Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-12-2004, 14:44
Tangle
Tangle is offline
Hallo Allemaal!

Ik ben Tangle en ik ben 13 jaar, en mijn geloof???Dat is de vraag die je stelt. Ik antwoord dan: Wicca.

Maar eigenlijk weet ik het niet helemaal zeker, soms kom ik in een kerk, voor cristelijken en dan denk ik, ik voel me zo anders hier... Moet ik deze god ook "liefhebben"? En tegelijk denk ik natuurlijk niet... Iedereen respecteerd elkaars geloof toch? Maar toch begin ik nog weleens te twijfelen. Is dit misschien raar?
Of is dit heel normaal? Omdat ik misschien nog heel jong ben ofzo?
Maar ik vier wel alle maand- en jaarfeesten van de Wicca. En ik vier met mn familie ook wel kerst mee.

Aan de ene kant is Wicca mijn echte geloof, ik ben een wiccan, maar soms begint mijn andere kant te twijfelen en wil ik ook wel cristelijk zijn.
Please reageer!

-x- Tangle
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-12-2004, 14:46
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
wat wil je nu dat wij doen ?
jou een kant op sturen?
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 14:47
Wiltine
Avatar van Wiltine
Wiltine is offline
Wil je je vraag iets duidelijker formuleren?
__________________
-
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 14:47
Tangle
Tangle is offline
Neej, Ik wil graag weten of het normaal is dat je twijfelt bij je geloof...
Kisses Tangle
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 14:51
Wiltine
Avatar van Wiltine
Wiltine is offline
Je twijfeld dus tussen wicca en christendom.
mijn advies: probeer zelf uit te zoeken welk geloof jij waar vindt. en je bent inderdaad nog jong
__________________
-
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 14:53
Tangle
Tangle is offline
thnx
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 15:07
Verwijderd
Citaat:
Tangle schreef op 11-12-2004 @ 15:47 :
Neej, Ik wil graag weten of het normaal is dat je twijfelt bij je geloof...
Kisses Tangle
Je kan ook niet geloven, werkt ook prima
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 15:30
Outlaw
Avatar van Outlaw
Outlaw is offline
ik ben echt zó dol op kleine wiccameisjes <3
__________________
i'm not even supposed to be here today
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 15:33
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
persoonlijk vind ik geen enkele god of geloof tot nu toe het beste bevallen...

tuurlijk kan je aanhanger van Wicca zijn, als sommige christenen daar raar tegen aankijken getuigt dat van hun domheid en onverdraagzaamheid, en dat is niet iets waar jij je aan hoeft te storen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 15:36
Verwijderd
Als je liefde wil moet je bij de christelijke God zijn. Zolang je hem volgt zal Hij er altijd voor je zijn. Eigenlijk voorziet God in alles wat je nodig hebt om gelukkig te zijn, nu en na dit leven.
Maar verwacht niet dat het een makkelijke weg zal zijn.

Naar mijn mening zit satan achter wicca, maar wie ben ik..
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 15:36
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
Outlaw schreef op 11-12-2004 @ 16:30 :
ik ben echt zó dol op kleine wiccameisjes <3
Maar dan wel blond
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 15:39
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
rspct schreef op 11-12-2004 @ 16:36 :
Naar mijn mening zit satan achter wicca, maar wie ben ik..
en dat noemt zich een volger van 'de god van de liefde'....

alles behalve je eigen geloof keihard afkraken, geen verdraagzaamheid....

als ik de TS was zou ik dit soort uitspraken als reden zien om niet christelijk te worden..
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 15:45
Verwijderd
waar heb je het over!?
ik kraak niks af. ik geef mijn mening ove rhet wicca geloof, gebaseerd op ervaringen van mensen die het wiccageloof beoefenden.
Het is juist liefde dat ik haar waarschuw voor wicca.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 15:50
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
rspct schreef op 11-12-2004 @ 16:45 :
waar heb je het over!?
ik kraak niks af. ik geef mijn mening ove rhet wicca geloof, gebaseerd op ervaringen van mensen die het wiccageloof beoefenden.
Het is juist liefde dat ik haar waarschuw voor wicca.


Verward jij "Wicca" niet met "Satanisme"?
God heeft zijn eigen volgelingen ook vaak genoeg "toverkunstjes" laten doen! Mozes onder andere tijdens zijn tocht...

Satansvolgers!
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 15:53
Verwijderd
Citaat:
Verward jij "Wicca" niet met "Satanisme"?
nee

Citaat:
God heeft zijn eigen volgelingen ook vaak genoeg "toverkunstjes" laten doen! Mozes onder andere tijdens zijn tocht...
ten eerste is dat niet waar (God deed dat Zelf en dat was niet Mozes' kracht)

ten tweede: wat is je punt?
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 15:55
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Tangle, ga maar lekker geloven wat je zelf het leukst vindt, verder boeit het namelijk helemaal niks.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 15:59
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
rspct schreef op 11-12-2004 @ 16:45 :
Het is juist liefde dat ik haar waarschuw voor wicca.
ik waarschuw haar voor arrogante christenen die zo blindgestaard zijn dat ze alles behalve zichzelf als duivelsaanbidders zien.

blame me.


wat is er dan trouwens te waarschuwen?

krijg je longkanker van Wicca of zo?

ga je dood omdat een niet bestaand wezen je komt halen?


Zulke 'waarschuwingen' komen voor uit een grenzeloze arrogante houding, weinig meer dan puur etnocentrisme.


Als iemand iets anders wil geloven, laat ze dan, ze zijn waarschijnlijk veel beter af.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 16:08
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
rspct schreef op 11-12-2004 @ 16:36 :
Als je liefde wil moet je bij de christelijke God zijn. Zolang je hem volgt zal Hij er altijd voor je zijn. Eigenlijk voorziet God in alles wat je nodig hebt om gelukkig te zijn, nu en na dit leven.
Maar verwacht niet dat het een makkelijke weg zal zijn.

Naar mijn mening zit satan achter wicca, maar wie ben ik..
Bij liefde moet je bij de christelijke god zijn, zeg je. Je doet net alsof je bij de andere goden bent geweest, en niet hebt gevonden wat je zocht.
En, wat is het verschil tussen de Christelijk, Islamitische Joodse god?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-12-2004, 16:13
Verwijderd
ik denk dat die God hetzelfde is. iig de Joodse en christelijke. Islam ben ik niet zeker van.

Maar wat het verschil maakt is de beleving van de christelijke God. Door de bevrijding van de zonde en het hebben van de Heilige Geest kan je Gods liefde meer ervaren.

Ik denk dat Islamitische God ook liefde brengt maar zij had het hier over het christendom en wicca. Ik maakte meer een keuze uit die twee
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 16:16
Moonlight fairy
Moonlight fairy is offline
Ach uit eindelijk komt het op hetzelfde neer, christelijke god, joodse god, islamitische god... Ze willen graag allemaal anders dan de anderen zijn...

Maar ja Tangle, je bent nog jong, ik zou zeggen zoek het lekker rustig uit, verdiep je in wicca, ga naar de kerk, praat met mensen (negeer mensen die zeggen achter wicca zit de duivel). Je hebt nog een heel leven voor je, ik denk dat je te jong bent om te kiezen... En als je al gekozen hebt, je kan altijd van gedachten veranderen.......
__________________
Don't let the world miss out on you......
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 16:17
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
rspct schreef op 11-12-2004 @ 17:13 :
ik denk dat die God hetzelfde is. iig de Joodse en christelijke. Islam ben ik niet zeker van.

Maar wat het verschil maakt is de beleving van de christelijke God. Door de bevrijding van de zonde en het hebben van de Heilige Geest kan je Gods liefde meer ervaren.

Ik denk dat Islamitische God ook liefde brengt maar zij had het hier over het christendom en wicca. Ik maakte meer een keuze uit die twee
oh ja, ok
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 16:21
Verwijderd
Tuurlijk, wicca is gevaarlijk. Een beetje zieltjes winnen he.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 19:28
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Ik twijfel continu.
Maar ik heb dan ook nog geen specifiek geloof.
Als ik een tijdje wat lees over de Mormonen voel ik me daartoe aangetrokken. Als ik vervolgens een tijdje lees over het Boeddhisme voel ik me daartoe aangetrokken.
Gelukkig maar dat ik nu alle opties openhoudt en pas als ik zeker weet dat iets het ware geloof is daarvoor ga.
En daarvoor onderzoek ik ze lekker allemaal
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 19:30
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Mormonen?

die types die nog geen tien jaar terug pas de polygamie afschaften?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 19:30
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
rspct schreef op 11-12-2004 @ 16:36 :
Als je liefde wil moet je bij de christelijke God zijn. Zolang je hem volgt zal Hij er altijd voor je zijn. Eigenlijk voorziet God in alles wat je nodig hebt om gelukkig te zijn, nu en na dit leven.
Maar verwacht niet dat het een makkelijke weg zal zijn.

Naar mijn mening zit satan achter wicca, maar wie ben ik..
Hier heeft ze niks aan want als nou van elk geloof 1 persoon zou reageren zouden ze dit allemaal zeggen (maar dan dat hun geloof de juiste is).
Het enige wat ze kan doen is de beginselen van elk geloof en filosofie dat haar interesseert onderzoeken en niet te veel afgaan op al die mooie verhaaltjes die gelovigen verkondigen. Ze zijn namelijk allemaal overtuigd van hun gelijk.
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-12-2004, 19:31
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
T_ID schreef op 11-12-2004 @ 20:30 :
Mormonen?

die types die nog geen tien jaar terug pas de polygamie afschaften?
Ik noem maar een voorbeeld.
De Mormoonse ideeën over de hel en hemel vind ik toch wel heel aardig.
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 19:33
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
T_ID schreef op 11-12-2004 @ 16:39 :
en dat noemt zich een volger van 'de god van de liefde'....

alles behalve je eigen geloof keihard afkraken, geen verdraagzaamheid....

Dat is onzin T_ID. Het is zijn goed recht om dat te vinden. En heeft niks met afkraken geloof en verdraagzaamheid te maken.
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 19:34
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
T_ID schreef op 11-12-2004 @ 16:59 :
ik waarschuw haar voor arrogante christenen die zo blindgestaard zijn dat ze alles behalve zichzelf als duivelsaanbidders zien.

blame me.


wat is er dan trouwens te waarschuwen?

krijg je longkanker van Wicca of zo?

ga je dood omdat een niet bestaand wezen je komt halen?


Zulke 'waarschuwingen' komen voor uit een grenzeloze arrogante houding, weinig meer dan puur etnocentrisme.


Als iemand iets anders wil geloven, laat ze dan, ze zijn waarschijnlijk veel beter af.
Wat ben je zelf verdraagzaam he T_ID?
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 19:38
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 11-12-2004 @ 20:33 :
Dat is onzin T_ID. Het is zijn goed recht om dat te vinden. En heeft niks met afkraken geloof en verdraagzaamheid te maken.
is er dan een zinnige reden te bedenken dat 'de duivel' achter wicca zou moeten zitten?

Dat denkbeeld komt voort uit etnocentrisme.


Zelf ben ik trouwens behoorlijk verdraagzaam, alleen in een plaats waar de discussie daarover gaat trek ik fel van leer tegen wat ik als domme praktijken beschouw.

zo'n zelfde stijl toepassen op de werkelijkheid, en daadwerkelijk tot haten en discrimineren van anderen overgaan is een van de dingen die ik afkeur...

(je maakt nu trouwens 3 reacties waar je ook een enkele had kunnen maken)

Maar, om even door te vragen, wat denken de Mormonen dan over hemel en hel, en wat is daar zo fantastisch aan?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 19:53
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 11-12-2004 @ 20:28 :
Ik twijfel continu.
Maar ik heb dan ook nog geen specifiek geloof.
Als ik een tijdje wat lees over de Mormonen voel ik me daartoe aangetrokken. Als ik vervolgens een tijdje lees over het Boeddhisme voel ik me daartoe aangetrokken.
Gelukkig maar dat ik nu alle opties openhoudt en pas als ik zeker weet dat iets het ware geloof is daarvoor ga.
En daarvoor onderzoek ik ze lekker allemaal
Dus een eigen mening heb je niet?
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 21:15
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 11-12-2004 @ 20:53 :
Dus een eigen mening heb je niet?
Hoezo zou ik geen eigen mening hebben?

@T_ID: De Mormonen hebben zo'n heel systeem bedacht over de hemel en de hel en de laagste van allemaal is nog altijd beter dan het slechtste hier. Dat bevalt me wel.
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 21:26
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 11-12-2004 @ 20:28 :
Ik twijfel continu.
Maar ik heb dan ook nog geen specifiek geloof.
Als ik een tijdje wat lees over de Mormonen voel ik me daartoe aangetrokken. Als ik vervolgens een tijdje lees over het Boeddhisme voel ik me daartoe aangetrokken.
Gelukkig maar dat ik nu alle opties openhoudt en pas als ik zeker weet dat iets het ware geloof is daarvoor ga.
En daarvoor onderzoek ik ze lekker allemaal
Ooit nagedacht over het feit dat je ook _niet_ een religie/levensbeschouwing hoeft te volgen?
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 09:05
Moonlight fairy
Moonlight fairy is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 11-12-2004 @ 20:53 :
Dus een eigen mening heb je niet?
dus als je een beetje alles wil onderzoeken voordat je iets beslist heb je geen mening?
__________________
Don't let the world miss out on you......
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 10:29
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
Moonlight fairy schreef op 12-12-2004 @ 10:05 :
dus als je een beetje alles wil onderzoeken voordat je iets beslist heb je geen mening?
Hij bedoelt dat ze ook _geen_ levensbeschouwing hoeft aan te hangen maar haar eigen denkbeelden/normen/waarden/moraal kan vormen.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 10:53
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
RanC schreef op 12-12-2004 @ 11:29 :
Hij bedoelt dat ze ook _geen_ levensbeschouwing hoeft aan te hangen maar haar eigen denkbeelden/normen/waarden/moraal kan vormen.
idd, wie beweerd dat het adopteren van andermans morele systemen verplicht is?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 11:55
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
RanC schreef op 11-12-2004 @ 22:26 :
Ooit nagedacht over het feit dat je ook _niet_ een religie/levensbeschouwing hoeft te volgen?
Ja. Dat is onmogelijk.
Je moet altijd wel iets volgen, dat hoeft niet iets bestaands te zijn, kan ook je eigen verzonnen mengelmoesje zijn aan meningen en beschouwingen.
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-12-2004, 11:56
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
RanC schreef op 12-12-2004 @ 11:29 :
Hij bedoelt dat ze ook _geen_ levensbeschouwing hoeft aan te hangen maar haar eigen denkbeelden/normen/waarden/moraal kan vormen.
Dat is dan dus je eigen levensbeschouwing en dus een levensbeschouwing.
+ Dat doe ik nu toch ook. Waarmee denk je dat ik bezig ben.
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 14:00
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Moonlight fairy schreef op 12-12-2004 @ 10:05 :
dus als je een beetje alles wil onderzoeken voordat je iets beslist heb je geen mening?
Jawel maar als je iedere keer dat je iets anders leest je daartoe aangetrokken voelt, heb je wat mij betreft dus geen eigen mening.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 14:54
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
als je twijfeld tussen wicca en christendom zou ik eens goed op een rijtje zetten wat de verschillen in dogma's zijn en wat je zelf prettig vind om te geloven. Welke mensen de geloven aanhangen, en bij wie voel je je prettiger. Bij welke mensen verwacht je dat je over een paar jaar nog kunt zitten.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 18:52
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 12-12-2004 @ 15:00 :
Jawel maar als je iedere keer dat je iets anders leest je daartoe aangetrokken voelt, heb je wat mij betreft dus geen eigen mening.
Als je dacht dat ik geen eigen mening heb moet je maar eens even mijn posts bekijken.
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 20:28
beaming eye
Avatar van beaming eye
beaming eye is offline
Twijfelen is ook wel een goed iets lijkt me, je mag niet zomaar iets aannemen.
ik zou je niet aanraden te gaan kijken naar waar je je beter op je gemak voelt of bij welke mensen je verwacht nog ene paar jaar te zitten.
ik zou je aanraden de geloven naast elkaar te zetten, en kei hard te gaan zoeken naar de waarheid.
Laat je niet altijd lijden door je gevoel, maar wees eerlijk en vraag aan God.
__________________
I'm not made for this earth, My scream is for a Re-Birth!
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 20:32
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 12-12-2004 @ 19:52 :
Als je dacht dat ik geen eigen mening heb moet je maar eens even mijn posts bekijken.
Daar word het alleen maar uit bevestigd vind ik eigenlijk...
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 20:57
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
beaming eye schreef op 14-12-2004 @ 21:28 :
Twijfelen is ook wel een goed iets lijkt me, je mag niet zomaar iets aannemen.
ik zou je niet aanraden te gaan kijken naar waar je je beter op je gemak voelt of bij welke mensen je verwacht nog ene paar jaar te zitten.
ik zou je aanraden de geloven naast elkaar te zetten, en kei hard te gaan zoeken naar de waarheid.
Laat je niet altijd lijden door je gevoel, maar wees eerlijk en vraag aan God .
Precies. Maar dan moet je dat laatste weglaten want daarbij spreek je jezelf nogal tegen he.

en RanC: ik weet dan eerlijk gezegd niet goed waar je op doelt.
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 08:53
Verwijderd
Citaat:
Maar dan moet je dat laatste weglaten want daarbij spreek je jezelf nogal tegen he.
God weet wat het beste voor een mens is. Als een mens met zijn beperkte verstand en inzicht naar de waarheid met zoeken is de kans klein dat die persoon de waarheid vindt. Daarom is bidden tot God de beste manier.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 10:46
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
rspct schreef op 17-12-2004 @ 09:53 :
God weet wat het beste voor een mens is. Als een mens met zijn beperkte verstand en inzicht naar de waarheid met zoeken is de kans klein dat die persoon de waarheid vindt. Daarom is bidden tot God de beste manier.
de nutteloosheid van bidden werd al eerder gedemonstreerd, dus daar op terugvallen is geen goed argument.

Wie ben jij trouwens om te stellen dat al je medemensen niet voor zichzelf kunnen denken?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 12:11
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
RanC schreef op 14-12-2004 @ 21:32 :
Daar word het alleen maar uit bevestigd vind ik eigenlijk...
Dat leek mij dus ook.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 16:27
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
praat jij ook met bomen?
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 17:04
Verwijderd
Citaat:
Tangle schreef op 11-12-2004 @ 15:44 :
Iedereen respecteert elkaars geloof toch?
Zou wel mooi zijn.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 19:24
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 17-12-2004 @ 11:46 :
de nutteloosheid van bidden werd al eerder gedemonstreerd, dus daar op terugvallen is geen goed argument.

Wie ben jij trouwens om te stellen dat al je medemensen niet voor zichzelf kunnen denken?
dat is mijn mening. het maakt niet uit wie ik ben.

Iemand die denkt dat ie het goed weet is een dwaas.
God weet het best wat goed is voor ieder mens.
is mijn mening
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 21:18
Verwijderd
Citaat:
rspct schreef op 17-12-2004 @ 20:24 :
dat is mijn mening. het maakt niet uit wie ik ben.

Iemand die denkt dat ie het goed weet is een dwaas.
God weet het best wat goed is voor ieder mens.
is mijn mening
Maar wat heb je daar aan als erachter komen wat een eventuele god vindt neerkomt op geloven wat de god vindt?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Liefde van mijn leven...
Farid2017
2 20-02-2017 18:56
Levensbeschouwing & Filosofie Mijn geloof
4cecilia4
73 02-03-2007 15:52
Levensbeschouwing & Filosofie mijn geloof
Snakeboy
5 12-01-2007 14:31
Verhalen & Gedichten Mijn geloof [expirimentje]
Fun4ever
10 21-05-2005 18:14
Levensbeschouwing & Filosofie Andere kijk op het geloof
Moonlight fairy
5 26-12-2004 09:44
Verhalen & Gedichten Geloof is alles of niets / Aisha
*~SaBoTaGe~*
21 30-06-2004 22:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:46.