Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-10-2003, 21:20
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ik sta er neutraal tegenover.

Maar inmiddels zijn er 5.7% moslims in ons land (2x zoveel als 10 jaar geleden) en 7% gereformeerden. Nog een paar jaar en die cijfers zijn omgekeerd.

Eigenlijk vind ik het wel positief dat de islam groeit. Dat wil niet zeggen dat ik wil dat er minder gereformeerden zijn. Eerlijk gezegd, dat interesseert mij niet zo (niet negatief bedoelt).

Oh ja, 31% gaf aan rooms-katholiek te zijn, en 14% Nederlands-hervormd.

Wat vinden jullie hiervan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-10-2003, 21:23
Verwijderd
Ik vind godsdients over het algemeen negatief.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 21:28
robertparkins
Avatar van robertparkins
robertparkins is offline
Citaat:
ReV3rEnD schreef op 14-10-2003 @ 22:23:
Ik vind godsdients over het algemeen negatief.
wat zijn je argumenten?
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 21:46
~Third Day~
Avatar van ~Third Day~
~Third Day~ is offline
Waarom vind je het zelf positief dat het aantal moslims in Nederland groeit?
__________________
De slak bereikte de ark door volharding.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 21:58
Verwijderd
Het zal mij een zorg zijn eerlijk gezegd. Dat wou je toch weten?

Ik heb wel het idee dat jij moslims en gereformeerde op een lijn zet.
Ten eerste denk ik dat je mensen van de gereformeerde gemeente bedoeld en niet gereformeerde mensen, dat is nogal een verschil.
Verder heb je net als 'gereformeerde gemeentemensen' ook streng gelovige moslims. Die groep is in Nederland erg klein lijkt me.

Waarom moet je trouwens overal bijzetten dat je neutraal bent en dat je het niet negatief bedoelt, heb je soms moeite met een duidelijke mening uit te zetten in je zinsbouw?
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 10:07
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 14-10-2003 @ 22:20:
Wat vinden jullie hiervan?
Het was te verwachten.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 10:19
Verwijderd
Des te meer reden om religieuze scholen af te schaffen en een breed pakket aan religieus onderwijs op scholen te geven, opdat christenen over de islam leren en moslims over het christendom. Dat zorgt voor meer verdraagzaamheid en begrip.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 10:23
Verwijderd
Citaat:
Che Guevara schreef op 15-10-2003 @ 11:19:
Des te meer reden om religieuze scholen af te schaffen en een breed pakket aan religieus onderwijs op scholen te geven, opdat christenen over de islam leren en moslims over het christendom. Dat zorgt voor meer verdraagzaamheid en begrip.
Cue McCaine met een ongelooflijk sarcastische opmerking over onaantastbare grondrechten.

Het zou denk ik inderdaad veel bijdragen aan wederzijds begrip als het religieus onderwijs wat minder ruim zou worden uitgelegd, maar ik ben bang dat dat in de praktijk ook niet haalbaar is en ik vind dat eigenlijk ook niet wenselijk.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 10:27
Verwijderd
nare man schreef op 15-10-2003 @ 11:23:

Citaat:
Cue McCaine met een ongelooflijk sarcastische opmerking over onaantastbare grondrechten.
Je beperkt het grondrecht van vrijheid van godsdienst er niet door, immers, godsdienstles blijft toegestaan, alleen op een andere manier dan nu gebeurt. En anders houdt je die scholen in stand, maar verplicht je hen zoveel uur per week ook aan andere godsdiensten te besteden.

Citaat:
Het zou denk ik inderdaad veel bijdragen aan wederzijds begrip als het religieus onderwijs wat minder ruim zou worden uitgelegd, maar ik ben bang dat dat in de praktijk ook niet haalbaar is en ik vind dat eigenlijk ook niet wenselijk.
Waarom niet?
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 11:25
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Bij zulk soort statistieken wordt wel onderscheid gemaakt tussen verschillende christelijke stromingen, maar niet tussen verschillende stromingen binnen de islam, dat maakt het iets minder nuttig vind ik.
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 13:41
Verwijderd
Citaat:
robertparkins schreef op 14-10-2003 @ 22:28:
wat zijn je argumenten?
Die heb ik ondertussen al meerdere malen in andere topix neergeknald, en daar ga ik jullie niet langer mee vervelen.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 13:47
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Wat wordt hier verstaan onder gereformeerd? Vallen de Christelijk Gereformeerde Kerken hier ook onder? En de Vrijgemaakte kerken?
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 13:48
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Ik vind t niet erg. Ze dringen aan mij immers niet hun geloof op.

t is wat anders als ze net zoals t CDA en CU en SGP de politiek gaan betreden. Dat vind ik eigenlijk
(en dan vallen CDA en CU nog wel mee en is SGP niet groot; da's een geluk)
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 13:54
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Gatara schreef op 15-10-2003 @ 14:48:
SGP
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 14:19
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 15-10-2003 @ 14:54:
Dan verschillen wij zeer in mening.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 15:45
Franse imbeciel
Avatar van Franse imbeciel
Franse imbeciel is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 15-10-2003 @ 11:19:
Des te meer reden om religieuze scholen af te schaffen en een breed pakket aan religieus onderwijs op scholen te geven, opdat christenen over de islam leren en moslims over het christendom. Dat zorgt voor meer verdraagzaamheid en begrip.
Ik zit op een christelijke school en men heeft toch gepoogd mij iets over de islam uit te leggen. Ik geloof zelfs dat ze dat wettelijk verplicht zijn.

Bovendien zijn de regels in de bijbel zeer verdraagzaam te noemen, zoals 'heb uw naaste lief als uzelf' en 'oordeelt niet opdat gij beoordeeld wordt', etc.
__________________
un petit coup de chance, c'est toujours là.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 16:27
Verwijderd
Franse imbeciel schreef op 15-10-2003 @ 16:45:

Citaat:
Ik zit op een christelijke school en men heeft toch gepoogd mij iets over de islam uit te leggen. Ik geloof zelfs dat ze dat wettelijk verplicht zijn.
Is dat zo? Nu ja, het is een begin.

Citaat:
Bovendien zijn de regels in de bijbel zeer verdraagzaam te noemen, zoals 'heb uw naaste lief als uzelf' en 'oordeelt niet opdat gij beoordeeld wordt', etc.
Dat weet ik
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 18:20
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ik droeg vorige week een magen david-kettinkje naar school.
Een gereformeerd meisje uit m'n klas zag dat en zei verschrikt 'je draagt een jodenster! wat heb jij nou weer?!'.

En dan zeurde ze eerder tegen mij dat ik discrimineerde, omdat ik cynisch was over haar geloof (ze wil ambulance-verpleegkundige worden en is ervan overtuigd dat dat ook wel kan met een rok aan ).

Goed, ik heb het hier niet over alle gereformeerden. Met lui zoals Machiavelli is niets mis.
Maar er zijn er ook die verschrikkelijk anti-semitisch zijn.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-10-2003, 21:58
humandoll
humandoll is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 15-10-2003 @ 14:47:
Wat wordt hier verstaan onder gereformeerd? Vallen de Christelijk Gereformeerde Kerken hier ook onder? En de Vrijgemaakte kerken?
de gereformeerde gezindte: Christelijk gereformeerde kerken, (oud) gereformeerde gemeente (in NL), gereformeerd vrijgemaakt en een deel van de Ned Herv kerk (de ger bond of het gekrookte riet).
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 09:46
checko
Avatar van checko
checko is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 15-10-2003 @ 14:54:

Was het niet Machiavelli die een groot tegenstander was van de paus???

Kijk maar op:http://histoportal.com/biografie/machiavelli.htm
Enkele citaten:
Godsdienst beschouwde hij als een verzinsel en een vorm van bedrog. Machiavelli's ideeën zijn altijd omstreden geweest en worden met cynisme, sluwheid en machtswellust geassocieerd.
&
Op politiek vlak was hij een tegenstander van de paus en van de clerus.



En dan SGP????
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 11:26
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
checko schreef op 16-10-2003 @ 10:46:
Was het niet Machiavelli die een groot tegenstander was van de paus???

Kijk maar op:http://histoportal.com/biografie/machiavelli.htm
Enkele citaten:
Godsdienst beschouwde hij als een verzinsel en een vorm van bedrog. Machiavelli's ideeën zijn altijd omstreden geweest en worden met cynisme, sluwheid en machtswellust geassocieerd.
&
Op politiek vlak was hij een tegenstander van de paus en van de clerus.



En dan SGP????
Machiavelli's ideeen zijn ook niet zaligmakend, de paus was in die tijd een puur politieke functie en in die zin deel ik de afkeer van de RK-Kerk uit die tijd. En ik stem niet op de SGP maar het is altijd leuk om de reacties op dat soort reacties te zien.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 13:00
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Heb ook op een christelijke school gezeten en zagen we altijd films over Jezus, Mozes en de rest van de bijbelse figuren. Maar onze mentor leek nogal veel op Mozes. Dat was altijd zo leuk

En ook SGP gestemd. Om te laten zien dat ik geen verstand van politiek heb en dat ze mijn stemrecht moeten ontnemen vanwege die reden
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 13:38
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Zaina schreef op 16-10-2003 @ 14:00:

En ook SGP gestemd. Om te laten zien dat ik geen verstand van politiek heb en dat ze mijn stemrecht moeten ontnemen vanwege die reden
Moet je je eerst ombouwen tot vrouw (dit geldt alleen als je onder "ze" SGPérs verstaat )
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 21:38
rene-gn
rene-gn is offline
het zal mij een zorg zijn eigenlijk, als de groepen hier in NL naast elkaar kunnen leven.

en als christenen anti-semitisch bezig zijn kunnen ze het oude en nieuwe testament ook wel eens gaan herlezen.....
__________________
~dat beer weer beter wordt, de poes morgen wel weer opstaat~
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 11:16
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Gatara schreef op 16-10-2003 @ 14:38:
Moet je je eerst ombouwen tot vrouw (dit geldt alleen als je onder "ze" SGPérs verstaat )
Nee, volgens mij mag je je niet laten ombouwen van de SGP.

Het was een stem voor de gemeente. Hier in Capelle zijn ze nog best groot, 5de ofzo. En in de gehele IJssel en Lekstreek zelfs 2de of 3de

Ze was hier overigens wel SGP
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-10-2003, 11:34
Verwijderd
Citaat:
Zaina schreef op 17-10-2003 @ 12:16:
Nee, volgens mij mag je je niet laten ombouwen van de SGP.

Het was een stem voor de gemeente. Hier in Capelle zijn ze nog best groot, 5de ofzo. En in de gehele IJssel en Lekstreek zelfs 2de of 3de
Uh huh, hier in het Groene Hart hebben ze ook veel aanhang.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 15:13
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
rene-gn schreef op 16-10-2003 @ 22:38:


en als christenen anti-semitisch bezig zijn kunnen ze het oude en nieuwe testament ook wel eens gaan herlezen.....
leg uit, want als christen heb je juist veel reden om het volk dat christus niet accepteerde te haten lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 16:20
rene-gn
rene-gn is offline
Citaat:
Isa schreef op 17-10-2003 @ 16:13:
leg uit, want als christen heb je juist veel reden om het volk dat christus niet accepteerde te haten lijkt me.
Dat is inderdaad waar. Maar geen reden om het Joodse volk te gaan haten. Want, als ik het OT lees, dan lees ik over het volk Israel, de Joden dus, door God apart gezet om zijn volk in de wereld te zijn. In het NT is dat tot vervulling gekomen door Jezus, een Jood, die voor alle mensen stierf. Ook voor Joden. Christenen moeten dus de Joden niet haten, omdat zij door God apart gezet zijn.
__________________
~dat beer weer beter wordt, de poes morgen wel weer opstaat~
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 16:20
Franse imbeciel
Avatar van Franse imbeciel
Franse imbeciel is offline
Citaat:
Isa schreef op 17-10-2003 @ 16:13:
leg uit, want als christen heb je juist veel reden om het volk dat christus niet accepteerde te haten lijkt me.
je moet dat hun nazaten natuurlijk niet verwijten, ze kunnen er niets aan doen.
Echter, de Joden een voorkeurspositie geven slaat ook nergens op (zoals vele conservatieve Christenen doen)
Jezus heeft zelf gezegd dat het niet uitmaakt van welk volk je afstamt.
__________________
un petit coup de chance, c'est toujours là.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 16:21
Verwijderd
Citaat:
Isa schreef op 17-10-2003 @ 16:13:
leg uit, want als christen heb je juist veel reden om het volk dat christus niet accepteerde te haten lijkt me.
Het was slechts een selecte groep joodse schriftgeleerden die Jezus Christus verraadden, het volk zag Hem juist als de Christus en ik zet dan ook vraagtekens bij de lezing dat het volk massaal om zijn dood schreeuwde.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 12:58
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Franse imbeciel schreef op 17-10-2003 @ 17:20:
je moet dat hun nazaten natuurlijk niet verwijten, ze kunnen er niets aan doen.
Echter, de Joden een voorkeurspositie geven slaat ook nergens op (zoals vele conservatieve Christenen doen)
Jezus heeft zelf gezegd dat het niet uitmaakt van welk volk je afstamt.
Maar het is wel Gods uitverkoren volk. En waar staat dat Jezus heeft gezegd dat het niet uitmaakt van welk volk je afstamt?
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 13:30
Tellurian
Avatar van Tellurian
Tellurian is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 15-10-2003 @ 19:20:
Ik droeg vorige week een magen david-kettinkje naar school.
Een gereformeerd meisje uit m'n klas zag dat en zei verschrikt 'je draagt een jodenster! wat heb jij nou weer?!'.

En dan zeurde ze eerder tegen mij dat ik discrimineerde, omdat ik cynisch was over haar geloof (ze wil ambulance-verpleegkundige worden en is ervan overtuigd dat dat ook wel kan met een rok aan ).

Goed, ik heb het hier niet over alle gereformeerden. Met lui zoals Machiavelli is niets mis.
Maar er zijn er ook die verschrikkelijk anti-semitisch zijn.
Ik kan me wel voorstellen waarom, net als extreme molsims zijn fanatieke joden ook niet echt geliefd
__________________
A new style...a new direction!
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 13:33
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 15-10-2003 @ 19:20:
IGoed, ik heb het hier niet over alle gereformeerden. Met lui zoals Machiavelli is niets mis.

Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 15:02
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
rene-gn schreef op 17-10-2003 @ 17:20:
Dat is inderdaad waar. Maar geen reden om het Joodse volk te gaan haten. Want, als ik het OT lees, dan lees ik over het volk Israel, de Joden dus, door God apart gezet om zijn volk in de wereld te zijn. In het NT is dat tot vervulling gekomen door Jezus, een Jood, die voor alle mensen stierf. Ook voor Joden. Christenen moeten dus de Joden niet haten, omdat zij door God apart gezet zijn.
juist ook voor joden. dus moet je hen geen voorkeurspositie geven.

christus stierf voor degenen die in hem geloofden ongeacht van welk volk je kwam.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 19:01
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
31% katholiek? ik hoor van de protestanten altijd dat het katholiscisme tanende is
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 21:12
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
JaJ schreef op 18-10-2003 @ 20:01:
31% katholiek? ik hoor van de protestanten altijd dat het katholiscisme tanende is
Is ze ook. Want 31% katholiek zijn geregistreerden katholieken, dat is wat anders dan praktiserende katholieken
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-10-2003, 21:33
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Gatara schreef op 18-10-2003 @ 22:12:
Is ze ook. Want 31% katholiek zijn geregistreerden katholieken, dat is wat anders dan praktiserende katholieken
ja maar we hebben het hier over mensen die zeggen wat ze zijn. ze mogen dat dus zelf weten. Hoewel ik min of meer katholiek ben opgevoed, zal ik in een enquete iig nooit aangeven dat ik katholiek ben. Geregistreerde maar er niks aan doende mensen zullen dat mi ook niet doen.
toch?
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 11:55
Franse imbeciel
Avatar van Franse imbeciel
Franse imbeciel is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 18-10-2003 @ 13:58:
Maar het is wel Gods uitverkoren volk.
Dat was het oude verbond.
Citaat:
En waar staat dat Jezus heeft gezegd dat het niet uitmaakt van welk volk je afstamt?
nieuwe verbond dat Jezus sloot: "Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon heeft
gegeven, opdat een iegelijk die in Hem gelooft niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe."


(Joh 3 vers 5)
Maar dit heeft natuurlijk niks met het topic te maken.
__________________
un petit coup de chance, c'est toujours là.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 21:34
Suqeunse
Avatar van Suqeunse
Suqeunse is offline
Over 30 jaar zijn er zeker 40% moslims in nederland


en de 1.3 miljard moslims nu zal over 30 jaar groeien naar 2.4 miljard moslims


Islam will rule the world?
__________________
Live Life.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 00:34
Grooveline
Avatar van Grooveline
Grooveline is offline
Citaat:
Suqeunse schreef op 19-10-2003 @ 22:34:
Over 30 jaar zijn er zeker 40% moslims in nederland


en de 1.3 miljard moslims nu zal over 30 jaar groeien naar 2.4 miljard moslims


Islam will rule the world?
Ach een paar nukes op het midden oosten en we zijn van minstens de helft van de moslims + wereld problemen verlost

__________________
Eternal Path of Euphoria
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 08:31
Yousra
Yousra is offline
Citaat:
Grooveline schreef op 20-10-2003 @ 01:34:
Ach een paar nukes op het midden oosten en we zijn van minstens de helft van de moslims + wereld problemen verlost

Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 12:15
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Suqeunse schreef op 19-10-2003 @ 22:34:
Over 30 jaar zijn er zeker 40% moslims in nederland


en de 1.3 miljard moslims nu zal over 30 jaar groeien naar 2.4 miljard moslims


Islam will rule the world?
ik vrees dat amerika die positie nog niet uit handen wil gaan geven. en die nukes hebben ze ook, dus
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 14:56
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Franse imbeciel schreef op 19-10-2003 @ 12:55:
Dat was het oude verbond.
En waar haal jij vandaan dat God dat verbond zou hebben verbroken

Citaat:
Franse imbeciel schreef op 19-10-2003 @ 12:55:
nieuwe verbond dat Jezus sloot: "Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon heeft
gegeven, opdat een iegelijk die in Hem gelooft niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe."
(Joh 3 vers 5)
Maar dit heeft natuurlijk niks met het topic te maken.
Dat zie ik eerder als een soort 'uitbreiding' van het verbond dan een nieuw verbond.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 15:33
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 20-10-2003 @ 15:56:
En waar haal jij vandaan dat God dat verbond zou hebben verbroken

Dat zie ik eerder als een soort 'uitbreiding' van het verbond dan een nieuw verbond.
wat is dan de voorkeurspositie die de Joden nog eens bovenop het eeuwige leven krijgen als ik vragen mag, Roel. Dat ze het ook nog leuk hebben ofzo? de hemel is toch zo ongeveer de hoogste beloning?
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 13:23
Franse imbeciel
Avatar van Franse imbeciel
Franse imbeciel is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 20-10-2003 @ 15:56:
En waar haal jij vandaan dat God dat verbond zou hebben verbroken
ik heb dat nooit gezegd.
Citaat:

Dat zie ik eerder als een soort 'uitbreiding' van het verbond dan een nieuw verbond.
Nieuwe verbond:
"en Hij (dat is Jezus) nam een beker, sprak de dankzegging uit en gaf hun die en zeide: Drinkt allen daaruit, want dit is het bloed van Mijn verbond, dat voor velen vergoten wordt tot vergeving van zonden." (Matth 26)

"Nu echter heeft Hij een zoveel verhevener dienst verkregen, als Hij de middelaar is van een beter verbond, waarvan de rechtskracht op betere beloften berust. Want indien dat eerste onberispelijk ware geweest, zou er geen plaats gezocht zijn voor een tweede. Want Hij berispt hen, als Hij zegt: "Zie, er komen dagen, spreekt de Here, dat Ik voor het huis Israëls en het huis Juda een nieuwe verbond tot stand zal brengen, niet zoals het verbond, dat Ik met hun vaderen maakte ten dage, dat Ik hen bij de hand nam om hen uit het land Egypte te leiden, want zij hebben zich niet gehouden aan mijn verbond en Ik heb Mij niet meer om hen bekommerd, spreekt de Here. Want dit is het verbond, waarmede Ik Mij verbinden zal aan het huis Israëls na die dagen, spreekt de Here: Ik zal mijn wetten in hun verstand leggen, en Ik zal die in hun harten schrijven, en Ik zal hun tot een God zijn en zij zullen Mij tot een volk zijn. En niet langer zullen zij een ieder zijn medeburger, en een ieder zijn broeder leren, zeggende: Ken de Here, want allen zullen zij Mij kennen, van de kleinste tot de grootste onder hen. Want Ik zal genadig zijn over hun ongerechtigheden, en hun zonden zal Ik niet meer gedenken. Als Hij spreekt van een nieuwe (verbond), heeft Hij daarmede het eerste voor verouderd verklaard. En wat veroudert en verjaart, is niet ver van verdwijning" (Hebreeën 8:6-13).
__________________
un petit coup de chance, c'est toujours là.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 14:13
Verwijderd
Citaat:
Grooveline schreef op 20-10-2003 @ 01:34:
Ach een paar nukes op het midden oosten en we zijn van minstens de helft van de moslims + wereld problemen verlost

flikkertje
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 15:34
zlatani9
Avatar van zlatani9
zlatani9 is offline
[QUOTE]Grooveline schreef op 20-10-2003 @ 01:34:
[B]Ach een paar nukes op het midden oosten en we zijn van minstens de helft van de moslims + wereld problemen verlost

Lijkt me geinig maar denk niet dat dat de oplossing bied.. Misschien moeten we in een nieuwe druk van de Bijbel/Tora/alle andere heilige boeken maar eens moeten gaan beginnnen over een geboortebeperking.. Dan groeien we niet zo hard en dat zou misschien al een paar problemen uit de weg ruimen
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 15:36
zlatani9
Avatar van zlatani9
zlatani9 is offline
Citaat:
Tellurian schreef op 18-10-2003 @ 14:30:
Ik kan me wel voorstellen waarom, net als extreme molsims zijn fanatieke joden ook niet echt geliefd
De Joden zijn toen ook flink in aantal teruggebracht omdat ze niet zo gemogen werden.. Tijd voor de Moslims?
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 15:41
Verwijderd
Citaat:
zlatani9 schreef op 21-10-2003 @ 16:36:
De Joden zijn toen ook flink in aantal teruggebracht omdat ze niet zo gemogen werden.. Tijd voor de Moslims?
Tering wat heb jij fucking nazistische ideen. Ik kan me hier echt zo boos om maken. Waar slaat het op? Wil je soms zeggen dat het goed voor de joden was dat ze allemaal afgemaakt werden? Wil je weer zoiets zien? Stomme debiel
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 19:54
zlatani9
Avatar van zlatani9
zlatani9 is offline
Citaat:
kenjirro schreef op 21-10-2003 @ 16:41:
Tering wat heb jij fucking nazistische ideen. Ik kan me hier echt zo boos om maken. Waar slaat het op? Wil je soms zeggen dat het goed voor de joden was dat ze allemaal afgemaakt werden? Wil je weer zoiets zien? Stomme debiel
Nee.. Niet met de Joden.. Heb niks tegen Joden.. Moslims hebben wat tegen Joden omdat ze er niet tegen kunnen dat Joden nou gewoon genetisch beter in elkaar zitten zodat ze dingen wat sneller zien.. Ben opzich tegen termen van Beter-ras maar denk wel dat Joden opzich wel qua intelligentie en gevoel voor handel een sterker ras zijn dan anderen.. Was ook meer een -geintje.. Maarja.. Je zal wel geen Jood zijn want die snappen dingen eerder dan jij
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap PVV, Wilders, extreem rechts en de vrijheid van meningsuiting
T_ID
454 31-05-2009 23:57
Levensbeschouwing & Filosofie geloof, hoop, liefde
Gerlinda
126 12-05-2009 06:32
Liefde & Relatie LONGPOSTS: Mijn ideeën over liefde.
Rerisen Phoenix
58 13-06-2003 07:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:40.