Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2011, 21:16
Verwijderd
Hallo,
Ik móet een vakkenpakket kiezen.
Is er iemand die in de vierde van vmbo tg zit en mij kan vertellen of je veel. Berekeningen krijgt??? Daarben ik nl ontzettend slecht in dus ik zou graag weten wat voor berekeningen je dan krijgt...

Greetzzz
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-02-2011, 17:51
jochemie
jochemie is offline
vraag eens aan je docent
Met citaat reageren
Oud 21-02-2011, 20:30
Verwijderd
Wil ik wel doen maar die valt al ruim acht weken uit wegens ziekte en we hebben maar een economie leraar
Met citaat reageren
Oud 22-02-2011, 16:13
312
Avatar van 312
312 is offline
Je moet o.a. de volgende dingen kunnen berekenen:
- omzet
- brutowinst
- nettowinst
- te betalen belasting
- stijgingen en dalingen (absoluut en in procenten)

En nog een paar dingen...
Het belangrijkste is echter dat je procenten kunt berekenen. Als je dat kunt dan ben je al een heel eind.
__________________
"Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist." (Epicurus)
Met citaat reageren
Oud 22-02-2011, 21:14
Verwijderd
Is dat het enigste wat je met het examen móet weten??een lap theorie en begrippen lijkt me vanzelfsprekend maar de berekeningen vallen dus wel mee??
Met citaat reageren
Oud 23-02-2011, 18:14
Annett
Annett is offline
Hee!

Ik zit op dit moment zelf in de 4e,
je krijgt naast herhalingen en wat er al genoemd is ook een belastingsom.
Dit is een som wat gaat over inkomstenbelasting box 1 en box 3 met heffringskortingen, woz waarde en ingehouden loonheffing.
dit zegt je natuurlijk helemaal niks, maar het is wel belangrijk omdat het voor je tentamen 1/3 van je cijfer al beinvloed. En het komt natuurlijk weer terug in het examen.
Maar het is echt niet moeilijk als je het allemaal een beetje begrijpt. En anders vraag je gewoon aan je docent voor meer uitleg of ga je naar vakhulp. Don't worry.

Bij mij op school is het toegestaan om een woordenboek te gebruiken dus de begrippen zélf hoef je niet heel goed te weten en er zijn ook heel wat vragen waarbij je geen berekening hoeft te maken.


Oja, je zegt dat je volgend jaar 'n vakkenpakket moet kiezen, dan raad ik je aan om in ieder geval wel wiskunde te kiezen want voor veel opleidingen heb je dit vak best wel nodig.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2011, 20:01
312
Avatar van 312
312 is offline
Ja, dit zijn inderdaad de belangrijkste berekeningen. Voor je vervolgopleiding is wiskunde inderdaad handig.
__________________
"Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist." (Epicurus)
Met citaat reageren
Oud 24-02-2011, 06:10
Verwijderd
ik wilde wiskunde inderdaad gaan kiezen
Economie twijfelde ik nog over omdat ik vreselijk ben in wiskunde en als we dan nog meer berekingen moeten komt dat niet echt van pas, maar als 1 soort bereking al 1/3 van mn examen is ga ik wel zorgen dat ik die onder de knie heb.

scheikunde weet ik nog niet, bij SintLucas stellen ze geen eisen aan vakkenpakket maar bij de eindhovense school staat het onduidelijk op die site.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2011, 20:09
Annett
Annett is offline
Bij mij op school is scheikunde echt moeilijk en heel veel leren. Ik heb het zelf (gelukkig) niet gekozen maar als ik zo de leeringen hoor die dat wel hebben gedaan ben ik toch blij dat ik dat niet heb gedaan. Dus als ik jou was zou ik geen scheikunde kiezen ^^
Met citaat reageren
Oud 24-02-2011, 20:48
Verwijderd
Nee idd, en ik ben sowieso n hell in rekenen dus om nu drie rekenvakken te nemen.....

Ik hoorde dat mbo scholen niemand meer mogen weigeren doe het vakkenpakket en dat ze er geen eisen meer aan mogen stellen .iemand die daar meer over weet??
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:16.