Oud 24-07-2015, 14:03
Barca1
Barca1 is offline
Goedemiddag,

Zojuist heb ik een sollicitatiebrief gemaakt. Nou is die volgens mij vrij standaard, maar ik vroeg me af of iemand hem hier kan controleren/aanpassen/goedkeuren:

Geachte heer/mevrouw,

Op … zag ik uw vacature staan voor de functie van …. Omdat ik zeer geïnteresseerd ben in deze functie, zou ik graag van de gelegenheid gebruik maken om hiervoor te solliciteren.

Tijdens mijn studies heb ik veel stage-ervaring opgedaan, deze kan ik straks toepassen binnen uw bedrijf. Mijn sterke punten zijn dat ik erg prestatiegericht ben en dat ik goed met klanten kan communiceren.

Zoals u op mijn bijgevoegde CV kan zien, heb ik ervaring in verschillende branches. Als ik aan het werk ben, wil ik mijn kennis blijven uitbreiden.

Graag zou ik mijn motivatie, en bijgevoegde CV, komen toelichten in een persoonlijk gesprek.

Met belangstelling zie ik uw reactie tegemoet.
Met vriendelijke groet,
.. ..

Bijlage: CV
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-07-2015, 16:25
Elin3
Elin3 is offline
Ik zou die studies ook nog even noemen. En eventueel wat toevoegen over waarom je zo graag bij dat bedrijf wil werken.
Oud 24-07-2015, 17:39
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Waarom ben je geïnteresseerd in het bedrijf en wat zorgt ervoor dat je daar graag wil werken?

Ik zou zeggen 'terwijl ik aan het werk ben, wil ik mijn kennis blijven uitbreiden' ipv 'als....'.
Oud 24-07-2015, 19:14
Barca1
Barca1 is offline
Dankjewel Daantje, ik heb het direct aangepast!

Mijn studies heb ik in mijn CV vermeld. Maar ik wil bij meerdere bedrijven gaan solliciteren, maar ik zal het erbij zetten. Dankjewel voor de tip!
Met citaat reageren
Oud 24-07-2015, 19:35
Elin3
Elin3 is offline
Ik zou ze hier ook even kort noemen. Als je brief niet boeiend genoeg is bekijken ze je CV misschien niet eens, terwijl je opleiding misschien juist goed aansluit.
Oud 25-07-2015, 11:20
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Waarom ben je geïnteresseerd in de functie? Wat trekt je er in aan? Waarom deze functie en niet een andere functie?

Waarom zou je voor hun een goede keuze zijn? Wat voeg jij toe? Waarom zouden ze jou moeten aannemen en niet iemand anders?

"Zoals u op mijn bijgevoegde CV kan zien, heb ik ervaring in verschillende branches. Als ik aan het werk ben, wil ik mijn kennis blijven uitbreiden." <--- Klinkt alsof je overal een beetje hebt gedaan maar weinig / geen ervaring hebt in hun branche. Verder klinkt het alsof je vooral weer een branche kunt afstrepen van je lijstje en niet zozeer alsof je dit bedrijf / deze functie graag wilt.

Kortom: wat is je ervaring in deze branche? Als dat weinig ervaring is, hoe denk je dit te kunnen compenseren voor hun? Wat kun je ze bieden zodat ze je willen aannemen? Waar wil je extra kennis in op doen? Wat wil je gaan leren?

Je opzet is op zich niet slecht, maar het is heel oppervlakkig en generiek. Als je dit per mail naar 10 compleet verschillende bedrijven stuurt, zou het voor allemaal van toepassing kunnen zijn (en dat valt direct op). Zorg dus dat het specifiek is voor de functie waarop je solliciteert en dat je mijn bovenstaande punten goed duidelijk maakt.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten