Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-08-2003, 21:41
Verwijderd
Ik zit al een hele tijd alles op te kroppen voor mijn beste vriend die heel veel van mij weet.. Op dit moment weet ik echt niet hoe ik hem nou moet vertellen dat het weer fout aan het gaan is..
Hebben jullie tips om het vertellen makkelijker te maken of de manier waarop o.i.d?!
Ik weet zelf niet zo goed wat ik het beste kan doen.. Opkroppen is ook niet alles..

Eva...

Om het toch een wat minder persoonsgebonden topic te maken :
Hoe vertel je aan je beste vriend dat het weer de slechte kant op gaat?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-08-2003, 22:09
Verwijderd
Gewoon zeggen (dat klinkt inderdaad heel bot).
Maar dat vindt (bijna) iedereen heel moeilijk dus misschien kun je het verwerken in een brief?
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 22:19
Verwijderd
Praten jullie veel over dit soort dingen? Of over 'hoe het eerst ging' of zo?
Je kan proberen het onderwerp zo te sturen, en op een gegeven moment te zeggen, 'dat het toch niet zo goed gaat'. Op een voorzichtige manier.

Brief schrijven kan ook ja, maar het onhandige daarmee is dat je zijn reactie niet kunt zien. Tenzij je het hem laat lezen als je er bij bent.

Een tijd geleden heb ik ook zoiets gedaan, ook met een brief. En bij mij is dat wel redelijk oké uitgepakt.

Succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 22:21
avantasia
Avatar van avantasia
avantasia is offline
IK zou het gewoon vertellen>>>>> de botte manier
Enne voor zolang je het nog niet verteld hebt:
Neukse!
__________________
I don't have the passion anymore, and so remember, it's better to burn out than to fade away
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 22:28
Verwijderd
Citaat:
Rhea schreef op 09-08-2003 @ 23:19:
Praten jullie veel over dit soort dingen? Of over 'hoe het eerst ging' of zo?
Je kan proberen het onderwerp zo te sturen, en op een gegeven moment te zeggen, 'dat het toch niet zo goed gaat'. Op een voorzichtige manier.
We hebben heel veel gepraat over de dingen waarmee het nu ook fout gaat.. ik heb hem al wel een e-mail gestuurd met dat het niet goed gaat.. maar daar reageert hij niet op ..
Gesprek sturen is opzich wel een goed idee.. dat ga ik dan maar proberen..
Brief schrijven zie ik echt niet zitten dat loopt nergens op uit..
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 22:29
Verwijderd
IDD, hoe langer je er over nadenkt hoe je het moet vertellen, des te moeilijker gaat het worden. Gewoon als je met hem praat het vertellen lijkt me dan nog wel het 'makkelijkste'. Succes ermee.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 23:40
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als het echt een goede vriend is die al heel veel van je weet dan denk ik dat je het best gewoon kan vertellen. Als ie niet reageert op een e-mail kan je het misschien rechtstreeks vertellen zodat hij er niet om heen kan, als je dat niet IRL durft kan je het misschien via de telefoon of via msn doen.

Het is belangrijk dat je het verteld want dan loop je er niet alleen mee rond maar is er iemand die je kan steunen, doen hoor!!!!!!!!!

Groetjes Dana
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 00:20
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
als ik ergens een schijthekel aan heb is het wel dat eromheen gedraai, eigenlijk niet willen zeggen, half vaag uitgelgde poep of jarenlange verhalen, terwijl het in 1 zin kan. Nou is natuurlijk niet iedereen hetzelfde als ik, maar ik denk dat veel mensen het fijn vinden als je straight to the point bent. Of dat nou in een brief is of vocaal.

En als het moeilijk is, dan zou ik het toch (afhankelijk van die vriend, jij zult um wel beter kennen dan ik) zoveel mogelijk aanpassen aan hoe hij het wil horen en jij het kan vertellen. Een balans zoeken dus.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 18:41
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Hmm ik heb een klein ideetje.

Toevallig ken ik jou, dus ik weet wat voor uiterkingen 'het fout gaan' op jou heeft. Als je bijvoorbeeld een keer op MSN zegt 'Ik zit hier helemaal te huilen' oid, kom je vanzelf op het punt van waarom. Dan moet je natuurlijk niet ontwijkend antwoorden, maar hij zal als ie je kent heus wel doorvragen na een antwoord als 'o zomaar'.

Misschien is het een goed idee, misschien vind je het nergens op slaan.

Veel succes ermee.
Ik spreek je weer.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 18:43
Verwijderd
Citaat:
Keyser Saus schreef op 12-08-2003 @ 19:41:
Hmm ik heb een klein ideetje.

Toevallig ken ik jou, dus ik weet wat voor uiterkingen 'het fout gaan' op jou heeft. Als je bijvoorbeeld een keer op MSN zegt 'Ik zit hier helemaal te huilen' oid, kom je vanzelf op het punt van waarom. Dan moet je natuurlijk niet ontwijkend antwoorden, maar hij zal als ie je kent heus wel doorvragen na een antwoord als 'o zomaar'.

Misschien is het een goed idee, misschien vind je het nergens op slaan.

Veel succes ermee.
Ik spreek je weer.
Ik heb wel weer met hem gepraat maar niet waarover ik het wilde hebben amar het gaat me lukken
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 18:44
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 12-08-2003 @ 19:43:
Ik heb wel weer met hem gepraat maar niet waarover ik het wilde hebben amar het gaat me lukken
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 17:45
toto
Avatar van toto
toto is offline
ik heb ook zoiets... ben nog aan het plannen hoe ik het ga vertellen... hij ziet het vast als we gaan zwemmen ofzo misschien zeg ik het dan... maar het is denk ik beter om van te voren te zeggen ik denk dat dat ook wel zo bij jou is
het is beter om het te melden dan om hem er zelf achter te laten komen...denk ik
__________________
"ik geloof niet in sprookjes!'' zei ze en ze startte haar bezem
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 17:56
Verwijderd
Citaat:
toto schreef op 13-08-2003 @ 18:45:
ik heb ook zoiets... ben nog aan het plannen hoe ik het ga vertellen... hij ziet het vast als we gaan zwemmen ofzo misschien zeg ik het dan... maar het is denk ik beter om van te voren te zeggen ik denk dat dat ook wel zo bij jou is
het is beter om het te melden dan om hem er zelf achter te laten komen...denk ik
In het zwembad is misschien wel je hele middagje zwemmen verpest.. als je het dan van te voren zegt gaat het misschien wel weer beter!

suc 6 !
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 17:57
toto
Avatar van toto
toto is offline
ja thnx... jij ook trouwens
__________________
"ik geloof niet in sprookjes!'' zei ze en ze startte haar bezem
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Hoe vertel je het aan je ouders?
Verwijderd
98 22-04-2021 11:05
Verhalen & Gedichten Mijn eigen boeken
Demipet660
6 04-09-2015 06:41
Liefde & Relatie uit de kast komen??
Lover2212
4 25-05-2014 18:41
Liefde & Relatie hoe vertel je je geliefde het moeilijkste uit je hele leven?
Verwijderd
8 21-03-2004 13:54
Seksualiteit hoe vertel je het?? en meent mijn vriendje het volgens jullie?
framboosje
8 02-08-2002 06:28
Liefde & Relatie kan je dit liegen noemen??
leeg hersencelletje
36 03-02-2002 20:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:55.