Oud 31-05-2019, 16:27
ptra
ptra is offline
hey, nu weet ik niet of dit topic geschikt is onder de naam studeren, maar ik zit met een probleem.
ik ben 17 en ben aan het overwegen om op kamers te gaan wonen ik ben nog een scholier en zit op het 5 VWO of ik over ga is nog de vraag. Mijn thuissituatie is niet stabiel en school lijdt er onder, ik spijbel veel niet voor de lol maar omdat ik angst heb om een proefwerk/so te maken dmv te spijbelen krijg ik meer tijd om te leren en is de kans groter voor een beter punt nu weet ik ook dat dit niet bepaald goed is.

mijn band met mijn moeder is in mijn ogen sterk mijn band met mijn vader is er niet ik heb geen contact meer met hem. Mijn moeder heeft nu al een jaar een nieuwe vriend die eigenlijk de hele opvoeding heeft overgenomen dit was het moment dat er veel ruzies zijn ontstaan in ons huis. er hoeft maar iets kleins te gebeuren en het is een en al chaos er is veel geschreeuw en dit waait niet snel over. mijn moeder kleineert me op deze momenten "wat ik voor me zie is niet mijn dochter maar een vreselijke vrouw" "je bent een faler" "waardeloos" etc.
een keer ben ik uit huis gezet omdat ik geen tijd had om op te ruimen (ik moest nodig leren) en ben in deze periode een tijdje bij mijn oma en opa ingetrokken.
nu zijn we een paar weken verder en is weer hetzelfde aan de hand ik raak er uitgeput en moe van.
qua opvoeding word ik erg kort gehouden ik heb mijn telefoon 1 uur per dag of gewoon niet hij word heel snel afgepakt. er word veel gedreigd met dat ze mijn dansabbonoment opzeggen (dansen betekent voor mij heel veel en wil misschien een dansstudie doen) op het gebied van uitgaan of gewoon iets met vrienden doen word moeilijk over gedaan het standaard antwoord is nee en ik vind het jammer om te blijven liegen dat ik na school nog bijles heb zodat ik iets met vrienden kan
gaan doen.

nu heeft school naar huis gebeld omdat ik weer een so niet heb gedaan komende week komt er een gesprek met mijn ma, stiefpa, coordinator, mentor etc en word alles op tafel gelegd (ik ben altijd eerlijk en open geweest tegen mijn stiefpa en ma over dit en heb na het belletje van school alles verteld maar dit gaan ze nu tegen me gebruiken) als ik voor alles wat ik niet gedaan heb een 1 krijg red ik het schooljaar 100% niet meer

nu ben ik dus aan het nadenken om op kamers te gaan omdat ik weer op het puntje sta om weer uit huis gezet te worden. met werk verdien ik minimaal 50,- per week (ik werk 1 dag per week) dus wanneer ik 3x per week zou werken verdien ik 600,- per maand nu heb ik gekeken voor kamers en ben je sowieso 400,- per maand kwijt aan alleen de kamer hoe zit het met het kindergeld?, kan je die als minderjarige zelf ontvangen iemand tips?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-05-2019, 17:02
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Met 600 euro ga je het niet redden, ook niet met een beetje kinderbijslag erbij. Sorry. Wat je wel kunt doen is vragen of je weer bij familie kunt wonen en je moet op school ook aangeven dat je spijbelt door faalangst, daar bestaan namelijk trainingen voor. Ben je al eens bij de vertrouwenspersoon geweest om over je problemen thuis te praten?
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 31-05-2019, 18:49
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
€600 niet redden? Dat ligt echt aan de eisen die je stelt. Als je het okee vindt om een paar dagen achter elkaar hetzelfde te eten en enigszins oplet, moet dat echt wel te doen zijn.

Overigens vraag ik me idd ook af of het echt de oplossing is: uit huis gaan neemt geen faalangst weg en de problemen met je ouders verdwijnen er slechts deels van. Misschien is het sowieso goed om eens hulp te zoeken dus
Met citaat reageren
Oud 16-06-2019, 02:08
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
De huizenmarkt is ondersteboven. Het is goedkoper om bij je ouders te wonen.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2019, 02:23
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
De huizenmarkt is ondersteboven. Het is goedkoper om bij je ouders te wonen.
Onder een brug wonen is ook goedkoper dan op kamers Destruct. Als je op jezelf wilt wonen kost dat geld.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2019, 02:24
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Onder een brug wonen is ook goedkoper dan op kamers Destruct. Als je op jezelf wilt wonen kost dat geld.
Dat is logisch.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2019, 08:01
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
De huizenmarkt is ondersteboven. Het is goedkoper om bij je ouders te wonen.
Ten koste van je eigen welzijn? Niet alleen financiële belangen spelen mee.

Het kost minder geld om bij je ouders te wonen, maar dat is lang niet altijd het beste voor het kind.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren op kamers
ptra
0 31-05-2019 14:20
Software & Hardware Goede internetverbinding op kamer
TheUnknown123
6 14-09-2017 10:35
Werk, Geld & Recht Op kamers
apekont
8 24-03-2009 11:34
Werk, Geld & Recht Op kamers
Shadina
98 01-10-2006 17:06
Liefde & Relatie op kamers
655321
38 25-01-2004 17:50
Liefde & Relatie Op kamers, of toch niet...?!
20marianne12
26 12-05-2003 19:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:17.