Oud 01-08-2003, 00:28
Shèll
Shèll is offline
Eeeey iedereen!
Ik heb even een dringende vraag... ik heb dit afgelopen jaar mn havo afgerond maar nu zit ik met een probleem. Ik was eerst van plan om een sportstudie te gaan volgen, maar doe dit om verschillende redenen toch maar niet. Ik wil nu heel graag een andere opleiding gaan doen wat te maken heeft met tekenen en ontwerpen. Alleen heb ik me nu dus niet ingeschreven, omdat ik eerst iets anders van plan was. Heeft iemand enig idee of je je nu nog in zou kunnen schrijven voor een opleiding? Het is namelijk al Augustus sinds vandaag, dus... Maar het lijkt me wel zo handig anders verlies ik namelijk een jaar... moet ik me een jaar vervelen... help me out!
__________________
Het leven is hard... maar een baksteen nog harder :)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-08-2003, 00:41
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
Het ligt eraan...
Kies een opleiding die je wil gaan doen, kijk waar ze het hebben en waar je het wil doen... ga dan na hoe je (zo laat nog) kan inschrijven... zodat je alsnog op tijd kan beginnen.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 02:37
Shèll
Shèll is offline
Citaat:
Vaag mannetje schreef op 01-08-2003 @ 00:41:
Het ligt eraan...
Kies een opleiding die je wil gaan doen, kijk waar ze het hebben en waar je het wil doen... ga dan na hoe je (zo laat nog) kan inschrijven... zodat je alsnog op tijd kan beginnen.
Ik heb al wel een opleiding gekozen, ook al op welke school. Maar het punt is, je kan je gegevens op internet invullen (op hun site) en dan sturen ze je automatisch info toe... maar die link doet het niet en er staat geen apart emailadres bij. Ik kan ze dus niet direct vanuit mn eigen mail mailen. Ik heb ze toen maar een brief gestuurd met de vraag of het nog mogelijk was en of ze me info konden toesturen. Nu vraag ik me alleen wel af of ze in de vakantie (en dat is het nu) hun post wel checken. Of dat er in de vakantie niemand is in de school zo nu en dan, en mn brief dus niet op tijd gelezen wordt. Verder heb ik geprobeerd om de einddatum van de inschrijvingen te vinden, maar helaas... ook die is nergens te vinden...
__________________
Het leven is hard... maar een baksteen nog harder :)
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 03:58
Verwijderd
Heb je geen telefoon nr's? das een stuk direct en hoort te werken.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 10:20
Verwijderd
Ik wil eigenlijk zeggen :"Pfffff, heb je nu pas bepaald wat je wil gaan doen?!" maar dat zeg ik toch maar niet aan tips heb je veel meer..

Zoek het telefoonnummer van je school op en bel deze op..
Als je zeker weet dat je die opleiding wil doen en dus geen andere meer in je hoofd hebt, is het verstandig om ook te vragen of je jezelf nog in kan schrijven en of er nog plek is.
Ik weet niet of ze op 't hbo ook met inloten werken ( ik heb er over het algemeen geen verstand van met inschrijven enzo)
maar daar zul je als er geen plek is ook rekening mee moeten houden..

Suc 6 met uitzoeken!

Offtopic : Waarom wilde je die sportstudie dan niet meer doen?
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 11:05
Verwijderd
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 01-08-2003 @ 10:20:
Ik wil eigenlijk zeggen :"Pfffff, heb je nu pas bepaald wat je wil gaan doen?!" maar dat zeg ik toch maar niet aan tips heb je veel meer..
Nou, het is nog best moeilijk een studiekeuze te maken, geloof me.

*breekt zelf haar hoofd er nog dagelijks over.*
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 11:11
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 01-08-2003 @ 11:05:
Nou, het is nog best moeilijk een studiekeuze te maken, geloof me.

*breekt zelf haar hoofd er nog dagelijks over.*
Jup ik weet het, maar als je bijvoorbeeld al een tijd weet dat je de sport in wil dan ga je toch niet opeens de mode in of ligt dat nou weer aan mij
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 12:02
Verwijderd
Werken ze bij mode-opleidingen niet ook met toelatingstests ed...? Als dat zo is, dan vrees ik dat je een jaar zult moeten wachten. Ik zou de school idd ff bellen of het nog kan ed.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 13:19
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 01-08-2003 @ 11:11:
Jup ik weet het, maar als je bijvoorbeeld al een tijd weet dat je de sport in wil dan ga je toch niet opeens de mode in of ligt dat nou weer aan mij
Je gaat zien, je denkt dat je een keuze hebt gemaakt... maar als je op een gegeven moment jezelf gaat afvragen..
Is die ECHT wat ik voor een groot deel van mijn leven wil gaan doen?
Dan ga je twijfelen.
Het is namelijk de bedoeling dat je de komende jaren je verdiept in dat onderwerpje en daarna werk gaat zoeken dat daarmee te maken heeft... en dat blijf je dan een tijdje doen..

Is dat ECHT wat je wil?
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 01:55
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 01-08-2003 @ 11:11:
Jup ik weet het, maar als je bijvoorbeeld al een tijd weet dat je de sport in wil dan ga je toch niet opeens de mode in of ligt dat nou weer aan mij
ehm... had ze gezegd dat ze in de mode wilde, dan?
enneh... het kan toch dat je belangstelling hebt voor meerdere vakgebieden? Ikzelf heb heel lang iets medisch willen doen, maar doe nu een sportopleiding. Dus, tsja...
even ontopic:
je kunt ook juist een jaar lekker niets doen (wel werken oid), en dan je in dat jaar oriënteren, op wat je wilt gaan doen.
ook is er een soort studie, dan loop je elk kwartaal met een studie naar keuze mee. Zo kun je in 1 jaar 4 verschillende studies echt proberen, en een keuze maken.
succes
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 09:57
Verwijderd
Citaat:
snoopy schreef op 03-08-2003 @ 01:55:
ehm... had ze gezegd dat ze in de mode wilde, dan?
enneh... het kan toch dat je belangstelling hebt voor meerdere vakgebieden? Ikzelf heb heel lang iets medisch willen doen, maar doe nu een sportopleiding. Dus, tsja...
even ontopic:
je kunt ook juist een jaar lekker niets doen (wel werken oid), en dan je in dat jaar oriënteren, op wat je wilt gaan doen.
ook is er een soort studie, dan loop je elk kwartaal met een studie naar keuze mee. Zo kun je in 1 jaar 4 verschillende studies echt proberen, en een keuze maken.
succes
sorry fout gelezen van mij... maar moet je voor tekenen en ontwerpen geen toelatinstests doen?!

die studie schijnt echt enorm duur te zijn, zo'n orientatie studie, maarjah doe in ieder geval wat je leuk vind!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen 2 vraagjes Engels
loesjeke
5 02-05-2005 01:05
Lichaam & Gezondheid Dringende Vraag! Help me Out..!
Shèll
18 05-10-2004 01:25
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen sluierverbod (betoog) Nederlands
bayirgul
12 26-03-2004 11:59
Films, TV & Radio Idols 2: Jamai een amateur? [2]
Negrotiator
500 24-01-2004 22:27
Vrije tijd Favo sport???
Mandy-ydnaM
65 24-04-2003 10:17
Verhalen & Gedichten Een dagje van een afdeling
Eend
15 09-12-2002 14:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:19.