Oud 20-07-2018, 23:28
goodbyeman
Avatar van goodbyeman
goodbyeman is offline
ik heb een tijdje nu een crush we praten af en toe via snap wat verder wel goed gaat

maar eerst zag ik haar altijd op school en nu in de zomervakantie helemaal niet meer en ik krijg nu alsware een angst dat ze iemand anders vind

ik ben normaal nooit echt ''jaloers'' dus snap het ook niet
maar altijd als ik daar aan denk wordt ik best wel sad voor een paar uur en kan ik niks meer anders doen dan erraan denken

kan ik hier misschien wat aan doen om het gevoel weg te krijgen
ik kan niks met het antwoord spreek af daar heb ik de ballen op dit moment nog niet voor
en daar kom ik eerlijk voor uit
__________________
Begin iedere dag met een doel
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-07-2018, 23:38
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Tsja, als jij geen actie onderneemt loop je het risico dat iemand anders haar versiert. Ballen kweken, of geduldig afwachten en misschien toekijken hoe zij straks een relatie met een ander heeft...
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 20-07-2018, 23:52
goodbyeman
Avatar van goodbyeman
goodbyeman is offline
kijk zo simpel zit het niet mijn sociale vaardigheden zijn verschrikkelijk komt mede door autisme maar dat terzijde

stel het onderwerp gaat over school shake ik m al dood in real life
via mn mobiel kan ik alles
in real life sta ik machteloos voor mijn gevoel
__________________
Begin iedere dag met een doel
Met citaat reageren
Oud 20-07-2018, 23:57
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Sociale vaardigheden kan je gelukkig, als je wil, wel ontwikkelen. Veel oefenen en klein beginnen. Een praatje maken met iemand bij de kassa van de supermarkt, bijvoorbeeld. Of mensen groeten op straat. Door te oefenen en misschien ook wel gewoon feedback te vragen van mensen in je directe omgeving.

Een goede vriend van mij was vroeger ook enorm sociaal ongemakkelijk, hij praatte vooral over computers en praatte vrijwel nooit met meisjes. Hij heeft ook een vorm van autisme, trouwens. In de jaren dat ik hem ken heb ik hem sociaal enorm zien groeien, van stil en een beetje bang voor meisjes tot aan zijn eindexamenjaar waarin hij een meisje uit de klas mee vroeg naar het gala. Hopelijk geeft dit verhaal je een beetje hoop en vertrouwen dat jouw sociale vaardigheden zich ook kunnen ontwikkelen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 21-07-2018, 00:04
goodbyeman
Avatar van goodbyeman
goodbyeman is offline
het onwikkeld ook wel maar heel langzaam de laatste vooruitgangen zijn
zonder lichte angst naar winkels gaan - klinkt achterlijk maar ik ging destijds oprecht met tegenzin naar winkels
praatjes maken met mensen tijdens post bezorgen daarvoor was het meestal een akward hoi en liep ik zo snel mogelijk weg

dit klinkt allemaal klein maar voor mijn gevoel zijn dat soort dingen best een big deal
__________________
Begin iedere dag met een doel
Met citaat reageren
Oud 21-07-2018, 00:05
goodbyeman
Avatar van goodbyeman
goodbyeman is offline
dus ja al wil ik sociaal kunnen zijn zoals '' de rest '' dan duurt dat praktisch nog oneindig lang
__________________
Begin iedere dag met een doel
Met citaat reageren
Oud 21-07-2018, 00:06
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
het onwikkeld ook wel maar heel langzaam de laatste vooruitgangen zijn
zonder lichte angst naar winkels gaan - klinkt achterlijk maar ik ging destijds oprecht met tegenzin naar winkels
praatjes maken met mensen tijdens post bezorgen daarvoor was het meestal een akward hoi en liep ik zo snel mogelijk weg

dit klinkt allemaal klein maar voor mijn gevoel zijn dat soort dingen best een big deal
Als dat voor jou een grote stap is mag je daar best trots op zijn! Dat hoef je niet te presenteren als "achterlijk", iedereen ontwikkelt op zijn eigen manier en eigen tempo. Dat je er aan werkt is het belangrijkste, toch?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 21-07-2018, 00:12
goodbyeman
Avatar van goodbyeman
goodbyeman is offline
ja dat sowieso maar ik voel me er als nog ongemakkelijk bij
want ''de rest'' kan alles wel ik niet

maar met dit tempo heb ik pas de sociale norm op mn 18de
__________________
Begin iedere dag met een doel
Met citaat reageren
Oud 22-07-2018, 00:26
goodbyeman
Avatar van goodbyeman
goodbyeman is offline
ik krijg te horen dat ik moet afspreken met haar maar stel het lukt en dan
ga ik keihard op mn bek als ik daar kom?
__________________
Begin iedere dag met een doel
Met citaat reageren
Oud 22-07-2018, 08:23
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
En wat nou als je niet op je bek gaat?
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 22-07-2018, 10:38
goodbyeman
Avatar van goodbyeman
goodbyeman is offline
ik loop al stil als het op school is en over een vak gaat laat staan dat
__________________
Begin iedere dag met een doel
Met citaat reageren
Oud 22-07-2018, 10:50
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Dan ben je hier misschien nog niet klaar voor. Voor de liefde zul je risico’s moeten nemen. Niet geschoten is altijd mis...
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Met citaat reageren
Oud 22-07-2018, 12:48
Verwijderd
En als je op je bek gaat so be it. Over vijf jaar zit je op een andere school en kun je er alleen nog maar met plezier op terugkijken dat jij vandaag de dag de ballen had om het te proberen.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2018, 12:49
Verwijderd
Geloof me, je zult juist spijt krijgen van de dingen die je juist niet hebt gedaan.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2018, 16:08
Verwijderd
Citaat:
Geloof me, je zult juist spijt krijgen van de dingen die je juist niet hebt gedaan.
Ja ik heb zoveel spijt van die genocide die ik niet heb gepleegd.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2018, 16:08
Verwijderd
Van die keer dat ik niet over de grens van de ander heen ben gegaan ook!
Met citaat reageren
Oud 22-07-2018, 16:42
Verwijderd
Er zijn natuurlijk grenzen 😂
Met citaat reageren
Oud 22-07-2018, 16:54
Verwijderd
Ja. Daarom hou ik niet zo van dit soort nutteloze oneliners.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-07-2018, 22:15
goodbyeman
Avatar van goodbyeman
goodbyeman is offline
maar ik wil niet op mn bek gaan
t is nog nooit goed gegaan zal dat nu wel goedgaan nee waarschijnlijk niet
__________________
Begin iedere dag met een doel
Met citaat reageren
Oud 23-07-2018, 10:57
Verwijderd
Ja dan doe je het lekker niet, maakt ons niet zo veel uit. Enige manier om dit soort skills te ontwikkelen is oefenen. Het vaak doen. Hoe langer je het uitstelt, hoe langer je doet om het te leren, is geen hogere wiskunde dit. Maar nogmaals: ons zal het worst wezen, je hebt vooral jezelf er mee.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2018, 15:02
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Als je van te voren al vindt dat het misgaat schiet het ook niet op nee.
Wat is er voor jou zo eng aan als ze nee zegt trouwens?
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 24-07-2018, 18:27
goodbyeman
Avatar van goodbyeman
goodbyeman is offline
idk ik ben eigenlijk nog nooit zo verliefd geweest en ik bang dat ik dan ongelukkig wordt ofzo ik kan het zelf niet zo goed beschrijven
__________________
Begin iedere dag met een doel
Met citaat reageren
Oud 24-07-2018, 19:02
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Dat is nou faalangst: zo bang zijn om afgewezen te worden dat je er maar helemaal niet aan begint. En dan is de uitkomst zeker nee.

Is er anders iemand waar je niet verliefd op bent om eens mee te oefenen? Dat je een gewone vriend of vriendin eens meevraagt om ergens een ijsje te eten? Dan oefen je de woorden zonder de spanning van verliefdheid erbij
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 25-07-2018, 01:46
goodbyeman
Avatar van goodbyeman
goodbyeman is offline
ik heb een aantal vriendinnen daar doe ik ook af en toe wel stuff mee mar dat is anders hoe makkelijk je mer die meiden ook kan praten voor je crush sta je met mond vol tanden
__________________
Begin iedere dag met een doel
Met citaat reageren
Oud 25-07-2018, 07:54
Verwijderd
Citaat:
voor je crush sta je met mond vol tanden
Het is al meerdere keren hier gezegd. Er is maar één manier om daar overheen te komen. Oefenen. Ofte wel: met je crush praten. In het begin gaat dat moeilijk, wordt later gemakkelijker.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-07-2018, 00:31
goodbyeman
Avatar van goodbyeman
goodbyeman is offline
ik ben weer gefaald
__________________
Begin iedere dag met een doel
Met citaat reageren
Oud 31-07-2018, 07:02
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
ik ben weer gefaald
Wil je vertellen hoe het is gegaan?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 31-07-2018, 09:56
Verwijderd
Citaat:
ik heb een aantal vriendinnen daar doe ik ook af en toe wel stuff mee mar dat is anders hoe makkelijk je mer die meiden ook kan praten voor je crush sta je met mond vol tanden
Het is 'maar' een mens, exact zo als je vriendinnen. Het is niet alsof het een godin is; het verschil is alleen dat je haar wél ziet zitten als vriendinnetje. Het is ook niet zo dat je leven en kans op geluk verkeken is als dit met haar niet lukt, dus in dat opzicht zou je niet teveel druk moeten voelen. Dan lijkt het mij dat je het concept "vriendschap" dat je kent van je andere vriendinnen toepast op haar, maar -en dit is belangrijk- daar wat ingredienten aan toevoegt zodat de dame in kwestie begrijpt dat je haar leuk-leuk vindt.

Welke ingredienten kan ik je niet vertellen, dat ligt heel erg aan jou en aan haar, evenals de settings en contexts. Stel dat je verliefd zou worden op één van jouw normale vriendinnen, wat zou je dan doen haar dit duidelijk te maken, zowel verbaal als nonverbaal?
Met citaat reageren
Oud 02-08-2018, 23:52
goodbyeman
Avatar van goodbyeman
goodbyeman is offline
naja eigenlijk heb ik het niet verpest ik heb mensen weer teveel verteld
ik heb het met een ''vriend'' waarvan ik dacht dat ik hem kom vertrouwen met hem over dit gebeuren gehad maar hij heeft vervolgens haar gdmt en gare niet kloppende shit over mij verteld sindsdien is al het contact weg
__________________
Begin iedere dag met een doel
Met citaat reageren
Oud 03-08-2018, 07:14
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
naja eigenlijk heb ik het niet verpest ik heb mensen weer teveel verteld
ik heb het met een ''vriend'' waarvan ik dacht dat ik hem kom vertrouwen met hem over dit gebeuren gehad maar hij heeft vervolgens haar gdmt en gare niet kloppende shit over mij verteld sindsdien is al het contact weg
Wat stom!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 03-08-2018, 11:23
Verwijderd
Citaat:
naja eigenlijk heb ik het niet verpest ik heb mensen weer teveel verteld
ik heb het met een ''vriend'' waarvan ik dacht dat ik hem kom vertrouwen met hem over dit gebeuren gehad maar hij heeft vervolgens haar gdmt en gare niet kloppende shit over mij verteld sindsdien is al het contact weg
Wat gemeen zeg!

Jij appt haar ook niet meer? Wat heeft je "vriend" verteld? Heeft ze niet navraag gedaan of het waar was wat hij over jou verteld heeft?
Met citaat reageren
Oud 06-08-2018, 18:27
goodbyeman
Avatar van goodbyeman
goodbyeman is offline
nop al het contact is weg ik weet niet echt wat hij heet verteld genoeg om de band kapot te maken in elk geval
__________________
Begin iedere dag met een doel
Met citaat reageren
Oud 06-08-2018, 19:46
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
nop al het contact is weg ik weet niet echt wat hij heet verteld genoeg om de band kapot te maken in elk geval
Wat stom

Ik zou me nog maar eens goed afvragen of je hem dan (nog) wel als vriend wil hebben...
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 06-08-2018, 23:38
goodbyeman
Avatar van goodbyeman
goodbyeman is offline
nee dat sowieso niet meer
__________________
Begin iedere dag met een doel
Met citaat reageren
Oud 09-08-2018, 10:19
nikkimcrway
Avatar van nikkimcrway
nikkimcrway is offline
Citaat:
kijk zo simpel zit het niet mijn sociale vaardigheden zijn verschrikkelijk komt mede door autisme maar dat terzijde

stel het onderwerp gaat over school shake ik m al dood in real life
via mn mobiel kan ik alles
in real life sta ik machteloos voor mijn gevoel
Ik weet precies wat je bedoelt. Ik heb ook autisme, en via telefoon kan ik ook alles en in real life kan ik niks! Toen ik een crush had, had ik nog nóóit met hem gepraat. Langer dan een jaar, misschien zelfs twee jaar, ging dat door. Tot op een moment via via bleek dat hij me ook leuk vond. Ook al die tijd. Dat is het laatste wat ik ook had verwacht! Hij zag me nooit staan, maar het bleek dat hij gewoon nooit durfde te kijken.

Wat ik wil zeggen is dat ik weet hoe lastig het is om actie te ondernemen, en dat afwachten geen slecht plan is. En als je crush écht van je zou houden, zou dat ook niet zomaar weggaan. Stel jullie vinden elkaar leuk, dan komt dat ooit wel terecht Heel jammer van het incident met die "vriend" van je, maar wat maakt dat zij hem eerder gelooft dan dat zij jou gelooft? Hoe lastig het ook is, ik zal toch proberen in contact te komen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie jaloers zijn in een relatie om wat voor reden dan ook
meisje833
40 01-09-2005 21:48
Liefde & Relatie jaloers kreng...neeeeej hellup!
droppie
37 16-06-2003 19:35
Liefde & Relatie niet jaloers!
sicilion
51 19-05-2003 21:56
Liefde & Relatie Jaloers andersom!?
Kleintjeyakult
15 16-04-2003 16:36
Liefde & Relatie jaloers...
tiktoktak
18 08-06-2002 17:17
Liefde & Relatie Mijn moeder is jaloers op me schoonfamilie
HelpMePlease
10 18-05-2002 18:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:03.