Oud 31-05-2019, 16:27
ptra
ptra is offline
hey, nu weet ik niet of dit topic geschikt is onder de naam studeren, maar ik zit met een probleem.
ik ben 17 en ben aan het overwegen om op kamers te gaan wonen ik ben nog een scholier en zit op het 5 VWO of ik over ga is nog de vraag. Mijn thuissituatie is niet stabiel en school lijdt er onder, ik spijbel veel niet voor de lol maar omdat ik angst heb om een proefwerk/so te maken dmv te spijbelen krijg ik meer tijd om te leren en is de kans groter voor een beter punt nu weet ik ook dat dit niet bepaald goed is.

mijn band met mijn moeder is in mijn ogen sterk mijn band met mijn vader is er niet ik heb geen contact meer met hem. Mijn moeder heeft nu al een jaar een nieuwe vriend die eigenlijk de hele opvoeding heeft overgenomen dit was het moment dat er veel ruzies zijn ontstaan in ons huis. er hoeft maar iets kleins te gebeuren en het is een en al chaos er is veel geschreeuw en dit waait niet snel over. mijn moeder kleineert me op deze momenten "wat ik voor me zie is niet mijn dochter maar een vreselijke vrouw" "je bent een faler" "waardeloos" etc.
een keer ben ik uit huis gezet omdat ik geen tijd had om op te ruimen (ik moest nodig leren) en ben in deze periode een tijdje bij mijn oma en opa ingetrokken.
nu zijn we een paar weken verder en is weer hetzelfde aan de hand ik raak er uitgeput en moe van.
qua opvoeding word ik erg kort gehouden ik heb mijn telefoon 1 uur per dag of gewoon niet hij word heel snel afgepakt. er word veel gedreigd met dat ze mijn dansabbonoment opzeggen (dansen betekent voor mij heel veel en wil misschien een dansstudie doen) op het gebied van uitgaan of gewoon iets met vrienden doen word moeilijk over gedaan het standaard antwoord is nee en ik vind het jammer om te blijven liegen dat ik na school nog bijles heb zodat ik iets met vrienden kan
gaan doen.