Oud 16-01-2013, 13:41
Gieltjuh
Avatar van Gieltjuh
Gieltjuh is offline
Zou jij als je oud genoeg was sigaretten halen voor iemand die dat nog niet mag?

Ik zou daar geen moeite mee hebben.

Laatst gewijzigd op 16-01-2013 om 13:47.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-01-2013, 13:47
Naimin
Avatar van Naimin
Naimin is offline
Nee, en wat wil je verder met dit topic bereiken?
__________________
A myth is an image in terms of which we try to make sense of the world.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2013, 13:48
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Dan rook je zelf waarschijnlijk ook? Zou je ook voor iemand die een alcoholslot in zijn auto heeft in het slangetje blazen?
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 16-01-2013, 13:51
Michelle W
Avatar van Michelle W
Michelle W is offline
Citaat:
Dan rook je zelf waarschijnlijk ook? Zou je ook voor iemand die een alcoholslot in zijn auto heeft in het slangetje blazen?
Lekkere vergelijking.. Roken is geen drinken en al helemaal niet beschonken rijden, waar slaat dit op?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2013, 13:52
Michelle W
Avatar van Michelle W
Michelle W is offline
Citaat:
Nee, en wat wil je verder met dit topic bereiken?
Ws wil hij weten of iemand ook zou halen als het gevraagd wordt? Niet zo moeilijk he?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2013, 13:54
Gieltjuh
Avatar van Gieltjuh
Gieltjuh is offline
Jah, ik rook ook
Met citaat reageren
Oud 16-01-2013, 13:55
Gieltjuh
Avatar van Gieltjuh
Gieltjuh is offline
Citaat:
Ws wil hij weten of iemand ook zou halen als het gevraagd wordt? Niet zo moeilijk he?
Inderdaad Michelle, goed opgemerkt

Ik rook inderdaad ook zelf, ik vind het iemand zijn eigen "probleem" als diegene rookt, of ik het nu zou halen of niet, ze doen het toch wel, toch?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2013, 14:03
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Nee, ondanks dat ik zelf rook. Toen ik 15 was, liet ik ook altijd mensen wiet voor me halen, dat zou ik nu ook niet doen (ik blow niet meer inmiddels, maar dat maakt niet uit voor deze stelling).
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2013, 14:06
Verwijderd
Citaat:
Lekkere vergelijking.. Roken is geen drinken en al helemaal niet beschonken rijden, waar slaat dit op?
Inderdaad roken is een stuk schadelijker!
Met citaat reageren
Oud 16-01-2013, 14:12
Sneeuwwitje
Avatar van Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Citaat:
Inderdaad roken is een stuk schadelijker!
Het is allebei niet gezond. Moeilijk om te zeggen wat slechter is, dat ligt aan de kwantiteit en regelmatigheid van het gebruik.

Ik zou zelf geen sigaretten kopen voor een vijftienjarige. Puur omdat ik het te jong vind. Een achttienjarige maakt betere beslissingen en denkt beter na over de gevolgen van zijn of haar daden, in tegenstelling tot een jonge puber die waarschijnlijk rookt omdat hij of zij het stoer vindt. En die ga ik niet helpen nee.
__________________
The revolution will not be televised.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2013, 14:38
Verwijderd
Hangt er vanaf of ik die minderjarige persoon ken of niet. Voor onbekenden doe ik sowieso niets.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2013, 15:05
Verwijderd
Citaat:
Inderdaad roken is een stuk schadelijker!
Voor jezelf wel. Dronken rijden heeft al snel gevolgen voor anderen die heel wat erger zijn dan de rook die je zelf inhaleert.

Ik denk hetzelfde als Reverend.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2013, 16:15
Ikbensoraya
Avatar van Ikbensoraya
Ikbensoraya is offline
Citaat:
Inderdaad roken is een stuk schadelijker!
Ligt eraan hoe je drinkt je kan ook zoveel drinken dat het echt schadelijk wordt...
Met citaat reageren
Oud 16-01-2013, 16:49
Verwijderd
Ja zou ik doen
Met citaat reageren
Oud 16-01-2013, 20:04
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ik zou het niet doen uit luiheid/ /care-heid, heeft verder niets met principes o.i.d. te maken
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2013, 21:02
Patataap
Avatar van Patataap
Patataap is offline
voor een random 14 jarige bontkraag niet, voor een kennis misschien wel.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2013, 21:06
Verwijderd
just, nope...
Met citaat reageren
Oud 16-01-2013, 23:18
Ikbensoraya
Avatar van Ikbensoraya
Ikbensoraya is offline
Citaat:
voor een random 14 jarige bontkraag niet, voor een kennis misschien wel.
Naja voor een 14 jarige met nickelson niet of echte bond (vind ik dan)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-01-2013, 01:45
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Hoe zit dat dan met alcohol? Zouden jullie voor een aantal 14 jarigen ook drank halen? (Dit kan variëren van breezers en bier tot malibu en andere zoete troep die ze bij de supermarkt verkopen (verkopen ze malibu in de supermarkt?)) Of sterke drank, als ze bij de Gall&Gall staan?

Ik vind dat die leeftijdsregels er niet voor niks zijn en dat we jonge kinderen (sorry, iemand van 14 is echt nog een kind, ook al vinden ze dat zelf vaak niet) niet vol moeten stoppen met drugs.

Overigens vond ik dat niet toen ik zelf 14 was en stond ik ook buiten de shop mensen aan te houden. Ik vind nu het ook kwalijk dat er toen mensen waren die daar geen enkel probleem mee hadden.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2013, 02:29
Verwijderd
Citaat:
Het is allebei niet gezond. Moeilijk om te zeggen wat slechter is, dat ligt aan de kwantiteit en regelmatigheid van het gebruik.

Ik zou zelf geen sigaretten kopen voor een vijftienjarige. Puur omdat ik het te jong vind. Een achttienjarige maakt betere beslissingen en denkt beter na over de gevolgen van zijn of haar daden, in tegenstelling tot een jonge puber die waarschijnlijk rookt omdat hij of zij het stoer vindt. En die ga ik niet helpen nee.
Citaat:
Voor jezelf wel. Dronken rijden heeft al snel gevolgen voor anderen die heel wat erger zijn dan de rook die je zelf inhaleert.

Ik denk hetzelfde als Reverend.
Citaat:
Ligt eraan hoe je drinkt je kan ook zoveel drinken dat het echt schadelijk wordt...
Nee, het is heel makkelijk om te zeggen dat roken veel schadelijker is. Het is leuk om dingen zoals verkeersdoden door alcohol of iets dergelijks erbij te halen maar qua schadelijkheid staat roken met stipt op 1.

Het ligt eraan is zo'n non argument hierin trouwens, ja als je amper rookt en kkveel drinkt (pun intended) ja dan zal je alcohol consumptie zeker meer schade doen. Maar laten we reëel blijven, de gemiddelde roker rookt dagelijks (en waarschijnlijk een pakje) de gemiddelde drinker doet het een stuk rustiger aan, mijn punt is iedere roker is een verslaafde, iedere drinker hoeft dat niet te zijn.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2013, 09:33
Verwijderd
Citaat:
Hoe zit dat dan met alcohol? Zouden jullie voor een aantal 14 jarigen ook drank halen? (Dit kan variëren van breezers en bier tot malibu en andere zoete troep die ze bij de supermarkt verkopen (verkopen ze malibu in de supermarkt?)) Of sterke drank, als ze bij de Gall&Gall staan?

Ik vind dat die leeftijdsregels er niet voor niks zijn en dat we jonge kinderen (sorry, iemand van 14 is echt nog een kind, ook al vinden ze dat zelf vaak niet) niet vol moeten stoppen met drugs.

Overigens vond ik dat niet toen ik zelf 14 was en stond ik ook buiten de shop mensen aan te houden. Ik vind nu het ook kwalijk dat er toen mensen waren die daar geen enkel probleem mee hadden.
Ik kon het zelf gewoon kopen toen ik 14 was, nou ja, 15 dan. Dat is een van de dingen waar ik het zo moeilijk mee heb, ik wil jongeren niet veroordelen omdat ze hetzelfde willen doen als ik destijds. Maar ik zal het dus niet voor vreemden gaan doen, bekenden misschien wel.

Citaat:
Nee, het is heel makkelijk om te zeggen dat roken veel schadelijker is. Het is leuk om dingen zoals verkeersdoden door alcohol of iets dergelijks erbij te halen maar qua schadelijkheid staat roken met stipt op 1.

Het ligt eraan is zo'n non argument hierin trouwens, ja als je amper rookt en kkveel drinkt (pun intended) ja dan zal je alcohol consumptie zeker meer schade doen. Maar laten we reëel blijven, de gemiddelde roker rookt dagelijks (en waarschijnlijk een pakje) de gemiddelde drinker doet het een stuk rustiger aan, mijn punt is iedere roker is een verslaafde, iedere drinker hoeft dat niet te zijn.
Ik had het niet over alcohol drinken an sich. Ik had het over dronken rijden. Iemand die iemand anders in zijn alcoholslot moet laten blazen, zit ver over de limiet en heeft in het verleden die fout al gemaakt, anders had hij geen alcoholslot. Dat zijn niet diegenen die zich houden aan 2, misschien biertjes en dan gaan rijden. Dat zijn die die na 1,5 fles whisky mensen doodrijden en dachten dat ze een drempel namen.
Dus ja, roken zal schadelijker zijn, voor jezelf. Maar daar kies je zelf voor. Die persoon die wordt doodgereden door een dronken bestuurder heeft daar niet veel in te kiezen gehad.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2013, 15:30
Patataap
Avatar van Patataap
Patataap is offline
Wel vreemd; ik zou eerder tabak voor iemand halen dan drank denk ik. Ik weet niet precies waarom, iemand hetzelfde gevoel?
Met citaat reageren
Oud 17-01-2013, 15:45
Stomme Klont
Avatar van Stomme Klont
Stomme Klont is offline
Ik zou, als ik degene len er niet zoveel moeite mee hebben.. Tenzij het.voor de 1e keer sigaretten is. Als iemand van 15 al rookt wil ik best peuken voor hem halen. Drank halen voor een bekende onder de 16is sowieso gaan probleem..
Met citaat reageren
Oud 17-01-2013, 15:51
Ikbensoraya
Avatar van Ikbensoraya
Ikbensoraya is offline
Ik zou het trouwens niet gaan halen als het een wild vreemde is... Dat is zo'n what the fuck moment
Met citaat reageren
Oud 18-01-2013, 09:24
Gieltjuh
Avatar van Gieltjuh
Gieltjuh is offline
Citaat:
Wel vreemd; ik zou eerder tabak voor iemand halen dan drank denk ik. Ik weet niet precies waarom, iemand hetzelfde gevoel?
Jah, dit voelt inderdaad anders..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-01-2013, 09:25
Gieltjuh
Avatar van Gieltjuh
Gieltjuh is offline
Ik heb een hekel aan alcoholisten, mss heeft dat ermee te maken?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2013, 10:54
Verwijderd
Als ik zelf zou roken en ik oud genoeg was, dan wel!

Maar anders niet.... X
Met citaat reageren
Oud 19-01-2013, 15:45
Crocodi1e
Avatar van Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Ik zou het doen.
__________________
I saw every eye as I walked down the aisle. It looked like a thousand eyes were staring right at me saying, 'Who is this young punk?'
Met citaat reageren
Oud 20-01-2013, 17:45
nigelgein
nigelgein is offline
ik zou het alleen doen voor de mensen van wie ik weet dat ze ermee kunnen omgaan en het liefst zuipe waar ik bij ben en dan geef ik ze niet veel.
maar zelf mag ik het niet, maar ik vraag het nooit aan iemand, maar ik krijg het we regelmatig aangboden.
in turkije hadde we all-inclusife en daar heb ik samen met een ander 15 jarig meisje wel een paar wodka-mixjes achterover gegooid, me broertje die het niet mee kreeg heb ik alleen 1x laten proeven.
maar als ik drank wil dan doe ik dat wel op me werk, daar doen ze niet zo moeilijk en staat en koelkast vol bier dat we mogen pakken
__________________
yolo so enjoy it a.s.a.p.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2013, 17:49
nigelgein
nigelgein is offline
en of roken of drank schadelijk is is eigenlijk niet te zeggen.

want met beiden doe je natuurlijk jezelf schade aan (dat is duidelijk).
maar met drank op doe je snel domme dingen (autorijden, vechten enzv.) waarbij andere mensen gewond kunnen raken of zelfs kunnen overlijden.
maar roken is eigenlijk ook een (sluip)killer en dan doel ik op het meeroken .
moeilijk te zeggen hoeveel mensen daar schade van ondervinden, omdat je het niet echt makkelijk kan onderzoeken ,integenstelling tot vechtpartijen en auto ongelukken die vrij duidelijk zijn na een blaastest, kan je niet elke meeroker een longtest laten doen omdat diegene het meestal niet zo ervaart (heb genoeg vrienden met ouders die de hele dag door paffen ook bij de kinderen)
__________________
yolo so enjoy it a.s.a.p.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2013, 18:30
Verwijderd
Bovenstaande redenatie klopt van geen kant.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2013, 18:52
Patataap
Avatar van Patataap
Patataap is offline
Citaat:
Bovenstaande redenatie klopt van geen kant.
Oh nee?
Met citaat reageren
Oud 20-01-2013, 19:38
Verwijderd
Nee.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2013, 22:32
Patataap
Avatar van Patataap
Patataap is offline
Citaat:
Nee.
Het was eigenlijk een vraag om verduidelijking, de nee had ik wel begrepen.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2013, 09:25
Gieltjuh
Avatar van Gieltjuh
Gieltjuh is offline
Citaat:
Het was eigenlijk een vraag om verduidelijking, de nee had ik wel begrepen.
Hahaha, het is nog geen 1 april! Maar wel een goede grap!
Met citaat reageren
Oud 25-02-2013, 00:40
bjornmulder
bjornmulder is offline
Ik ben zelf 13 haal mijn shag altijd zelf en als een maat van me zou vragen of ik een pakje mee wil nemen voor hem doe iik dat meestal gwn
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-02-2013, 02:50
Verwijderd
nee, ik help mensen niet aan een slechte gewoonte
Met citaat reageren
Oud 26-02-2013, 00:59
Patataap
Avatar van Patataap
Patataap is offline
Citaat:
nee, ik help mensen niet aan een slechte gewoonte
Niemand heeft gezegd dat het hier over het eerste pakje voor de persoon in kwestie gaat.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2013, 02:57
Verwijderd
Citaat:
Niemand heeft gezegd dat het hier over het eerste pakje voor de persoon in kwestie gaat.
sorry ik zal wat duidelijker zijn speciaal voor jou

nee. ik help mensen niet met hun slechte gewoonte
Met citaat reageren
Oud 07-03-2013, 19:49
matata
matata is offline
bij ons is er een krantenwinkel waar je alles kan krijgen op elke leeftijd
zelf koop ik er sigaretten en ik ben 14...
Met citaat reageren
Oud 09-03-2013, 01:39
Maxicrime
Maxicrime is offline
Ik koop geen sigaretten voor mensen die het niet zelf kunnen halen. Kijk als ik langs het tankstation fiets en een vriend van mij stuurt mij een whatsapp dan zou ik wel meenemen maar aan mensen die ik niet ken zou ik geen sigaretten halen omdat ik zelf destijds toen ik 13 was ook ben begonnen met roken omdat het zo makkelijk was om door iedereen te laten halen.

Alcohol haal ik sowieso voor niemand, in mijn familie zijn we zwaar tegen alcohol terwijl we wel als familie zijnde héél veel roken en de hele dag door sterke koffie drinken. Maar het gaat om het alcohol verhaal.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2013, 09:05
Verwijderd
Citaat:
Hangt er vanaf of ik die minderjarige persoon ken of niet. Voor onbekenden doe ik sowieso niets.
dit ja. En wat voor band ik met die minderjarige heb.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2013, 10:05
Gieltjuh
Avatar van Gieltjuh
Gieltjuh is offline
Thanks iedereen!
Met citaat reageren
Oud 15-03-2013, 17:05
JoeriBoy123
JoeriBoy123 is offline
Ja
Met citaat reageren
Oud 24-04-2013, 12:19
mikey8686
mikey8686 is offline
ik doe t altijd. als t niet het eerste pakje voor iemand is dan. ze komen er toch wel aan of je het nu voor ze koopt of niet. k ken veel mensen die een euro of 2 xtra vragen om t te halen. drm haal ik t voor ze omdat ze dan niet afgezet worden get it?
Met citaat reageren
Oud 24-04-2013, 15:57
Crocodi1e
Avatar van Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Citaat:
ik doe t altijd. als t niet het eerste pakje voor iemand is dan. ze komen er toch wel aan of je het nu voor ze koopt of niet. k ken veel mensen die een euro of 2 xtra vragen om t te halen. drm haal ik t voor ze omdat ze dan niet afgezet worden get it?
Komen wel eens bruggers naar me toe of ik sigaretten wil halen. Ik ben namelijk de enige van 16 die ze bij naam kennen, weet ook niet hoe dat komt. Maarja, ik vraag ook altijd extra geld voor de moeite, behalve als ik toch al naar de Albert Heijn zou gaan, bv in een tussenuur, dan niet.
__________________
I saw every eye as I walked down the aisle. It looked like a thousand eyes were staring right at me saying, 'Who is this young punk?'
Met citaat reageren
Oud 24-04-2013, 16:06
bierkoning
Avatar van bierkoning
bierkoning is offline
Ik ben er wat te oud voor om dat mee te maken, maar heb dat vroeger nooit gedaan, en nooit hoeven doen. Maar dat is vrij logisch als je niet rookt natuurlijk.
__________________
Als een vrouw een andere vrouw een compliment maakt, dan heeft ze wat van die andere vrouw nodig of is ze dronken.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2013, 19:11
mikey8686
mikey8686 is offline
Citaat:
Komen wel eens bruggers naar me toe of ik sigaretten wil halen. Ik ben namelijk de enige van 16 die ze bij naam kennen, weet ook niet hoe dat komt. Maarja, ik vraag ook altijd extra geld voor de moeite, behalve als ik toch al naar de Albert Heijn zou gaan, bv in een tussenuur, dan niet.
jah dan snap ik t als je er speciaal naartoe moet. maar ik kengenoeg mensen die geld vragen als ze er toch al naartoe moeten en dat is gwoon niet fair
Met citaat reageren
Oud 24-04-2013, 21:24
Crocodi1e
Avatar van Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Citaat:
jah dan snap ik t als je er speciaal naartoe moet. maar ik kengenoeg mensen die geld vragen als ze er toch al naartoe moeten en dat is gwoon niet fair
Ik vind het wel slim hoor.
__________________
I saw every eye as I walked down the aisle. It looked like a thousand eyes were staring right at me saying, 'Who is this young punk?'
Met citaat reageren
Oud 12-12-2013, 19:53
Gieltjuh
Avatar van Gieltjuh
Gieltjuh is offline
Nu is dit toch wel weer een soort van nieuw item.. Vanaf januari mag je niet meer drinken als je 16 bent...
Zou je dit voor iemand halen? Sigaretten/drank?

Ik sta er in principe hetzelfde voor, waarom niet?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol wat als ze je betrappen op minderjarig sigaretten halen?
Hagenees!
4 09-11-2016 20:14
Drugs & Alcohol Waar kan ik sigaretten zonder filter halen?
Crocodi1e
23 03-12-2012 21:47
Drugs & Alcohol geen 16 maar wel sigaretten
pieter10
11 12-06-2012 18:27
Drugs & Alcohol Waar in Haarlem kan je goed Sigaretten halen onder de 16
Aapje023
2 02-11-2011 17:13
De Kantine onsaain is hier #1068
Verwijderd
500 04-08-2010 01:04
Drugs & Alcohol Kretek > Magische sigaret!!
MasterMolly
27 08-03-2002 00:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:11.