Oud 30-11-2017, 18:13
vinnyvi
vinnyvi is offline
Hi,

Zijn hier personen die interesse hebben in programmeren en eventueel ook in cryptocurrencies zoals Bitcoin ?

Ik ben reeds ver gevorderd met de ontwikkeling van een volledig nieuwe cryptomunt en zoek andere enthousiastelingen die interesse hebben om hier mee aan te werken.

Het gaat om een innovatief project dat volledig vanaf 0 is geprogrammeerd (in tegenstelling tot quasi alle andere cryptomunten die niet meer dan copycat-projecten zijn). Veel is al gedaan, maar het is een huge project.

Zelf ben ik 27 jaar, reeds sinds een jaar of 15 met programmeren bezig, heb professionele ervaring in IT en finance, en uit die ervaring kan ik zeggen dat jonge enthousiaste hobby-programmeurs volgens mij vaak beter zijn in out of the box denken en om innovatieve oplossingen voor problemen te vinden. Vandaar dat ik hier deze oproep doe.

Wie zich geroepen voelt, get in touch.
Skills/interesses die zeker helpen: PHP, databases, cryptografie, webdesign,...

Grtz
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-12-2017, 05:22
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Wat is 'ver gevorderd'? Wat heb je al allemaal gedaan en wat moet er nog gebeuren? En waarom is jouw altcoin bijvoorbeeld beter dan Ethereum of Monero?
Met citaat reageren
Oud 03-12-2017, 08:37
vinnyvi
vinnyvi is offline
Citaat:
Wat is 'ver gevorderd'? Wat heb je al allemaal gedaan en wat moet er nog gebeuren? En waarom is jouw altcoin bijvoorbeeld beter dan Ethereum of Monero?
Ver gevorderd: reeds vele 1000den rijen code geschreven (vanaf 0) en getest.
Meer dan de helft van het systeem is al ontwikkeld. Er zijn dus nog delen die ontwikkeld moeten worden en er moet uiteraard ook nog eea gefinetuned worden.
Verder bestaat er al een zeer exhaustieve documentatie/whitepaper over het idee.

De munt is fundamenteel anders dan alles wat al bestaat.
Gebruiksvriendelijkheid op niveau van Paypal, absolute anonimiteit (veel meer dan bij Monero: daar zal vroeg of laat de hele historiek gecrackt worden, bij mij niet), instant transacties, geen log keeping, alle traffic wordt gerout op een door mij (specifiek voor dit project) ontwikkeld reeds operationeel TOR-achtig netwerk zodat niet alleen de transactiegegevens maar ook de gebruikergegevens nooit publiek zijn, bescherming tegen 50+% attacks zonder decentralisatie aan te testen, geen belachelijk onnodig energieverbruik zoals bij BTC eva, penalty mechanismes om zij die in de transactie niet doen waar ze zich voor geengageerd hebben, anti hacking maatregelen om het netwerk niet in gevaar te brengen zelfs moesten vss nodes gecompromiteerd worden, sterkere cryptografie dan andere cryptos, cryptografische bescherming recht evenredig met het bedrag van de transactie, alles gebaseerd op no trust, iedereen kent enkel zijn deel van de transactie, alle anderen kennen enkel puzzelstukjes zonder betekenis (puzzelstukjes die niet aan elkaar gelinkt zijn zoals bij Monero), lage fees, ......

Dit is waar ik zo direct aan denk , wie interesse heeft krijgt uiteraard meer details.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2017, 08:49
vinnyvi
vinnyvi is offline
Mss vragen jullie zich dan af waarom ik nog hulp zoek als alles al zo ver gevorderd is ... Antwoord:
-code review, ook door wie niet vertrouwd is met crypto: out of the box ideeen/vragen kunnen mij zeker helpen
-ev. het ontwikkelen van de website voor het project
-testing: niet alleen technische testen om te controleren of alles werkt, maar ook user experience testing. We streven naar de meest smooth mogelijke UE dus enkele testers die kunnen laten weten of ze al dan niet begrijpen hoe het systeem werkt en of ze zonder 1000 blz documentatie te lezen er al dan niet vlot mee kunnen werken zijn zeker welkom
-...

Wie een meerwaarde biedt zal uiteraard ook mee te vruchten van het project plukken.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2017, 14:09
Verwijderd
Waarom hier? Waarom niet Reddit of Tweakers of Fok?
Met citaat reageren
Oud 03-12-2017, 14:33
vinnyvi
vinnyvi is offline
Citaat:
Waarom hier? Waarom niet Reddit of Tweakers of Fok?
Dit is niet het enige kanaal waar ik zoek.
Waarom (ook) hier: ik herinner mij dit forum van toen ik zelf scholier was (ondertussen ben ik 27). Als scholier was ik al gepassioneerd door IT/programmeren/finance ... en zou ik extreem graag meegewerkt hebben aan een project zoals dat waar ik nu mee bezig ben. Mijn redenering is dat er wellicht andere personen zijn zoals mij toen . Vandaar ...
Met citaat reageren
Oud 03-12-2017, 14:49
Verwijderd
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:00.