Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-08-2007, 22:32
blazin
blazin is offline
Ik verhuis over ongeveeer 3 weken en ben dan dus uitwonend. ik weet nog neit vanaf wanneer ik huur moet betalen (maand september/oktober), wanneer zou ik dan moeten doorgeven bij de ibg dat ik uitwonend ben? Kan dat nu al, ook al sta ik NU nog ingeschreven sta thuis maar over 3 weken niet meer?
Advertentie
Oud 01-09-2007, 12:44
Tilbo
Tilbo is offline
Ik heb een lening bij de IB-groep aangevraagd voor september. Ik heb het geld echter nog niet ontvangen. Weet iemand wanneer je een lening krijgt uitbetaald? Het is al september!
Oud 01-09-2007, 13:01
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Ik heb een lening bij de IB-groep aangevraagd voor september. Ik heb het geld echter nog niet ontvangen. Weet iemand wanneer je een lening krijgt uitbetaald? Het is al september!
Je krijgt het geld altijd pas achteraf. Je stufi voor september krijg je dus ook pas rond 24 september. Net als bij een vaste baan dus, daar betalen ze je ook pas uit nadat je het werk gedaan hebt.
Oud 01-09-2007, 13:42
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Net een tegemoetkoming scholieren aangevraagd.

Vraagje: Als je een aanvullende toelage krijgt.. krijg je dan dat 'schoolgeld' deel ook elke maand?
Oud 01-09-2007, 15:09
one.
one. is offline
Citaat:
kleine paniek hier
waarom heeft de UU/ IB mn collegegeld nog niet afgeschreven (dat zou vandaag toch moeten zijn) , normaal zijn ze hier namelijk echt te snel in. Of ik ben gewoon te ongeduldig

Begin me nu af te vragen of mn gegevens wel allemaal kloppen, maar ik kan me mn wachtwoord van digid niet meer (precies) herinneren, weet iemand of je daar ooit verplicht cijfers en letters moest invoeren als wachtwoord. Dat helpt me namelijk al een heel eind opweg.
Ja, een wachtwoord met cijfers én letters.
__________________
.
Oud 01-09-2007, 15:35
yourdarkangel
yourdarkangel is offline
Citaat:
Ik verhuis over ongeveeer 3 weken en ben dan dus uitwonend. ik weet nog neit vanaf wanneer ik huur moet betalen (maand september/oktober), wanneer zou ik dan moeten doorgeven bij de ibg dat ik uitwonend ben? Kan dat nu al, ook al sta ik NU nog ingeschreven sta thuis maar over 3 weken niet meer?
Je moet,als je je adreswijziging doorgeeft, aangeven per wanneer je uitwonend bent. Dus je kan het nu al doorgeven aan de IB groep. Je moet uitgaan van de dag dat je je contract tekent/bij de gemeente inschrijft op je nieuwe adres.
Oud 01-09-2007, 15:36
Tilbo
Tilbo is offline
Nonaj schreef:
Je krijgt het geld altijd pas achteraf. Je stufi voor september krijg je dus ook pas rond 24 september. Net als bij een vaste baan dus, daar betalen ze je ook pas uit nadat je het werk gedaan hebt.

Heb je al een keer geleend bij de IB-groep? In het foldertje op de site stond dat als je voor september een lening aanvraagt, je deze in september zal ontvangen. Het lijkt me dan dat je het geld ook aan het begin van de maand ontvangt. Doe je dit na 1 september ontvang je het pas in oktober. Dit is logisch. Laat even weten hoe het nou precies zit!
Oud 01-09-2007, 15:48
Verwijderd
Citaat:
.

Heb je al een keer geleend bij de IB-groep? In het foldertje op de site stond dat als je voor september een lening aanvraagt, je deze in september zal ontvangen. Het lijkt me dan dat je het geld ook aan het begin van de maand ontvangt. Doe je dit na 1 september ontvang je het pas in oktober. Dit is logisch. Laat even weten hoe het nou precies zit!
Je ontvangt het toch ook in september. 24 september. Doe je het na 1 september, dan krijg je het 24 oktober.
Oud 01-09-2007, 16:02
Tilbo
Tilbo is offline
Ik heb maar aangevraag dat ik tot 1000 euro rood kan staan bij de bank. Is maar een tijdelijke oplossing. Dat weekje voordat ik het contract heb ontvangen en verstuurd overleef ik wel.
Oud 01-09-2007, 17:51
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Nonaj schreef:
Je krijgt het geld altijd pas achteraf. Je stufi voor september krijg je dus ook pas rond 24 september. Net als bij een vaste baan dus, daar betalen ze je ook pas uit nadat je het werk gedaan hebt.

Heb je al een keer geleend bij de IB-groep? In het foldertje op de site stond dat als je voor september een lening aanvraagt, je deze in september zal ontvangen. Het lijkt me dan dat je het geld ook aan het begin van de maand ontvangt. Doe je dit na 1 september ontvang je het pas in oktober. Dit is logisch. Laat even weten hoe het nou precies zit!
Ja, dat klopt dan toch ook? 24 september is toch ook september? Augustus echter is nog geen september, en de IBG betaalt sowieso altijd pas achteraf.

Waarom is het dan logisch dat als je het na 1 september aan vraagt je het pas in oktober krijgt? Zoals jij het stelt zou dat dan juist niet logisch zijn en zou je je stufi voor oktober al in september moeten krijgen.

Ik laat je toch precies weten hoe het zit?

Ik heb overigens zelf ook een lening en daarbij ging het precies zo.
Oud 02-09-2007, 20:42
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Ik zit nu in mijn laatste jaar van een HBO-opleiding. Als het laatste jaar ook goed gaat heb ik het gewoon in 4 jaar afgerond.
Ik denk eroverna om vervolgens een deeltijd opleiding pedagogiek te gaan volgen (universiteit).
Nu heb ik begrepen dat je als deeltijd student geen recht hebt op studiefinanciering én ook niet op een OV-kaart. Klopt dit? En zijn er mogelijkheden om toch iig een ov-kaart te kunnen krijgen voor mijn (eventuele) vervolgstudie, of móet ik daar echt een Voltijd-opleidng voor volgen?

mvg, fantome
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 03-09-2007, 00:05
Verwijderd
Citaat:
Ik zit nu in mijn laatste jaar van een HBO-opleiding. Als het laatste jaar ook goed gaat heb ik het gewoon in 4 jaar afgerond.
Ik denk eroverna om vervolgens een deeltijd opleiding pedagogiek te gaan volgen (universiteit).
Nu heb ik begrepen dat je als deeltijd student geen recht hebt op studiefinanciering én ook niet op een OV-kaart. Klopt dit? En zijn er mogelijkheden om toch iig een ov-kaart te kunnen krijgen voor mijn (eventuele) vervolgstudie, of móet ik daar echt een Voltijd-opleidng voor volgen?

mvg, fantome
Je moet er inderdaad een voltijd opleiding voor volgen. Wat je wel kunt doen is bijvoorbeeld je inschrijven als voltijds pedagogiek en dan vervolgens maar de helft van de vakken te doen (1 vak per blok ipv 2). Dan ben je ook deeltijd, maar dan niet avondonderwijs (alhoewel dat soms wel gebeurt.)
Oud 05-09-2007, 11:00
yourdarkangel
yourdarkangel is offline
Antwoord of de belastingterugave meetelt als inkomen van de IB Groep:

Een teruggave van de Belasingdienst telt niet mee.
Oud 06-09-2007, 11:48
Verwijderd
Citaat:
Antwoord of de belastingterugave meetelt als inkomen van de IB Groep:

Een teruggave van de Belasingdienst telt niet mee.
En zorgtoeslag, huurtoeslag ed toch ook niet?
Oud 06-09-2007, 15:25
Verwijderd
Citaat:
En zorgtoeslag, huurtoeslag ed toch ook niet?
Nee, die ook niet, voor zover ik weet.
Oud 06-09-2007, 16:12
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Ik zit nu in mijn laatste jaar van een HBO-opleiding. Als het laatste jaar ook goed gaat heb ik het gewoon in 4 jaar afgerond.
Ik denk eroverna om vervolgens een deeltijd opleiding pedagogiek te gaan volgen (universiteit).
Nu heb ik begrepen dat je als deeltijd student geen recht hebt op studiefinanciering én ook niet op een OV-kaart. Klopt dit? En zijn er mogelijkheden om toch iig een ov-kaart te kunnen krijgen voor mijn (eventuele) vervolgstudie, of móet ik daar echt een Voltijd-opleidng voor volgen?

mvg, fantome
Na vier jaar HBO-opleiding heb je uberhaupt geen recht meer op studiefinanciering als je nog een WO-opleiding gaat volgen. Wel mag je nog drie jaar lenen en kan je nog recht hebben op een OV maar dan moet je idd wel recht hebben op stufi maar een basis of aanvullende beurs krijg je sowieso niet meer.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 06-09-2007, 22:20
Verwijderd
He, met een OV-kaart he, kun je dus mensen meenemen in de trein zodat ze 40% korting krijgen. Maar geldt dat ook voor mensen die met je meereizen in de bus? Als in, mogen zij dan ook met zo'n roze strippenkaart de bus in of geldt de korting voor medepassagiers alleen in de trein?
Oud 07-09-2007, 10:00
Verwijderd
Citaat:
He, met een OV-kaart he, kun je dus mensen meenemen in de trein zodat ze 40% korting krijgen. Maar geldt dat ook voor mensen die met je meereizen in de bus? Als in, mogen zij dan ook met zo'n roze strippenkaart de bus in of geldt de korting voor medepassagiers alleen in de trein?
Nee, volgens mij geldt dat idd alleen maar voor de trein (=raar, maar goed.) Je mag zelf wel met een roze strippenkaart reizen.
Oud 07-09-2007, 11:37
Verwijderd
Inderdaad, alleen de trein kent samenreiskorting, bussen niet
(De NS zal het ooit wel eens bedacht hebben en toen ging de rest van het OV daar niet in mee, en nu is dat zo blijven hangen.)
Oud 07-09-2007, 15:53
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
Inderdaad, alleen de trein kent samenreiskorting, bussen niet
(De NS zal het ooit wel eens bedacht hebben en toen ging de rest van het OV daar niet in mee, en nu is dat zo blijven hangen.)
Dat is gedaan om eenduidigheid in het tarievenstelsel te scheppen (of dat gelukt is, jammer is, goed is; is een andere discussie), er bestond korting voor de student en korting met een voordeelurenkaart, toen zijn de kortingseigenschappen van de voordeelurenkaart gekopierd voor de OV studentenkaart.

Het overige OV kent landelijk sowieso geen kortingsmogelijkheden, waarvoor je in aanmerking kan komen door eerst een product te kopen. Wel kortingen voor 65+, 4- en dergelijke, maar daar kent NS ook varianten van.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Oud 13-09-2007, 13:56
Joyceb
Joyceb is offline
Volgende vraag of iemand er al ervaring mee heeft.. (ik weet dat ik de IB groep hiervoor nog even moet benaderen etc..)

Eind van dit collegejaar zal ik na 3 jaar mn Bachelor hebben gehaald. Voordat ik dan aan de 4-jarige geneeskunde opleiding-master begin (dat in principe ook voor 4 jaar onder de prestatiebeurs kan vallen), zou ik nog een tussenjaar willen nemen om een 1-jarige master in het buitenland te volgen.
Heeft iemand ervaring met de mogelijkheid om je prestatiebeurs voor 1 jaar "op te schorten", maar wel met een aanvullende lening geld van de IB-groep te krijgen? Ik wil namelijk mijn prestatiebeurs bij voorkeur gebruiken voor de 4-jarige opleiding, in plaats van de 1-jarige master.
Oud 13-09-2007, 15:44
Verwijderd
Je kan volgens mij gewoon je prestatiebeurs stop zetten (en dan dus een lening aanvragen).
Oud 13-09-2007, 16:05
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik dacht alleen ooit ergens iets gelezen te hebben dat je geen (nul)lening aan kan vragen en geen prestatiebeurs terwijl je daar nog recht op hebt. Ik weet alleen absoluut niet hoe ik er aan kom en of het waar is
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 13-09-2007, 16:31
blazin
blazin is offline
werkt bij jullie ´mijn ib-groep´ nu wel? Ik probeer al enkele avonden er in te komen maar de site werkt niet bij mij.
Oud 13-09-2007, 16:43
Verwijderd
Citaat:
werkt bij jullie ´mijn ib-groep´ nu wel? Ik probeer al enkele avonden er in te komen maar de site werkt niet bij mij.
Doet het prima.
Oud 13-09-2007, 17:14
Verwijderd
Denken jullie dat ze voor 20000 studenten een ov kaart gaan maken van okt-dec in plaats van sept-dec? Zou namelijk best wel shit zijn als dat zo is. K kan 'm morgen ophalen en hopelijk is ie meteen geldig :-)
Oud 13-09-2007, 17:50
Verwijderd
Citaat:
Denken jullie dat ze voor 20000 studenten een ov kaart gaan maken van okt-dec in plaats van sept-dec? Zou namelijk best wel shit zijn als dat zo is. K kan 'm morgen ophalen en hopelijk is ie meteen geldig :-)
Ja. Geldig per 1 oktober.
Oud 13-09-2007, 19:27
Verwijderd
Citaat:
Denken jullie dat ze voor 20000 studenten een ov kaart gaan maken van okt-dec in plaats van sept-dec? Zou namelijk best wel shit zijn als dat zo is. K kan 'm morgen ophalen en hopelijk is ie meteen geldig :-)
Natuurlijk doen ze dat
De startmaand die op je kaart staat klopt altijd. Dus als jij heb eens kwijt raakt, en je vraagt een nieuwe aan, dan staat ook weer de juiste maand erop.
Hij is dus - helaas voor jou - pas vanaf 1 okt geldig.
Oud 18-09-2007, 16:28
test01
test01 is offline
kom je aanmerking voor aanvullende beurs als je ouders p.p. ongeveer 1800euro bruto verdienen, en gescheiden zijn?
ik heb 1 broer en die gaat 1 dag per week naar school, 4 dagen werken.
mijn broer en ik wonen thuis.

ik weet namelijk niet hoeveel het toetsingsinkomen is.
klopt het dat dit het bruto jaar verdienste is?

Laatst gewijzigd op 18-09-2007 om 18:06.
Oud 19-09-2007, 10:01
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
kom je aanmerking voor aanvullende beurs als je ouders p.p. ongeveer 1800euro bruto verdienen, en gescheiden zijn?
ik heb 1 broer en die gaat 1 dag per week naar school, 4 dagen werken.
mijn broer en ik wonen thuis.

ik weet namelijk niet hoeveel het toetsingsinkomen is.
klopt het dat dit het bruto jaar verdienste is?
Dat valt niet zo te zeggen. Het feit of je een aanvullende beurs krijgt of niet ligt ook aan aftrekposten zoals andere studerende kinderen, eigen huis, etc. Sowieso kijken ze bij het bepalen van de hoogte van een eventuele aanvullende beurs naar het inkomen van beide ouders en maakt het dus niet uit of je ouders nog bij elkaar of gescheiden zijn.

Op de site van de IB-Groep stond altijd een rekenprogramma waarmee je het uit kan rekenen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 22-09-2007, 09:55
Tjaan
Avatar van Tjaan
Tjaan is offline
Mijn stufi loopt tot oktober en in juni/juli heb ik voor vanaf oktober een nullening aangevraagd, maar ik heb daarvan nog steeds geen bevestiging gekregen. Ik geloof dat de mensen die tot september stufi kregen ergens in augustus bericht kregen dat hun stufi verliep, dus dan zou ik ergens in september moeten horen dat mijn stufi ook bijna verloopt. Iemand die dat bericht al gehad heeft?

Edit: ik zie nu dat op Mijn IB-groep bij betalingen voor augustus en september stufi overgemaakt is/wordt, en bij de maanden vanaf oktober staat onder bedrag €0, dus ik neem aan dat ze het snappen daar.
__________________
"De toekomst is zwanger van hoopgevende mogelijkheden."

Laatst gewijzigd op 22-09-2007 om 10:03.
Oud 23-09-2007, 17:19
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Een aanvullende beurs, moet je dat gewoon een keer aanvragen? Of moet je daar vaker papieren van invullen eigenlijk?
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Oud 23-09-2007, 17:27
Verwijderd
Citaat:
Een aanvullende beurs, moet je dat gewoon een keer aanvragen? Of moet je daar vaker papieren van invullen eigenlijk?

Jijzelf maar één keer, je ouders wat vaker.
Oud 25-09-2007, 08:02
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Weet iemand hoe het kan dat ik al stufi heb, wat eigenlijk pas in oktober moet komen? Ik ben namelijk nog 17... En ik kan me niet herinneren dat m'n vader eindeloos brieven heeft zitten sturen naar de IBG.

Foutje?
Oud 25-09-2007, 10:53
Verwijderd
Ja, of je ouders hebben het zo geregeld met de IB en de kinderbijslag dat ze dat dit kwartaal al niet meer kregen?
Maar dan had je ook al OV gehad...
Oud 26-09-2007, 18:26
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Okee vraagje. Ik heb een tijdje geleden stufi aangevraagd. Omdat ik geen contact heb met mijn vader, moest ik eerst het hele proces doorlopen van 'inkomen vader buiten beschouwing laten'. Zo gezegd zo gedaan, en ondertussen waren we 2 maanden verder.Half augustus kreeg ik een brief dat het goedgekeurd was, maar dat ze het inkomen van mijn moeder niet wisten (terwijl ze dat formulier allang had opgestuurd, maar goed). Mijn moeder heeft 20 augustus die brief opnieuw verstuurd. Ik heb tot op heden nog niets gehad van de IB-Groep, over wat mijn nieuwe stufi-bedrag zou worden (waarschijnlijk maximaal aanvullend). Nu heb ik wel stufi gekregen, maar alleen de basisbeurs (90 euro).

Krijg ik de rest dan volgende maand ofzo? Want ik vind dit best vervelend eigenlijk.
Oud 27-09-2007, 21:30
Verwijderd
He, je krijgt (voor universitaire opleidingen) dus 4 jaar studiefinanciering. Maar stel je wil doorstuderen en richting een Master, heb je daar dan ook nog iets van subsidie voor of moet je dat geheel zelf gaan betalen?
Oud 27-09-2007, 22:35
Verwijderd
Citaat:
He, je krijgt (voor universitaire opleidingen) dus 4 jaar studiefinanciering. Maar stel je wil doorstuderen en richting een Master, heb je daar dan ook nog iets van subsidie voor of moet je dat geheel zelf gaan betalen?
Als je een WO-opleiding volgt, dan bestaat dat uit een bachelor van meestal 3 jaar en een master van meestal 1 jaar. Zo kom je dus op 4 jaar uit. Maar de duur van de bachelor en master kan afwijken, dus het kan bv. zo zijn dat je na een 3 jarige bachelor een 2 jarige master gaat doen; dan duurt je studie feitelijk 5 jaar en zal je ook 5 jaar stufi krijgen. (Dit geldt natuurlijk alleen voor de officiele duur, niet voor studievertraging.)
Als je na het HBO (4 jarige bachelor) nog een master wil gaan doen, dan krijg je géén extra stufi. (Maar als je bv. een opleiding doet om docent te worden, dan krijg je wel een vergoeding, alleen staat die niet gelijk aan stufi, geloof ik.)
Oud 29-09-2007, 20:48
Verwijderd
Hee mensen, ff vraagje.
Ik ga waarschijnlijk eind van deze maand op kamers, maar hoe zit het dan met m'n stufi? Ik weet uiterlijk 8 oktober of ik daar kan gaan wonen, maar als ik me dan [8okt dus] inschrijf als uitwonend, krijg ik de 21/22/23ste dan wel uitwonende stufi of is dat nog inwonend dan? [omdat de ibg altijd zo sloom is, verwerken ze dit dan wel op tijd?]
En kan ik anders vragen, als ik het niet krijg omdat ze te laat zijn met verwerken, om alsnog een uitwonende beurs voor de maand oktober?
Oud 29-09-2007, 22:13
Vinniebar
Avatar van Vinniebar
Vinniebar is offline
Volgens mij krijg je altijd wel wat je (nog) tegoed hebt...
Helemaal als het aan hun administratie enz. ligt.

100% zeker ben ik er btw natuurlijk niet van.
Ze kunnen altijd vage voorwaarden ergens hebben staan...
Oud 30-09-2007, 00:21
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Hee mensen, ff vraagje.
Ik ga waarschijnlijk eind van deze maand op kamers, maar hoe zit het dan met m'n stufi? Ik weet uiterlijk 8 oktober of ik daar kan gaan wonen, maar als ik me dan [8okt dus] inschrijf als uitwonend, krijg ik de 21/22/23ste dan wel uitwonende stufi of is dat nog inwonend dan? [omdat de ibg altijd zo sloom is, verwerken ze dit dan wel op tijd?]
En kan ik anders vragen, als ik het niet krijg omdat ze te laat zijn met verwerken, om alsnog een uitwonende beurs voor de maand oktober?
Ze kijken altijd waar je de eerste van de maand woont, dus je krijgt helemaal geen uitwonende stufi. Ook niet achteraf. Jammer maar helaas. Ik heb het ook niet gehad (heb 7 maart mijn contract getekend, maar voor de maand maart kreeg ik mooi nog inwonende stufi )
Oud 30-09-2007, 09:07
Verwijderd
Heh verdorie.
Oud 30-09-2007, 09:38
yourdarkangel
yourdarkangel is offline
Ik zou op 2 januari mijn contract tekenen omdat het een maandag was en het zou ook die dag ingaan. maar ik zou dan dus door die ene dag mijn hele maand stufi mislopen. Ik heb vervolgens met mijn huisbaas gebeld en het contract 1 dag eerder laten ingaan. Het maakte verder niet uit want ik moest toch voor de hele maand huur betalen,maar kreeg daardoor gelukkig wel in januari al uitwonende beurs!
Oud 30-09-2007, 10:11
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Ik zou op 2 januari mijn contract tekenen omdat het een maandag was en het zou ook die dag ingaan. maar ik zou dan dus door die ene dag mijn hele maand stufi mislopen. Ik heb vervolgens met mijn huisbaas gebeld en het contract 1 dag eerder laten ingaan. Het maakte verder niet uit want ik moest toch voor de hele maand huur betalen,maar kreeg daardoor gelukkig wel in januari al uitwonende beurs!
Tja, ik wist het dus niet, ik ging er van uit dat ik die stufi wel met terugwerkende kracht zou krijgen, net als Yvett. Niet dus. Ik vroeg ook in maart pas uitwonende stufi aan, en dan kan je sowieso ook niet eens meer kiezen of je het ook in maart in wil laten gaan...
Oud 30-09-2007, 11:46
PV
PV is offline
Citaat:
Tja, ik wist het dus niet, ik ging er van uit dat ik die stufi wel met terugwerkende kracht zou krijgen, net als Yvett. Niet dus. Ik vroeg ook in maart pas uitwonende stufi aan, en dan kan je sowieso ook niet eens meer kiezen of je het ook in maart in wil laten gaan...
Dat is toch logisch? Je bent toch niet echt in de veronderstelling dat als je iets op 5 maart aanvraagt, dat je dan op 21 maart meteen al geld krijgt? natuurlijk duurt dat even...
Oud 30-09-2007, 17:42
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Dat is toch logisch? Je bent toch niet echt in de veronderstelling dat als je iets op 5 maart aanvraagt, dat je dan op 21 maart meteen al geld krijgt? natuurlijk duurt dat even...
Nee, ik had verwacht het dan in april dubbel te krijgen (gewoon voor april en dat van maart nog omdat het nog verwerkt zou moeten worden...), maar omdat ik 1 maart nog niet uitwonend was kreeg ik het dus helemaal niet.
Oud 01-10-2007, 19:23
Adrenaline
Adrenaline is offline
Even vraagje over een machtigingsformulier, want ik snap er even niks van.


Ik heb mijn betalingen laten machtigen en staat er onder aan de brief: "Uw betaling of machtigingsformulier moet vóór 30 sept. in ons bezit zijn". Ik heb 'm ook vóór deze datum verstuurd, staat er in wéér een andere brief dat de afschrijvingen om en nabij de 25e zouden plaatsvinden. Nu gelooof ik dat ik deze op dezelfde datum heb verstuurd (dat zag ik later pas).
Echter staat er weer in een andere brief dat als de betalingen dan nog niet hebben plaatsgevonden, je niet toegelaten wordt tot de opleiding. Soooo. what's the deal? Er staat genoeg geld op mijn rekening en het is 1 oktober. Het is nog steeds niet afgeschreven en heb ook nog niks gehoord.
__________________
.
Oud 02-10-2007, 00:24
Verwijderd
Misschien duurt het eventjes voor ze het verwerkt hebben. Dan hebben ze het wel voor de 30ste in hun bezit (en hopelijk gaan ze hier niet over zeuren want het is natuurlijk lastig te bewijzen dat je 't ook echt voor die tijd verstuurd hebt) maar je staat dan nog niet in het systeem omdat ze een verwerkingsachterstand hebben. In ieder geval moest ik mijn aanmelding (inclusief betaal-shite) voor 1 september vesturen, ergens halverwege augustus stuurde ik 't op en ik heb pas ergens rond de 20ste van september mijn collegekaart ontvangen. Tot die tijd was ik geloof ik ook niet officieel ingeschreven bij de universiteit en volgde ik dus 'illegaal' colleges.

Maar bij mij was het dus vlak voor het afschrijven van collegegeld geregeld.

Dus hoe het zit met machtigingen en achterstallige verwerkingen ná de datum af afschrijving weet ik niet, wellicht dat iemand anders het weet.

Voorlopig zou ik er op hopen dat er volgende maand gewoon dubbel collegegeld wordt afgeschreven of in het uiterste geval, dat je de universiteit/incassobureau op je dak krijgt. Dan heb je nog 3 weken om alsnog te betalen volgens mij, maar dat kan je dan gewoon doen en hopelijk komt het dan goed, omdat je kan zeggen dat het niet jouw schuld is dat zij een achterstand hebben met 't verwerken van die shit. (Hoewel de 25ste versturen natuurlijk wel wat laat is als de 25ste al collegegeld afgeschreven wordt, maar goed, 't is gewoon een rare deadline, dat 30 september.)

Ik denk dat 't wel goed moet komen, anders hadden ze 30 september niet als deadline moeten aangeven. Kijk 't aan tot de 25ste van de volgende maand en als het dan nog niet afgeschreven is en je hebt er nog niks van gehoord dan zou ik het gaan uitzoeken.
Oud 02-10-2007, 10:48
Adrenaline
Adrenaline is offline
Vind het nogal raar ja. Ik ga zometeen even contact met ze opnemen, want ik ontvang al wel lekker stufi....heb een studentennummer e.d.
__________________
.
Oud 03-10-2007, 09:55
Verwijderd
Citaat:
Even vraagje over een machtigingsformulier, want ik snap er even niks van.


Ik heb mijn betalingen laten machtigen en staat er onder aan de brief: "Uw betaling of machtigingsformulier moet vóór 30 sept. in ons bezit zijn". Ik heb 'm ook vóór deze datum verstuurd, staat er in wéér een andere brief dat de afschrijvingen om en nabij de 25e zouden plaatsvinden. Nu gelooof ik dat ik deze op dezelfde datum heb verstuurd (dat zag ik later pas).
Echter staat er weer in een andere brief dat als de betalingen dan nog niet hebben plaatsgevonden, je niet toegelaten wordt tot de opleiding. Soooo. what's the deal? Er staat genoeg geld op mijn rekening en het is 1 oktober. Het is nog steeds niet afgeschreven en heb ook nog niks gehoord.
Bij ons (RU) schrijven ze dan alles in één keer af de maand erna. (Dus 25 oktober.) Maar bel even naar de administratie.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Het grote IBG-topic (alles over stufi en ov-studentenkaarten enzo) #3
Adore
500 14-12-2008 19:26
Studeren HELP!- Stoppen met de opleiding??
Ici-Paris_#
8 11-01-2008 13:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:08.