Oud 17-02-2002, 00:05
MasterMolly
Avatar van MasterMolly
MasterMolly is offline
Ik ben geen smoker, maar ik heb gister een trekje van ZOo'n magische sigaret gekregen!!! Het was een Kretek en als je na een hijs je lippen proeft, is dat Z00OOoo zoett!!!!!! Het komt door de gezoete filter en dat was echt m@gisch!! Je zal het ook wel hebben bij die mint sigaretten enzo, maar dit vond ik gewoon echt lekker. Het schijnt alleen wel echt verslavend te zijn.

Ik heb d'er ff wat info over opgezocht






Weinig is kenmerkender voor Indonesië dan de lucht van kreteksigaretten. De tabak van de typisch Indonesische kreteksigaret
is vermengd met kruidnagel. Deze mix is waanzinnig populair, want verreweg de meeste Indonesiërs preferen een kretek boven
de rokok putih, een gewone sigaret. Vaak is het filter gezoet, want zoet is iets waar Indonesiërs geen genoeg van krijgen.
Ondanks dat kreteksigaretten tweemaal zoveel teer en nicotine bevatten dan gewone sigaretten worden er door heel Indonesië
gigantische aantallen verstookt. De antirook lobby heeft hier dus nog volop werk. Verstokte anti-rokers zullen het in
Indonesië zwaar krijgen, want er wordt werkelijk overal gepaft -rookverbod of geen rookverbod.

De tabaksverwerkende industrie is verenigd in de Gapri, en heeft ongever 150 duizend werknemers in dienst, die voor het groot
ste deel seizoensarbeid verrichten. In de fabrieken worden de sigaretten met de hand gerold. In het javaanse Kudus, ook wel
Kota Kretek genoemd, zijn ruim vijftigduizend mensen hier dagelijks mee bezig. Per persoon halen ze het verbluffende aantal van 10.000 sigaretten per werkdag. Ze verdienen ongeveer €1,- per dag. Tot machinale productie van de kretek is men nog niet overgegaan, want dit zal betekenen dat het land er vele honderdduizenden werkelozen bij krijgt. Van 1979 tot 1983 leverde een kilo kruidnagels nog bijna €10,- op. In 1992 was een kilo nog geen tiende van dit bedrag waard.
__________________
Een slot op je topic Rulz!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-02-2002, 01:09
AtHell
Avatar van AtHell
AtHell is offline
lijkt me lekker
__________________
Subtiel
Met citaat reageren
Oud 17-02-2002, 10:39
harrie the 5th
Avatar van harrie the 5th
harrie the 5th is offline
Citaat:
lijkt me lekker
__________________
Fight to get peace is like fuck to get virginity.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2002, 11:03
Choke
Avatar van Choke
Choke is offline
Kheb het ook een keer gehad op school, je kan het kopen bij ons in de tabakswinkel
maar ze zijn ook echt lekker jah! je lippen worden er ram zoet van
__________________
Je leeft maar 1 keer
Met citaat reageren
Oud 17-02-2002, 11:27
Locke
Locke is offline
Is goor ..
__________________
I haven't lost my mind , I know exactly where I left it.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2002, 12:29
!KiTTiE!
Avatar van !KiTTiE!
!KiTTiE! is offline
lijkt me wel koel...
__________________
ik ben een muisje
Met citaat reageren
Oud 17-02-2002, 16:35
apekop123
Avatar van apekop123
apekop123 is offline
Ik ga binnenkort ff proberen om een Kretek-Joint te draaien lijkt me wel lekker! Die kruidnagel is trouwens toch alleen voor de smaak?
__________________
You lost...
Met citaat reageren
Oud 17-02-2002, 16:45
RanCoRjunky
RanCoRjunky is offline
Waar kan je die dingen hale dan? dan ga ik ook ff een pakie kale want ik vond ook al dat je gewoon kauwgon sigaretten moeten maken ofzow met zo'n smaakstof er in want je gaat toch dood doe het dan ook lekker
__________________
I've got my hash pipe
Met citaat reageren
Oud 17-02-2002, 18:43
MasterMolly
Avatar van MasterMolly
MasterMolly is offline
Citaat:
Drexz schreef:
Ik ga binnenkort ff proberen om een Kretek-Joint te draaien lijkt me wel lekker! Die kruidnagel is trouwens toch alleen voor de smaak?
Ja chill lijkt me dat, was al ff een naam voor aan het bedenken. Het zou een magische mix zijn:: FantasyBlade (grasprietje)

Citaat:
RanCoRjunky schreef:
Waar kan je die dingen hale dan? dan ga ik ook ff een pakie kale want ik vond ook al dat je gewoon kauwgon sigaretten moeten maken ofzow met zo'n smaakstof er in want je gaat toch dood doe het dan ook lekker
Je kan ze *als ut goed is* in elke tabakswinkel kan krijgen
__________________
Een slot op je topic Rulz!
Met citaat reageren
Oud 20-02-2002, 12:47
Sylvain Altherian
Avatar van Sylvain Altherian
Sylvain Altherian is offline
'k heb net een pakje gekocht... Jammie jammie!
__________________
If people are good only because they fear punishment, and hope for reward, then we are a sorry lot indeed. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 20-02-2002, 16:19
ConnX
Avatar van ConnX
ConnX is offline
Kretek sigaretten worden in azie gerookt als een trein.
Wat ik in maleisie en singapore gezien heb zijn de drugsweeten daar enorm strikt.
1 gram wiet op t vliegveld ondertschept en je hoofd vliegt er op datzelfde vliegveld af.

Daarom word en zoveel van gerookt. Er zit vaak een hogere concentratie nicotine in, waardoor je sneller een nicotine kick krijgt, maar waardoor je dus ook steed smeer gaat roken.

Er zitten ook andere stoffen in die schadelijk zijn, en al met al is een kretek sigret dus schadelijekr dan een gewone sigret.

Leuk voor ene keer.
Maar net iets TE.

~bluh~
Met citaat reageren
Oud 20-02-2002, 18:02
Sylvain Altherian
Avatar van Sylvain Altherian
Sylvain Altherian is offline
Hm, die dingen zijn lekker... Maar ik vind m'n javaanse jongens ineens veel minder lekker...
__________________
If people are good only because they fear punishment, and hope for reward, then we are a sorry lot indeed. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 18:47
SuSaNnE
bah... is niet echt heel erg lekker vind ik...
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 18:52
Faery
Faery is offline
aahhh, se heerschen eg wel
*geniet van kretek sigaret *
__________________
Genocidealisme.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 19:59
DaaF
DaaF is offline
Ja het is wel lekker..
Met citaat reageren
Oud 01-03-2002, 14:16
aguila
Avatar van aguila
aguila is offline
Hmm die ga ik ook maar ff kope. Lijkt me wel lekker ben namelijk verslaaft aan zoet
__________________
LaLaLaLaLaLaLaLaLaLaLaaaaaaaaaa
Met citaat reageren
Oud 01-03-2002, 16:55
Verwijderd
Kretek is zo'n sigaret waar je óf gek op bent, óf van over je nek gaat. Ik ben toevallig één van de eerste groep mensen. Ik vind ze wel lekker om te roken. Niet om een heel pakje weg te paffen maar af en toe ééntje is werkelijk niet te versmaden. Ze zijn alleen wel behoorlijk wat schadelijker dan gewone sigaretten.
Ter vergelijking: in een gewone filtersigaret zit 12mg teer en 0,9mg nicotine (uit m'n hoofd). In een Kretek-kruidnagelsigaret zit 18mg teer en 1,7 mg nicotine. Die dingen zijn dus megaverslavend en ér-rug slecht voor je longen..
Met citaat reageren
Oud 01-03-2002, 18:01
Faery
Faery is offline
*vergelijkt ook sigaretten*
gewone (camel):
12 mg teer, 0,9 mg nocitine
kretekkruidnagel:
12 mg teer, 1,3 mg nicotine

Joechei, kga iets minder snel dood :]
__________________
Genocidealisme.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-03-2002, 18:14
qghp
qghp is offline
zijn dat die sigaretten met een groen puntje in t midden? die zijn idd zeker heerlijk jah
Met citaat reageren
Oud 02-03-2002, 09:13
dopehead
dopehead is offline
rook altijd DJARUM kretek .
Met citaat reageren
Oud 02-03-2002, 14:07
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
die zijn lekker he, mmmmm maar je moet er niet teveel van nemen, want dan word je een beetje misselijk (ik tenminste)
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 02-03-2002, 16:12
dopehead
dopehead is offline
ik word er ook misselijk van als ik er stuk of 10 achter elkaar rook .
Met citaat reageren
Oud 03-03-2002, 11:29
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Citaat:
Faery schreef:
*vergelijkt ook sigaretten*
gewone (camel):
12 mg teer, 0,9 mg nocitine
kretekkruidnagel:
12 mg teer, 1,3 mg nicotine

Joechei, kga iets minder snel dood :]

ja maar met Marlboro, is het pcies hetzelfde.
(blijf dan maar camel roken
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 03-03-2002, 12:59
italianboy
Avatar van italianboy
italianboy is offline
smerig, heel smerig
Met citaat reageren
Oud 03-03-2002, 15:10
ConnX
Avatar van ConnX
ConnX is offline
Citaat:
Faery schreef:

Joechei, kga iets minder snel dood :]

Oja?
Als er minder nicotine inzit, ga je onbewust dieper inademen, zodat je uiteindelijk meer binnenkrijgt. Dit is een vd redenen waarom light sigaretten schadelijker zijn dan gewone. En zo redenerend concludeer ik dat gewone sigaretten schadelijker zijn dan kretek....

Maar ik kan het miz hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-03-2002, 09:15
Iotje
Avatar van Iotje
Iotje is offline
Dit zijn suuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuperlekkere sigaretten!!!!!
Ik heb dit een half jaar gerookt. Voordeel: Ik rookte minder omdat ik misselijk werd als ik er teveel van rookte.
__________________
~Life is like death, without it you're alive!~Regim change begins at home!~Death as only remedy!
Met citaat reageren
Oud 04-03-2002, 14:29
Faery
Faery is offline
Citaat:
ConnX schreef:
Oja?
Als er minder nicotine inzit, ga je onbewust dieper inademen, zodat je uiteindelijk meer binnenkrijgt. Dit is een vd redenen waarom light sigaretten schadelijker zijn dan gewone. En zo redenerend concludeer ik dat gewone sigaretten schadelijker zijn dan kretek....

Maar ik kan het miz hebben.
Kheb zelf ook geen idee, maargoed. Ik doelde dus eigenlijk op de hoeveelheid teer, die even hoog was als in een gewone sigaret, en niet als wat nare man zei, veel hoger.

Uhm, ja...
__________________
Genocidealisme.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 23:51
McMotion
Avatar van McMotion
McMotion is offline
'k heb net een joint gerookt met versnipperde kruidnagel erin

best lekker
__________________
[AvatarDraw(c) v1.0 is uit de lucht (en per ongeluk van mijn hardeschijf verdwenen tijdens het weggooien ervan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:10.