Oud 07-05-2020, 22:17
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Mja. Ik zit in een mood geloof ik.
Ik ook ik wil met dingen slaan en kankeren. Het liefst samen uiteraard
Advertentie
Oud 07-05-2020, 22:22
Verwijderd
Ik moet slapen, maar ik heb een dikke cluster/migraine (ik voel het verschil
niet meer ) gehad die me helemaal van de wereld gooide. Nu nog een beetje een half heet hoofd met ijsdruppel, en ik kan me niet concentreren, dus werken heeft ook weinig zin. Ik ben echt een kuthoofd.
Oud 07-05-2020, 23:00
Verwijderd
Gelukkig zijn je tieten wel goed.
Oud 07-05-2020, 23:22
Verwijderd
Daar zitten mijn hersenen in.
Oud 07-05-2020, 23:26
Verwijderd
Oud 07-05-2020, 23:26
Verwijderd
Borstjes.
Oud 07-05-2020, 23:29
Verwijderd
Sommige raadsels zijn echt borstenbrekers!
Oud 07-05-2020, 23:30
Verwijderd
Oud 08-05-2020, 07:02
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Op zich best grappig dat niemand (huisarts, GGD, zorgverzekeraar) een idee heeft wat een COVID-19 test kost, wanneer de huisarts je eligible vindt voor een COVID-19 test en je niet werkzaam bent in de zorg of in een risicogroep valt.
Ik kan het bij ons ook niet vinden maar een vergelijkbare pcr voor ander type coronavirus kost 95 euro.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 08-05-2020, 07:06
Verwijderd
En toch vind ik die maskers echt schijnveiligheid. Als je niet weet hoe het werkt, dan werkt het niet en een medisch masker werkt echt max 15 min.

Ze moeten gewoon niet iedereen met
het ov laten reizen nog. Sowieso zijn al die versoepelingen naar mijn idee te snel en ik kan dan weer niet naar de gym FFS
Oud 08-05-2020, 07:24
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Hebben jullie nog geen informatie via video's en sites die laat ziet hoe je een masker moet dragen?

Bovendien kunnen zelfgemaakte maskers even efficiënt zijn afhankelijk van de stoffen en filters. Het reduceert wel de partikels die je verspreidt (hoeveel afhankelijk van correct dragen en de gebruikte stoffen etc). Volgens de studies die ik zo even vond
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 08-05-2020, 10:22
Verwijderd
Citaat:
En toch vind ik die maskers echt schijnveiligheid. Als je niet weet hoe het werkt, dan werkt het niet en een medisch masker werkt echt max 15 min.
Ik blijf dit hele baude uitspraken vinden terwijl er alleen maar bewijs is voor een zeer groot positief effect. Waarom doet de rest van de wereld het en vragen experts er overal ter wereld om dan?

Citaat:
Ze moeten gewoon niet iedereen met
het ov laten reizen nog.
Je kan geen rechtsongelijkheid creëren op basis van arbitraire kenmerken op deze manier, er is een redelijk grote populatie Nederlanders die er van afhankelijk is. Die kan je dat niet zomaar ontzeggen.
Oud 08-05-2020, 11:28
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Ik vind dat reizen met een masker dus best wel een ding: als het masker daadwerkelijk voldoende beschermd, ken ik medici die nog steeds te korten hebben en het beter kunnen gebruiken. Als het masker niet voldoende werkt voel ik me er niet veilig mee in het ov.
Oud 08-05-2020, 12:02
Verwijderd
Het gaat er niet om dat we met FFP2 of zelfs N95 maskers op moeten gaan lopen, maar dat we onze vochtdruppeltjes niet meer verspreiden. Dat kan in principe zelfs met een Arafat-sjaal nog beperkt worden.

Je kan dat ook duidelijk zien aan de mondkapjes die er verkocht worden door bijvoorbeeld Zalando; daar kan je geen medici mee laten lopen joh, kom nou ff.
Oud 08-05-2020, 12:03
Verwijderd
Verdomme ik begrijp er niets van; eerst liegt het RIVM gewoon aantoonbaar over de effectiviteit van mondkapjes, nu wordt het verplicht gesteld omdat in het buitenland blijkt dat het R0 getal meer dan halveert eah (in Oostenrijk van 0,7 naar 0,3 vanaf de dag dat de verplichting werd ingevoerd), dus wat is nu precies je probleem? Bang dat je er dom uitziet?
Oud 08-05-2020, 12:12
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Lol


__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 08-05-2020, 12:39
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Verdomme ik begrijp er niets van; eerst liegt het RIVM gewoon aantoonbaar over de effectiviteit van mondkapjes, nu wordt het verplicht gesteld omdat in het buitenland blijkt dat het R0 getal meer dan halveert eah (in Oostenrijk van 0,7 naar 0,3 vanaf de dag dat de verplichting werd ingevoerd), dus wat is nu precies je probleem? Bang dat je er dom uitziet?
Wanneer de RIVM niet eens een betrouwbare bron is
Oud 08-05-2020, 12:42
Verwijderd
RIVM loog ook al over stikstofcijfers!
Oud 08-05-2020, 14:04
Verwijderd
Citaat:
RIVM loog ook al over stikstofcijfers!
Ja alleen die waren nog erger dan berekend toch
Oud 08-05-2020, 16:04
Struilhuik
Struilhuik is offline
Citaat:
baud
Da's telecom

Citaat:
Verdomme ik begrijp er niets van; eerst liegt het RIVM gewoon aantoonbaar over de effectiviteit van mondkapjes, nu wordt het verplicht gesteld omdat in het buitenland blijkt dat het R0 getal meer dan halveert eah (in Oostenrijk van 0,7 naar 0,3 vanaf de dag dat de verplichting werd ingevoerd), dus wat is nu precies je probleem? Bang dat je er dom uitziet?
Citaat:
RIVM loog ook al over stikstofcijfers!
Nou ja dat is dus wel het vervelende: door uit te spreken tegen het RIVM of OMT zit je bijna automatisch in de onrendabelen-hoek. Terwijl men aantoonbaar onnodig risico neemt. Versoepeling is al questionable, maar dan ook nog eens zónder wil om te testen en effort om contactonderzoeken te starten.. Dat is heel bewust een specifieke keuze maken.

Rutte benoemde dat laatst als "bijvangst" maar eh, nee. Dit is een bewuste strategische keuze, en niet eentje die het voordeel van consensus heeft.
__________________
44d88612fea8a8f36de82e1278abb02f
Oud 08-05-2020, 19:38
Verwijderd
Ik zie er met een mondmaskertje juist sexy uit!

Maar mijn idee is meer; hoe groot is het risico dat mensen juist achteloos worden met zo'n mondmasker?
Oud 08-05-2020, 21:14
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Groot. Bij mij in de supermarkt lopen vaak al meer mensen met dan zonder mondkapje en die lopen echt vlak langs je alsof ze onsterfelijk zijn.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 08-05-2020, 23:31
Verwijderd
Ik kijk Op1 en ik vond Arnon Grunberg altijd maar een vervelende man maar nu in een discussie met Joost Eerdmans was hij holy fucking shit absolute eindgod in argumenteren. En op zo'n eloquente manier. Fucking mooi. En Eerdmans snapte er geen ene corona van.
Oud 09-05-2020, 13:39
Verwijderd
Citaat:
Ik kijk Op1 en ik vond Arnon Grunberg altijd maar een vervelende man maar nu in een discussie met Joost Eerdmans was hij holy fucking shit absolute eindgod in argumenteren. En op zo'n eloquente manier. Fucking mooi. En Eerdmans snapte er geen ene corona van.
Kijk Struilhuik! Ik ging het gesprek aan het in het verkeerde topic
Oud 09-05-2020, 13:41
Struilhuik
Struilhuik is offline
Citaat:
Kijk Struilhuik! Ik ging het gesprek aan het in het verkeerde topic
__________________
44d88612fea8a8f36de82e1278abb02f
Oud 09-05-2020, 19:12
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Ik lees een artikel dat er nu toch wel al een hoop besmetten, in quarantaine of genezen mensen van de geheime dienst zijn. Ik zou Trump geen Corona gunnen want Pence is nog veel gevaarlijker
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 09-05-2020, 19:46
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Niet mee eens. Pence is een nare fundamentalist maar nog altijd een verbetering ten opzichte van Trump.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Oud 09-05-2020, 23:51
Verwijderd
Citaat:
Niet mee eens. Pence is een nare fundamentalist maar nog altijd een verbetering ten opzichte van Trump.
Niet mee eens. The GOP heeft laten zien dat het geen probleem is van een figurehead, maar dat ze door en door verrot zijn, absolutisten en fascisten. Trump is juist de remmende factor omdat het er té dik bovenop legt. Pence doet hetzelfde maar veel geniepiger en daardoor een veel groter probleem.

Afgezien daarvan is hij er religieus van overtuigd dat het einde der tijden door ons zelf veroorzaakt moet worden en dat betekent dus dat er geen angstgrond is waardoor MAD voorkomen kan worden....
Oud 09-05-2020, 23:55
Verwijderd
Daarnaast is hij complicit en dat betekent dus President Pelosi.
Oud 10-05-2020, 01:12
Struilhuik
Struilhuik is offline
https://www.newyorker.com/news/lette...virus-pandemic

Ugh.
__________________
44d88612fea8a8f36de82e1278abb02f
Oud 10-05-2020, 01:55
Verwijderd
Het is echt zo ongelofelijk tenenkrommend. En dat domme plebs wat erachteraan blijft lopen. Om te janken.
Oud 13-05-2020, 16:57
Struilhuik
Struilhuik is offline
"Grünberg blijft maar denken aan de mensen die thuis flink ziek en benauwd zijn geweest. "Ik vraag me af hoe hun longen eruitzien. Herstellen die volledig of is er restschade? Het lijkt mij heel belangrijk om ook mensen die minder ernstig ziek zijn geworden door de tijd heen te volgen en om hen op termijn óók te onderzoeken." --
https://nos.nl/artikel/2333750-patho...patienten.html

Ik vraag me af hoeveel mensen nog steeds denken/vinden dat het "maar een griepje" is. En dit soort berichten maakt alleen maar dat de strategie van Zweden en ook Nederland onverantwoord is.
__________________
44d88612fea8a8f36de82e1278abb02f
Oud 13-05-2020, 19:34
Verwijderd
Heeft de premier van Zweden niet al publiekelijk z'n excuses aangeboden voor de enorme hoeveelheid bejaarden die omgevallen zijn?
Oud 13-05-2020, 19:57
Verwijderd
Citaat:
"Grünberg blijft maar denken aan de mensen die thuis flink ziek en benauwd zijn geweest. "Ik vraag me af hoe hun longen eruitzien. Herstellen die volledig of is er restschade? Het lijkt mij heel belangrijk om ook mensen die minder ernstig ziek zijn geworden door de tijd heen te volgen en om hen op termijn óók te onderzoeken." --
https://nos.nl/artikel/2333750-patho...patienten.html

Ik vraag me af hoeveel mensen nog steeds denken/vinden dat het "maar een griepje" is. En dit soort berichten maakt alleen maar dat de strategie van Zweden en ook Nederland onverantwoord is.
Veel.
Oud 13-05-2020, 23:18
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Mijn probleem daarin ligt dat veel mensen ook niet weten wat echte griep is, namelijk ook best wel een naar geval. Wat die mensen “een griepje” noemen is gewoon een random simpel verkoudheidsvirus met wat bovenste luchtweg klachten.
Ze hebben echt geen idee waar ze het over hebben
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 13-05-2020, 23:29
Verwijderd
Ik heb diverse keren echte griep gehad. Dat is echt geen pretje. Wat de meeste mensen benoemen als griep is een heftige verkoudheid of andere infectie van de holtes.
Oud 13-05-2020, 23:35
Verwijderd
Ik vind sowieso dat veel mensen ziektes bagatelliseren, ook van de medemens, zonder daar enig besef van te hebben.
Oud 13-05-2020, 23:36
Verwijderd
Vooral de koortsdromen, omg....
Oud 13-05-2020, 23:44
Verwijderd
Ik heb nog nooit echte griep gehad.

Inmiddels heeft een ouder van een van onze cliënten het waarschijnlijk en de man van mijn peettante het ook (gehad).
Oud 13-05-2020, 23:49
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Wij zijn vanaf maandag allemaal weer terug op kantoor, de trein s ochtends zit weer vol, in de supermarkt staat iedereen weer naast elkaar boodschappen in te pakken en het is bijna alsof er nooit iets aan de hand was.....
Het gaat hier allemaal nog prima, maar vind het nog steeds een eng en raar idee en heb mezelf een bureau in een leeg kantoor geclaimed.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 14-05-2020, 00:22
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Vooral de koortsdromen, omg....
Koortsdromen zijn fucked up. Ik ijl ook als een idioot.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 14-05-2020, 20:09
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 18-05-2020, 14:28
Struilhuik
Struilhuik is offline
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/233...jblijvend.html

Ook nu weer: kan het nóg opzichtiger, RIVM/GGD? Nu dít weer als redenen om niet aan contactonderzoek te doen, in combinatie met testen, testen, en nog eens testen.
__________________
44d88612fea8a8f36de82e1278abb02f
Oud 18-05-2020, 17:48
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Wij gaan deze week starten met een antistoftest. We verwachten 1500 aanvragen per week. Ik ben benieuwd. Vraag me af voor wie dit nu interessant is.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 18-05-2020, 19:07
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/233...jblijvend.html

Ook nu weer: kan het nóg opzichtiger, RIVM/GGD? Nu dít weer als redenen om niet aan contactonderzoek te doen, in combinatie met testen, testen, en nog eens testen.
Wat voor zin heeft het om het virus hier in Nederland te proberen uit te roeien als het toch zo weer geïmporteerd wordt? Je kunt niet tot in de eeuwigheid de grenzen dicht gaan gooien.
__________________
Lophophanes cristatus
Oud 18-05-2020, 19:33
Verwijderd
Citaat:
Wat voor zin heeft het om het virus hier in Nederland te proberen uit te roeien als het toch zo weer geïmporteerd wordt? Je kunt niet tot in de eeuwigheid de grenzen dicht gaan gooien.
Nee maar je kan grensoverschrijdend verkeer prima anderhalf jaar beperken, kom nou toch Freek.
Oud 18-05-2020, 19:33
Verwijderd
Citaat:
Wij gaan deze week starten met een antistoftest. We verwachten 1500 aanvragen per week. Ik ben benieuwd. Vraag me af voor wie dit nu interessant is.
*aanvraag*
Oud 18-05-2020, 20:17
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Nee maar je kan grensoverschrijdend verkeer prima anderhalf jaar beperken, kom nou toch Freek.
Maar dan ga je er vanuit dat er binnen die tijd een werkzaam vaccin is dat ook nog eens breed beschikbaar is, plus dat er geen mutaties hebben plaatsgevonden waardoor je er niks meer aan hebt. De onzekerheid is me daar te groot. Gezien de enorme schade die alle beperkingen aanrichten, begin ik me dan toch af te vragen of het middel zo niet erger is dan de kwaal.
__________________
Lophophanes cristatus
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:29.