee
daar waren we nog niet achter hoor
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 18:57
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
MieX schreef op 19-02-2004 @ 10:21:
Ik moet 3/4 van mijn tentamenstof nog altijd zelf uitzoeken, daar is het systeem bij ons (PGO door middel van de zevensprong, als je het kent) op gemaakt.
AAAARGH. Ik HAAAAAT dat woord. Z*v*nspr*ng. AAAARGH.

Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 20:31
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
alluman schreef op 19-02-2004 @ 00:18:


Dat kan ik beamen - HBO-studenten hebben erg veel moeite met aanpassen.... Dat kom ik vaak tegen.
Je hebt gelijk. Hoewel ik eigenlijk nergens last van heb gehad.
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-02-2004, 20:38
matrix21
matrix21 is offline
Hetzelfde probleem heb ik gezien met mbo ers op de hbo. Blijkbaar is het zo anders dat er enorme aanpassingsproblemen komen.
Ikzelf wil na mijn studie een postdoctorale studie eraan vastplakken. Maar eigenlijk zie ik er nu al tegenop aangezien ik weinig dicipline heb.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 22:34
mosterd
Avatar van mosterd
mosterd is offline
ok, bedankt allemaal. ik zal ook met mijn mentor praten en dan zie ik wel wat het wordt
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 23:38
Verwijderd
Citaat:
Blitzkrieg Bop schreef op 19-02-2004 @ 20:31:
Je hebt gelijk. Hoewel ik eigenlijk nergens last van heb gehad.
Om filosofie te studeren hoef je ook niet zoveel te kunnen.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 13:40
NN
NN is offline
Ik sluit me aan bij het 'niet met HBO naar uni'-kamp.

Het is betreurenswaardig om te zien hoe vaak en hoe veel HBO'ers er verschrikkelijk lang over doen om een studie af te ronden.

Als je naar de uni wil, wees dan verstandig en ga VWO doen.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 13:43
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-02-2004 @ 23:38:
Om filosofie te studeren hoef je ook niet zoveel te kunnen.
Dat zal Gatara je wel weer niet in dank afnemen.

Ik vind Filosofie heel leuk.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 13:47
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
NN schreef op 20-02-2004 @ 13:43:
Dat zal Gatara je wel weer niet in dank afnemen.
Idd. Ik word moe van mensen die filosofie onderschatten.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 13:53
watervlo
watervlo is offline
Mijn ervaring is dat mbo studenten met een hbo propedeuse veel verder zijn dan vwo studenten. Dat geld in iedergeval voor de beta opleidingen.
Hoewel het opzich niet zo heel veel zin heeft om met je P naar de uni over te stappen. Dit is immers ook een bachelor opleiding. Als je eowon je hbo afmaakt kun je overstappen naar een masteropleiding op de universiteit. De meeste hbo bacherlor opleiding hebben een verwant emaster aan de universiteit. Indien je een niet verwante master wilt gaan doen moet je mogelijk een aantal defficienties wegwerken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-02-2004, 14:38
Verwijderd
Helaas wel, omdat het onderwijssysteem wordt verkwanseld door een stel sukkels die denken dat het nuttig is om 'breed opgeleide en flexibel inzetbare' kneuzen met éen of ander HBO-managementopleidinkje het bedrijfsleven in te sturen. Doe dat dan maar op HBO-niveau, maar blijf van de universiteit af.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 15:32
watervlo
watervlo is offline
Bij het woord management krijg ik sowieso al kromme tenen. Hol begrip.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 18:04
Tulpje6
Avatar van Tulpje6
Tulpje6 is offline
Je hebt havo gedaan, en voor veel uni studies heb je wiskunde nodig...wiskunde op VWO niveau wel te verstaan. Dus moet je eerst een toelatingstoets doen en/of bijspijkeren.
Ook andere vakken kunnen op VWO nodig zijn, afhankelijk van welke studie je gaat doen (nouja dit denk ik, zeker weten doe ik het niet).
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 21:05
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Citaat:
watervlo schreef op 20-02-2004 @ 13:53:
Mijn ervaring is dat mbo studenten met een hbo propedeuse veel verder zijn dan vwo studenten. Dat geld in iedergeval voor de beta opleidingen.
Hoewel het opzich niet zo heel veel zin heeft om met je P naar de uni over te stappen. Dit is immers ook een bachelor opleiding. Als je eowon je hbo afmaakt kun je overstappen naar een masteropleiding op de universiteit. De meeste hbo bacherlor opleiding hebben een verwant emaster aan de universiteit. Indien je een niet verwante master wilt gaan doen moet je mogelijk een aantal defficienties wegwerken.
Dikke lul. Een bacheloropleiding op HBO staat niet gelijk aan de Wo bachelor. Vaak zul je eerst een schakeljaar moeten doorlopen voordat je mag beginnen. Daarnaast vind ik het belachelijk dat de HBO en WO bachelor nu gelijkgesteld worden. Verkwanseling van het onderwijs. 4 jaar HBO en 1 jaar WO (of 2 jaar) IS niet gelijk aan 4 jaar WO. Als je zo nodig naar de universiteit wil, doe dan gelijk de hele bachelor én master op WO-niveau.
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 21:27
watervlo
watervlo is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 20-02-2004 @ 21:05:
Dikke lul. Een bacheloropleiding op HBO staat niet gelijk aan de Wo bachelor. Vaak zul je eerst een schakeljaar moeten doorlopen voordat je mag beginnen. Daarnaast vind ik het belachelijk dat de HBO en WO bachelor nu gelijkgesteld worden. Verkwanseling van het onderwijs. 4 jaar HBO en 1 jaar WO (of 2 jaar) IS niet gelijk aan 4 jaar WO. Als je zo nodig naar de universiteit wil, doe dan gelijk de hele bachelor én master op WO-niveau.
Qua niveau is het nu wel gelijk.(althans, dat zou het moeten zijn. Er zijn veel te veel flauwekul opleidingen op het hbo)
Het verschil is gewoon dat het een beroepsgericht is en het ander wetenschappelijk gericht. Dus is het inderdaad lastiger om van een hbo bachelor naar een WO master te gaan dan van een WO bachelor naar een WO master.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 21:47
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Citaat:
watervlo schreef op 20-02-2004 @ 21:27:
Qua niveau is het nu wel gelijk.(althans, dat zou het moeten zijn. Er zijn veel te veel flauwekul opleidingen op het hbo)
Het verschil is gewoon dat het een beroepsgericht is en het ander wetenschappelijk gericht. Dus is het inderdaad lastiger om van een hbo bachelor naar een WO master te gaan dan van een WO bachelor naar een WO master.
Je schrijft zelf al: dat zou het moeten zijn. In de praktijk is er gewoon een te groot verschil, oa door de andere invalshoek en omdat je op de universiteit veel meer theorie krijgt, is er een redelijk grote kans dat een HBO-er gewoon achterloopt.
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 23:49
watervlo
watervlo is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 20-02-2004 @ 21:47:
Je schrijft zelf al: dat zou het moeten zijn. In de praktijk is er gewoon een te groot verschil, oa door de andere invalshoek en omdat je op de universiteit veel meer theorie krijgt, is er een redelijk grote kans dat een HBO-er gewoon achterloopt.
Maar dat grldt natuurlijk niet voor elke HBO opleiding. Ik doe er zelf een die voor 99 % uit theorie bestaat.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 00:08
watervlo
watervlo is offline
Citaat:
watervlo schreef op 20-02-2004 @ 23:49:
Maar dat geldt natuurlijk niet voor elke HBO opleiding. Ik doe er zelf een die voor 99 % uit theorie bestaat.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 13:50
madwoman
madwoman is offline
Is in het hbo de BaMa structuur niet ingevoerd? Ik dacht dat dat daar ook was, en dan kun je toch helemaal je P niet halen?? Of is dit een heel domme opmerking??
Eerst kon je met je P biomedische wetenschappen instromen bij geneeskunde, dat kan nu (door invoer BaMa) ook niet meer. Ik dacht dat bij het hbo dit ook zo was?
__________________
you can't milk a cow with your hands in your pants!!
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 14:23
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
madwoman schreef:
Is in het hbo de BaMa structuur niet ingevoerd? Ik dacht dat dat daar ook was, en dan kun je toch helemaal je P niet halen?? Of is dit een heel domme opmerking??
Eerst kon je met je P biomedische wetenschappen instromen bij geneeskunde, dat kan nu (door invoer BaMa) ook niet meer. Ik dacht dat bij het hbo dit ook zo was?
De BaMa structuur is wel ingevoerd op het HBO.. maar het eerste jaar haal je nog gewoon je P hoor.. Tenminste.. ik heb vorig jaar m'n P gehaald en ga volgend jaar naar de uni.

Om even m'n mening te geven over deze discussie:
Ik denk dat het heel erg verschilt per persoon of je het op de universiteit redt als je van het hbo afkomt. Ik kan me voorstellen waarom de universiteiten de weg via de hbo-p naar de universiteit willen afschaffen, maar zolang het nog kan ga ik volgend jaar gewoon aan de universiteit beginnen. Zolang je zelf het idee hebt dat je het zult redden, dan zou ik er gewoon voor gaan.
__________________
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 16:20
madwoman
madwoman is offline
Citaat:
Unique schreef op 21-02-2004 @ 14:23:
De BaMa structuur is wel ingevoerd op het HBO.. maar het eerste jaar haal je nog gewoon je P hoor.. Tenminste.. ik heb vorig jaar m'n P gehaald en ga volgend jaar naar de uni.
In het BaMa systemm kun je geen P meer halen. Alleen je Bachelor na drie jaar. Propedeuse jaar is afgeschaft met het invoeren van Bachelor, anders hadden ze het ook wel kunnen laten.
__________________
you can't milk a cow with your hands in your pants!!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-02-2004, 18:04
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Citaat:
madwoman schreef op 21-02-2004 @ 16:20:
In het BaMa systemm kun je geen P meer halen. Alleen je Bachelor na drie jaar. Propedeuse jaar is afgeschaft met het invoeren van Bachelor, anders hadden ze het ook wel kunnen laten.
Dan heb ik het toch wel heel raar gedaan

Natuurlijk haal je nog gewoon je P, dit is gewoon je eerste jaar van WO/HBO.
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 22-02-2004, 00:21
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 21-02-2004 @ 18:04:
Dan heb ik het toch wel heel raar gedaan

Natuurlijk haal je nog gewoon je P, dit is gewoon je eerste jaar van WO/HBO.
Ja idd..
__________________
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today
Met citaat reageren
Oud 22-02-2004, 11:15
Verwijderd
Ik zou naar 5VWO gaan, een veel betere basis voor de universiteit.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2004, 16:53
Sven
Avatar van Sven
Sven is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 21-02-2004 @ 18:04:
Dan heb ik het toch wel heel raar gedaan

Natuurlijk haal je nog gewoon je P, dit is gewoon je eerste jaar van WO/HBO.
Nouja, vroeger kreeg je een propedeuse diploma enzo... dus van je P halen is niet echt meer sprake..
Met citaat reageren
Oud 22-02-2004, 18:12
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
Sven schreef op 22-02-2004 @ 16:53:
Nouja, vroeger kreeg je een propedeuse diploma enzo... dus van je P halen is niet echt meer sprake..
nogsteeds hoor.
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 22-02-2004, 18:35
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
Sven schreef op 22-02-2004 @ 16:53:
Nouja, vroeger kreeg je een propedeuse diploma enzo... dus van je P halen is niet echt meer sprake..
Je krijgt nu nog steeds je propedeuse diploma wanneer je je P haalt. Ik weet niet waar het idee vandaan komt dat dat niet meer zo is, maar het is wel zo.
__________________
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today
Met citaat reageren
Oud 22-02-2004, 19:00
mosterd
Avatar van mosterd
mosterd is offline
Propedeutisch getuigschrift
Na het succesvol afronden van het eerste studiejaar van de HBO-opleiding van uw keuze ontvangt u het propedeutisch getuigschrift. Dit getuigschrift geeft niet alleen aan dat u de eerste 60 ECTS-punten van de opleiding heeft behaald, maar kan tevens als toelating gelden tot universitair onderwijs. Een waardevol getuigschrift dus. In het overzicht van het studieprogramma van elke opleiding kunt u zien uit welke modules het eerste studiejaar is opgebouwd en wanneer u dus recht heeft op het propedeutisch getuigschrift.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2004, 19:39
Sven
Avatar van Sven
Sven is offline
Hm.. nouja, ik merk het aan het einde van dit jaar wel (hopelijk )
Met citaat reageren
Oud 22-02-2004, 21:33
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Sven schreef op 22-02-2004 @ 16:53:
Nouja, vroeger kreeg je een propedeuse diploma enzo... dus van je P halen is niet echt meer sprake..
Ik moest toch echt een propedeusediploma inleveren voordat ik aan mijn huidige studie kon beginnen... en ja, dat is een bachelor propedeuse diploma...
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend

Laatst gewijzigd op 22-02-2004 om 21:38.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Propedeuse of van havo naar VWO?
Faerie
56 22-01-2006 23:30
Algemene schoolzaken Wanneer studeer je eigenlijk??
DP17
88 13-08-2005 13:53
Algemene schoolzaken Voorstel: Hbo'er kan zelfde graad halen als academicus
AsianDF
60 01-07-2005 05:40
Algemene schoolzaken Geen toga voor hbo-doorstromers
Charlottetje
86 22-03-2004 18:54
Algemene schoolzaken wanneer ben je student?
matrix21
104 11-04-2003 09:12
Algemene schoolzaken Ontwijking 2e fase, vanuit vwo 5
Oen
27 29-06-2002 16:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:59.