Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-07-2004, 15:02
EciD
Avatar van EciD
EciD is offline
ej

Ik droom de laatste tijd best wel raar. Elke nacht heb ik 1 fijne en 1 nare droom (iig die ik onthoud) die fijne vind ik niet erg want ik droom altijd fijn. Maar die nare dromen daar zit ik best wel mee. Ze gaan elke keer over verkrachting of aanrandig.

Laatst een droom dat ik in de rij stond en iemand zei tegen iemand anders: "voor hem moet je oppassen.,,,een verkrachter.." En dat hoorde ik toevallig, ik liep naar mn auto (ik heb geen auto maar in die droom wel) en ik hoorde voetstappen. Ik zag niemand maar ik wist dat 'hij' het was en op een of andere manier was ik ontzettend bang. Ik stapte m'n auto in en toen ik hem op slot wou doen lukte dat niet uiteindelijk werd ik wakker.

En vannacht dat ik met wat vriendinnen in een kamer lag te slapen en er was een leraar bij (ik weet niet wie het was en wie die vriendinnen waren) die leraar had iets bij me gedaan wat ik niet leuk vond (aanranding) en ik liep naar de lerarenkamer om het te melden en hulp te zoeken (de vriendinnen waren weg) ik liep naar mijn leraar duits (die ik in mn droom wel herkende) en begon te huilen en vroeg of hij me wou helpen. en toen werd ik wakker.

De afgelopen week heb ik elke nacht wel zo'n droom die ik dan ook helemaal onthoudt. en ik vind t nu wel een beetje vaag worden dat ik elke keer daarover droom.. Misschien zit er een diepere gedachte achter, dat ik ergens mee zit maar ik het zo even niet weet. Ik wil die dromen niet meer..
__________________
*mini EciD* *btje pr0, btje leet, btje van alles en nog wat* ;x J/K
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-07-2004, 15:09
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Ik heb hetzelfde probleem, maar zou niet weten wat je er aan kunt doen. Ik slik nu gewoon mijn slaapmedicatie om in te slapen. Door die medicijnen slaap ik wat beter en vergeet ik wat ik heb gedroomd.

Ik ben ook regelmatig bang om te gaan slapen, omdat mijn dromen heel vaak voorspellend zijn. Mijn laatste droom was dat mijn huis afbrandde. Ik raakte geen dierbaren kwijt of zo, maar het was puur dat mijn huis in brand stond. Nu ga ik constant voordat ik ga slapen alles nachecken. Tv's moeten uit, want anders heb je dat rode standby lampje wat in brand kan vliegen en zo. Allemaal van dat soort dingen.

Mijn dromen maken mij bang en ik ben weer bang dat ik te bang word zeg maar.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 15:10
EciD
Avatar van EciD
EciD is offline
mmmmmm ik heb verder geen problemen of angsten ofzo. dus daar ligt het ook niet aan. en aan medicijnen wil ik zeker niet beginnen.
__________________
*mini EciD* *btje pr0, btje leet, btje van alles en nog wat* ;x J/K
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 15:13
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
EciD schreef op 04-07-2004 @ 16:10 :
mmmmmm ik heb verder geen problemen of angsten ofzo. dus daar ligt het ook niet aan. en aan medicijnen wil ik zeker niet beginnen.
nee, raad ik je ook af!
Ik ben de volgende ochtend nog steeds moe van dat spul

Wat je kan proberen is invloed te krijgen op je dromen, dat je tijdens je droom zegt dat het niet echt gebeurd. Het schijnt te helpen, maar ik vind het best moeilijk, want bij mij is het nog nooit gelukt.
Als ik dan mezelf moet knijpen om te kijken of ik droom, dan voel ik dat in mijn droom ook, dus blegh, ik zou t niet weten verder.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 15:15
EciD
Avatar van EciD
EciD is offline
^^ kwou dat je gewoon kon beslissen wat je die nacht gaat dromen
Maar je dromen zijn toch een soort van reflectie van je gevoelens en je gebeurtenissen ofzo. mja, vaag gedoe.
__________________
*mini EciD* *btje pr0, btje leet, btje van alles en nog wat* ;x J/K
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 15:18
Verwijderd
Misschien heb je het erg druk oid, dat je overdag veel mee maakt of wat dan ook? Misschien helpt het al voldoende om 'het naar bed gaan' volgens een vast iets te doen (dus douchen, tandenpoetsen, dan naar bed oid) en voor het slapen gaan geen enge films of programma's meer te kijken of spannende boeken te lezen, zorgen dat je kamer koel is, enz. dat soort dingen. Of 's avonds je dag nog even te overdenken en/of in een (dag)boek te schrijven ofzo, dan heb je dingen al een beetje verwerkt. En/of misschien kan je er met je ouders of iemand anders over praten, misschien dat dat helpt.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 15:18
EciD
Avatar van EciD
EciD is offline
Goeie tips
kzal het ff uitproberen, en praten doe ik er iig wel over ^^
Nu maar hope dat het werkt ;d
__________________
*mini EciD* *btje pr0, btje leet, btje van alles en nog wat* ;x J/K
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 15:19
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
EciD schreef op 04-07-2004 @ 16:15 :
^^ kwou dat je gewoon kon beslissen wat je die nacht gaat dromen
Maar je dromen zijn toch een soort van reflectie van je gevoelens en je gebeurtenissen ofzo. mja, vaag gedoe.
Ja, als je in de war bent, zul je verward dromen. Als je die dag een brand op tv hebt gezien, of in het echt, dan zul je daar geheid over dromen.

Maar bij mij is het probleem dat ik mijn dromen niet terug kan plaatsen naar gebeurtenissen of gevoelens
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 15:19
Verwijderd
Citaat:
EciD schreef op 04-07-2004 @ 16:15 :
Maar je dromen zijn toch een soort van reflectie van je gevoelens en je gebeurtenissen ofzo.
Ligt er aan hoe je dromen ziet, volgens mij. Je kunt dromen op zoveel verschillende manieren interpreteren (maar daarvoor moet je op Mystiek zijn ), ik zou niet weten welke van die manieren nou de juiste is.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 15:25
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
EciD schreef op 04-07-2004 @ 16:15 :

Maar je dromen zijn toch een soort van reflectie van je gevoelens en je gebeurtenissen ofzo. mja, vaag gedoe.
Klopt, maar dat wil niet zeggen dat ze overeen komen Soms is het totaal het tegenovergestelde of beelden sommige gebeurtenissen of objecten je gevoelens uit.

Je kunt een droomdagboek beginnen, wellicht krijg je dan wat mee inzicht in je eigen dromen. Maar zolang je geen voorspellende dromen hebt, zou ik me er maar geen zorgen over maken.
Trouwens, voorspellende dromen kunnen ook weer totaal anders zijn dan de werkelijkheid, en ook hier kunnen weer bepaalde objecten dingen uitbeelden.
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 15:28
EciD
Avatar van EciD
EciD is offline
ik heb een jaar lang een droomdagboek bij gehouden, en ik had een dromenboek. maar op het laatst ga je er naar toe leven. als het dromenboek bepaalde dingen zegt ga je het toevoegen aan je leven, die dingen je eigen maken. en daar had ik geen zin meer in. en voorspellende dromen heb ik weleens gehad. heel eng vond ik dat dus sindsdien dacht ik er niet meer over na. en nu komt het weer terug zegmaar.
__________________
*mini EciD* *btje pr0, btje leet, btje van alles en nog wat* ;x J/K
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 23:25
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Nou ja, ik droom niet zo vaak (toch niet dat ik herinner), maar ik heb wel al eens een soort voorspellende droom gehad, dat ik met een vriend voor een raam zat ofzo (iets duidelijker dan dat hoor in mijn droom) en op het moment dat ik dus met hem voor zo'n raam zat had ik wel echt een déjà-vue-gevoel dus probeerde ik te achterhalen waar ik het beeld eerder had gezien en toen wist ik gewoon dat ik het ooit eens gedroomd had, maar gewone déjà-vues heb ik vaker dan dat.
De dromen die ik heb, koester ik vaak; al is ook hun waarde de laatste tijd voor mij gedaald en op een of andere manier weet ik dat als ik een droom kan herinneren dat ik de hele dag loop te 'dromen' (dat ik me 's avonds dus rot ( verdrietig, gekwetst, eenzaam, ... ) voel omdat ik niet bij de pinken was die dag en daar ben ik nu vaak bang voor als ik droom: dat ik weer te veel die gevoelens heb.
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 00:27
rockin
Avatar van rockin
rockin is offline
ik zou me er niet zo druk om maken
__________________
Heroine godverdomme
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 18:44
Verwijderd
" 's nachts verwerk je wat je overdag allemaal meemaakt"
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 20:50
moon
Avatar van moon
moon is offline
Volgensmij betekenen die dromen dat je een beetje het geveol hebt dat anderen over je heen lopen en dat ze misschien meer van jou vragen als jij wil of aan kan. Misschien heb je het wel druk of weet je op dit moment niet zo goed wat je wil, zoiets denk ik. Ik zou me er niet te druk om maken en er niet te veel over nadenken, want als je er veel over nadenkt komen die dromen juist vaak weer terug.
__________________
wees jezelf er zijn al zoveel anderen (loesje)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine dromen
deadlytown
23 07-08-2010 13:05
Verhalen & Gedichten -Verhaal-
Redhair
430 21-09-2005 13:54
Verhalen & Gedichten Plaats hier gedichten die je mooi vindt van bekende dichters.
Dreamerfly
106 28-12-2004 21:45
Psychologie Verschil tussen droom en realiteit
8m&m85
6 21-10-2003 13:53
Psychologie serieus, het gaat goed! :)
Fantôme
34 29-07-2003 21:11
ARTistiek T begin hebbik hier wel es neergezet
Eend
48 18-05-2002 18:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:35.