Oud 25-05-2015, 16:45
Barca1
Avatar van Barca1
Barca1 is offline
Goedemiddag,

Binnenkort ga ik bij m'n werkgever een full time contract tekenen. Ik heb dan de beschikking over een niveau 3 en niveau 4 diploma. Op internet kwam ik startsalaris van 1500-1800 voor niveau 4 tegen. Ik ben alleen nog geen 23, dat duurt nog iets meer dan een jaar. Heb ik dan al recht op die 1500?

En krijg ik extra per uur betaald mede door m'n diploma(s)?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-05-2015, 16:50
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Zijn je diploma's relevant voor het werk wat je gaat doen? Als jij natuurlijk met diploma's in de bouw (om even wat te noemen) in de horeca gaat werken, voegen die diploma's voor je werkgever absoluut niets toe aan de kwaliteit van werk die jij levert in de horeca.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 25-05-2015, 18:41
Barca1
Avatar van Barca1
Barca1 is offline
Ja, ze zijn allebei werk gerelateerd. M'n werkgever wilde ook dat ik deze opleiding zou halen. Zijn allebei verkopers opleidingen. Alleen is de een binnendienst, en de ander buitendienst. Maar heeft beide betrekking op de verkoop.

Dus dan worden deze 2 ook extra uitbetaald, ongeacht m'n leeftijd?
Met citaat reageren
Oud 25-05-2015, 19:03
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Meestal zijn het maxima die je pas na een aantal jaar werken haalt (in mijn geval na 10-12 jaar), is dat bij jou niet ook zo?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 25-05-2015, 19:05
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Je hebt geen recht op iets wat op internet staat als "gemiddeld (start)salaris", wel op minimaal hetgeen in de toepasselijke CAO staat. Als er geen CAO is, dan heb je minimaal recht op het minimum-(jeugd)loon.

Vraag het aan je werkgever / ik neem aan dat je werkgever enige tijd van tevoren een (concept)contract aan je stuurt waarin het salaris(voorstel) staat.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2015, 19:30
Barca1
Avatar van Barca1
Barca1 is offline
Aanstaande donderdag heb ik een gesprek met m'n werkgever. Maar was benieuwd, wat ik kan verwachten. Toen ik bij hun kwam werken, hadden ze wel een soort tabel, waarop ze m'n salaris bevestigde. Ze deden er ook nog een euro bovenop.

Maar ik dacht dat ik door m'n diploma's misschien recht op meer had. Want waarom zou je anders je diploma halen?
Met citaat reageren
Oud 25-05-2015, 19:35
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Je haalt geen diploma om meer salaris te krijgen, maar om vaardigheden te leren en daar een soort "bewijs" van te kunnen laten zien. Misschien kan jouw werk ook best zonder diploma, maar als er ontslagen vallen of als je ergens anders weer aan de bak moet komen is dat papiertje toch wel erg handig
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 25-05-2015, 19:37
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Aanstaande donderdag heb ik een gesprek met m'n werkgever. Maar was benieuwd, wat ik kan verwachten. Toen ik bij hun kwam werken, hadden ze wel een soort tabel, waarop ze m'n salaris bevestigde. Ze deden er ook nog een euro bovenop.

Maar ik dacht dat ik door m'n diploma's misschien recht op meer had. Want waarom zou je anders je diploma halen?
Dat kan: ik zeg niet voor niks dat het in je CAO kan staan Maar wij weten hier natuurlijk niet waar je werkt, of er daarbij een CAO van toepassing is, etc.

En wat altijd geldt natuurlijk: je kan ook (proberen te) onderhandelen met je werkgever over je salaris! O.a. met je diploma-argument.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2015, 20:27
Barca1
Avatar van Barca1
Barca1 is offline
Dat het papiertje handig is, spreekt voor zich! Je kan er ook mee aantonen, dat je een bepaald niveau beheerst. Maar ik vond het best logisch klinken, dat je daardoor extra verdiend. Het laat toch zien, dat je van veel zaken wat af weet.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2015, 20:38
Verwijderd
Ja, en dat is vaak ook zo. En als je een CAO hebt staat daar vaak in dat je recht op een bepaald salaris hebt. Maar heb je geen CAO, dan zul je zelf moeten onderhandelen om dat te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2015, 20:45
Barca1
Avatar van Barca1
Barca1 is offline
Het is in een verfwinkel, dus neem aan dat er wel een CAO is. Heb al wat rond zitten zoeken, maar kon helaas geen inschatting maken..
Met citaat reageren
Oud 25-05-2015, 21:11
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Als ik het goed heb, is er al lange tijd geen CAO (meer) voor de detailhandel verf. Maar ik heb het even opgezocht: ook toen die er nog wel was, was het halen van een (hoger mbo-)diploma geen reden voor loonsverhoging. Wat dus niet wil zeggen dat het niet kan, maar dan moet je je werkgever dus zelf overtuigen
Met citaat reageren
Oud 25-05-2015, 21:31
Barca1
Avatar van Barca1
Barca1 is offline
Ik kan het altijd proberen, bedankt voor het uitzoeken Axel! Mocht ik meer weten, zal ik het even melden.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2015, 21:39
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Succes en graag, houd ons op de hoogte
Met citaat reageren
Oud 26-05-2015, 11:40
Verwijderd
Je kan met zo'n diploma natuurlijk wel laten zien dat je meer in je hebt en met hard werken sneller omhoog komen. Ik reageer straks als ik een toetsenbord heb ff iets uitgebreider want er zijn namelijk situaties waarin diploma's geld op kunnen leveren.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2015, 13:07
Verwijderd
Okay, bij ons in de IT-wereld is het zo dat relevante diploma's/certificeringen geld opleveren. Voor ieder gehaald examen is het niet heel vreemd om daar een salarisverhoging tegenover te zetten van bijvoorbeel €20-€50 per maand. Als je een heel traject afrondt dan kan dat oplopen tot €250,-

Let wel; ik hoef natuurlijk niet aan te komen met een diploma schoffelen voor gevorderden (dat is namelijk al een basisvak op MBO-niveau 4 ICT) maar het gaat er hier om dat je RELEVANTE papieren hebt. Je kan prima een PhD in natuurkunde hebben maar dat betekent niet dat je Nederlands kan geven.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2015, 19:12
Barca1
Avatar van Barca1
Barca1 is offline
M'n gesprek was uitgesteld, naar vandaag. Maar heb het gesprek inmiddels achter de rug. Wat ik ga verdienen weet ik nog niet, maar wel wat m'n werkzaamheden worden. Die mocht ik zelf invullen. Dus dat is wel leuk! Mag me bezighouden met het optimaliseren van het bestelsysteem, dus daar zit wel een uitdaging in. En ze hebben me ook de opdracht gegeven, de nieuwe winkel deels in te richten. En daarnaast krijg ik de verantwoording over stagiaires. Dinsdag krijg ik het contactvoorstel, dus ben benieuwd!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2015, 19:30
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Mooi! Ik ben ook benieuwd naar wat ze je gaan bieden
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht ik kan best wat hulp gebruiken:D
manonnetjuh
53 30-07-2009 00:18
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Welke coalities zie jij op het toneel graag verschijnen & bepaalt dit je stemgedrag?
Gatara
230 21-11-2006 00:05
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Prinsjesdag
WärteR
138 23-10-2006 13:36
Werk, Geld & Recht marine, landmacht, leger
petit
24 10-09-2006 15:17
Games GTA:san andreas
almererulez
51 29-09-2004 22:21
Algemene schoolzaken Schoevers
Sonja9
129 31-05-2004 21:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:43.